Gå til innhold

Provera stopper ikke blødningen!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt mensen siden 3 oktober. Alle hormonnivåer indikerer at jeg er i tidlig follikelfase, har vært hos gynekolog som finner gammelt blod i livmoren, men det slutter jo ikke. Tirsdag fikk jeg provera for å gå på i ti dager for å få syklusen normal igjen. Men jeg blør enda!!! Slimhinnen var kjempetynn men ut av meg kommer små biter som ser ut som typ innvendig hud 🥺🤮

Går også på cyklokapron for å blø mindre, men ingenting ser ut til å fikse det. Er nå redd for å måtte fjerne livmoren.. det er ingen myomer eller lignende. Ingen forstår hvorfor jeg blør 😭

Anonymkode: ad7e7...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva det kan være men håper du blir enda mer undersøkt og også blir tatt blodprøver av, kan jo også være noen forstyrrelser i hormonene. Tror ikke de må fjerne livmor av den grunn, men ring lege eller gynekolog og stå på for å bli undersøkt skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (1 time siden):

Vet ikke hva det kan være men håper du blir enda mer undersøkt og også blir tatt blodprøver av, kan jo også være noen forstyrrelser i hormonene. Tror ikke de må fjerne livmor av den grunn, men ring lege eller gynekolog og stå på for å bli undersøkt skikkelig. 

Har vært hos gyn tre ganger. Siden slimhinnen ikke er tykk, og det ikke er polypper, myomer,fibroider eller kluss med hormonene så vil de ikke brenne slimhinnen, og da er hysterektomi neste skritt 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært hos gyn tre ganger. Siden slimhinnen ikke er tykk, og det ikke er polypper, myomer,fibroider eller kluss med hormonene så vil de ikke brenne slimhinnen, og da er hysterektomi neste skritt 😭

Hvordan er østrogen og progesteron verdier ? Kan du ha østrogendominans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (11 minutter siden):

Hvordan er østrogen og progesteron verdier ? Kan du ha østrogendominans?

De er helt fine. Det er normale nivåer, så det gir ikke mening rett og slett. Har kontaktet gyn igjen idag for å se hva vi gjør men er så sliten

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødd mye (ofte) fra slutten av september. Bare hatt noen korte opphold noen få ganger. Legen vil avvente. Jeg har testet ofte hele tiden så tror ikke det har vært kjemisk/SA. Frustrerende! Håper du får god hjelp.

Anonymkode: 5b55e...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har blødd mye (ofte) fra slutten av september. Bare hatt noen korte opphold noen få ganger. Legen vil avvente. Jeg har testet ofte hele tiden så tror ikke det har vært kjemisk/SA. Frustrerende! Håper du får god hjelp.

Anonymkode: 5b55e...221

Jeg har ingen opphold. Klikker for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har hatt mensen siden 3 oktober. Alle hormonnivåer indikerer at jeg er i tidlig follikelfase, har vært hos gynekolog som finner gammelt blod i livmoren, men det slutter jo ikke. Tirsdag fikk jeg provera for å gå på i ti dager for å få syklusen normal igjen. Men jeg blør enda!!! Slimhinnen var kjempetynn men ut av meg kommer små biter som ser ut som typ innvendig hud 🥺🤮

Går også på cyklokapron for å blø mindre, men ingenting ser ut til å fikse det. Er nå redd for å måtte fjerne livmoren.. det er ingen myomer eller lignende. Ingen forstår hvorfor jeg blør 😭

Sånn hadde jeg etter at jeg mistet ene gangen. Jeg ville bedt om å komme inn på sykehuset for skikkelig kontroll på kvinneklinikken (fastlege på henvise). 

Pluss gå til fastlegen og ta blodprøve på HB, ferritin, jernlagre og sånt fordi når du har blødd så lenge kan du fort ha behov for jerntilskudd.

Anonymkode: 8bc5a...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gjerne tatt celleprøver og sånt også for å utelukke noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningeforstyrrelser

"Forstyrrelser i hormonbalansen kan sees ved stress og psykiske belastninger. Det kan også utløses av kraftig sportsaktivitet. I noen tilfeller skyldes det sykdom, f.eks. en underlivsinfeksjon, og i sjeldne tilfeller kan blødningsforstyrrelser skyldes en kreftsykdom. "

"
Yngre kvinner kan også få småblødninger på grunn av betennelse (f.eks. 
klamydia) i livmorhalsen.

HER STÅR TILTAK:
"Hos legen får du foretatt en gynekologisk undersøkelse. Ved mistanke om blodmangel får du tatt en blodprøve for å måle innholdet av hemoglobin. Unge kvinner blir som regel undersøkt for 
klamydia. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt celleprøver og alle mulige blodprøver. Tar niferex jerndråper. Har ikke mistet så det er ikke det heller. Provera er mitt siste håp rett og slett.

Har ikke klamydia heller. Det ville vært rart for en lesbisk kvinne som forsøker å bli gravid uten partner 😂

Er 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...