Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er skuffende om nissen er Erik Alfred og dragen er Victor Sotberg, 2/3 avslørte så langt har jo vært programledere. Håper de har fått til litt mer variasjon blant deltakerene. 

Skrevet (endret)

I videoen fra Bamsen ser vi en terning. Kan det være en person som har vært med i programmet '4-stjerners middag'?

...

Maskorama08.jpg

Endret av NordicViking
  • Liker 2
Skrevet

Hintet fra Snømonsteret ser ut til å være origami. Noen som skjønner hva det kan bety?

...

Maskorama09.jpg

Skrevet
GodIsAWoman skrev (1 time siden):

Ikke etter forrige uke. Og har ikke vært noe snakk om han her inne med unntak av ett innlegg fra meg. Er ganske sikker på at jeg har lest alle de 105 sidene 

Etter forrige uke var det mange som gjettet Erik Alfred. Kanskje ikke i denne tråden.

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, NordicViking said:

Statuen vi så i videoen til Bamsen var av Olav Tryggvason, ikke av Olav den hellige. Jeg vet ikke om det er et hint som peker mot Trondheim/Trøndelag, men det kan like gjerne være en avledning.

...

250px-Trondheim_-_monument_01.jpg

Nå sikta jeg mest til boka som ble vist tidligere. Olav den helliges fødested. Mange har tolka den til Trøndelag fordi Walther ble født på Levanger.

Forøvrig er det mange som nevner Ringerike som olav den helliges fødested, men det har de vel funnet ut at var en eller annen plass på G i Telemark i den boka det er snakk om. 

Skrevet
toothfairy skrev (48 minutter siden):

Hva er det som gjør at folk er overbevist om at nissen er Abid? Stemmen kan muligens minne litt om hans stemme, men i mine ører kan det også være en annens. Sjansen er stor for at en politiker er med også denne sesongen, men hintene kan like gjerne peke mot andre. Han har ikke alltid hatt forutsetninger for å lykkes("har ikke alltid hatt god glid"), men da han først knakk nissekoden åpnet det seg dører. Jon Georg Dale har fks uttalt at han slet på skolen og han har ingen formell og relevant utdannelse innen polikk/ samfunn/statsvitenskap. Han har likevel hatt flere ministerposter. Nissen prater om at han har prøvd litt av hvert av fremkomstmidler. JGD har vært samferdselsminister(det har ikke AR), samt erfaring fra gård. Han er også stor fotballfan("nissedrakt blir byttet ut med hjemmedrakt")

Jeg tenker også at det er naturlig at de deltakerne som ikke prater østlandsk vrir om på dialekten ettersom en sunnmøredialekt hadde vært mer oppsiktsvekkende enn østlandsk.

Nå tror jeg ikke at nissen er JGD ettersom han er opptatt i ny jobb, men jeg er enig med de som mener det blir for dumt om vi ikke skal tolke hintene som de blir presentert. Alt er ikke hint men det som skal være hint skal i større eller mindre grad kunne linkes til deltakeren.

Nissen sier han har prøvd litt av hvert av fremkomstmidler, han satt i transportkomiteen på Stortinget og syklet Norge på langs

Skrevet
Marsh skrev (Akkurat nå):

Nissen sier han har prøvd litt av hvert av fremkomstmidler, han satt i transportkomiteen på Stortinget og syklet Norge på langs

Altså Abid Raja

Skrevet
Marsh skrev (11 minutter siden):

Altså Abid Raja

Det er jeg sikker på stemmer.🙂 Av og til i går kunne jeg kjenne godt igjen stemmen hans, andre ganger fikk han den noe mer ugjenkjennelige. 

• Liker 1
Skrevet
NordicViking skrev (41 minutter siden):

I videoen fra Nissen ser vi en terning. Kan det være en person som har vært med i programmet '4-stjerners middag'?

...

Maskorama08.jpg

Eller noen som har fått terningkast 2. som feks sophie Elise 

• Liker 1
Skrevet
NordicViking skrev (47 minutter siden):

I videoen fra Nissen ser vi en terning. Kan det være en person som har vært med i programmet '4-stjerners middag'?

...

Maskorama08.jpg

Det tror jeg absolutt det kan være! Er jo akkurat samme type terning 😄 bra sett! Erik Alfred har vært med der.

Skrevet
Sommerkommer skrev (8 minutter siden):

Eller noen som har fått terningkast 2. som feks sophie Elise 

På hva har hun fått det? Alle bøkene hennes har fått veldig gode anmeldelser såvidt jeg vet 

Skrevet
GodIsAWoman skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg absolutt det kan være! Er jo akkurat samme type terning 😄 bra sett! Erik Alfred har vært med der.

Men vent litt, det der er jo bamsen, ikke nissen😅

• Liker 4
Skrevet (endret)
NordicViking skrev (1 time siden):

...

Maskorama08.jpg

Emilie Nereng var med i fire stjerners middag og hadde «rosa aften» (ref rosa rom). Bamsen KAN være Emilie Nereng.  

Ingeborg har en mer utviklet stemme som sjeldent bommer. Bamsen kan være noe sur i tonene, men fin stemme.

Endret av Mariángel
Skrevet
GodIsAWoman skrev (7 minutter siden):

På hva har hun fått det? Alle bøkene hennes har fått veldig gode anmeldelser såvidt jeg vet 

Var noen låter 

Skrevet (endret)

I introduksjonen til Nissen hopper han opp og slår hælene sammen i lufta. Jeg mener jeg hat sett han der Erik Alfred hoppe slik i Oppfinneren...?

Endret av Sophia_08
  • Liker 3
Skrevet
Mariángel skrev (32 minutter siden):

Emilie Nereng var med i fire stjerners middag og hadde «rosa aften» (ref rosa rom). Bamsen KAN være Emilie Nereng.  

Ingeborg har en mer utviklet stemme som sjeldent bommer. Bamsen kan være noe sur i tonene, men fin stemme.

Emilie Nereng er i København. 

Skrevet

Spørsmålet er vel, hvem er det som ikke har vært med på 4-stjernes middag.

Omtrent alt av kjendiser som er har jo vært med på det. Så det hintet har veldig lite nytteverdi.

• Liker 11
Skrevet

Jeg skrev dessverre feil. Det var ikke Nissen, men Bamsen. 

Skrevet
Mariángel skrev (1 time siden):

Hvis google-søket stemmer så er Emilie 168 høy, altså høyere enn Silje. Så det får ikke vært henne. 

Blir skuffa hvis det er Walter😅 mye gøyere hvis det er en person som kan overraske litt med at hun kan synge🙊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...