Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Jeg trodde selv at prinsessen kunne være med, helt i begynnelsen og da som havfruen. Tenkte det var en god idé fra NRK etter fjorårets "hint". 

Men per i dag tror jeg ikke at  prinsessen er med i Maskorama. Like lite som Karola er det. 

Og ville prinsessen blitt assosiert med en hvit strekk-limousine? Aldri i verden, hverken som nøkk eller prinsesse av det egalitære Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordicViking skrev (41 minutter siden):

Det er visst flere mulige personer med Paradise Hotel-fortid som kan passe her. Aurora Gude og Triana Iglesias er vel kanskje de to mest aktuelle. Spørsmålet er vel da hvordan man skal tolke at Nøkken synger på 'farsmålet'. Betyr det at Nøkken har norsk far og en mor fra et annet land? 

Morsmål defineres som det språket man lærer som barn. Nå brukes førstespråk som en mer presis betegnelse på det samme, ettersom barn ikke nødvendigvis tilegner seg foreldrenes språk som sitt første mål. (Store norske leksikon)

'Morsmål' har med andre ord ingen ting å gjøre med dialekt. Da må 'farsmål' også forstås på samme måte, noe som betyr at man her snakker om språk. 

Betyr det at Nøkken har norsk far og en mor fra et annet land? Det må vi finne ut av.

Vida Lill Berge har også vunnet Paradise Hotel, referanse til tallet 1 som hang på Nøkken. Hun jobber i Frokost showet på P5 siden 2019, som forklarer ost og kjeks. 

Vida Lill har også frontet folkehøgskulen, hvor hun innrømmer å være et friluftsmenneske, som forkarer teltet:

https://www.folkehogskole.no/blogg/vida-lill-velg-heller-folkehogskole-enn-paradise

I tillegg har Vida Lill deltatt i Kompani Lauritzen, som har et sverd i logoen sin, som forklarer hintet om sverd.

MEN, når du søker opp sverd i ordboken, symboliserer sverdet to ting, kamp og Gud. Aurora har snakket mye om å miste faren som barn, og at det har vært en kamp, i tillegg til at etternavnet har lik ordlyd som Gud.

Jeg heller mer mot Gude, men det var en god del hint som også passet med Vida Lill, som i tillegg kan forklare sverdet.

Jeg tror disse hintene er mest essensielle og de hintene som kan avsløre Nøkken:

- Død (kors)

- Invitasjon (konvolutt)

- Telt

- Sverd

- Fargen Rosa

- Mat

- Sommerfugl

- Hest + Ørn (Enhjørning?)

- Limousin (fest?)

- Og tallet 1

Alle hintene passer med Gude (utenom sverdet som er litt vagt). Og motsatt med Berge, hvor jeg ikke får død eller enhjørning til å passe helt. 

Til de som har hengt seg opp i tallet 2004, Paradise Hotel er et amerikansk konsept, og Paradise Hotel ble sendt og vist i Norge for første gang i 2004. Jeg er ganske sikker på at Nøkken ikke er en profesjonell sanger og at vi skal til Paradise hjørnet av kjendiser.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snømonsteret har de morsomste hintene - hvis alt er hint, da. La merke til at periodesystemet har bokstaver over slik at man kan finne fram til bokstaver.

De små tegningene av snømonsteret ser ut som CO som kan være kobolt eller karbonmonoksid (som oppstår i mangel på luft = No Air, sangen til Emil og Didrik i MGP?). C6x12 er en måte å skrive karbon på.

Puslespillet av periodesystemet har bilder. Der er det på kobolt bilde av en magnet, som fikk meg til å lure på artisten Magnet. På karbon tror jeg det var bilde av en fugl.

Ellers prøvde jeg meg med de andre grunnstoffene som stod (bor og radium, uran og osmium, kobber og scandium) for å se om de dannet noe med bokstavene. Bor og radium blir M+B og kobber og scandium blir K+C, det gir ingen mening for meg. Uran + osmium blir G + H, som kunne vært Gemma Hayes, duettpartneren til Magnet på hans største hit. Han snakker jo om å finne de riktige kombinasjonene og sammensetningene.

Jeg tror ikke det er Magnet da, det høres ut som Didrik eller Emil Solli Tangen, og da har jeg forstått det sånn at det bare er Didrik som har anledning til å være med på Maskorama. Kampbeltet med stjerne på hinter jo veldig til Stjernekamp og 2+6 tenner kunne da vært andreplass, sesong 6. Men forstår ikke hintene med grunnstoffer eller farger da. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykketrollet82 skrev (5 minutter siden):

Snømonsteret har de morsomste hintene - hvis alt er hint, da. La merke til at periodesystemet har bokstaver over slik at man kan finne fram til bokstaver.

De små tegningene av snømonsteret ser ut som CO som kan være kobolt eller karbonmonoksid (som oppstår i mangel på luft = No Air, sangen til Emil og Didrik i MGP?). C6x12 er en måte å skrive karbon på.

Puslespillet av periodesystemet har bilder. Der er det på kobolt bilde av en magnet, som fikk meg til å lure på artisten Magnet. På karbon tror jeg det var bilde av en fugl.

Ellers prøvde jeg meg med de andre grunnstoffene som stod (bor og radium, uran og osmium, kobber og scandium) for å se om de dannet noe med bokstavene. Bor og radium blir M+B og kobber og scandium blir K+C, det gir ingen mening for meg. Uran + osmium blir G + H, som kunne vært Gemma Hayes, duettpartneren til Magnet på hans største hit. Han snakker jo om å finne de riktige kombinasjonene og sammensetningene.

Jeg tror ikke det er Magnet da, det høres ut som Didrik eller Emil Solli Tangen, og da har jeg forstått det sånn at det bare er Didrik som har anledning til å være med på Maskorama. Kampbeltet med stjerne på hinter jo veldig til Stjernekamp og 2+6 tenner kunne da vært andreplass, sesong 6. Men forstår ikke hintene med grunnstoffer eller farger da. 

Tror Snømonsteret er to personer, både Didrik og Emil. Hintet E = MC2: Einsteins energiligning. På det mest grunnleggende nivået sier ligningen at energi og masse (materie) er utskiftbare; de er forskjellige former av den samme tingen. Krysset over for kanskje å påpeke at Snømonsteret er utskiftbar. Kjemisk hint 2: C6 x 12..karbon har atomnummer 6. Kjedereaksjon i stjerner: https://no.wikipedia.org/wiki/Trippel-alfaprosess som også er relatert til Carbon 12 https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-12❄️ Som også kan være en hint til en kjemisk prosess og fusjon av stjerner.. og Stjernekamp som to brødre har vært endel av.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (12 minutter siden):

Hva kan de tre skistavene som hint fra snømonsteret bety?

"Didrik Solli-Tangen skrev «my hard is yours» til Therese Johaug etter VM-seieren."

https://www.google.com/amp/s/www.seher.no/kjendis/hun-er-nok-ganske-prippen/64500653/amp

Hva hadde Therese Johaug vunnet? 

30 km, altså 3 mil = 3 staver.

Jeg vet ikke... eneste jeg kom over som kan passe. 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei 😫

Kjenner jeg er lei enkelte tryner, og hadde håpet NRK tenkte annerledes. 

Siste må jo bare være Solli- Tangen. 

Sitat

På laurdag skal fjorårets vinnar Ulrikke Brandstorp, Sandra Lyng og Bilal Saab synge duett med maskene i Maskorama. Den siste artisten er foreløpig hemmeleg.

https://www.nrk.no/kultur/ulrikke-brandstorp-tilbake-i-maskorama_-_-blir-stas-1.15753291

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (10 timer siden):

De gikk gjennom hintene vi har fått på Nøkken, og var ganske sikre på at dette kunne være Triana Iglesias. Eneste hintet de ikke fant helt ut av var "liljen" som ble vist i et av programmene. Jeg gikk gjennom instagrammen til Triana nå, og fant et bilde av vannliljer. Hun har også bilder av telt og tjern...

Når de spilte av sangstemmen til Triana, var denne også lik Nøkken.

Fant videoen av Triana der hun synger Bailando. Synes hun synger helt OK, men vet ikke om det er hun som er Nøkken.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (14 minutter siden):

Fant videoen av Triana der hun synger Bailando. Synes hun synger helt OK, men vet ikke om det er hun som er Nøkken.

...

Enig med deg, usikker jeg og nå, ha ha:). Ble bare så overbevist når jeg hørte podden idag tidlig, men nå tviler jeg igjen...

Det var som Synnøve Skarbø sa: "Nøkken har en ny stemme hver uke". Noe sånt...

Håper ikke Nøkken må ta av seg masken på lørdag, vi trenger mer tid 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (På 14.11.2021 den 8.12):

Jeg begynner å tro at Snømonsteret er Jakob Schøyen Andersen. Han debuterte som Dynamitt Harry i Olsenbanden Jr. Kanskje der kjemikaliene kommer inn. Han har sangstemme, han er god på karakterer og dialekter. 

Jakob Schøyen Andersen er god til å synge, da. Og morsom.  😄

...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (5 timer siden):

Vida Lill Berge har også vunnet Paradise Hotel, referanse til tallet 1 som hang på Nøkken. Hun jobber i Frokost showet på P5 siden 2019, som forklarer ost og kjeks. 

Vida Lill har også frontet folkehøgskulen, hvor hun innrømmer å være et friluftsmenneske, som forkarer teltet:

https://www.folkehogskole.no/blogg/vida-lill-velg-heller-folkehogskole-enn-paradise

I tillegg har Vida Lill deltatt i Kompani Lauritzen, som har et sverd i logoen sin, som forklarer hintet om sverd.

MEN, når du søker opp sverd i ordboken, symboliserer sverdet to ting, kamp og Gud. Aurora har snakket mye om å miste faren som barn, og at det har vært en kamp, i tillegg til at etternavnet har lik ordlyd som Gud.

Jeg heller mer mot Gude, men det var en god del hint som også passet med Vida Lill, som i tillegg kan forklare sverdet.

Jeg tror disse hintene er mest essensielle og de hintene som kan avsløre Nøkken:

- Død (kors)

- Invitasjon (konvolutt)

- Telt

- Sverd

- Fargen Rosa

- Mat

- Sommerfugl

- Hest + Ørn (Enhjørning?)

- Limousin (fest?)

- Og tallet 1

Alle hintene passer med Gude (utenom sverdet som er litt vagt). Og motsatt med Berge, hvor jeg ikke får død eller enhjørning til å passe helt. 

Til de som har hengt seg opp i tallet 2004, Paradise Hotel er et amerikansk konsept, og Paradise Hotel ble sendt og vist i Norge for første gang i 2004. Jeg er ganske sikker på at Nøkken ikke er en profesjonell sanger og at vi skal til Paradise hjørnet av kjendiser.

Hvordan forklarer ost og kjeks ar vida mill jobber i p5?

Aurora la ut festing både fredag og lørdag forrige helg. Dessuten har hun en forferdig sterk norsk aksent på engelsk. Hørte et sangklipp av henne og hub sang høyst ordinært med norsk aksent. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (På 1.12.2021 den 13.02):

Snømonsteret er en fusjon! Og utskiftbar 😉 Det er både Didrik og Emil Solli Tangen som bytter på. Mange hint om at det er to, to is, to i romertall, to fyrstikkmenn. Og de kjemiske hintene hintet om fusjon og at ting er utskiftbart 😀  😀😀😀

Det er jo en interessant tanke! Nå på lørdag er det duetter, og tre gjesteartister er kjent. Den fjerde er foreløpig ukjent. Hva om vi får se Didrik Solli-Tangen synge duett med Snømonsteret - som denne kvelden er broder Emil? Det hadde vært sååååå kult! I så fall tror jeg at jeg hadde ramlet ut av sofaen. 🤣

Problemet med denne tanken er at Emil har to konserter i Hønefoss på lørdag (klokken 17 og 20). (Link) Men han kan jo sikkert få tak i en annen artist som kan synge i Hønefoss denne lørdagen i stedet for ham. 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (5 timer siden):

Tror Snømonsteret er to personer, både Didrik og Emil. Hintet E = MC2: Einsteins energiligning. På det mest grunnleggende nivået sier ligningen at energi og masse (materie) er utskiftbare; de er forskjellige former av den samme tingen. Krysset over for kanskje å påpeke at Snømonsteret er utskiftbar. Kjemisk hint 2: C6 x 12..karbon har atomnummer 6. Kjedereaksjon i stjerner: https://no.wikipedia.org/wiki/Trippel-alfaprosess som også er relatert til Carbon 12 https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-12❄️ Som også kan være en hint til en kjemisk prosess og fusjon av stjerner.. og Stjernekamp som to brødre har vært endel av.. 

Fjell er også sentralt for snømonsteret, du ser et fjell speile seg i øyet i 1 episode, pluss at det er tegnet et fjell på arket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er creme de la creme er spanskt uttrykk? Kan det være det der var hintet til med at nøkken sang på farsmålet? En med spansk far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marsh skrev (17 minutter siden):

Fjell er også sentralt for snømonsteret, du ser et fjell speile seg i øyet i 1 episode, pluss at det er tegnet et fjell på arket.

Kan bety som mangt, men kan være Gaustatoppen og Rjukan. Didrik og Emil var ute en vinternatt på tur med Dag Otto, "Tungtvannsaksjonen". Der fikk de kjørt seg 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (11 timer siden):

De gikk gjennom hintene vi har fått på Nøkken, og var ganske sikre på at dette kunne være Triana Iglesias. Eneste hintet de ikke fant helt ut av var "liljen" som ble vist i et av programmene. Jeg gikk gjennom instagrammen til Triana nå, og fant et bilde av vannliljer. Hun har også bilder av telt og tjern...

Når de spilte av sangstemmen til Triana, var denne også lik Nøkken.

Det kan selvfølgelig være Margaret Berger, som mange tror her, men hintene passer bedre til Triana syns jeg. 😀

De snakket også om at det skal synges duetter på lørdag. Sandra Lyng Haugen kommer, og Ulrikke Brandstorp blant annet. 

Screenshot_20211202-113338_Instagram.jpg

Triana står alltid og «kropper» seg, slik Nøkken også gjør. Tror ikke Nøkken er vokalist av «yrke», for den har null pusteteknikk: høres ut som Nøkken har spurtet en mil før den gikk på scenen i Maskorama😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (28 minutter siden):

Er creme de la creme er spanskt uttrykk? Kan det være det der var hintet til med at nøkken sang på farsmålet? En med spansk far

Hvis "Creme de la creme" er et spansk uttrykk:

Moren til Triana er spansk.

Faren er norsk(farsmålet)

Interessant😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.seher.no/kjendis/forklarer-babynavnet/73562288

De tre korsene: Iglesias betyr kirke. Typen heter Gabriel (engelen Gabriel). Datterens navn er navnet på mora til en gud i hinduismen….

Hesten i teltet: Hun var i en stygg ulykke med hesten i farmen. 

Tjern: Noen her sa hun bor i Finland , som er kjent for «de tusen sjøer».

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...