Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

PinarelloSaCalobra skrev (3 minutter siden):

Snømonsteret er en fusjon! Og utskiftbar 😉 Det er både Didrik og Emil Solli Tangen som bytter på. Mange hint om at det er to, to is, to i romertall, to fyrstikkmenn. Og de kjemiske hintene hintet om fusjon og at ting er utskiftbart 😀 Charlotte Thorstvedt er et godt tips... 😀😀😀

Var inne på den teorien i starten, men da virket den litt søkt, men kanskje ikke når jeg ser andre også tror det 😀

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jolly Jumper skrev (18 minutter siden):

Var inne på den teorien i starten, men da virket den litt søkt, men kanskje ikke når jeg ser andre også tror det 😀

Hintet E = MC2:  Einsteins energiligning. På det mest grunnleggende nivået sier ligningen at energi og masse (materie) er utskiftbare; de er forskjellige former av den samme tingen. Krysset over for kanskje å påpeke at Snømonsteret er utskiftbar. Kjemisk hint 2: C6 x 12..karbon har atomnummer 6.  Kjedereaksjon i stjerner:  https://no.wikipedia.org/wiki/Trippel-alfaprosess som også er relatert til Carbon 12 https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-12❄️ Som også kan være en hint til en kjemisk prosess og fusjon av stjerner.. og Stjernekamp som to brødre har vært endel av.. 

Endret av PinarelloSaCalobra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Blueberrymuffin said:

Blir altfor tynt når man må ta enkeltord ut fra et intervju, ut av kontrkst for at det skal passe med nøkken.

Berger passer med nesten ingen av hintene, og det tror jeg ganske enkelt er fordi Berger ikke er Nøkken. Skjønner ikke at folk mener at stemmen er så lik, skjønner ikke hva folk hører, for jeg hører ikke likheten.

Jeg skjønner ikke hva du mener med ut av kontekst, hun prater om hva hennes største hit handler om, dette kan absolutt brukes som ett hint i Maskorama, Mange andre hint som har vært mye mer subtile enn dette.

Men hvis vi ser kun på stemmen da, så kan vi jo ta utgangspunkt i VG's Maskorama Profet som på de tre siste deltagerne har truffet på to førsteplasser og en andreplass. (frosken ble bommet på, men her hadde ikke folk tid til å google noe særlig etc.)

Hvis vi tar de som har mer enn 1% av stemmene, så er dette seks stykker. Jeg anser det som svært lite sannsynlig at det er noen andre enn disse seks som er nøkken.

Margaret Berger 35 %
Triana Iglesias 12 %
Trine Rein 10 %
Alexandra Joner 7 %
Aurora Gude 2 %
Sampda Sharma (Samsaya) 2 %

Trine er det ikke pga. konserter. Triana og Samsaya har mye mørkere og hesere stemmer.

Kan ikke finne noe som Aurora synger, så tviler på at hun slår til med såpass bra synging.

Alexandra ligner mer, men er ikke helt lik...

Hør på sangen Glade dager av Margaret det høres det 100% likt ut som når nøkken synger Creme de la creme

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (4 timer siden):

Har hintene passet til de andre da? Christian Ringnes var den eneste jeg mener hadde tydelige hint, men der var han jo også tydelig på at han ønsket å ryke tidlig og var overrasket over at han ikke røk først. NRK har tidligere uttalt at hintene skulle være mer subtile denne sesongen, i tillegg tror jeg mange av "hintene" slettes ikke er hint, men bare andre rekvisitter og bakgrunn. På toppen av det igjen, tror jeg også vi får hint om deltakerne som ikke hvermannsen kjenner til. Jeg vet f.eks bare at Margaret Berger deltok og kom på 2.plass i Idol, at hun er trønder og at hun har deltatt i Eurovision. Og så kjenner jeg til noen av sangene hennes. De fleste vet ikke mer enn det, så hun kan godt ha drevet med backpacking (telt), hest osv uten at vi som ikke er hardbarka fans har fått det med oss.

Jeg er sikker på at Nøkken er Margaret Berger, og det baserer jeg på stemmen. Syns faktisk det er rart at andre mener det ikke er hennes stemme, for jeg hører tydelig at det er henne.

Helt enig med deg. Skjønner ikke at folk IKKE hører det. Det viktigste er jo stemmen egentlig. Folk legger alt for mye i hintene. 

Endret av Ifyousayso
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen her som var innom Desta Marie som Nøkken. På God Morgen Norge var tema for i morgen bla «La oss se hva Desta Marie har vært opptatt med». Kanskje det utelukker henne ytterligere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (2 timer siden):

Helt enig med deg. Skjønner ikke at folk IKKE hører det. Det viktigste er jo stemmen egentlig. Folk legger alt for mye i hintene. 

Enig. Jeg hører også mest på stemmen, og da er det jo ikke noen tvil om hvem Nøkken er. Det er jo ved et par anledninger at trønder dialekten bryter igjennom også. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sally-Go-Round skrev (3 timer siden):

Det var noen her som var innom Desta Marie som Nøkken. På God Morgen Norge var tema for i morgen bla «La oss se hva Desta Marie har vært opptatt med». Kanskje det utelukker henne ytterligere. 

Facebooksiden til God morgen Norge står det at Desta Marie Beeder skal jobbe på et "mystisk prosjekt" til februar. Da kan det ikke være Maskorama, og da kan vi sannsynligvis avskrive henne som Nøkken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Enig. Jeg hører også mest på stemmen, og da er det jo ikke noen tvil om hvem Nøkken er. Det er jo ved et par anledninger at trønder dialekten bryter igjennom også. 

Jeg mener også at jeg har hørt antydning til trøndersk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (20 minutter siden):

Facebooksiden til God morgen Norge står det at Desta Marie Beeder skal jobbe på et "mystisk prosjekt" til februar. Da kan det ikke være Maskorama, og da kan vi sannsynligvis avskrive henne som Nøkken.

Mystisk kan jo godt være Maskorama, og at hun har planlagt en liten ferie etter Maskorama før februar 😉🤠 Nei, tror Nøkken er Margaret Berger..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, PinarelloSaCalobra said:

Mystisk kan jo godt være Maskorama, og at hun har planlagt en liten ferie etter Maskorama før februar 😉🤠 Nei, tror Nøkken er Margaret Berger..

Da var det uansett avslørt :)

https://www.dagbladet.no/kjendis/ny-jobb/74793738

I en pressemelding fra TV 2 kommer det fram at Beeder blir programleder for TV 2s nye program «Rydderevolusjonen».

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (14 minutter siden):

Maskorama podden var interessant idag. Fikk meg ganske sikker på hvem Nøkken er:)

Fortell, hva ble sagt og hvem er du sikker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (17 minutter siden):

Fortell, hva ble sagt og hvem er du sikker på?

De gikk gjennom hintene vi har fått på Nøkken, og var ganske sikre på at dette kunne være Triana Iglesias. Eneste hintet de ikke fant helt ut av var "liljen" som ble vist i et av programmene. Jeg gikk gjennom instagrammen til Triana nå, og fant et bilde av vannliljer. Hun har også bilder av telt og tjern...

Når de spilte av sangstemmen til Triana, var denne også lik Nøkken.

Det kan selvfølgelig være Margaret Berger, som mange tror her, men hintene passer bedre til Triana syns jeg. 😀

De snakket også om at det skal synges duetter på lørdag. Sandra Lyng Haugen kommer, og Ulrikke Brandstorp blant annet. 

Screenshot_20211202-113338_Instagram.jpg

Endret av Henikka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henikka skrev (5 minutter siden):

De snakket også om at det skal synges duetter på lørdag. Sandra Lyng Haugen kommer, og Ulrikke Brandstorp blant annet. 

Og dermed økes sjansen for at Sandra er Bamsen.

Bortsett fra at hun er satt opp med konsert i Hamar den kvelden finalen i Maskorama avholdes, som utvilsomt taler sterkt i motsatt retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (2 minutter siden):

Maskorama podden var interessant idag. Fikk meg ganske sikker på hvem Nøkken er:)

Jeg håper dere som hører på podden forstår at S.N Melbye jobber for NRK og har omtrent samme rolle som detektivene i programmet, dvs at de ikke har lov å kjøre knallhardt på med den de mistenker at det er. Både S.N Melbye og detektivene har nok sterke mistanker om hvem hver enkelt er, men er nødt til å fyre oppunder andre spekulasjoner. 

Jeg vil tro alle tre detektivene skjønte at Nissen var Abid Raja, allikevel var det ingen av dem som gjettet han.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (5 minutter siden):

Jeg håper dere som hører på podden forstår at S.N Melbye jobber for NRK og har omtrent samme rolle som detektivene i programmet, dvs at de ikke har lov å kjøre knallhardt på med den de mistenker at det er. Både S.N Melbye og detektivene har nok sterke mistanker om hvem hver enkelt er, men er nødt til å fyre oppunder andre spekulasjoner. 

Jeg vil tro alle tre detektivene skjønte at Nissen var Abid Raja, allikevel var det ingen av dem som gjettet han.

Ja det skinner lett gjennom. Alle vet at Didrik er med, men Sarah kjørte hardt på at Snømonsteret måtte være en skiløper. Idet hun sa det, banket det på døren, og 3 skistaver stod utenfor. Så teit, ha ha 🙈

Endret av Henikka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henikka skrev (16 minutter siden):

De gikk gjennom hintene vi har fått på Nøkken, og var ganske sikre på at dette kunne være Triana Iglesias. Eneste hintet de ikke fant helt ut av var "liljen" som ble vist i et av programmene. Jeg gikk gjennom instagrammen til Triana nå, og fant et bilde av vannliljer. Hun har også bilder av telt og tjern...

Når de spilte av sangstemmen til Triana, var denne også lik Nøkken.

Det kan selvfølgelig være Margaret Berger, som mange tror her, men hintene passer bedre til Triana syns jeg. 😀

Triana Iglesias' mor er fra Nord-Spania (i følge Wikipedia), og faren er norsk. Da gir det mening å synge på 'farsmålet' som Nøkken sa. Vi får sjekke hintene og se om det er noe der som peker mot Triana. 🕵️‍♂️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 minutt siden):

Triana Iglesias' mor er fra Nord-Spania (i følge Wikipedia), og faren er norsk. Da gir det mening å synge på 'farsmålet' som Nøkken sa. Vi får sjekke hintene og se om det er noe der som peker mot Triana. 🕵️‍♂️

Ja🥰

Fant et klipp på You Tube hvor Triana synger/rapper. Prøvde å sammenligne Nøkkens "Creme de la creme", med Trianas stemme her:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (4 minutter siden):

Ja🥰

Fant et klipp på You Tube hvor Triana synger/rapper. Prøvde å sammenligne Nøkkens "Creme de la creme", med Trianas stemme her:

Jeg ser at en del av hintene kan peke mot Triana, men stemmen? Kan Triana synge Whitney Houston som Nøkken gjorde? Er like overbevist om at det er Margaret fortsatt… Blir spennende å se, om litt over en uke har vi svaret uansett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye stemmer med Triana, men enig i at stemmen kanskje på noen låter er noen hakk over det hun har sunget før. Samtidig var Triana en av de mistenkte som Havfruen, hun hadde masse hint på Insta. Kanskje dette var bevisst for å villede bort fra Nøkken?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...