Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

charnelle skrev (31 minutter siden):

Tror jeg har funnet ut hvem som kan være Snømonsteret, Sigurd Wongraven. 

Kanskje få har tenkt på han fordi han ikke er en klassisk sanger, så derfor er denne figuren litt tricky. Monster i navnet og fokuset på at han er "verdens snilleste monster" passer godt med imaget til Satyricon. Stjernene er muligens fordi han er verdensstjerne. Lagarbeid går på at han er med i bandet Satyricon. Metallene og grunnstoffene står for Metal musikk. Han lager vin ("de rette kombinasjoner og sammensetninger") som i tillegg er fra Italia. Dette stemmer også med at han er lidenskapelig opptatt av det han driver med og jobber med det han elsker. Det stemmer med at han har reist over hele verden på turné og at mange setter han i bur (bås). Kanskje tvillingtegnet rett og slett betyr hans alter ego Satyr? At Snømonsteret trives langt uti skogen kan også ha med Satyr å gjøre. Satyrer var skogsguder, som bodde i skog og daler. Kan tallet 23 være alderen hans da Satyricon slo igjennom på verdensbasis?

Interessant 🤔 Men ville han vært med, lurer jeg på. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sally-Go-Round skrev (14 minutter siden):

Interessant 🤔 Men ville han vært med, lurer jeg på. 

Dårlig med julekonserter for hans sjanger, i tillegg har han vært en stund borte fra rampelyset pga kreft. Han er ikke helt ukjent med å stille på TV, han har også vært med på "Dama til" med Live Nelvik, Påskefjellet med Guri Solberg, biltur med OnklP og flere andre TV-programmer der han snakker om vin. Tipper han også ser på Maskorama som smart markedsføring av vinene sine. 

Endret av charnelle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (3 timer siden):

Jeg tror NRK legger ut misvisende hint som minner om flere bestemte personer de har plukket ut. Første jeg tenkte på med Nøkken var Benedicte Adrian, men når man hører stemmen (og spesielt de siste to episodene) er hun rett og slett for gammel. Synes mange hint peker mot Lise Karlsnes, men hun hadde konsert lørdag 13 november, så kan ikke være henne. Synes mye minnermed Agnete Saba, både stemmen og flere av hintene. Men ingen fulltreffer på hintene.

Men så begynte jeg å tenke på skytten på frimerket som noe annet enn stjernetegnet. I 2012 kom filmen Modig/Brave med skytteren Merida. Norsk stemme var Charlotte Frogner. Hun er født i Aurskog-Høland (innsjøer). Hun spilte Maria Magdalena i "Spelet om heilige Olav" (sverdet), Jesus Christ Superstar (korsene), Limousin, Champagne og kanapeer (rollen som Celine i Side ved side), kjærlighetssyk (Celine i Side ved side),  lyslenken er enten julelys (hun har dilla på jul... https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/wEP5vn/ikke-kommet-i-julestemning-ennaa-charlotte-frogner-har-funnet-oppskrif) Lyslenken fant jeg også på et av hennes FB-bilder. 

I 2007 spilte hun i Grå mus i angrep, evnt spilte hun Rottedronning i avgangsoppsetningen på Teaterhøyskolen (muse/rottefellen) Denne oppsetningen var i et telt i Frognerparken. Hun har vunnet mange priser som feks gullruten og under  Seoul International Drama Awards 2009 vant hun prisen for beste skuespillerinne (Best Actress) for sin rolle i Hvaler. Når Nøkken sier hun er utenfor komfortsonen har det med at hun ikke er artist. Den rød stolen representer teaterstoler som ofte er røde. Linken til Luxembourg, kan det være at Storhertuginnen av Luxembourg har hatt navnet Charlotte?

Hun er ansatt i NRK, og derfor veldig tilgjengelig for å være med i Maskorama.

Og på toppen av det synger hun bra og stemmen ligner!

image.png

Og i tillegg spilte hun i Madam Butterfly i 2009, så da stemmer sommerfuglvingene også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (8 minutter siden):

Og i tillegg spilte hun i Madam Butterfly i 2009, så da stemmer sommerfuglvingene også.

Ja, ikke sant! Hør også på humringen i slutten av introen fra 3 episode etter limousinen og at hun skal vise sin prakt. Helt identisk med Celines humring fra Side om side!

Endret av charnelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (4 minutter siden):

Ja, ikke sant! Hør også på humringen i slutten av introen fra 3 episode etter limousinen og at hun skal vise sin prakt. Helt identisk med Celines humring fra Side om side!

Men hun har vel ikke levd lenge alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, NordicViking said:

De bokstavene flasher over skjermen i løpet av 2 sekunder, så det er ikke lett å få med seg hva som ligger der. Jeg oppfatter det på en annen måte. Det er en del tilfeldige bokstaver, og bokstaver brukes til å lage ord. Og ord brukes til å fortelle historier. Det kan antyde at det er snakk om en forfatter. Noe vil være enig i denne tolkningen, og noen vil være uenig.  🤓

..

Maskorama12.jpg

Nå brukes jo ord som forteller historier også i sangtekster, dikt og avisartikler mm. og 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marsh skrev (15 minutter siden):

Men hun har vel ikke levd lenge alene? 

Tror dette er i overført betydning og kan ha noe med en av rollefigurene hennes å gjøre, feks i sesong 6 av Side om side blir Celines figur karakterisert som verpesyk og singel.

Endret av charnelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (1 time siden):

Tror jeg har funnet ut hvem som kan være Snømonsteret, Sigurd Wongraven. 

Kanskje få har tenkt på han fordi han ikke er en klassisk sanger, så derfor er denne figuren litt tricky. Monster i navnet og fokuset på at han er "verdens snilleste monster" passer godt med imaget til Satyricon. Stjernene er muligens fordi han er verdensstjerne. Lagarbeid går på at han er med i bandet Satyricon. Metallene og grunnstoffene står for Metal musikk. Han lager vin ("de rette kombinasjoner og sammensetninger") som i tillegg er fra Italia. Dette stemmer også med at han er lidenskapelig opptatt av det han driver med og jobber med det han elsker. Det stemmer med at han har reist over hele verden på turné og at mange setter han i bur (bås). Kanskje tvillingtegnet rett og slett betyr hans alter ego Satyr? At Snømonsteret trives langt uti skogen kan også ha med Satyr å gjøre. Satyrer var skogsguder, som bodde i skog og daler. Kan tallet 23 være alderen hans da Satyricon slo igjennom på verdensbasis?

Så enda et hint som stemmer i første episode. Legg merke til iskremen, en er rød og en er gul. Jeg tror det symboliserer rødvin og hvitvin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med om man tar med de to neste bokstavene som ligger bortover og tolker de som romertall? 
MMIV blir 2004. Nøkken høres ung ut. Så ung som født i 2004?

01DFCA46-A089-4AB7-8FDC-7C1132E378D5.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frumy skrev (1 minutt siden):

Hva med om man tar med de to neste bokstavene som ligger bortover og tolker de som romertall? 
MMIV blir 2004. Nøkken høres ung ut. Så ung som født i 2004?

01DFCA46-A089-4AB7-8FDC-7C1132E378D5.jpeg

Charlotte Frogner har vært ansatt ved det norske teateret siden 2004, kommer opp som noe av det første som omtaler henne på Wiki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 time siden):

De bokstavene flasher over skjermen i løpet av 2 sekunder, så det er ikke lett å få med seg hva som ligger der. Jeg oppfatter det på en annen måte. Det er en del tilfeldige bokstaver, og bokstaver brukes til å lage ord. Og ord brukes til å fortelle historier. Det kan antyde at det er snakk om en forfatter. Noe vil være enig i denne tolkningen, og noen vil være uenig.  🤓

..

Maskorama12.jpg

Eller skrive sangtekster;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, charnelle said:

Men så begynte jeg å tenke på skytten på frimerket som noe annet enn stjernetegnet. I 2012 kom filmen Modig/Brave med skytteren Merida. Norsk stemme var Charlotte Frogner. Hun er født i Aurskog-Høland (innsjøer). Hun spilte Maria Magdalena i "Spelet om heilige Olav" (sverdet), Jesus Christ Superstar (korsene), Limousin, Champagne og kanapeer (rollen som Celine i Side ved side), kjærlighetssyk (Celine i Side ved side),  lyslenken er enten julelys (hun har dilla på jul...

Wow, det var noen veldig bra hint på Charlotte her, men nøkken må være en sanger.

Finner bare to videoer hvor Charlotte synger og der synger hun ikke rent i det hele tatt og hun har mye dypere stemme.
Har hørt på stjernekamp videoene til Benedicte igjen, og hun høres ung ut og litt nervøs på en måte, akkurat slik nøkken er.

Hun får masse tyn for hvor dårlig hun synger (på stjernekamp), så noe har nok skjedd på de eldre dager hun sang mye bedre før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

charnelle skrev (4 minutter siden):

Charlotte Frogner har vært ansatt ved det norske teateret siden 2004, kommer opp som noe av det første som omtaler henne på Wiki

Nøkken ser høy ut og det gjør Charlotte Frogner også. Også er det noe med måten Nøkken beveger seg på som kan minne om Celine ha ha! Og stemmen er gjenkjennbar men umulig og plassere. Godt gjetta!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaskedInsider skrev (2 minutter siden):

Wow, det var noen veldig bra hint på Charlotte her, men nøkken må være en sanger.

Finner bare to videoer hvor Charlotte synger og der synger hun ikke rent i det hele tatt og hun har mye dypere stemme.
Har hørt på stjernekamp videoene til Benedicte igjen, og hun høres ung ut og litt nervøs på en måte, akkurat slik nøkken er.

Hun får masse tyn for hvor dårlig hun synger (på stjernekamp), så noe har nok skjedd på de eldre dager hun sang mye bedre før.

Charlotte Frogner er musikalartist, derfor ligger det lite på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Snømonsteret er Øystein "pølsa" Pettersen, passer med en del av hinta, syngingen syns jeg godt kan passe han(uten jeg har hørt han synge) snømonster passer jo ganske bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som har gått opp for meg med nøkken, og det er at det er flere hint som passer sammen.

- Luxembourg frimerket tror jeg er en villredning. Jeg tror hintet her egentlig er konvolutt.

- Neste hintet en mus som er lurt i en felle, eller luremus om vi slår ordene sammen.

- 2 champagne glass, fordi det er to stykker, tenker jeg hintet her er par.

- Masse fargerike bokstaver, noe som kan assosierer med barnehage.

- I tredje livesending har nøkken en oransje monarch sommerfugl festet til kostymet.

Så er spørsmålet, hvordan henger disse 5 hintene sammen, og hva betyr det. 

I paradise hotel blir beskjeder ofte gitt i konvolutter med invitasjoner til parsermoni. Programmet har mye sex, og begrepet luremus er nok ikke et fremmed begrep i paradise hotel konseptet. Det er mye stigma rundt programmet, og oppførselen til deltagerne omtales ofte i media som barnehage. I vignettet og logoen til paradise hotel er også en monarch sommerfugl, samme typen som Nøkken sang med på tredje sending. Summen av alle disse hintene er at Nøkken med stor sannsynlighet har deltatt i Paradise hotel.

Så er spørsmålet, hvilke para deltager. Sannsynligvis er det en deltager fra Bærum (dersom dialekten ikke er fake), og en tidligere paradise hotel deltager som har vært med i 71 grader nord (teltet) og i et matprogram (kjeksene og druene).

Det er to hint jeg ønsker å ta frem. I andre sending ser vi en rosa vegg og rosa gulv. I sin paradise sesong bodde Gude på det rosa rommet. Hun var også veldig opptatt av fargen rosa tidligere.

I tredje sending er det skyggebilde av en hest og en fugl. Legger vi sammen hesten og fuglen får vi en pegasus eller en enhjørning. Gude har uttalt at hun synes tatoveringer er harry, men hun har 1 tatovering, og det er av en liten enhjørning.

Jeg vet Aurora var på «fest» forrige lørdag i følge Instagram. Men det var story, og ikke livefeed. Gude har en tidligere singel «Keep on trying», selvsagt med en god del autotune, men synes ikke stemmen er altfor ulik. Og med så mange hint som stemmer, klarer jeg ikke helt å avskrive Gude enda, til tross for storien fra forrige lørdag.

Men uansett om det er Gude eller en annen, så får jeg veldig sterke Paradise vibber fra Nøkken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaskedInsider skrev (1 time siden):

Har hørt Charlotte Frogner synge krevende sanger på teaterscenen, så hun kan absolutt synge 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (26 minutter siden):

Noe som har gått opp for meg med nøkken, og det er at det er flere hint som passer sammen.

- Luxembourg frimerket tror jeg er en villredning. Jeg tror hintet her egentlig er konvolutt.

- Neste hintet en mus som er lurt i en felle, eller luremus om vi slår ordene sammen.

- 2 champagne glass, fordi det er to stykker, tenker jeg hintet her er par.

- Masse fargerike bokstaver, noe som kan assosierer med barnehage.

- I tredje livesending har nøkken en oransje monarch sommerfugl festet til kostymet.

Så er spørsmålet, hvordan henger disse 5 hintene sammen, og hva betyr det. 

I paradise hotel blir beskjeder ofte gitt i konvolutter med invitasjoner til parsermoni. Programmet har mye sex, og begrepet luremus er nok ikke et fremmed begrep i paradise hotel konseptet. Det er mye stigma rundt programmet, og oppførselen til deltagerne omtales ofte i media som barnehage. I vignettet og logoen til paradise hotel er også en monarch sommerfugl, samme typen som Nøkken sang med på tredje sending. Summen av alle disse hintene er at Nøkken med stor sannsynlighet har deltatt i Paradise hotel.

Så er spørsmålet, hvilke para deltager. Sannsynligvis er det en deltager fra Bærum (dersom dialekten ikke er fake), og en tidligere paradise hotel deltager som har vært med i 71 grader nord (teltet) og i et matprogram (kjeksene og druene).

Det er to hint jeg ønsker å ta frem. I andre sending ser vi en rosa vegg og rosa gulv. I sin paradise sesong bodde Gude på det rosa rommet. Hun var også veldig opptatt av fargen rosa tidligere.

I tredje sending er det skyggebilde av en hest og en fugl. Legger vi sammen hesten og fuglen får vi en pegasus eller en enhjørning. Gude har uttalt at hun synes tatoveringer er harry, men hun har 1 tatovering, og det er av en liten enhjørning.

Jeg vet Aurora var på «fest» forrige lørdag i følge Instagram. Men det var story, og ikke livefeed. Gude har en tidligere singel «Keep on trying», selvsagt med en god del autotune, men synes ikke stemmen er altfor ulik. Og med så mange hint som stemmer, klarer jeg ikke helt å avskrive Gude enda, til tross for storien fra forrige lørdag.

Men uansett om det er Gude eller en annen, så får jeg veldig sterke Paradise vibber fra Nøkken.

God analyse! Og teltet i skogen. Hun har vært med på 71 gr nord i år også. Holder en knapp på Aurora! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...