AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1 Skrevet 29. oktober 2021 "You go girl" " Han fortjener deg ikke" " Du har fine former".. Men sannheten er at hun bør miste en del kg. Når menn lister opp de to eneste egenskapene de foretrekker i en kvinne som er : Utsende og Feminine ( ikke-maskuline kvinner som gir han hodepine når han kommer hjem)--> Da har man dårlig kvinnesyn. Og når kvinner lister opp "passe høye og mørke, bra form tjener bra etc" --> Det er preferanser. Til menn inn her: Få ut meningene deres enige/uenige i det jeg sier. Det er også ingenting gærent i at f.eks eldre menn foretrekker yngre kvinner. Dette har vært tifellet helt siden menneskeheten har vart. Vil gjerne høre fra kvinner også.. Anonymkode: 360f0...d34 5
Kipling Skrevet 29. oktober 2021 #2 Skrevet 29. oktober 2021 (endret) Kvinner er mer naturlig machiavelliske enn vi menn er. De fleste av oss er en smule autistiske, vi er så naive at vi går rundt og forteller sannheten uten å engang ense det intersosiale spillet kvinner pleier å instinktivt se. Så der vi ser et filosofisk spørsmål så pleier kvinner å se en sak hun enten taper eller tjener på. Og kvinner, i motsetning til mange av oss, tar alltid sitt eget parti i en slik situasjon. Hun har ikke lyst til å bli dømt basert på kriterier hun kanskje ikke klarer å måle opp til, så derfor blir det shamet hvis du har preferanser. Vanligvis med noe om at du er usikker, eller du har liten kølle, eller du er homo eller whatever. Men når det kommer til den andre siden, så har hun ikke lyst til å ende opp med en dårligere mann en hun kan få, så da har hun en handleliste over ting hun ser etter, og denne listen vil hun stå fritt til å plukke fra, så alle forsøk på å begrense henne ved å påpeke hykleriet blir også shamet. Du er bare usikker fordi du ikke kan måle deg med disse bedre mennene, du prøver å kontrollere kvinner fordi du ikke har stor nok kølle, du er bitter fordi du er en incel og er sint på kvinner for å avvise deg.... on and on it goes. Dette bør tas med akkurat den graden av tillitt du ville hatt til en Audi-forhandler som lover deg at audi er mye bedre enn BMW. Det er ren egeninteresse, og i den grad det matcher opp med sannheten så er det mer tilfeldig enn noe annet. Og når det gjelder at de lyver til hverandre.... de konkurrere om de samme top-kjekkasene, så hvert lettlurte naut de klarer å overbevise til å klippe håret kort, legge på seg 20 kg eller skaffe en svær og stygg tatovering er en mindre vakker kvinne de trenger å konkurrere med. Endret 29. oktober 2021 av Kipling 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #4 Skrevet 29. oktober 2021 Den rare analysen over skjønte jeg ingenting av. Uansett, for å prøve å svare på spørsmålet ditt. Vi prøver ikke å lure hverandre. Det er sånn det ser ut fra ditt perspektiv, fordi du tror det eneste en kvinne bryr seg om er å få seg en mann. Alle valg som gjør henne mindre attraktive for deg/menn, er derfor dumme valg. Om ei dame velger å prioritere å ha det bra med seg selv, og kanskje ha 15 kg for mye på kroppen som et resultat av god mat, vin og bøker, istedenfor salater, proteinshaker og joggeturer, så er det det jeg støtter. På samme måte ville jeg støttet en mann, som heller vil kose seg med familie og venner og legobygging, enn å stresse og slite seg ut i gymmen når han egentlig ikke vil det. Om han så er 15 kg overvektig driter jeg i. Prioritet å ha det bra med deg selv. Anonymkode: febe4...baa 12
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #5 Skrevet 29. oktober 2021 Sånne poster gjør meg sikrere og sikrere på at forskjellene mellom kjønn er mindre enn forskjellene mellom enkeltindivider. I tillegg så motsier du deg selv. Eksemplene du kommer med er begge like fiksert på utseende og andre overfladiske kriterier. Hva er forskjellen mellom en mann som ønsker en kvinne som ser bra ut og en mann som ser bra ut? Og noen foretrekker yngre partnere og andre eldre. Og at kvinner heier på hverandre; "you go girl!" eksemplet ditt forekommer da like ofte hos menn. Menn heier også på hverandre. Hva er poenget ditt? Anonymkode: 6759c...ffb 16
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #6 Skrevet 29. oktober 2021 Min bestevenninne ble dumpet av en som så ut som en kokt krabbe med lubben kropp og sur personlighet, mens hun var fit, pen og fantastisk personlighet. Da jublet jeg på hennes vegne når det ble slutt, og kunne ektefølt si «you go girl» (selv om jeg ikke var så harry at jeg sa det på engelsk). Anonymkode: 3cce3...17a 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #7 Skrevet 30. oktober 2021 J AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om ei dame velger å prioritere å ha det bra med seg selv, og kanskje ha 15 kg for mye på kroppen som et resultat av god mat, vin og bøker, istedenfor salater, proteinshaker og joggeturer, så er det det jeg støtter. Takk for Interessant og saklig tilbakemelding! 100% enig med det du sier der, men mitt spm utforderer litt også: Er det ikke veldig sjelden vare at den første kvinnen du beskriver der langsiktig har det bra med seg selv? ts Anonymkode: 360f0...d34
herzeleid Skrevet 30. oktober 2021 #8 Skrevet 30. oktober 2021 Sitat Hvorfor lyver kvinner til hverandre? Antagelig for i et forsøk på å være snille og fordi å si sannheten i en del tilfeller er veldig ubehagelig og kan skape sterke negative reaksjoner. I noen tilfeller kanskje også for å beskytte egne følelser. Det slo meg hvor hjerterått det i noen tilfeller er, da en ung kvinne i en tråd lurte på hvilken alder kvinner er mest attraktive i og eldre kvinner tok over tråden og hisset seg voldsomt opp over svarene, eller når en fremsnakker adferd de aller fleste nok synes er lite tiltalende. Det kan føre til at en tar valg på feil grunnlag og redusere sjansene for å oppnå det livet en ønsker, og ender opp som alt annet enn "snilt". 1
Antiviruset Skrevet 30. oktober 2021 #9 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): "You go girl" " Han fortjener deg ikke" " Du har fine former".. Men sannheten er at hun bør miste en del kg. Når menn lister opp de to eneste egenskapene de foretrekker i en kvinne som er : Utsende og Feminine ( ikke-maskuline kvinner som gir han hodepine når han kommer hjem)--> Da har man dårlig kvinnesyn. Og når kvinner lister opp "passe høye og mørke, bra form tjener bra etc" --> Det er preferanser. Til menn inn her: Få ut meningene deres enige/uenige i det jeg sier. Det er også ingenting gærent i at f.eks eldre menn foretrekker yngre kvinner. Dette har vært tifellet helt siden menneskeheten har vart. Vil gjerne høre fra kvinner også.. Anonymkode: 360f0...d34 Når man velger noen for et forhold hvem er det da som hører på venninnene sine angående utseende og slike ting? Hva mine venner mener om mine kjærester driter jeg i, det er jeg som skal trives med en kjæreste ikke mine venner store deler av året. At man gir tilbakemeldinger på personlighet om denne har dårlig karakter? Helt greit, men da må de være faktabasert og ærlig. Synsing holder bare ikke og er direkte ufint. Alt for mange bryr seg om hva andre mener om kjærestene deres, altså nesten som et statussymbol. Ikke rart mange mislykkes. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #10 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): "You go girl" " Han fortjener deg ikke" " Du har fine former".. Men sannheten er at hun bør miste en del kg. Når menn lister opp de to eneste egenskapene de foretrekker i en kvinne som er : Utsende og Feminine ( ikke-maskuline kvinner som gir han hodepine når han kommer hjem)--> Da har man dårlig kvinnesyn. Og når kvinner lister opp "passe høye og mørke, bra form tjener bra etc" --> Det er preferanser. Til menn inn her: Få ut meningene deres enige/uenige i det jeg sier. Det er også ingenting gærent i at f.eks eldre menn foretrekker yngre kvinner. Dette har vært tifellet helt siden menneskeheten har vart. Vil gjerne høre fra kvinner også.. Anonymkode: 360f0...d34 Ja det er åpenbart at det er unge kvinner du er ute etter ettersom du tror at dette er noe alle kvinner gjør. Det der er barnslig, og noe kvinner flest vokser av seg. Voksne kvinner driver ikke å juger sånn til hverandre. Anonymkode: b131b...7e1 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #11 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Anonymkode: 62e84...b78 Mhm. Så det er derfor kvinner lever lykkelige liv som single, eller fikser parets sosiale liv, og klarer seg mye bedre etter brudd enn menn? Nei, det er fordi kvinner kan ha sterke gode lange vennskap, fordi kvinner støtter hverandre, tør å be om hjelp og tør å hjelpe. Har det gøy sammen, drar på ferier sammen, gir og får. «Kvinner hater hverandre?» Haha, den gamle splitt og hersk-teknikken får du dra lenger ut på landet med! Anonymkode: be8ac...3b5 9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #12 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): "You go girl" " Han fortjener deg ikke" " Du har fine former".. Men sannheten er at hun bør miste en del kg. Når menn lister opp de to eneste egenskapene de foretrekker i en kvinne som er : Utsende og Feminine ( ikke-maskuline kvinner som gir han hodepine når han kommer hjem)--> Da har man dårlig kvinnesyn. Og når kvinner lister opp "passe høye og mørke, bra form tjener bra etc" --> Det er preferanser. Til menn inn her: Få ut meningene deres enige/uenige i det jeg sier. Det er også ingenting gærent i at f.eks eldre menn foretrekker yngre kvinner. Dette har vært tifellet helt siden menneskeheten har vart. Vil gjerne høre fra kvinner også.. Anonymkode: 360f0...d34 Jeg tror det handler om at mange kvinner er redd for å være direkte i frykt for konfrontasjon, eller såre noen og derfor heller pakker inn ting, eller lyver i så måte. Det ser også ut til å være en kvinnekode om at du ikke skal tråkke på, eller snakke ned dine medsøstre. Du ser jo også hvordan kvinner formulerer seg om emner "vel, jeg tenker", "vet du hva, jeg føler". Kvinner tenker og føler. Menn derimot er direkte og forholder seg til fakta. Der tror jeg faktisk menn er flinkere. Til å bare si ting slik de er. Anonymkode: c3271...cec 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #13 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror det handler om at mange kvinner er redd for å være direkte i frykt for konfrontasjon, eller såre noen og derfor heller pakker inn ting, eller lyver i så måte. Det ser også ut til å være en kvinnekode om at du ikke skal tråkke på, eller snakke ned dine medsøstre. Du ser jo også hvordan kvinner formulerer seg om emner "vel, jeg tenker", "vet du hva, jeg føler". Kvinner tenker og føler. Menn derimot er direkte og forholder seg til fakta. Der tror jeg faktisk menn er flinkere. Til å bare si ting slik de er. Anonymkode: c3271...cec Menn tenker og føler også. Det er ofte at denne "faktaen" deres er helt på jordet. Når det er noe de har tenkt ut selv. Der har kvinner mer selvinnsikt, som skriver at de tror/føler hvordan ting er istedenfor å bare brøle og være skråsikre sånn som menn gjør. Dårlig selvinnsikt. Kvinner kan forresten også å lese forskning og statistikk, det er ikke vanskelig. Anonymkode: b131b...7e1 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #14 Skrevet 30. oktober 2021 Som kvinne kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i noe av dette. Jeg setter også store spørsmålstegn ved menn som føler behov for å lage tråder på KG med det ene formålet å trykke kvinner ned, og andre menn som henger seg på. Samtidig som de skriker opp om fæle feminister, og at det er allerede likestilling i Norge. Mange menn på KG må bare innse at de har et kvinnesyn som ligger 100 år tilbake i tid, og at jobben om likeverd mellom kjønnene er langt fra ferdig. Og det er misogynistene som er årsaken til det. Men i stedet for å se på sin egen rolle i samfunnet, så bruker de heller KG til å spre nedlatenheten sin. Patetisk. Bare fordi du tilfeldigvis er født med utovertiss og et Y-kromosom, betyr det ikke at du er mer verdt enn kvinner. Anonymkode: b4367...41c 8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #15 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Som kvinne kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i noe av dette. Jeg setter også store spørsmålstegn ved menn som føler behov for å lage tråder på KG med det ene formålet å trykke kvinner ned, og andre menn som henger seg på. Samtidig som de skriker opp om fæle feminister, og at det er allerede likestilling i Norge. Mange menn på KG må bare innse at de har et kvinnesyn som ligger 100 år tilbake i tid, og at jobben om likeverd mellom kjønnene er langt fra ferdig. Og det er misogynistene som er årsaken til det. Men i stedet for å se på sin egen rolle i samfunnet, så bruker de heller KG til å spre nedlatenheten sin. Patetisk. Bare fordi du tilfeldigvis er født med utovertiss og et Y-kromosom, betyr det ikke at du er mer verdt enn kvinner. Anonymkode: b4367...41c 👍👏🙌 Lag en tråd om dette, please 😀☺️ Anonymkode: b131b...7e1 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #16 Skrevet 30. oktober 2021 Hvorfor? Fordi vi kjenner våre venninner og vet hva de sliter med. Vi er ikke ansatt som objektive matchmakere. Vi kan si hyggelige ting til våre venninner. Vi elsker dem, og tror på dem og deres sjanser til å få seg mannfolk sjøl om ikke alle er modeller. Btw, en gang uttalte jeg (og flere) det motsatte,nemlig at ei venninne burde gå ned i vekt og sprite opp garderoben om hun ville møte en mann. Vel, hun ga f i rådet, kjøpte deg ei lita bondegård og møtte the man of her dreams som er like gammeldags som henne og som elsker hvor gammeldags hun kler seg. For det er jo også en ting, vil man øke attraktiviteten, eller møte en spesifikk mann det kan klikke med? Anonymkode: 3fb34...69f 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #17 Skrevet 30. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Menn tenker og føler også. Det er ofte at denne "faktaen" deres er helt på jordet. Når det er noe de har tenkt ut selv. Der har kvinner mer selvinnsikt, som skriver at de tror/føler hvordan ting er istedenfor å bare brøle og være skråsikre sånn som menn gjør. Dårlig selvinnsikt. Kvinner kan forresten også å lese forskning og statistikk, det er ikke vanskelig. Anonymkode: b131b...7e1 Absolutt, om du ikke evner til å tenke og føle som mann er det noe alvorlig galt med deg. Problemet er når du føler at noe er riktig på tross av at du blir presentert fakta og statistikk. Dette var forøvrig ikke et forsøk på å tråkke kvinner ned. Jeg kan godt trekke frem egenskaper som kvinner er mye sterkere på enn menn. Kvinner er som regel mye mer i kontakt med egne følelser, bedre til å lese andre og ser flere nyanser i det sosiale samspillet. Vi må bare anerkjenne at vi er ulike. Anonymkode: c3271...cec
Kipling Skrevet 30. oktober 2021 #18 Skrevet 30. oktober 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Som kvinne kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i noe av dette. Jeg setter også store spørsmålstegn ved menn som føler behov for å lage tråder på KG med det ene formålet å trykke kvinner ned, og andre menn som henger seg på. Samtidig som de skriker opp om fæle feminister, og at det er allerede likestilling i Norge. Mange menn på KG må bare innse at de har et kvinnesyn som ligger 100 år tilbake i tid, og at jobben om likeverd mellom kjønnene er langt fra ferdig. Og det er misogynistene som er årsaken til det. Men i stedet for å se på sin egen rolle i samfunnet, så bruker de heller KG til å spre nedlatenheten sin. Patetisk. Bare fordi du tilfeldigvis er født med utovertiss og et Y-kromosom, betyr det ikke at du er mer verdt enn kvinner. Anonymkode: b4367...41c Utovertiss og y-kromosom gjør meg ikke mer verdt enn kvinner, men det gjør at jeg får en annen hjernestruktur, og andre personlighetspåvirkende hormonnivåer. Det å diskutere kjønn og forskjellene mellom kjønnene i ulike settinger er ikke det samme som å trykke kvinner ned. Menn og kvinner har ulike styrker og svakheter, det er ikke kvinnehat å påpeke svakhetene. Og mitt kvinnesyn ligger ikke 100 år tilbake i tid, det ligger 500 år tilbake i tid, og 5 000, og 50 000 etc etc etc, fordi det matcher den forståelsen av kvinner som samfunn har hatt siden tidenes morgen, og som alle gjennom hele verdenshistorien har tatt for gitt helt fram til omtrendt 60-70 år siden. Hvis jeg skal plukke mellom de siste 2-3 generasjonene på den ene siden, og alle andre generasjoner i historien på den andre siden om hvem jeg tror har det korrekte synet og hvem det er som har blitt lurt av ideologi, så tror jeg at jeg satser på at det synet som har dominert 99,99% av tiden er det som er riktigst.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #19 Skrevet 30. oktober 2021 Kipling skrev (2 minutter siden): Utovertiss og y-kromosom gjør meg ikke mer verdt enn kvinner, men det gjør at jeg får en annen hjernestruktur, og andre personlighetspåvirkende hormonnivåer. Det å diskutere kjønn og forskjellene mellom kjønnene i ulike settinger er ikke det samme som å trykke kvinner ned. Menn og kvinner har ulike styrker og svakheter, det er ikke kvinnehat å påpeke svakhetene. Og mitt kvinnesyn ligger ikke 100 år tilbake i tid, det ligger 500 år tilbake i tid, og 5 000, og 50 000 etc etc etc, fordi det matcher den forståelsen av kvinner som samfunn har hatt siden tidenes morgen, og som alle gjennom hele verdenshistorien har tatt for gitt helt fram til omtrendt 60-70 år siden. Hvis jeg skal plukke mellom de siste 2-3 generasjonene på den ene siden, og alle andre generasjoner i historien på den andre siden om hvem jeg tror har det korrekte synet og hvem det er som har blitt lurt av ideologi, så tror jeg at jeg satser på at det synet som har dominert 99,99% av tiden er det som er riktigst. Kjempesmart resonnement det der. Overfør den holdningen der til syn på slaveri, andre folkegrupper og toleranse generelt. Mener, 99,9 % av tida har mennesker drevet med slaveri og drept og hatet ukjente🤣 Anonymkode: c9e92...c42 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #20 Skrevet 30. oktober 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror det handler om at mange kvinner er redd for å være direkte i frykt for konfrontasjon, eller såre noen og derfor heller pakker inn ting, eller lyver i så måte. Det ser også ut til å være en kvinnekode om at du ikke skal tråkke på, eller snakke ned dine medsøstre. Du ser jo også hvordan kvinner formulerer seg om emner "vel, jeg tenker", "vet du hva, jeg føler". Kvinner tenker og føler. Menn derimot er direkte og forholder seg til fakta. Der tror jeg faktisk menn er flinkere. Til å bare si ting slik de er. Anonymkode: c3271...cec Det er ikke et positivt trekk å bare si ting som det er, da mangler man omtanke for andre. Anonymkode: 3cce3...17a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå