Million Skrevet 1. november 2021 #21 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 9.35): Ts her. Takk for svar. Jeg har aldri hatt hund før og vil gjøre det beste jeg kan for henne. Har fått mange tips om å vende henne på bur, det mååå du, og at hun må sove i buret på natta. Det ble jo fryktelig trist da, så jeg hadde ikke hjerte til det. Jeg sov på sofaen ved siden av henne i nesten 14 dager etter at hun kom. De første nettene tassa hun litt rundt, var bortpå sofaen og sjekka at jeg var der, og la seg under bordet eller i senga si. Så begynte jeg å gå og legge meg på soverommet som resten av familien gjør. Hun oppholder seg i hovedetasjen selv, men trappa er stengt av. Alt av ladere og ledninger fjernes på gulvet. Hun virker å ha døgnrytme og dkjønner tegninga når vi skrur av lys og tv. Begynner bare å lure på om jeg har gjort en tabbe ved å ikke være knallhard på den burtreninga i hus. I bil er det litt klagings ja, men det går bedre og bedre. Har ikke kjørt lengre med henne enn 30 minutter. Hun er golden retriever, trives veldig med å ha oss i nærheten av seg, og kommer med labbene i fanget vårt og vil ha kos. Anonymkode: 266f7...f2f Hva i alle dager skal det være godt for å "være knallhard på bur"? Hva har en hund i bur å gjøre overhodet, så sant det ikke er frakt i bil? Jeg har hatt tre hunder, og ingen av dem har noen gang vært i bur. Det er rett og slett dyreplageri å sperre en hund inne i et bur hele natten, og så hele arbeidsdagen i tilllegg. Time etter time i et bur, det er dyreplageri! Den trenger ikke være i bur overhodet! En hund er ikke et burdyr, det er ingen hamster. Hvorfor dette med bur har blitt så vanlig i bruk de senere årene aner jeg ikke, men det er ingen god grunn for det og det er ikke til dyrets beste! 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #22 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 9.35): Ts her. Takk for svar. Jeg har aldri hatt hund før og vil gjøre det beste jeg kan for henne. Har fått mange tips om å vende henne på bur, det mååå du, og at hun må sove i buret på natta. Det ble jo fryktelig trist da, så jeg hadde ikke hjerte til det. Jeg sov på sofaen ved siden av henne i nesten 14 dager etter at hun kom. De første nettene tassa hun litt rundt, var bortpå sofaen og sjekka at jeg var der, og la seg under bordet eller i senga si. Så begynte jeg å gå og legge meg på soverommet som resten av familien gjør. Hun oppholder seg i hovedetasjen selv, men trappa er stengt av. Alt av ladere og ledninger fjernes på gulvet. Hun virker å ha døgnrytme og dkjønner tegninga når vi skrur av lys og tv. Begynner bare å lure på om jeg har gjort en tabbe ved å ikke være knallhard på den burtreninga i hus. I bil er det litt klagings ja, men det går bedre og bedre. Har ikke kjørt lengre med henne enn 30 minutter. Hun er golden retriever, trives veldig med å ha oss i nærheten av seg, og kommer med labbene i fanget vårt og vil ha kos. Anonymkode: 266f7...f2f Ja. Dropp buret. Hunder skal ikke være i bur! Anonymkode: a5574...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #23 Skrevet 1. november 2021 Hunder skal ikke være i bur! Vi hadde ikke bur til vår hund en gang. I valpeperioden brukte vi sånne "gjerder" inne for å lage områder som var trygge for hunden (mye større enn bur men hunden fikk ikke full tilgang til hele huset og kunne feks ikke tygge på ting som kunne skade den inntil den vokste og ble mer pålitelig). I bil brukte vi bilsele for hunder. Om man absolutt vil ha bur så må det være åpent hele tiden, så får man kun lukke det i nødssituasjoner. Så trist med alle som tror eller mener at hunder "må" være i bur i timesvis på natt eller dagtid. Og ikke hør på alle som sier at hunden er så trygg og rolig i det lukkede buret sitt. Hunder finner seg i helt utrolig mye for menneskene sine og selv om hunden virker trygg og rolig er det ikke optimalt for hunden på noen måte. Anonymkode: 38431...68b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #24 Skrevet 1. november 2021 Vi tenkte også det var lurt med bur om natta og når den var alene, men sluttet med det etter noen måneder. Ville heller hatt den på et trygt rom, hvis den ødelegger ting el.l. Vår hund endte etter hvert med å sove i senga med oss, og virker mye mer fornøyd etter det, he he. Anonymkode: 74461...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #25 Skrevet 1. november 2021 Hos oss har buret bare stått fremme, og buret er hundens fristed. Vi er aldri inni buret med hånda når hunden er der. I tillegg har vi hatt mat og vann i buret (ja, det er et gedigent bur), slik at hunden har forbundet buret med noe positivt. Nå vil hunden kun sove og slappe av i buret. Anonymkode: 8631a...331
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå