MaskedInsider Skrevet 30. november 2021 #2841 Del Skrevet 30. november 2021 Hint på nøkken (Margaret) som jeg ikke har fått med meg: Hennes største hit I feed you my love, starter med strofen: A cocoon in a silent tree, som jo er sommerfugl relatert. Og i denne videoen så prater hun om at sangen handler om å gå utenfor komfortsonen, som jo også nøkken sier i episode 1. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Ulvik Skrevet 30. november 2021 #2842 Del Skrevet 30. november 2021 MaskedInsider skrev (6 timer siden): Stemmer nok at det betyr gull, men jeg tipper det er gullstrupe man vil frem til her. Didrik blir jo omtalt som det i annenhver avisartikkel. Ellers så tror jeg ikke fysikk/kjemi hintet betyr at dette er en person som har noe med dette å gjøre. Det er bare lagd en oppgave slik at man skal komme frem til ett ord. Det er det samme som de gjorde på frosken, da signalflaggene ble ett ord uten at Arve hadde noe som helst med signalflagg og båter å gjøre. Nr 79 på det periodesystemet på videoen i første episode var ikke gull, men platina. Kanskje det er noen som har fått en platina-plate? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 30. november 2021 #2843 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Didrik er jo med i et forhåndsfilma klipp på p3 gull? Hva mener dere med at han er sett der? Det må isåfall være senere på kvelden. Endret 30. november 2021 av Anonyym97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 30. november 2021 #2844 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) MaskedInsider skrev (57 minutter siden): Hint på nøkken (Margaret) som jeg ikke har fått med meg: Hennes største hit I feed you my love, starter med strofen: A cocoon in a silent tree, som jo er sommerfugl relatert. Og i denne videoen så prater hun om at sangen handler om å gå utenfor komfortsonen, som jo også nøkken sier i episode 1. Bra observert. Nøkken er Margaret, det er den jeg er mest sikker på av de som er igjen. Endret 30. november 2021 av Jobbermedbarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 30. november 2021 #2845 Del Skrevet 30. november 2021 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): Bra observert. Nøkken er Margaret, det er den jeg er mest sikker på av de som er igjen. Men jeg skjønner ikke hintene med telt, fugl, hest, øyenstikker, julelys, kjærlighetssyk, bodd lenge alene på henne? Er enig i at stemmen likner. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 30. november 2021 #2846 Del Skrevet 30. november 2021 Marsh skrev (11 minutter siden): Men jeg skjønner ikke hintene med telt, fugl, hest, øyenstikker, julelys, kjærlighetssyk, bodd lenge alene på henne? Er enig i at stemmen likner. Jeg tenker at jeg ikke klarer å forstå alle hintene, men når stemmen og en del hint passer godt så er jeg overbevist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 30. november 2021 #2847 Del Skrevet 30. november 2021 Bamsen og Snømosteret jo 😂😎 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 30. november 2021 #2848 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Er rimelig sikker på at Didrik er Snømosteret. Forstår ikke helt kjemiske hintene, men nå var det det ment hint da. Ikke alt man kan tolke bokstavelig. Stjerne og boksebeltet kan være hint til Stjernekamp. Ingen bokser med slik kontroll på stemmen, Snømosteret gjør til stemmen. Into the unknown viste en meget dyktig sanger. Endret 30. november 2021 av PinarelloSaCalobra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 30. november 2021 #2849 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Kan kjemi hintene med Snømonsteret være fusjon? Kombinasjoner av to? C6 x 12 = . Kjedereaksjon i stjerner: https://no.wikipedia.org/wiki/Trippel-alfaprosess som også er et hint mot Carbon 12 😉😎❄️ Stjernekamp som to brødre har vært endel av.. Fusjon: E = mc2. Emil Solli Tangen og Didrik Solli Tangen. Hydrogen er et grunnstoff i naturen, og når to atomer smelter (hintet is) sammen til ett nytt atom (Helium). En kjemisk fusjon. I en kjernefysisk prosess er det faktisk selve stoffet (massen) som forvandles til energi. Dette er en av de viktigste sammenhengene Einstein oppdaget. ( E = mc2 ) (Kjernekraftverk på jorda bruker fusjon, eller spalting av atomer) Men akkurat som for fusjon, blir noe av massen vekk og oppstår i stedet som energi og glede i form av Snømonsteret aka Didrik og Emil Solli Tangen. Hadde vært utrolig artig twist, mange ser jo på de som 1 😂 ❄️😎 Endret 30. november 2021 av PinarelloSaCalobra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 30. november 2021 #2850 Del Skrevet 30. november 2021 PinarelloSaCalobra skrev (1 time siden): Kan kjemi hintene med Snømonsteret være fusjon? Kombinasjoner av to? C6 x 12 = . Kjedereaksjon i stjerner: https://no.wikipedia.org/wiki/Trippel-alfaprosess som også er et hint mot Carbon 12 😉😎❄️ Stjernekamp som to brødre har vært endel av.. Fusjon: E = mc2. Emil Solli Tangen og Didrik Solli Tangen. Hydrogen er et grunnstoff i naturen, og når to atomer smelter (hintet is) sammen til ett nytt atom (Helium). En kjemisk fusjon. I en kjernefysisk prosess er det faktisk selve stoffet (massen) som forvandles til energi. Dette er en av de viktigste sammenhengene Einstein oppdaget. ( E = mc2 ) (Kjernekraftverk på jorda bruker fusjon, eller spalting av atomer) Men akkurat som for fusjon, blir noe av massen vekk og oppstår i stedet som energi og glede i form av Snømonsteret aka Didrik og Emil Solli Tangen. Hadde vært utrolig artig twist, mange ser jo på de som 1 😂 ❄️😎 Men har har jo faktisk strøket over denne likningen, kanskje da for å påpeke at de ikke er 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 30. november 2021 #2851 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Marsh skrev (12 minutter siden): Men har har jo faktisk strøket over denne likningen, kanskje da for å påpeke at de ikke er 1 Ja, ikke sant. På det mest grunnleggende nivået sier ligningen at energi og masse (materie) er utskiftbare; de er forskjellige former av den samme tingen. Krysset over for å påpeke som du sier at Snømonsteret er utskiftbar 😉 Endret 30. november 2021 av PinarelloSaCalobra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 30. november 2021 #2852 Del Skrevet 30. november 2021 Barem skrev (På 29.11.2021 den 23.39): Nøkken tror jeg er Vegard Harm! Han er 196 cm høy, så det er ikke ham. Kan ikke se for meg at han krøker seg sammen slik Abid Raja gjorde. 🤣 Men når det er sagt, så er det mange som glemmer at Nøkken er en nifs, mannlig vette. Det kunne sikkert vært en mann, men stemmen høres da unektelig ut som en kvinne - i mine ører. 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 30. november 2021 #2853 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) MaskedInsider skrev (14 timer siden): Og i denne videoen så prater hun om at sangen handler om å gå utenfor komfortsonen, som jo også nøkken sier i episode 1. Blir altfor tynt når man må ta enkeltord ut fra et intervju, ut av kontrkst for at det skal passe med nøkken. Skjønner ikke hypen med at Nøkken må være Berger. Jeg tror at «ut av komfortsonen» bokstavelig talt betyr «ut av komfortsonen», at nøkken ikke er en sanger, derfor hintet med «ut av komfortsonen». Nøkken synger til tider surt og anstrengt, dårlig pusteteknikk, tror ikke Nøkken er en profesjonell sanger. Marsh skrev (13 timer siden): Men jeg skjønner ikke hintene med telt, fugl, hest, øyenstikker, julelys, kjærlighetssyk, bodd lenge alene på henne? Er enig i at stemmen likner. Omtrent ingen av hintene passer med Berger, men tydeligvis flere på kg som bare har bestemt seg for at det må være Berger og at hintene ikke er så viktig. Berger passer med nesten ingen av hintene, og det tror jeg ganske enkelt er fordi Berger ikke er Nøkken. Skjønner ikke at folk mener at stemmen er så lik, skjønner ikke hva folk hører, for jeg hører ikke likheten. Endret 1. desember 2021 av Blueberrymuffin 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 1. desember 2021 #2854 Del Skrevet 1. desember 2021 Blueberrymuffin skrev (7 timer siden): Blir altfor tynt når man må ta enkeltord ut fra et intervju, ut av kontrkst for at det skal passe med nøkken. Skjønner ikke hypen med at Nøkken må være Berger. Jeg tror at «ut av komfortsonen» bokstavelig talt betyr «ut av komfortsonen», at nøkken ikke er en sanger, derfor hintet med «ut av komfortsonen». Nøkken synger til tider surt og anstrengt, dårlig pusteteknikk, tror ikke Nøkken er en profesjonell sanger. Omtrent ingen av hintene passer med Berger, men tydeligvis flere på kg som bare har bestemt seg for at det må være Berger og at hintene ikke er så viktig. Berger passer med nesten ingen av hintene, og det tror jeg ganske enkelt er fordi Berger ikke er Nøkken. Skjønner ikke at folk mener at stemmen er så lik, skjønner ikke hva folk hører, for jeg hører ikke likheten. Helt enig. Stemmen ligner jo ikke en gang. Det er det eneste plausible hintet man har når man skal gjette noe. Først stemmen, så resten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Variert skydekke Skrevet 1. desember 2021 #2855 Del Skrevet 1. desember 2021 (endret) Blueberrymuffin skrev (9 timer siden): Blir altfor tynt når man må ta enkeltord ut fra et intervju, ut av kontrkst for at det skal passe med nøkken. Skjønner ikke hypen med at Nøkken må være Berger. Jeg tror at «ut av komfortsonen» bokstavelig talt betyr «ut av komfortsonen», at nøkken ikke er en sanger, derfor hintet med «ut av komfortsonen». Nøkken synger til tider surt og anstrengt, dårlig pusteteknikk, tror ikke Nøkken er en profesjonell sanger. Omtrent ingen av hintene passer med Berger, men tydeligvis flere på kg som bare har bestemt seg for at det må være Berger og at hintene ikke er så viktig. Berger passer med nesten ingen av hintene, og det tror jeg ganske enkelt er fordi Berger ikke er Nøkken. Skjønner ikke at folk mener at stemmen er så lik, skjønner ikke hva folk hører, for jeg hører ikke likheten. Har hintene passet til de andre da? Christian Ringnes var den eneste jeg mener hadde tydelige hint, men der var han jo også tydelig på at han ønsket å ryke tidlig og var overrasket over at han ikke røk først. NRK har tidligere uttalt at hintene skulle være mer subtile denne sesongen, i tillegg tror jeg mange av "hintene" slettes ikke er hint, men bare andre rekvisitter og bakgrunn. På toppen av det igjen, tror jeg også vi får hint om deltakerne som ikke hvermannsen kjenner til. Jeg vet f.eks bare at Margaret Berger deltok og kom på 2.plass i Idol, at hun er trønder og at hun har deltatt i Eurovision. Og så kjenner jeg til noen av sangene hennes. De fleste vet ikke mer enn det, så hun kan godt ha drevet med backpacking (telt), hest osv uten at vi som ikke er hardbarka fans har fått det med oss. Jeg er sikker på at Nøkken er Margaret Berger, og det baserer jeg på stemmen. Syns faktisk det er rart at andre mener det ikke er hennes stemme, for jeg hører tydelig at det er henne. Endret 1. desember 2021 av Variert skydekke Skrivefeil 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 1. desember 2021 #2856 Del Skrevet 1. desember 2021 Variert skydekke skrev (20 minutter siden): Har hintene passet til de andre da? Christian Ringnes var den eneste jeg mener hadde tydelige hint, men der var han jo også tydelig på at han ønsket å ryke tidlig og var overrasket over at han ikke røk først. NRK har tidligere uttalt at hintene skulle være mer subtile denne sesongen, i tillegg tror jeg mange av "hintene" slettes ikke er hint, men bare andre rekvisitter og bakgrunn. På toppen av det igjen, tror jeg også vi får hint om deltakerne som ikke hvermannsen kjenner til. Jeg vet f.eks bare at Margaret Berger deltok og kom på 2.plass i Idol, at hun er trønder og at hun har deltatt i Eurovision. Og så kjenner jeg til noen av sangene hennes. De fleste vet ikke mer enn det, så hun kan godt ha drevet med backpacking (telt), hest osv uten at vi som ikke er hardbarka fans har fått det med oss. Jeg er sikker på at Nøkken er Margaret Berger, og det baserer jeg på stemmen. Syns faktisk det er rart at andre mener det ikke er hennes stemme, for jeg hører tydelig at det er henne. Og ikke minst er det ingen som kjenner sangstemmen til Ringnes. Og det er mindre sannsynlig at han er med i et slikt program. Da trengs tydeligere hint. Jeg forstår heller ikke denne "mangelen på hint" på Margaret. Kors - faren er prest. Farsmålet - faren snakket østlandsk. Synger perfekt på østlandsk - begge foreldrene snakker østlandsk. Sommerfugl - ESC. Kommer frem om natten - er artist. Og for alt vi vet kan hun ha drevet med langrenn (musefelle), være friluftsentusiast, favorittfargen kan være gul, noen har nevnt at tjernet kan være stille Hitra der hun vokste opp. Og alt mulig annet ingen i tråden har giddet å google. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Variert skydekke Skrevet 1. desember 2021 #2857 Del Skrevet 1. desember 2021 Athene skrev (9 minutter siden): Og ikke minst er det ingen som kjenner sangstemmen til Ringnes. Og det er mindre sannsynlig at han er med i et slikt program. Da trengs tydeligere hint. Jeg forstår heller ikke denne "mangelen på hint" på Margaret. Kors - faren er prest. Farsmålet - faren snakket østlandsk. Synger perfekt på østlandsk - begge foreldrene snakker østlandsk. Sommerfugl - ESC. Kommer frem om natten - er artist. Og for alt vi vet kan hun ha drevet med langrenn (musefelle), være friluftsentusiast, favorittfargen kan være gul, noen har nevnt at tjernet kan være stille Hitra der hun vokste opp. Og alt mulig annet ingen i tråden har giddet å google. Ja, gode poeng! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 1. desember 2021 #2858 Del Skrevet 1. desember 2021 (endret) Det tydeligste hintet vi har er stemmen. Jeg har gjettet 3 av 4 riktig (Hvem klarte frosken liksom?) 😅 Noen av hintene er villedende og tjernet hos nøkken f. Eks handler ikke om at personen bak masken elsker å telte ved et tjern, men at nøkker bor i tjern.. Som en del av tema med kostyme. Endret 1. desember 2021 av Irja 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolly Jumper Skrevet 1. desember 2021 #2859 Del Skrevet 1. desember 2021 Tror Nøkken er Charlotte Thorstvedt. Hint 1tallet med grønn bakgrunn henspeiler på faren hennes Erik Thorstvedt som var keeper grønn drakt med 1 tall. Farsmålet: han snakker norsk, hun oppvokst i utlandet, norsk ikke hennes morsmål. Sverd hennes smykkekolleksjon fra arts and craft med sverd/dolker. Navnet på samboer har betydning ørn. DJ jobber på kvelden. Samboer bor i Berlin hun i Norge for å være med på Maskorama. Opptatt av religion, krig og fred som sosialantropolog. Sikkert vært på feltarbeid og bodd i telt. Født på ny, født datter for ikke så lenge siden. Utenfor komfortsonen da hun ikke er sanger. Levd glamorøst. Bostavene MTV vises godt i intro videoen, hvor hun har jobbet. Snømonster må være Vegard Ylvisåker født 79 i tvillingenstegn. Del av dou (2 strekmenn i intro) Det periodiske system som de fremførte første gang jeg så brødrene på TV, mener også de sang feil(sladdet område?) jobber nå med flere enn broren, var nevnt noe i den retning. Da jeg ikke kan noe om sangstemmer lurer jeg på om noen kjenner igjen stemmene dems? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 1. desember 2021 #2860 Del Skrevet 1. desember 2021 Jolly Jumper skrev (2 minutter siden): Tror Nøkken er Charlotte Thorstvedt. Hint 1tallet med grønn bakgrunn henspeiler på faren hennes Erik Thorstvedt som var keeper grønn drakt med 1 tall. Farsmålet: han snakker norsk, hun oppvokst i utlandet, norsk ikke hennes morsmål. Sverd hennes smykkekolleksjon fra arts and craft med sverd/dolker. Navnet på samboer har betydning ørn. DJ jobber på kvelden. Samboer bor i Berlin hun i Norge for å være med på Maskorama. Opptatt av religion, krig og fred som sosialantropolog. Sikkert vært på feltarbeid og bodd i telt. Født på ny, født datter for ikke så lenge siden. Utenfor komfortsonen da hun ikke er sanger. Levd glamorøst. Bostavene MTV vises godt i intro videoen, hvor hun har jobbet. Snømonster må være Vegard Ylvisåker født 79 i tvillingenstegn. Del av dou (2 strekmenn i intro) Det periodiske system som de fremførte første gang jeg så brødrene på TV, mener også de sang feil(sladdet område?) jobber nå med flere enn broren, var nevnt noe i den retning. Da jeg ikke kan noe om sangstemmer lurer jeg på om noen kjenner igjen stemmene dems? Snømonsteret er en fusjon! Og utskiftbar 😉 Det er både Didrik og Emil Solli Tangen som bytter på. Mange hint om at det er to, to is, to i romertall, to fyrstikkmenn. Og de kjemiske hintene hintet om fusjon og at ting er utskiftbart 😀 Charlotte Thorstvedt er et godt tips... 😀😀😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå