Marsipanmor Skrevet 30. november 2021 #2821 Del Skrevet 30. november 2021 Er gøy at det ikke er så opplagt og enkelt som i fjor! Er egentlig bare Victor Sotberg som Dragen jeg føler jeg har klart å plassere av de gjenværende, men det er godt mulig at det er helt feil!:) Når det gjelder Nøkken så høres det ut som Margaret Berger på stemmen, men har tenkt litt på Lene Alexandra Øien og. Er noen hint som passer godt til henne:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 30. november 2021 #2822 Del Skrevet 30. november 2021 Både Didrik Solli-Tangen og Victor Sotberg var på P3-gull, men spørsmålet er om de var observert tidlig på kvelden, eller om de snek seg inn etter Maskorama? Ser at noen mener Snømonsteret kan være Alexander Walmann. Er vel ikke det mest kjente fjeset, og det er nok veldig mange som vil klø seg i hodet og spørre seg selv "Hvem er det?". Jeg er fortsatt temmelig sikker på at Snømonsteret er Didrik. Han skal visstnok lagt ut en del videoer på sin Instastory fra P3-gull, men dette var såpass sent på kvelden at det var mulig for han å komme seg dit. I tillegg virket det visstnok ganske overdrevent. Jeg tipper det var et forsøk på en avledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaskedInsider Skrevet 30. november 2021 #2823 Del Skrevet 30. november 2021 10 hours ago, PinarelloSaCalobra said: Interessant. Han er kjemiker. Ser at Snømosteret hadde tallet 79 i forrige sending på kostymet. 79 er det kjemiske atomnummeret for gull. Bandet han er vokalist i Superfamiliy har solgt til gullplate. Ikke den mest kjente, iallefall ikke i søkelyset i dag. Men absolutt interessant tips... 😎😎😎https://www.adressa.no/kultur/utguiden/article1381390.ece Stemmer nok at det betyr gull, men jeg tipper det er gullstrupe man vil frem til her. Didrik blir jo omtalt som det i annenhver avisartikkel. Ellers så tror jeg ikke fysikk/kjemi hintet betyr at dette er en person som har noe med dette å gjøre. Det er bare lagd en oppgave slik at man skal komme frem til ett ord. Det er det samme som de gjorde på frosken, da signalflaggene ble ett ord uten at Arve hadde noe som helst med signalflagg og båter å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 30. november 2021 #2824 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) PinarelloSaCalobra skrev (12 timer siden): Enda mer interessant om kjemiker og artist Steven Ray Wilson. Hint: C6 x 12. Det kan være hint til Isotoper. Alle isotoper av samme grunnstoff har tilnærmet like egenskaper, siden de inneholder like mange protoner og elektroner. Carbon = 6. God artist og god kjemiker. Like mee2, hehe 😉 Isotop: https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-12. Ser at Steven er bio analytisk kjemiker og skrev dette i sin professor avhandling: I Steven Wilsons doktorgrad har han utviklet måter å sette slike ”sanser” sammen til enkeltstående instrumenter (for eksempel LC-MS-NMR). Fordelene med å gjøre dette er at analysen kan automatiseres, mindre prøve går tapt, og ”sansene” kan ofte bli mer følsomme når de kombineres. Utfordringer har vært å finne gode løsninger for å kombinere disse ”sansene”, da noen av dem ved første øyekast syntes å være teknisk uforenlige. Passer godt til dette hintet: «Eg var på mange måtar skapt for akkurat dette. Men det betyr ikkje at det har kome gratis. Det handlar om å finne dei rette kombinasjonane og sammensetningane», har han sagt. https://www.mn.uio.no/forskning/aktuelt/arrangementer/disputaser/2005-2010/wilson-steven-ray.html Absolutt interessant mtp. kjemi-hintene kombinert med hans åpenbart gode sangstemme, uten at jeg har sjekket så nøye om det er klare likheter. (edit: etter å ha sjekket synes jeg ikke det ligner så mye.) Det som ev. skulle tale i mot er når maska faller, og så å si ingen kjenner igjen personen, noe produksjonsselskapet selvsagt vet veldig godt at vil oppleves som et antiklimaks. Har selv aldri hørt om vedkommende, og det gjelder nok for de fleste, selv om bandet han sang i vant Spellemann en gang i tiden. Men selvsagt trenger ikke kjemi-hintene ha noe med kjemiker å gjøre, det kan bety så mangt. Endret 30. november 2021 av Djækklåsst 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 30. november 2021 #2825 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Når det gjelder Snømonsteret tror jeg kjemihintet ikke har med en kjemiker å gjøre, men et symbol på annen type kjemi, som mat, drikke, kjærlighet, dop. Det kan også være at han er sønn av en farmasøyt. Tallet 79 står ikke for fødselsår, men som en over sier her gull. Det kan være gullplate, men det kan også være at han har eng gulltann eller lignende. Endret 30. november 2021 av charnelle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enparaply Skrevet 30. november 2021 #2826 Del Skrevet 30. november 2021 13 minutter siden, charnelle said: Når det gjelder Snømonsteret tror jeg kjemihintet ikke har med en kjemiker å gjøre, men et symbol på annen type kjemi, som mat, drikke, kjærlighet, dop. Det kan også være at han er sønn av en farmasøyt. Tallet 79 står ikke for fødselsår, men som en over sier her gull. Det kan være gullplate, men det kan også være at han har eng gulltann eller lignende. Gull kan vel også signalisere at vedkommende har kommet på førsteplass i en konkurranse 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 30. november 2021 #2827 Del Skrevet 30. november 2021 Jeg har tenkt tidligere at kanskje Snømonsteret kunne vært Kjartan Skjelde 😅Det er jo mange hint som passer da. Stjernen på beltet kan representere Michelin-stjernen han nettopp fikk. All den kjemien, isen og sånn kan ha med matlaging å gjøre, i hintene snakker mye om at han er perfeksjonist og har jobbet hardt for å komme til toppen eller noe i den duren. Og det snakker Kjartan mye om og, at han er perfeksjonist. Aller først tenkte jeg på Ole Lukkøye, nå husker jeg ikke alle hintene da men blant annet beltet kunne jo være sånn belte som boksere bruker og stjernen fordi han har vunnet medalje elns, ooog så syntes jeg særlig i begynnelsen at jeg hørte litt Stavanger-tonefall i blant, og det passer jo både for Ole Lukkøye og Kjartan, pluss at begge har vært med i Camp Kulinaris. Så da passer jo matlagingen inn med begge og 😛 Ole var ikke blant de beste der inne da, han var ganske tafatt og klønete, men whatever. Fremdeles matlaging 😛 Det er to stk som har slått meg i alle fall. Men jeg har virkelig ingen peiling, den eneste jeg er rimelig sikker på er Victor som Dragen 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 30. november 2021 #2828 Del Skrevet 30. november 2021 Er det flere som synes stemmen til Snømonsteret minner om Heine Totland? Han vant vel Masterchef kjendis også. Men de andre hintene skjønner jeg ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 30. november 2021 #2829 Del Skrevet 30. november 2021 charnelle skrev (16 minutter siden): Er det flere som synes stemmen til Snømonsteret minner om Heine Totland? Han vant vel Masterchef kjendis også. Men de andre hintene skjønner jeg ikke. Synes jeg ikke, etter å ha hørt noen strofer på Spotify. Har du eksempel på en låt/video hvor du mener stemmen minner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 30. november 2021 #2830 Del Skrevet 30. november 2021 Urias skrev (3 timer siden): Jeg er fortsatt temmelig sikker på at Snømonsteret er Didrik. Jeg hører virkelig ikke at sangstemmen til Snømonsteret ligner på Didriks. Men for all del, jeg kan ta feil, det må jo være en grunn til at så mange tror det er han. Er det noen som har en låt Didrik synger, enten spotify eller youtube, hvor stemmen i det hele tatt ligner på Smømonsteret? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 30. november 2021 #2831 Del Skrevet 30. november 2021 charnelle skrev (30 minutter siden): Er det flere som synes stemmen til Snømonsteret minner om Heine Totland? Han vant vel Masterchef kjendis også. Men de andre hintene skjønner jeg ikke. Jeg var tidlig inne på den tanken, men mannen mener stemmen ikke likner. Jeg tror ikke det er Didrik altså. Han er jo mye mye flinkere til å synge! Særlig på de høye tonene. Snømonsteret er flink og synger bra, men ikke sååå bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Variert skydekke Skrevet 30. november 2021 #2832 Del Skrevet 30. november 2021 Mynona skrev (16 timer siden): Dragen sier noe om at Maskorama er er slags comeback i første episode. Hvordan stemmer det med Victor Sotberg? Tror det er snakk om sang-comeback. Victor har hatt en BlimE-sang, men driver jo ikke med sang til vanlig eller er kjent for å synge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 30. november 2021 #2833 Del Skrevet 30. november 2021 Variert skydekke skrev (19 minutter siden): Tror det er snakk om sang-comeback. Victor har hatt en BlimE-sang, men driver jo ikke med sang til vanlig eller er kjent for å synge. Han deltok også på beat for beat en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolini Skrevet 30. november 2021 #2834 Del Skrevet 30. november 2021 Marsipanmor skrev (3 timer siden): Er gøy at det ikke er så opplagt og enkelt som i fjor! Er egentlig bare Victor Sotberg som Dragen jeg føler jeg har klart å plassere av de gjenværende, men det er godt mulig at det er helt feil!:) Når det gjelder Nøkken så høres det ut som Margaret Berger på stemmen, men har tenkt litt på Lene Alexandra Øien og. Er noen hint som passer godt til henne:) Jeg har også tenkt på Lene Alexandra Øyen. Enig i at det er en del hint som passer henne. Hørte på noe på YouTube men er veldig usikker på stemmen. Hun deltok i NM i benkepress på lørdag, usikker på om det lot seg kombinere... Nøkken har gnagd på meg siden første sending. Det er noe kjent med stemmen men får ingenting til å stemme. bare å fortsette å vri hjernen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 30. november 2021 #2835 Del Skrevet 30. november 2021 Carolini skrev (6 minutter siden): Jeg har også tenkt på Lene Alexandra Øyen. Enig i at det er en del hint som passer henne. Hørte på noe på YouTube men er veldig usikker på stemmen. Hun deltok i NM i benkepress på lørdag, usikker på om det lot seg kombinere... Nøkken har gnagd på meg siden første sending. Det er noe kjent med stemmen men får ingenting til å stemme. bare å fortsette å vri hjernen. Det var kl 8 på morgenen, så det kan være henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summer lady Skrevet 30. november 2021 #2836 Del Skrevet 30. november 2021 Ser Helene Olafsen la ut video når hun sang Norges nye megahit på lørdag, mener å se Margaret Berger i den videoen som publikum, og det sendes vel på tv likt som maskorama eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaskedInsider Skrevet 30. november 2021 #2837 Del Skrevet 30. november 2021 7 minutter siden, Summer lady said: Ser Helene Olafsen la ut video når hun sang Norges nye megahit på lørdag, mener å se Margaret Berger i den videoen som publikum, og det sendes vel på tv likt som maskorama eller? Publikum filmes bare bakfra, de personene de zoomer inn på er Maria Stavang. Christine Dancke og Lise Karslnes 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsh Skrevet 30. november 2021 #2838 Del Skrevet 30. november 2021 lin skrev (56 minutter siden): Jeg var tidlig inne på den tanken, men mannen mener stemmen ikke likner. Jeg tror ikke det er Didrik altså. Han er jo mye mye flinkere til å synge! Særlig på de høye tonene. Snømonsteret er flink og synger bra, men ikke sååå bra. Husker i fjor hvordan mange mente at trollet ikke kunne være Ulrikke fordi Ulrikke sang bedre. De går jo til sangpedagog for å lære seg å synge slik de ikke gjør til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 30. november 2021 #2839 Del Skrevet 30. november 2021 17 hours ago, Mynona said: Dragen sier noe om at Maskorama er er slags comeback i første episode. Hvordan stemmer det med Victor Sotberg? Det at alle trodde Herman Dahl var Victor i fjor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 30. november 2021 #2840 Del Skrevet 30. november 2021 Djækklåsst skrev (1 time siden): Jeg hører virkelig ikke at sangstemmen til Snømonsteret ligner på Didriks. Men for all del, jeg kan ta feil, det må jo være en grunn til at så mange tror det er han. Er det noen som har en låt Didrik synger, enten spotify eller youtube, hvor stemmen i det hele tatt ligner på Smømonsteret? Her kan du sammenligne: Auri skrev (På 25.11.2021 den 22.29): Kan hende jeg må spise mine skråsikre ord om Didrik Solli Tangen 😅 Refrenget begynner ved ca ett minutt: Han begynner å synge ved ca 1:15: https://www.tv2.no/v/1705270/ Det er ikke stemmelikheten som var mest påfallende for meg, men uttale av ord (særlig tredje "into" som blir mer "indu"), hvor likt det er når de endrer tone midt i andre "unknown". Jeg synes Didrik kanskje drar på littt kunstig mye med en gang, men først "husker ikke helt åssen den går jeg" og så synge den perfekt... Hm. Virker som noen som har øvd mye på den? Første tanken min var at han ville ikke gjort det der om det faktisk er han som er med, men samtidig kanskje han vil vi skal tenke det. Etter å ha tenkt meg litt om, så kan is-hintene være at han er oppvokst på Heistad, som ligger kloss inntil Brevik, hvor Diplom-is fabrikken lå i mange år når vi vokste opp (jeg er like gammel og vokst opp i samme området, vi gikk samme året på samme vgs). "Alle" i området har tilbragt sommerne i Brevik og spist is på Diplomaten isbar (og mange har også foreldre og familiemedlemmer som jobbet på Diplom Is). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå