Gå til innhold

Hvordan unngå prestasjonsangst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i gang med å prøve å lage vår førstefødte, men begge føler på at det blir en del pliktsex, da vi ikke har samleie så ofte til vanlig. Mannen min føler også på en prestasjonsangst, og sliter med å komme, noe som aldri har vært et problem tidligere.

Noen som har noen hyggelige tips og råd her? 🙂 Plis ingen spydige kommentarer.

Anonymkode: 3485b...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være en idé å ikke fortelle han om når eggløsning er? Har du stabil syklus og vet sånn ca når den kommer eller tester du?

Anonymkode: a1658...4ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte sex. Hver dag - annenhver dag. Ene dagen presterte jeg å fortelle om positiv eggløsningstest, og plutselig fikk han prestasjonsangst for første gang. 

Men det er jo vanskelig å unngå å stresse med det når dere ikke har sex så ofte. Det betyr at enten må dere håpe det klaffer når dere sjeldnere har sex, eller dere feks må teste og bli enig om å skape tid, ro, kos, bygge opp stemningen annenhver dag fra noen dager før eggløsning og til et par dager etter.

Anonymkode: ea29c...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig tema dette ja. Jeg var også redd for at det skulle bli pliktsex, selv om det var ubegrunnet da han egentlig aldri har hatt problemer med å komme. Men det er noe med når noe blir veldig viktig for et par.

Vi var nok litt 'heldig' fra starten ettersom vi generelt hadde ganske ofte sex. Men da vi offisielt startet prøvingen så gikk vi for ca. annenhver dag. Og at han var helt uviten når jeg hadde eggløsning! Viktig! På den måten ble det egentlig ikke pliktsex, for det bare var sånn at vi hadde sex ca. annenhver dag, hele syklusen igjennom. Akkurat når det gjaldt som mest var det bare jeg som visste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt med morsomme kjappe rundt EL. Jeg forteller han at EL nærmer seg med litt glimt i øyet for å bygge opp under at dette egentlig er ganske spennende. Merker i hvertfall disse kjappe her og der funker bedre enn å bygge opp presset til leggetid til kvelds.

Vi har heller ikke spesielt mye sex til vanlig, så her har vi stort sett hviletid i dpo-land 😅

Tenker det er litt opp til hvert par hva som funker, men prøv å tenk at det er gøy og spennende! 

Anonymkode: 204a8...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...