Gå til innhold

Hvorfor lyver kvinner til hverandre?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjempesmart resonnement det der. Overfør den holdningen der til syn på slaveri, andre folkegrupper og toleranse generelt. Mener, 99,9 % av tida har mennesker drevet med slaveri og drept og hatet ukjente🤣 

Anonymkode: c9e92...c42

Yup, vi har et midlertidig opphold i det i den vestlige verden nå, men det kommer nok tilbake. There is nothing new under the sun.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke et positivt trekk å bare si ting som det er, da mangler man omtanke for andre.

Anonymkode: 3cce3...17a

Det kommer selvfølgelig an på konteksten. En bør jo helst kunne si ting på en ålreit måte. 

Samtidig tenker jeg at "Vet du hva, du er nydelig og kan få akkurat hvem du vil." Til en som er overvektig, har to unger og uføretrygda kanskje ikke er greit heller. 

Anonymkode: c3271...cec

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Samtidig tenker jeg at "Vet du hva, du er nydelig og kan få akkurat hvem du vil." Til en som er overvektig, har to unger og uføretrygda kanskje ikke er greit heller. 

De fleste over en viss alder er lett overvektige med to barn. Så hvis det hun vil, er å få en partner i samme situasjon, er det beint fram sannsynlig. 

Anonymkode: 3fb34...69f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De fleste over en viss alder er lett overvektige med to barn. Så hvis det hun vil, er å få en partner i samme situasjon, er det beint fram sannsynlig. 

I samme situasjon ja, men ikke hvem hun vil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I samme situasjon ja, men ikke hvem hun vil. 

Hun skjønner nok selv at hun ikke bør bestille fly til Hollywood og sjekke opp stjernene. Den du vil betyr her at hun har valg. De fleste har jo det. 

• Liker 2
Skrevet

Anonymkode: 62e84...b78

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer selvfølgelig an på konteksten. En bør jo helst kunne si ting på en ålreit måte. 

Jeg liker ikke direkte og usensitive mennesker, mange ellers bra menn jeg har droppet fordi de er sånn. Men skjønner hva du mener, jeg ville ikke sagt til en venninne at hun kan få hvem hun vil hvis jeg ikke trodde det, da ville jeg heller formulert det slik at hun kan få en som er en bedre match for henne enn fyren som dumpet henne. En mellomting er best, ikke direkte og usensitiv men heller ikke direkte løgn selv om det er ment vel.

Anonymkode: 3cce3...17a

• Liker 3
Skrevet

Impliserer altså at kvinner lyver til hverandre og ikke menn? Det kjenner jeg meg ikke igjen. Kvinner tøffer seg for eksempel mindre for hverandre enn det menn gjør, og å tøffe seg er å juge. Noen menn går hviskende opp til baren og bestille seg en Lite øl i glass så ikke kompisene skal se det, for ordentlig menn drikker øl med masse karbohydrater. Lolsi. Noen menn prøver å overbevise en verden med over 7 milliarder mennesker at menn har like preferanser, også løgn. Et par av mine kjærester har løyet om til kompiser at de a) ikke liker å kosesove (selv om de slynger seg rundt meg hele natta) b) at de har høyere sexlyst enn de egentlig har. Noen menn lyver også til kjæresten sin fordi de er redd for hvordan hun skal reagere, og når hun reagerer på at han lyver, så tror de at hun blir sint på grunn av det han gjorde, selv om det er det at han lyver som er problemet. Tipper løgn er godt fordelt mellom kjønnene, men som ofte er det alltid en eller annen mann som har behov for at kjønnene skal være mer ulike enn de er, også på de punktene de ikke nødvendigvis er særlig ulike hverandre, som en tidligere her har påpekt. Nå henger jeg ikke med kvinner som vil ha menn som tjener bra eller søker menn med status, så ts avslører jo til en viss grad hvilket miljø han henger i også. Akkurat som jeg ikke orker å henge med menn som er opptatt av å si hvordan kvinner skal kle seg og te seg utover normalhygiene, bevege seg litt og behandle dem fint. Sånn er ikke mine mannevenner.

Anonymkode: 75c1d...9cb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hun skjønner nok selv at hun ikke bør bestille fly til Hollywood og sjekke opp stjernene. Den du vil betyr her at hun har valg. De fleste har jo det. 

Valg ja, men ikke nødvendigvis de valgene hun egentlig ønsker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

J

Takk for Interessant og saklig tilbakemelding!

100% enig med det du sier der, men mitt spm utforderer litt også: Er det ikke veldig sjelden vare at den første kvinnen du beskriver der langsiktig har det bra med seg selv? 

ts

Anonymkode: 360f0...d34

Nei, 15 kg for mye trenger ikke være voldsomt til hinder for en sterk kropp. Jeg har hatt mange fine år med den vekta - trent tre dager i uka, gått lange turer og vært aktiv. Problemet er at det skal ikke veldig mye sjokolade, vin eller pizza til for å holde vekta stabil der selv om man er aktiv… Eneste problemet med den vekta var at man ikke var så attraktiv for motsatt kjønn (en av flere faktorer).
Men er man høy, er ikke 15 kg overvekt helt krise. 

Anonymkode: be8ac...3b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ingen kan få hvem de vil. Hvorfor er det relevant å nevne at hun er overvektig, har to unger og er uføretrygdet?  

• Liker 3
Skrevet
Miranda Bailey skrev (4 minutter siden):

Ingen kan få hvem de vil. Hvorfor er det relevant å nevne at hun er overvektig, har to unger og er uføretrygdet?  

Viktig å devaluere personer og sette fordomsfulle kjennetegn på dem. Fantastisk godt menneske som gjør dette!🙃

• Liker 1
Skrevet
Miranda Bailey skrev (13 minutter siden):

Dette var å dra den langt for å tydeliggjøre poenget mitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Valg ja, men ikke nødvendigvis de valgene hun egentlig ønsker. 

Folk i 40-årene med full jobb (eller uføretrygd) og 2 unger ønsker vel helst å være 19, barnløs og med uendelig energi til sex med en ung og barnløs fyr mens de reiser jorda. Men når det ikke er et alternativ, er Tom med tenåringer og fast jobb i kommunen ikke så verst det heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette var å dra den langt for å tydeliggjøre poenget mitt. 

Joda, du fikk fram fordommene dine ganske greit. Det skal du ha. 

Skrevet
Miranda Bailey skrev (1 minutt siden):

Joda, du fikk fram fordommene dine ganske greit. Det skal du ha. 

Uffda, beklager frøken Krenk Krenkesen. Jeg skal være utrolig forsiktig med å ytre tilsvarende ord igjen. 

Skrevet

Husk gjerne på ts at de som engasjerer seg i denne tråden (både menn og kvinner) gjerne er de som står på hver sin ytterside når det kommer til synspunkt i denne saken. De som står i midten, og kanskje representerer den mer generelle holdningen i populasjonen deltaker kanskje ikke diskusjonen fordi de er ikke engasjert i saken. Det er litt slik sosiale medier funker. Polarisering tiltrekker ytterkantene.

Poenget mitt er at damer som har sterke preferanser selv, og som samtidig slår ned på menn sine preferanser ikke nødvendigvis representerer majoriteten av damene i befolkningen. Hvordan vet man i så fall at de representerer flertallet? Det er ikke så rett fram.

Anonymkode: dc55f...e04

Skrevet

Det er null problem ei litt tjukk dame å få seg kjæreste. Om noe, kan det holde unna litt perfeksjonistiske menn. Så det å si you go girl til ei gjennomsnittlig dame er jo bare å fortelle henne at smilet får henne lenger enn det eventuelle vekttapet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uffda, beklager frøken Krenk Krenkesen. Jeg skal være utrolig forsiktig med å ytre tilsvarende ord igjen. 

Det er helt greit at du personlig ikke finner en overvektig tobarnsmor vakre, og at du ikke kan forstå hvorfor venninner i sin villeste fantasi ville oppmuntret og trøstet disse kvinnene, men skal du ytre slike meninger så får du tåle å få høre det, Mr. Krenket. 

• Liker 2
Skrevet

I realiteten er det ikke sånn at dama som har ei smørbrødliste langt som et vondt år, faktisk bruker den. Ikke noe mer enn menn med smørbrødliste bruker dem. Folk som møtes og liker hverandre, liker hverandre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...