Gå til innhold

Når få hjelp til å bli gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har snart prøvd og bli gravid i ett år, har hele tiden hørt at etter ett år kan man søke hjelp, men vi hadde en MA i juni, er det et år fra vi begynte å prøve eller er det ett år etter min MA? Noen som har vært eller er i en lignende situasjon?

Anonymkode: 091e0...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja håper virkelig det, takk for svar.... Begynner og bli frustrert

Harepucifer skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk hjelp etter noen måneder, verdt å prøve tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legene kan si er at du allerede har klart og bli gravid og kanskje mener dere skal prøve igjen før dere eventuelt får hjelp. Når man har hatt MA/SA så kan det ta litt tid før kroppen er klar igjen. Har mistet i MA 3 ganger selv. 

Anonymkode: 051cc...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville oppsøkt hjelp ette r1 år fra dere startet prøvingen, ikke etter MA. greit å få begynt med noen blodprøver osv hvertfall, så må dere jo bare prøve videre mens dette blir undersøkt. Er det sånn at dere må ha hjelp så er ventetiden lang, så greit å komme i gang. Det positive her er jo at du har blitt gravid og ser at både mannen din har en sperm som fungerer og at du kan bli gravid. Mest sannsynlig så går dette av seg selv etter hvert, men ja, ikke dumt å sjekke at ting er normalt med deg om det har gått et år!

Anonymkode: cc2ec...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde startet nå hvis det snart er ett år, tar litt tid å få time -  så innen du har time så er det sikkert ca ett år! :)

Anonymkode: 26f6e...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang ventetid er det egentlig etter henvisning? Hører så mye forskjellig 🤔

Anonymkode: 4d520...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor lang ventetid er det egentlig etter henvisning? Hører så mye forskjellig 🤔

Anonymkode: 4d520...327

Komme ran på hvor du går/hvor du bor i landet. Jeg fikk henvisning fra fastlege til lokalsykehus for utredning i august i fjor, fikk time på sykehuset i november, så måtte de bruke 2 mnd ca på utredning/blodprøver, før vi ble henvist til prøverør i desember. Fikk da første time i februar, og oppstart prøverør mai/juni. Nå er det jo ikke sikkert dere behøver å gå hele den veien, men ja, må man det så må man fort tenke et år frem i tid totalt sett.... Dette er østlandet og prøverør i Oslo, så vil tro ventetiden er kortere andre steder på akkurat det....

Hos oss fant de ingen feil, så da ble det prøverør, men finner man noe så behandler man jo det, og da tar jo utredningen kanskje enda lengre tid. 

Anonymkode: cc2ec...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en privat gynekolog. Ventetid var 2 dager for min del. Jeg bestilte time etter 6 mnd. aktiv prøving.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harepucifer skrev (20 timer siden):

Jeg fikk hjelp etter noen måneder, verdt å prøve tenker jeg. 

Var der en grunn til at du fikk hjelp tidlig?

Anonymkode: a6df6...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar! Jeg er veldig redd for at alderen skal bli brukt mot meg i dette her. Er det noen som vil si alderen sin når de ønsket hjelp?🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Var der en grunn til at du fikk hjelp tidlig?

Anonymkode: a6df6...cb0

Jeg mistenkte at jeg ikke hadde eggløsning pga lange sykluser (viste seg å stemme) og hadde plager med smerter og blødninger før vi begynte prøvingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for gode svar! Jeg er veldig redd for at alderen skal bli brukt mot meg i dette her. Er det noen som vil si alderen sin når de ønsket hjelp?🌼

34

Anonymkode: 9390c...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...