AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Del Skrevet 30. oktober 2021 Holder på å strikke en babykyse. Har strikket ferdig mønster nå med 79 masker, og videre i oppskriften står det: "Skift til strømpepinne nr 3 og ta arbeidet sammen ved å strikke første og siste maske rett sammen = 78 masker. På neste omgang fell slik: (...)" Det jeg ikke skjønner helt, er hva jeg skal gjøre på den omgangen hvor jeg strikker første og siste maske rett sammen? Det står det jo ikke noe om. Anonymkode: fb548...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #2 Del Skrevet 30. oktober 2021 Frem til nå har du strikket frem og tilbake. Kysen skal nå strikkes rundt (som en lue). Hvis det ikke skal være mønster på bakstykket skal du bare strikke rett. Om det skal være mønster strikker du etter diagrammet. Anonymkode: fb290...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #3 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Frem til nå har du strikket frem og tilbake. Kysen skal nå strikkes rundt (som en lue). Hvis det ikke skal være mønster på bakstykket skal du bare strikke rett. Om det skal være mønster strikker du etter diagrammet. Anonymkode: fb290...a4c Takk. Er det ikke like greit å fortsette med rundpinnene egentlig? Er det noen grunn til at de ber meg skifte til strømpepinne? Skjønner ikke helt hvordan den kommer inn i bildet 😅 Anonymkode: fb548...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #4 Del Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk. Er det ikke like greit å fortsette med rundpinnene egentlig? Er det noen grunn til at de ber meg skifte til strømpepinne? Skjønner ikke helt hvordan den kommer inn i bildet 😅 Anonymkode: fb548...7d7 Det kan være pga maskeantallet, skal du felle masker må du uansett over på strømpepinner. 😊 Anonymkode: 0c909...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #5 Del Skrevet 30. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk. Er det ikke like greit å fortsette med rundpinnene egentlig? Er det noen grunn til at de ber meg skifte til strømpepinne? Skjønner ikke helt hvordan den kommer inn i bildet 😅 Anonymkode: fb548...7d7 Du kan jo fortsette med rundpinnen så lenge du klarer, men fordi du skal felle blir det etter hvert umulig med rundpinne. Anonymkode: fb290...a4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 31. oktober 2021 #6 Del Skrevet 31. oktober 2021 Jeg foretrekker å bruke en lang rundpinne og strikke magic lopp-teknikken i stedet for strømpepinner, synes overgangene blir penere og det er ikke like knølete ligger mange videoer på magic loop, det er veldig enkelt når du knekker koden etter at jeg lærte meg den så har jeg bare brukt magic loop på f.eks vrangborder på ermer. Generelt der man skal bruke strømpepinner https://www.garnstudio.com/video.php?id=120&lang=no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå