Gå til innhold

Restaurant som angir kcal?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er selvsagt ikke 400 kalorier i dressingene. Du kjøpte stor porsjon med femten planteboller. Og du gjentar bare deg selv. 

Anonymkode: fb918...853

Jeg har ikke sjekket IKEA, men jeg har sjekket hamburgerne på McDonalds - vegetarburgerne inneholder flere kalorier enn de tilsvarende med kjøtt (og en hel haug med tilsetningsstoffer og merkelige ingredienser). Folk må seriøst slutte å klage hvis de slanker seg helt uten kunnskap. 

Anonymkode: 5287b...207

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er selvsagt ikke 400 kalorier i dressingene. Du kjøpte stor porsjon med femten planteboller. Og du gjentar bare deg selv. 

Edit: Bare bollene i seg selv kom på nesten 400(394) så godt jobbet og få til dressing,søtpotet og couscous på eget kjøkken til 6 kalorier. Kanskje du heller burde lærer deg ordentlig kaloritelling i stedet for å forvente at restauranter skal begynne det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Igjen stor porsjon! Er man på diett spiser man ikke stor porsjon med 15 planteboller,couscous,søtpoter og dressing!

Den er med 8 planteboller, like mange som i den retten med fløtesaus og tradisjonelt tilbehør som har 559 kcal

Anonymkode: 954e4...16d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Også? Da velger man en salat da om man er på diett

Da får man i seg over 900 kcal hos Ikea... andre salater er nok ikke bedre...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke sjekket IKEA, men jeg har sjekket hamburgerne på McDonalds - vegetarburgerne inneholder flere kalorier enn de tilsvarende med kjøtt (og en hel haug med tilsetningsstoffer og merkelige ingredienser). Folk må seriøst slutte å klage hvis de slanker seg helt uten kunnskap. 

Anonymkode: 5287b...207

Kjøttboller med fløtesaus og tradisjonelt tilbehør har 575 kcal, litt mer enn plantebollene med samme tilbehør.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei. Det er 8 planteboller. Og jeg kjøpte den ikke. Jeg har lest menyen.

Og er på jakt etter andre restauranter som oppgir kcal siden jeg hadde likt å spise sunt og ikke for mange kalorier når jeg er i Bergen og Stavanger og må spise ute pga. jobb. Uten å dra til Åsane eller Forus for å spise på Ikea. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da får man i seg over 900 kcal hos Ikea... andre salater er nok ikke bedre...

Den på ikea er ingen grønn salat!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Det er 8 planteboller. Og jeg kjøpte den ikke. Jeg har lest menyen.

Og er på jakt etter andre restauranter som oppgir kcal siden jeg hadde likt å spise sunt og ikke for mange kalorier når jeg er i Bergen og Stavanger og må spise ute pga. jobb. Uten å dra til Åsane eller Forus for å spise på Ikea. 😅

164375FB-E2F7-44BD-8DEC-614900A65554.png

Skrevet

Subway har også kcal oppgitt på siden deres. Jeg liker å kjøpe sånne påsmurte baguetter på dagligvare også hvis man trenger noe i hånda, og det er alltid oppgitt på emballasjen.

Anonymkode: a82af...eff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

164375FB-E2F7-44BD-8DEC-614900A65554.png

På den siden jeg er inne på, står det 8 planteboller.

Salaten uten planteboller inneholder 624 kcal!

Skrevet

Screenshot_20211101-212828_Chrome.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Subway har også kcal oppgitt på siden deres. Jeg liker å kjøpe sånne påsmurte baguetter på dagligvare også hvis man trenger noe i hånda, og det er alltid oppgitt på emballasjen.

Anonymkode: a82af...eff

Takk for tipset! Jeg skulle gjerne ha hatt varm mat også, men det er absolutt noe å huske. 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har ikke kjøpt noe som helst? Porsjonen inneholder også forøvrig kun 8 planteboller ifølge IKEA. Jeg bare reagerer på kaloriinnholdet fordi man får relativt like salater hos f.eks. LETT for ca maks 600 kalorier og da tilhører det en hel iskremkule med presto eller dressing

Anonymkode: ea581...876

• Liker 1
Skrevet

Bestill retter med rent kjøtt eller fisk (altså hele fileter fremfor farse produkt), poteter og grønnsaker. Se også etter hvordan maten er forberedt. Velg grilling og steking fremfor fritering, feks  Be om ekstra salat eller grønt. Og om å få sausen ved siden av. Da kan du selv bestemme mengden saus. Unngå ellers brødkurven mens du venter; blir fort en god del kalorier fra smøret der. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...