Gå til innhold

Hva bør gjøres med uvaksinerte? Poll

11223344

Policy for uvaksinerte  

355 stemmer

1. 1. Hva støtter dere av følgende for resterende voksne uvaksinerte i Norge som ikke vil ha korona vaksine?

• Tvangsvaksinere dem
      5
    • Gjøre livet vanskelig for dem, sparke dem fra jobb, testregime osv, hvis ikke de vaksinerer seg
      40
    • Påtvinge dem til å bruke smittevernsutstyr når de er på jobb eller blant folk innendørs utenfor hjemmet
      63
    • Hvis allerede hatt korona, la dem være
      18
    • La dem leve som alle andre
      229

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Enhver som bruker uttrykket "saueflokk" om sin meningsmotstander har tapt argumentasjonen før man har begynt. 

Jeg er for frivillig vaksinering, og mener at vi skal la uvaksinerte være i fred. Unntaket er de som tror på enhver konspirasjon - ofte kjennetegnet av at de kaller meningsmotstanderne sine for saueflokk - de må faktisk tvangsfores med korrekt informasjon.

Jeg har mange ganger opplevd på KG at informasjon om korona, vaksineeffekter osv. som har stått i riksmedia (f.eks. VG) aldri har nådd frem til konspirasjonstilhengerne i det hele tatt. Dvs. at påstander om at vaksiner har bieffekter, at vaksinerte også kan smitte eller bli syke blir slått STORT opp av konspiratørene, mens dette har stått i avisene som vi vanlige folk leser gjennom hele perioden. Altså tror konspiratørene at de har oppfunnet eller sitter på unik informasjon, når de i virkeligheten har valgt å la være å lese såkalt mainstream media fordi de mener at det ikke er til å stole på.

Konspiratører har jeg ingenting til overs for.

Mennesker som av ulike andre grunner frykter vaksine skal slippe å bli presset så lenge vi fortsatt har valgt at vaksinering skal være frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
Hvemsomhelst skrev (11 timer siden):

Pollen viser også at de fleste i coronaforumet er vaksinemotstandere, som jeg trodde.    Vaksinestatistikken viser heldigvis at de fleste av oss følger rådene som gis.  

Jeg er VAKSINETILHENGER og svarte at vi skal la de uvaksinerte være i fred.

Jeg er også tilhenger av FRIVILLIG VAKSINERING - selv om jeg selv er fullvaksinert.

Den pollen viser ingenting av det du hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Hvemsomhelst skrev (10 timer siden):

Ja ja, dere har iallfall en ganske aggressiv måte å svare på.

Det er fordi vi tillegges meninger vi ikke har.

Men jeg lurer på om denne måten å lese statistikk på er den gjengse blant vaksinemotstandere? I så fall forklarer det MYE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (1 time siden):

Enhver som bruker uttrykket "saueflokk" om sin meningsmotstander har tapt argumentasjonen før man har begynt. 

Jeg er for frivillig vaksinering, og mener at vi skal la uvaksinerte være i fred. Unntaket er de som tror på enhver konspirasjon - ofte kjennetegnet av at de kaller meningsmotstanderne sine for saueflokk - de må faktisk tvangsfores med korrekt informasjon.

Jeg har mange ganger opplevd på KG at informasjon om korona, vaksineeffekter osv. som har stått i riksmedia (f.eks. VG) aldri har nådd frem til konspirasjonstilhengerne i det hele tatt. Dvs. at påstander om at vaksiner har bieffekter, at vaksinerte også kan smitte eller bli syke blir slått STORT opp av konspiratørene, mens dette har stått i avisene som vi vanlige folk leser gjennom hele perioden. Altså tror konspiratørene at de har oppfunnet eller sitter på unik informasjon, når de i virkeligheten har valgt å la være å lese såkalt mainstream media fordi de mener at det ikke er til å stole på.

Mennesker som av ulike andre grunner frykter vaksine skal slippe å bli presset så lenge vi fortsatt har valgt at vaksinering skal være frivillig.

👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (1 time siden):

Så lenge ikke antallet uvaksinerte utgjør en stor trussel er ikke problemet så stort. Dog skal det sies at en del liv trolig vil gå tapt på grunn av valgene folk tar. Mange av disse har dog ikke så lenge igjen å leve uansett, men likevel er det er etisk dilemma.

Så lenge helsevesenet klarer å håndtere denne kommende bølgen har ikke jeg heller noe problem med at de uvaksinerte tar del i gjenåpningen, med ett unntak, helsepersonell bør være vaksinert. 

Hvis vi kommer i en situasjon hvor man vurderer nye nasjonale tiltak, bør man dog vurdere hvorvidt det bør gjelde alle. Jeg er ikke så sikker på at tiltak for alle vil dempe konfliktnivået i denne debatten, da de fleste skjønner hvem som "har skylden" for tiltakene. Et tiltakstrøtt norskt folk er neppe veldig innstilt på en ny dugnad for å verne om vaksinemotstanderes rett til å si nei óg leve som alle andre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Example skrev (3 minutter siden):

Så lenge ikke antallet uvaksinerte utgjør en stor trussel er ikke problemet så stort. Dog skal det sies at en del liv trolig vil gå tapt på grunn av valgene folk tar. Mange av disse har dog ikke så lenge igjen å leve uansett, men likevel er det er etisk dilemma.

Så lenge helsevesenet klarer å håndtere denne kommende bølgen har ikke jeg heller noe problem med at de uvaksinerte tar del i gjenåpningen, med ett unntak, helsepersonell bør være vaksinert. 

Hvis vi kommer i en situasjon hvor man vurderer nye nasjonale tiltak, bør man dog vurdere hvorvidt det bør gjelde alle. Jeg er ikke så sikker på at tiltak for alle vil dempe konfliktnivået i denne debatten, da de fleste skjønner hvem som "har skylden" for tiltakene. Et tiltakstrøtt norskt folk er neppe veldig innstilt på en ny dugnad for å verne om vaksinemotstanderes rett til å si nei óg leve som alle andre.

Det er 77 % som har tatt minst en dose, 69 % er fullvaksinert. Jeg anser uvaksinerte voksne som arbeider i helsevesenet for å være en marginal gruppe som ikke er representativ for flertallet. Med andre ord noen få med veldig stor megafon som snakker på vegne av en bitteliten minoritet. Hvorfor skal vi lage så mye støy rundt dem?

Jeg følger tiltakene som gjelder nå og bruker fortsatt munnbind i større folkemengder og på fulle kollektivmidler. Jeg er imidlertid glad for at vi nå kan være sosiale igjen og jeg kommer til å bli ordentlig nedfor hvis jeg blir jaget til hjemmekontoret igjen fordi det har ikke min psykiske helse godt av. Jeg tror ikke utfordringen er uvaksinerte nordmenn, men reiseaktivitet til og fra land med høy smitte. Hvordan stopper vi smitten fra dem? Det er DER vi bør legge innsatsen.

Jeg lever fint et år til uten utenlandstur - det er surt, men vi har vært kreative for å finne minnerike alternativer innenlands. Så fine har disse opplevelsene vært at de muligens blir et fast innslag i ferien i årene fremover - kortreist ferie i et par dager en eller annen plass i Norge. Fantastisk fint, viser det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/30/2021 at 12:13 AM, Sheva said:

Belønne dem da det krever mot og selvstendighet å ikke være en del av saueflokken

Belønne dem for å tro på konspi teorier? Man blir ikke chippet. Ikke blir man magnetisk. Gates og Soros har ikke en agenda.

Så senest en reportasje fra USA hvor en av disse «opplyste» påstod at vaksinerte ga ut magnetiske signaler som igjen smittet uvaksinerte. Her må vi sette press på de uvaksinerte, enkelt og greit. 

Har selv tatt 3 C19 vaksiner og tar ikke imot noen 5g signaler, ikke er jeg av en magnetisk art, føler heller ikke at jeg påvirker de rundt meg på en negativ måte.

Personlig så vaksinerte jeg meg for å skåne mine nærmeste så som foreldre, barn og venner med sykdommer. De som velger å ikke vaksinere seg er egoistiske og tenker ikke på de nærmeste rundt seg. Hva om en blir smittet for så å smitte foreldrene sine, så dør de som årsak av dette? Blir det lett å leve med ar en til livet av den? Eller vil en da bare skylde på MSM, Gates/Soros å leve videre som om ikke noe hadde hendt?

Nei, ikke la dem få reise til utlandet, la dem gå med maske slik at vi i «saueflokken» kan se hvem de er og holde oss unna dem.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merovingian skrev (1 time siden):

Belønne dem for å tro på konspi teorier? Man blir ikke chippet. Ikke blir man magnetisk. Gates og Soros har ikke en agenda.

Så senest en reportasje fra USA hvor en av disse «opplyste» påstod at vaksinerte ga ut magnetiske signaler som igjen smittet uvaksinerte. Her må vi sette press på de uvaksinerte, enkelt og greit. 

Har selv tatt 3 C19 vaksiner og tar ikke imot noen 5g signaler, ikke er jeg av en magnetisk art, føler heller ikke at jeg påvirker de rundt meg på en negativ måte.

Personlig så vaksinerte jeg meg for å skåne mine nærmeste så som foreldre, barn og venner med sykdommer. De som velger å ikke vaksinere seg er egoistiske og tenker ikke på de nærmeste rundt seg. Hva om en blir smittet for så å smitte foreldrene sine, så dør de som årsak av dette? Blir det lett å leve med ar en til livet av den? Eller vil en da bare skylde på MSM, Gates/Soros å leve videre som om ikke noe hadde hendt?

Nei, ikke la dem få reise til utlandet, la dem gå med maske slik at vi i «saueflokken» kan se hvem de er og holde oss unna dem.

Hva om du som er fullvaksinert er den som blir smittet og smitter videre? Skal du også føle på skyldfølelse ved videresmitte dersom noen dør som følge av dette, eller er du unntatt skyld fordi du har gjort din plikt mht vaksinasjon? Resultatet er jo det samme..

"Det er lett å la seg lure av tallene, fordi det er mange flere i den fullvaksinerte kategorien enn de som er uvaksinert. Men det avgjørende er at smitte og sykdom blant fullvaksinerte er langt mindre sjelden enn man trodde for noen måneder siden."

Kilde: https://www.nettavisen.no/okonomi/smittetallene-oker-om-to-maneder-kan-norge-vare-pa-et-kritisk-vippepunkt/s/12-95-3424193269

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en poll. Man lar de leve som alle andre, for folk flest er som alle andre. Er selv fullvaksinert og kunne ikke gitt mindre blaffen i hva folk velger å gjøre.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være den dummeste, mest lavpannede tråden jeg har lest på KG. Mange av svarene her sier det meste om de vaksinerte. Jeg har tatt en dose, under sterk tvil. Men å være vitne til hetsingen mot de uvaksinerte, er direkte motbydelig. Skam dere😡

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (12 minutter siden):

Dette må være den dummeste, mest lavpannede tråden jeg har lest på KG. Mange av svarene her sier det meste om de vaksinerte. Jeg har tatt en dose, under sterk tvil. Men å være vitne til hetsingen mot de uvaksinerte, er direkte motbydelig. Skam dere😡

Vi som har valgt ikke å ta vaksinen må tåle at noen er uenige i vårt valg uten å beskylde dem for hetsing av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merovingian skrev (4 timer siden):

Du som er vaksinert er jo trygg. Hva er dere vaksinerte redde for? Er vi uvaksinerte som burde grave oss ned. Jeg er ikke mye ute blant folk altså, tar hensyn og holder avstand. Ikke reiser jeg heller. Tenker jeg gjør mitt for å unngå smitte og det bør alle dere vaksinerte gjøre også. Norge åpnet opp og da må de forvente økt smitte. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (4 timer siden):

Hets hvor?

Dere må faktisk tåle at noen et uenige i deres valg, og at man et ansvarlige for dem. Om Norge blir stående i en krisesituasjon fordi en del velger å droppe vaksine, bør det være en debatt om hva som bør gjøres. Jeg tar det for gitt at man vil differensiere tiltak i større grad, som med bruk av koronapasset. Obligatorisk vaksinering sitter nok lang inne, men det er i verktøykassa. Det sitter nok lenger inne å kjøre på med nye tiltak i skolene for eksempel. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hvemsomhelst

Jeg kommenterte noe i tråden i går, og det var en del som svarte meg litt..

Vil bare fortelle at jeg egentlig sliter med et problem, ganske ofte, med at jeg lett blir misforstått og tillagt hensikter jeg ikke har, og at jeg også lett misforstår andre mennesker, og så tar jeg det noen ganger opp i verste mening.  Jeg er lei for det, og det er ikke vondt ment mot noen her.

Men så er det denne koronaen. Den gir seg ikke. Vaksinene er datovare som må fylles på etter en viss tid. Ja, jeg vet at det er forskjellige meninger.

Hva tenker dere om det som skjer i østre deler av Europa for tiden? Og andre ting som står i denne artikkelen?  Bør ingen fortsette å vaksinere seg, bruke munnbind i visse situasjoner eller regulere kontakten mellom uvaksinerte og personer i utsatte grupper?

https://www.tv2.no/nyheter/14314054/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (3 timer siden):

Vil bare fortelle at jeg egentlig sliter med et problem, ganske ofte, med at jeg lett blir misforstått og tillagt hensikter jeg ikke har, og at jeg også lett misforstår andre mennesker, og så tar jeg det noen ganger opp i verste mening.  Jeg er lei for det, og det er ikke vondt ment mot noen her.

Men så er det denne koronaen. Den gir seg ikke. Vaksinene er datovare som må fylles på etter en viss tid. Ja, jeg vet at det er forskjellige meninger.

Hva tenker dere om det som skjer i østre deler av Europa for tiden? Og andre ting som står i denne artikkelen?  Bør ingen fortsette å vaksinere seg, bruke munnbind i visse situasjoner eller regulere kontakten mellom uvaksinerte og personer i utsatte grupper?

Flest mulig bør vaksinere seg og de som er vaksinerte bør slutte å tro at de ikke smitter andre og holde mer avstand generelt.  Ikke lytte til Solbergs 'geniale' oppfordring til å begynne å klemme hverandre.  Håndhygiene og spriting av kontaktflater hjemme og jobb fortsatt. Sprite seg gjenerelt. Om de selv ikke er smittet, vil virus kunne være på hender osv og spres ved hjelp av kontaktsmitte til andre. Viruset holder seg ikke borte fra hender til hverken uvaksinerte eller vaksinerte.

De uvaksinerte bør gå med munnbind når de er hvor andre befinner seg og holde avstand - og opptre som de er det. 

Facebook, fora og andre bør slette feilinformasjon og innlegg som påvirker folk å ikke vaksinere seg, nekte for pandemi eller som forteller at dette er en influensa, ikke skadelig osv. Mye av årsaken til at situasjonen er feilinformasjon sto det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (6 timer siden):

Står at vaksinen beskytter 15% etter 6 mnd. Skal de og gå med munnbind eller kun uvaksinerte? Hvor går grensene? Ei jeg kjenner er på tur nå i flere land, er fullvaksinert for mer enn 6 mnd siden fikk AZ og Pfizer. Hvor beskyttet er hun i disse dager? Kommer jo rett på jobb etter turen. Etter det du la ut så er hun ikke så mye mer beskyttet enn en uvaksinert. 

Men, enig med deg avstand og munnbind der en ikke kan holde en viss avstand er helt innafor. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (1 time siden):

Står at vaksinen beskytter 15% etter 6 mnd. Skal de og gå med munnbind eller kun uvaksinerte? Hvor går grensene? Ei jeg kjenner er på tur nå i flere land, er fullvaksinert for mer enn 6 mnd siden fikk AZ og Pfizer. Hvor beskyttet er hun i disse dager? Kommer jo rett på jobb etter turen. Etter det du la ut så er hun ikke så mye mer beskyttet enn en uvaksinert. 

Men, enig med deg avstand og munnbind der en ikke kan holde en viss avstand er helt innafor. 

Det er ikke det det står, nei. Les på nytt og sett deg inn i hvordan vaksinene fungerer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...