AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Del Skrevet 30. oktober 2021 Hvor lenge etter befruktning kan man tidligst kjenne symptomer på graviditet? Planlegger å begynne og prøve snart, men kan ikke risikere å bli dårlig før tidligst i slutten av januar. Når jeg googler kommer det opp tidligst uke 4, men denne er vel beregnet fra siste mens? Anonymkode: 390d5...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Del Skrevet 30. oktober 2021 Jeg fikk ikke symptom før i uke 7😊 Anonymkode: 19f66...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monsteran Skrevet 30. oktober 2021 #3 Del Skrevet 30. oktober 2021 Jeg kjente symptomer fra ca 11-12 dpo mye stikking, murringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Del Skrevet 30. oktober 2021 Da hadde jeg ventet til januar med å prøve for å si det sånn 😅 Anonymkode: dafa7...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da hadde jeg ventet til januar med å prøve for å si det sånn 😅 Anonymkode: dafa7...025 Hvorfor? Anonymkode: a32b3...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #6 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da hadde jeg ventet til januar med å prøve for å si det sånn 😅 Anonymkode: dafa7...025 Ja det regner jeg med det blir 😄 Men man kan jo ikke planlegge eggløsning. Spørsmålet er hvis f.eks eggløsing kommer tidlig i januar/i slutten av desember. Om man tørr å ta sjansen da Eller om man risikerer å ligge kjempe dårlig den 17. Anonymkode: 390d5...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Del Skrevet 30. oktober 2021 55 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor? Anonymkode: a32b3...dcd Sikkert fordi TS skriver at hun ikke kan bli dårlig før i slutten av januar..? Noen, men sikkert ikke veldig mange, blir utmattet allerede fra uke 4, og kvalmen kan komme snikende da også. Selv ble jeg sykemeldt fra uke 7 og i en måneds tid med nokså voldsom kvalme. Anonymkode: 6bd16...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #8 Del Skrevet 30. oktober 2021 Jeg begynte å bli dårlig i uke 6-7. Fra uke 8 var jeg veldig dårlig. Det er da graviditetsuker regnet fra første dag i siste menstruasjon. (Og jeg regner da uke 8 som 8+0 - 8+6) Anonymkode: 724ff...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #9 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg begynte å bli dårlig i uke 6-7. Fra uke 8 var jeg veldig dårlig. Det er da graviditetsuker regnet fra første dag i siste menstruasjon. (Og jeg regner da uke 8 som 8+0 - 8+6) Anonymkode: 724ff...947 Vil de si at du ble dårlig ca.4 uker etter befruktning? Har det ikke helt "inne" dette med tid siden befruktning og tid siden siste menstruasjon. - TS Anonymkode: 390d5...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #10 Del Skrevet 30. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vil de si at du ble dårlig ca.4 uker etter befruktning? Har det ikke helt "inne" dette med tid siden befruktning og tid siden siste menstruasjon. - TS Anonymkode: 390d5...6e0 Ikke meg du spurte, men ja. For folk med ca. 28 dagers syklus er eggløsningen omtrent to uker etter siste menstruasjon. Og det er da veldig mange av de som blir dårlige blir dårlige. Første trimester er for øvrig typisk det "tøffeste" for mange, med tanke på kvalme og utmattelse ihvertfall. Jeg aner ikke hva slags tidsfrist/hendelse du har i januar, men om den er viktig så ville jeg ventet. Anonymkode: 6bd16...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke meg du spurte, men ja. For folk med ca. 28 dagers syklus er eggløsningen omtrent to uker etter siste menstruasjon. Og det er da veldig mange av de som blir dårlige blir dårlige. Første trimester er for øvrig typisk det "tøffeste" for mange, med tanke på kvalme og utmattelse ihvertfall. Jeg aner ikke hva slags tidsfrist/hendelse du har i januar, men om den er viktig så ville jeg ventet. Anonymkode: 6bd16...9b7 Men ville du f.eks turt å prøve om eggløsning kommer ca.3 uker før "tidsfristen"? 🤔 Anonymkode: 390d5...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men ville du f.eks turt å prøve om eggløsning kommer ca.3 uker før "tidsfristen"? 🤔 Anonymkode: 390d5...6e0 Ikke meg du spurte, men jeg hadde tatt sjansen 🤔 har inntrykk av at det er vanligere å kjenne noe fra uke 6-7 eller evt. uke 5 (3 uker etter eggløsning). Så klart noen som er heldige og bli dårlige allerede 2 uker etter eggløsning, men vil ikke si at det er det vanlige.. Anonymkode: 44dbb...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #13 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke meg du spurte, men jeg hadde tatt sjansen 🤔 har inntrykk av at det er vanligere å kjenne noe fra uke 6-7 eller evt. uke 5 (3 uker etter eggløsning). Så klart noen som er heldige og bli dårlige allerede 2 uker etter eggløsning, men vil ikke si at det er det vanlige.. Anonymkode: 44dbb...09c Uheldige* 😅 Anonymkode: 44dbb...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #14 Del Skrevet 30. oktober 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Vil de si at du ble dårlig ca.4 uker etter befruktning? Har det ikke helt "inne" dette med tid siden befruktning og tid siden siste menstruasjon. - TS Anonymkode: 390d5...6e0 Ja det stemmer nok, var da kvalmen og trettheten kom snikende, så ble det gradvis verre frem mot uke 8-9 (6-7 uker etter eggløsning) hvor det ble veldig ille. Men kjenner også folk som ikke var dårlige i det hele tatt da. Eller som bare var trøtte uten særlig mye kvalme. Men akkurat kvalme og tretthet i 1. trimester er iallfall veldig vanlig. Anonymkode: 724ff...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Del Skrevet 30. oktober 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Men ville du f.eks turt å prøve om eggløsning kommer ca.3 uker før "tidsfristen"? 🤔 Anonymkode: 390d5...6e0 Eggløsning tre uker før ville jeg nok gått for, litt avhengig av prosjektet ditt! Tror de aller færreste blir veldig dårlige rundt uke 5. Jeg var uggen da, litt trøtt og småkvalm, men ikke noe problem å ta seg sammen og "skjule" graviditet på jobb og familietur, f.eks., jeg begynte ikke å kaste opp før uke 6. Og for de fleste kommer det enda litt senere enn det. Typisk oppstart for morgenkvalme er vel uke 9, altså 7-ish uker etter eggløsning. Anonymkode: 6bd16...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #16 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eggløsning tre uker før ville jeg nok gått for, litt avhengig av prosjektet ditt! Tror de aller færreste blir veldig dårlige rundt uke 5. Jeg var uggen da, litt trøtt og småkvalm, men ikke noe problem å ta seg sammen og "skjule" graviditet på jobb og familietur, f.eks., jeg begynte ikke å kaste opp før uke 6. Og for de fleste kommer det enda litt senere enn det. Typisk oppstart for morgenkvalme er vel uke 9, altså 7-ish uker etter eggløsning. Anonymkode: 6bd16...9b7 Tenker kanskje vi setter 3 uker før som grense da! At vi ikke tar sjansen før det. Og mest sannsynlig treffer det jo ikke på første forsøk heller 😉 Er mitt første svangerskap, så har ikke peiling på hvordan kroppen vil reagere på graviditet (ikke at hvert svangerskap er likt uansett). - TS Anonymkode: 390d5...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #17 Del Skrevet 30. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Tenker kanskje vi setter 3 uker før som grense da! At vi ikke tar sjansen før det. Og mest sannsynlig treffer det jo ikke på første forsøk heller 😉 Er mitt første svangerskap, så har ikke peiling på hvordan kroppen vil reagere på graviditet (ikke at hvert svangerskap er likt uansett). - TS Anonymkode: 390d5...6e0 Nei, mange må selvfølgelig prøve litt lenger! Men greit å ta høyde for at det kan klaffe på første forsøk allikevel. Det ser det ut til å kanskje ha gjort for oss for andre gang nå Litt kjedelig om det da legger noen voldsomme kjepper i hjulene for et eller annet! Anonymkode: 6bd16...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 1. november 2021 #18 Del Skrevet 1. november 2021 Kjente symptomer i slutten av uke 4 (4 uker etter første dag mensen ja) men det var bare sult. Ble ikke dårlig før i uke 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #19 Del Skrevet 1. november 2021 Fikk 2 uker etter befruktning. Vondt i puppene Anonymkode: 68dc5...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 1. november 2021 #20 Del Skrevet 1. november 2021 Takk for mange svar 😄 Er det noen som har vært skikkelig dårlige i uke 5 (3 uker etter befruktning)? Type vært borte fra jobben, ikke klart å ha eksamen o.l.? Vet mange blir kvalme og skikkelig dårlige i 1.trimester, men blir man det så tidlig? 🤔 Om jeg har litt ømme bryster, litt stikninger i magen el. er det innafor, men ikke oppkast, ekstrem tretthet osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå