Gå til innhold

Ville dere startet prøving nå eller ventet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Par, jeg 30, han 32 år.
Vært sammen i 9 år, giftet oss i sommer.
Jeg ble ferdig med studier i vår, men jeg har ikke fått noe relevant jobb enda, selv om jeg søker og søker.
Jeg har en fast jobb med få timer i uka. Tjener mellom 10-12k i mnd i brutto.
Mannen min har fast, fulltidsjobb og tjener ca. 40k i mnd i brutto.
Vi eier en leilighet sammen.

Planen var å vente til begge hadde jobb, men det tar visst lengre tid enn planlagt. Jeg vil gjerne starte prøvingen nå, så får enten graviditet eller jobb komme først.

Mannen mener vi bør vente til jeg har fått jobb.

Noen tanker? Hva tenker dere er mest fornuftig?

Anonymkode: 4d0d0...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville startet prøvingen om dere klarer dere økonomisk. Vet aldri hvor lang tid det tar, og også kjipt å få drømmejobben og så bli gravid med en gang.

Anonymkode: 74277...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville startet prøvingen om dere klarer dere økonomisk. Vet aldri hvor lang tid det tar, og også kjipt å få drømmejobben og så bli gravid med en gang.

Anonymkode: 74277...475

Takk for svar! Ja, det tenker jeg og. Kjedelig hvis jeg blir gravid med en gang etter jeg får drømmejobben, men jeg blir jo ikke yngre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å kjøre på.

Om du skulle få deg jobb mens du er gravid så skal jo det (i utgangspunktet) ikke være et problem, selv om jeg vet at noen ikke liker tanken om å permiteres rett etter oppstart i ny jobb.

Anonymkode: f1c48...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville funnet meg 100% stilling ført. Da får du 100% lønn under graviditeten og mammaperm. Det blir enorm forskjell i økonomien da.

En lønning + 10 tussen for en familie på 3 er faktisk ikke så veldig mye. Blir kamp å skaffe det man trenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg og samboeren min er i en lignende situasjon, vi har prøvd i snart ett år, hatt en MA. Vi eier hus, han har fast 100% og jeg er løsvikar i min jobb, får stort sett fullt opp,men har meldt meg ledig på nav, og melder inn det jeg jobber og får støtte fra nav om jeg jobbe under 50%, ville anbefalt deg og gjøre dette om du ikke ha gjort det. Man får mammaperm penger av nav om man har hatt inntekt siste 6 av tid mnd. Da blir det gjennomsnittsberegnet. 
Det jeg vil fram til ved og skrive dette er at jeg ville bare kjørt på! Det ordner seg og får foreldrepenger ut i fra det du skriver du har jobbet og tjent! 

MASSE LYKKE TIL, når dere bestemmer dere får å starte prøvinga!

Anonymkode: 91c8a...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen😄 Det settes stor pris på!

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! Jeg og samboeren min er i en lignende situasjon, vi har prøvd i snart ett år, hatt en MA. Vi eier hus, han har fast 100% og jeg er løsvikar i min jobb, får stort sett fullt opp,men har meldt meg ledig på nav, og melder inn det jeg jobber og får støtte fra nav om jeg jobbe under 50%, ville anbefalt deg og gjøre dette om du ikke ha gjort det. Man får mammaperm penger av nav om man har hatt inntekt siste 6 av tid mnd. Da blir det gjennomsnittsberegnet. 
Det jeg vil fram til ved og skrive dette er at jeg ville bare kjørt på! Det ordner seg og får foreldrepenger ut i fra det du skriver du har jobbet og tjent! 

MASSE LYKKE TIL, når dere bestemmer dere får å starte prøvinga!

Anonymkode: 91c8a...081

Takk for langt svar 😃 Er det dagpenger du får? Jeg har ikke jobbet nok i det siste til å få rett på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok sikret meg en jobb for så å begynne prøvingen. Dere får det enormt mye lettere økonomisk om dere får to lønninger. Sjekk ut litt hva du har krav på med og uten jobb og sammenlign. Tror det er ganske stor forskjell..

Anonymkode: b607a...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb først, så prøving! Hvis du blir raskt gravid kan du risikere å bli stuck med lav lønn i flere år enn nødvendig, hvilket ikke bare påvirker dere nå, men også f,eks pensjons og sparemessig.

Folk blir gravide nærmere 35 også, du har god tid! 😊

Anonymkode: de490...397

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...