Gå til innhold

Hvorfor er det så mange kroppsbyggere som har raket av seg håret, fordi de er tynne i håret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort meg noen tanker når jeg er på treningssenter og ser at veldig mange menn i slutten av 20, 30 og 40 årene har raket av seg håret.

Det ser ut som mange har begynnende måne eller er skallet, eller er det en mot blant muskel byggere at håret skal være raket av / eventuelt lite hår?

Har det noe med at mye muskler gir lite testosteron?

Anonymkode: 7c8e5...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anabole steorider

Anonymkode: 95ad9...8a5

Jeg trodde det var mest vanlig på 80-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde det var mest vanlig på 80-tallet?

Nei. Og de tilbyr det til ungguttene som går på trening og, er helt horribelt hvor åpenlyst de holder på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste "raker" av seg håret når de merker de er blitt tynn i hyssingen. Er ikke noe typisk kroppsbyggere sånn sett...

Anonymkode: d5399...d13

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Anabole steorider

Menn flest mister hårene før eller siden. Noen i tidlig 20-årene, andre senere. Trenger ikke å ha noen sammenheng med steroider å gjøre.

Handler vel heller om at skallete menn, som andre, er utseendebevisst og heller skinner seg enn å gå rundt med synlig måne. 

Anonymkode: 26522...870

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn flest mister hårene før eller siden. Noen i tidlig 20-årene, andre senere. Trenger ikke å ha noen sammenheng med steroider å gjøre.

Handler vel heller om at skallete menn, som andre, er utseendebevisst og heller skinner seg enn å gå rundt med synlig måne. 

Men nå prater vi vel om kroppsbyggere ikke "vanlige menn"? Jeg misforsto muligens tittelen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt testosteron har en sammenheng med mannlig hårtap. Og kroppsbyggere som bruker kunstig testosteron akselererer denne prosessen. Steroider er mye mer utbredt enn det mange tror. 

Anonymkode: f91c6...3b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men nå prater vi vel om kroppsbyggere ikke "vanlige menn"? Jeg misforsto muligens tittelen.

Og...?

Du blir ikke utsatt for hårtap av å bygge muskler. Menn mister håret om de bygger muskler eller ikke. 

Og forresten TS: Nei, har ikke noe med at muskler gir lite testosteron. Å trene gir faktisk menn mer testosteron.

Endret av chiefkeef
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tja. Pappa nærmer seg 60, og har enda ikke antydning til tynt hår. Håper jeg slekter på han.

Anonymkode: 278c7...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja. Pappa nærmer seg 60, og har enda ikke antydning til tynt hår. Håper jeg slekter på han.

Menn flest skrev jeg.

Onkelen min røyker fortatt, og har røykt hele livet, men har ingen antydninger til svekkede lunger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det like gjerne kan skyldes at det er mer praktisk med lite hår når man trener mye, fordi man svetter mye og det blir enklere å dusje etterpå uten å måtte vaske håret og vente på at det skal tørke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chiefkeef skrev (10 minutter siden):

Og...?

Du blir ikke utsatt for hårtap av å bygge muskler. Menn mister håret om de bygger muskler eller ikke. 

Og forresten TS: Nei, har ikke noe med at muskler gir lite testosteron. Å trene gir faktisk menn mer testosteron.

Mange kroppsbyggere bruker anabole steroider, majoriteten etter min erfaring og det fører igjen til hårtap. :rolleyes:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sandie skrev (1 minutt siden):

Tror det like gjerne kan skyldes at det er mer praktisk med lite hår når man trener mye, fordi man svetter mye og det blir enklere å dusje etterpå uten å måtte vaske håret og vente på at det skal tørke.

Hehe. Det har du rett i. Hadde det ikke vært så stygt, hadde jeg barbert skallen selv. Veldig praktisk når man skal trene. Sikkert noen som kler det, men jeg hadde sett teit ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...