Gå til innhold

Ingen egg overlevde til frys

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg gikk igjennom IVF i forrige uke. 4 egg ble hentet ut og det beste egget ble satt inn. Vi fikk nettopp en melding om at de resterende eggene ikke overlevde helgen, og vi har derfor bare egget i magen å håpe på.

Dette syns vi var veldig triste nyheter og vi lurer på om dette kan si noe om egget i magen? Kan resultatet av de ikke levedyktige eggene si noe om tilstanden til det egget som ble satt inn?

Anonymkode: 3d2a1...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvom de andre eggene ikke overlevde så betyr ikke det at egget i magen ikke gjør det ❤️ De lever helt uavhengig av hverandre :)

Det er bare ett egg som skal til ❤️ Masse lykke til!

Anonymkode: cba01...52f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hentet ut ca 25 egg(3 uttak), et ble satt inn ferskt (ble ikke noe av) og det som ble fryst er nå 25 uker i magen min. Så du trenger bare ett ❤️🤞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig samme skjedde med oss på første uttak. Ble ikke baby på oss den gangen dessverre. Men de hadde ikke satt inn egget hvis de ikke syns det så normalt ut.

De to neste uttakene fikk vi ut 8 og 7 egg, og 2 egg på frys hver gang. Så det kan gå bedre neste gang hvis dere ikke lykkes med det som ble satt inn nå.

Anonymkode: cb11d...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det påvirker ikke egget i magen. Jeg har sittet med de samme tankene selv, og legen sa at hvis embryoet man satte inn så fint ut, var det fint, uavhengig av kvaliteten på resten. Vi fikk aldri noe embryo som var bra nok til frys. På tredje forsøk fikk vi to som overlevde til innsett. Siden det ene ikke var godt nok til å fryse, ble begge satt inn. Det ble ett barn av det, kanskje er hun et resultat av det beste egget og kanskje av det som ikke ville tålt frysing.

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 9c80b...f72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg var det dessverre slik at av 50 egg som ble befruktet (mange forsøk), var det ingen som overlevde til frys, og kun 4 som var av en kvalitet de ville sette inn. Men da visste vi at det ble satt inn egg som ikke var av topp kvalitet, blant annet var det ujevn deling, og fragmentering. 

Men for å svare på spørsmålet ditt. Nei. Etter ett forsøk og 4 egg kan man ikke si noe som helst om kvaliteten på dine egg/embryoer. 

Anonymkode: 3713b...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ett egg på frys, og 10 ut. Husker at jeg ble skikkelig pessimistisk. Men det ble graviditet av det som ble satt inn. Lykke til❤️

Anonymkode: cf9b7...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også vite etter innsett at ingen overlevde til frys av 12 egg,. Ble helt knust! Men det var glemt da jeg fikk positiv graviditetstest noen dager etter. Så det er håp!

krysser fingrene for deg❤️ 

Anonymkode: cafb9...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...