Gjest Magritta Skrevet 21. november 2021 #2081 Skrevet 21. november 2021 Blueberrymuffin skrev (17 minutter siden): Tror folk har låst seg for mye til Abid Raja. Kun fordi Nissen bøyer seg, og «nådd langt», det er fortsatt veldig vage hint. Jeg har hengt meg opp i Flåklypa boken, fordi Flåklypa filmene har jo blitt produsert i nyere tid, og begynt å tenke, kan det hende Nissen er en som har dubbet i flåklypa? Slenger ut de mest profilerte skuespillerne som har spillt i flåklypa, som kan være verdt å sjekke opp mot de andre hintene: - Kåre Conradi - John Brungot - Trond Høvik (Nissen i Snøfall) - Fridtjov Såheim - Bjarte Hjelmeland - Ingar Helge Gimle - Steinar Sagen Alle disse skuespillerene kan knyttes direkte til Flåklypa. Så spørsmålet er, kan noen av disse passe med de andre hintene på Nissen? Føler Abid er for åpenbart, og at hintene med 2 barn gjør at det ikke stemmer. Både Gimle og Conradi er opptatt med forestilling på folketeateret så de er det ikke.
Ewna Skrevet 21. november 2021 #2082 Skrevet 21. november 2021 Kan Ulrikke Falch være bamsen? Noen som vet ca. høyde? Stemmen er ganske lik, hun har en video på Instagram der hun tullesynger (nr 4 av de nyeste innleggene per dags dato), men man hører hun er god å synge og hun har lys stemme. Hintet om at bamsen ikke hadde billett til endestasjonen passer også, hun trakk seg plutselig fra media og slettet Instagram der hun hadde over 1 millioner følgere. Og det virker veldig som hun har vært usikker på hvilken vei hun skal gå med karrieren. Hun har også vært åpen om at hun har slitt med spiseforstyrrelser. Vet ikke om de andre hintene passer da. 2
GodIsAWoman Skrevet 21. november 2021 #2083 Skrevet 21. november 2021 Blueberrymuffin skrev (37 minutter siden): Uenig. Hintene skal være såpass direkte at det gir mening. Når de viser 2 nissebarn, så har personen 2 barn. Hvis vi ikke kan forholde oss til de faktiske hintene, så blir det like dumt som å si at fotballen i Nissen sin video er et hint til ishockey, fordi «det var sikkert det de egentlig mente» 🙄 Nei, når de viser 2 nissebarn, så mener de 2 barn, punktum, ferdig. Ikke noe mer. Folk må slutte å vri om på hintene for at de skal passe på kjendisen. Det er ikke hintene som skal tilpasses den kjendis man håper det er, men man skal faktisk finne en kjendis som skal passe til hintene slik de blir servert. Nissen har 2 barn, og kan derfor verken være Erik Alfred eller Abid Raja. Det er ingenting som heter ferdig. Punktum. i en god diskusjon. Disse påstandene er noe du TROR, ikke vet, med mindre det er du som lager videoene og hintene. Det er uendelig mange eksempler fra fjorårets sesong og denne sesongen at ikke alt som sies eller vises kan knyttes opp mot kjendisene. Er forøvrig enig i at mange strekker disse hintene alt for langt. Hintene skal være enkle å forstå for folk flest. Grunnen til at det bare vises to barn tror jeg er så enkel som at de i videoen fremstilles som nisser, en rødnisse og en blånisse. Det er de to variantene som finnes. Spent på hvem du mener det er som kan knyttes opp til hver eneste lille detalj i videoene? 12
Gjest Marsh Skrevet 21. november 2021 #2084 Skrevet 21. november 2021 Blueberrymuffin skrev (56 minutter siden): Uenig. Hintene skal være såpass direkte at det gir mening. Når de viser 2 nissebarn, så har personen 2 barn. Hvis vi ikke kan forholde oss til de faktiske hintene, så blir det like dumt som å si at fotballen i Nissen sin video er et hint til ishockey, fordi «det var sikkert det de egentlig mente» 🙄 Nei, når de viser 2 nissebarn, så mener de 2 barn, punktum, ferdig. Ikke noe mer. Folk må slutte å vri om på hintene for at de skal passe på kjendisen. Det er ikke hintene som skal tilpasses den kjendis man håper det er, men man skal faktisk finne en kjendis som skal passe til hintene slik de blir servert. Nissen har 2 barn, og kan derfor verken være Erik Alfred eller Abid Raja. Ikke enig, Haddy N'jie har kun ledet idrettsgallaen, aldri hatt noe med OL å gjøre, så hvis man skal tolke alt direkte måtte hun ha ledet OL-sending eller vært med i OL.
GodIsAWoman Skrevet 21. november 2021 #2085 Skrevet 21. november 2021 Djækklåsst skrev (41 minutter siden): Hadde jeg vært Abid og de som vet, ville jeg gjort nettopp dette, spredt et falsk spor som pekte mot en av de andre som er lansert, som Erik Alfred. Er det ikke Abid, ville jo den mest åpenbare strategien vært å hinte til at det var nettopp Abid, for å lure flest mulig. Men det skjedde altså ikke. Dette syns jeg blir for dumt altså😅 Det er klart at de hinter til den kjendisen det faktisk er. Dessuten var ikke Erik Alfred lansert før denne lørdagens sending. (Kun fra meg her på kk og ikke en eneste person var enig i det etter forrige uke) Så at de skal begynne å lage lure-hint i hans retning gir ingen mening. 1
minister-mio Skrevet 21. november 2021 #2086 Skrevet 21. november 2021 GodIsAWoman skrev (Akkurat nå): Dette syns jeg blir for dumt altså😅 Det er klart at de hinter til den kjendisen det faktisk er. Dessuten var ikke Erik Alfred lansert før denne lørdagens sending. (Kun fra meg her på kk og ikke en eneste person var enig i det etter forrige uke) Så at de skal begynne å lage lure-hint i hans retning gir ingen mening. maaange har gjettet Erik Alfred! 5
GodIsAWoman Skrevet 21. november 2021 #2087 Skrevet 21. november 2021 minister-mio skrev (11 minutter siden): maaange har gjettet Erik Alfred! Ikke etter forrige uke. Og har ikke vært noe snakk om han her inne med unntak av ett innlegg fra meg. Er ganske sikker på at jeg har lest alle de 105 sidene 1
Djækklåsst Skrevet 21. november 2021 #2088 Skrevet 21. november 2021 (endret) GodIsAWoman skrev (15 minutter siden): Dette syns jeg blir for dumt altså😅 Det er klart at de hinter til den kjendisen det faktisk er. Dessuten var ikke Erik Alfred lansert før denne lørdagens sending. (Kun fra meg her på kk og ikke en eneste person var enig i det etter forrige uke) Så at de skal begynne å lage lure-hint i hans retning gir ingen mening. Det er jo veldig åpenbart at hintene er veldig vage, og at muligheter til å villede vil bli benyttet. Litt av poenget er å prøve å lure seerne. Lenge siden Erik Alfred var høyt oppe blant tips på Nissen, f.eks i VG sitt Maskorama-profet-opplegg. Endret 21. november 2021 av Djækklåsst 1
toto2 Skrevet 21. november 2021 #2089 Skrevet 21. november 2021 Nøkken: Aurora Gude Dragen: Victor Sotberg Bamsen: Ingeborg Walther Nissen: Erik Alfred Tesaker Snømonsteret: Didrik Solli-Tangen 3
Tradegy Skrevet 21. november 2021 #2090 Skrevet 21. november 2021 (endret) *Håpløst forslag* Endret 21. november 2021 av Tradegy
GodIsAWoman Skrevet 21. november 2021 #2091 Skrevet 21. november 2021 Djækklåsst skrev (1 minutt siden): Det er jo veldig åpenbart at hintene er veldig vage, og at muligheter til å villede vil bli benyttet. Litt av poenget er å prøve å lure seerne. Lenge siden Erik Alfred var høyt oppe blant tips på Nissen, f.eks i VG sitt Maskorama-profet-opplegg. Okei, det har ikke jeg fått med meg i såfall. Ser han er høyt oppe nå, men syns det virker rart at han skal ha vært høyt oppe etter forrige uke når ingen i panelet nevnte han, og ingen på kk har diskutert han🤷🏻♀️
GodIsAWoman Skrevet 21. november 2021 #2092 Skrevet 21. november 2021 toto2 skrev (12 minutter siden): Nøkken: Aurora Gude Dragen: Victor Sotberg Bamsen: Ingeborg Walther Nissen: Erik Alfred Tesaker Snømonsteret: Didrik Solli-Tangen Enig med flere her!😊 Men litt usikker på nøkken og dragen, syns stemmen til dragen hørtes veeldig ut som Benjamin Silseth i går, men får ikke alle hintene til å stemme.🤷🏻♀️ Han er også homofil da, og i går ble det lagt en gullring på et bord, og han har jo nettopp giftet seg med Niklas Baarli 1
Gjest Dikteren Skrevet 21. november 2021 #2093 Skrevet 21. november 2021 toto2 skrev (22 minutter siden): Nøkken: Aurora Gude Dragen: Victor Sotberg Bamsen: Ingeborg Walther Nissen: Erik Alfred Tesaker Snømonsteret: Didrik Solli-Tangen Nøkken er ikke Aurora Gude. Hun var på julebord i går (snap). Står også tidligere i tråden.
chouette Skrevet 21. november 2021 #2094 Skrevet 21. november 2021 (endret) Hva er det som gjør at folk er overbevist om at nissen er Abid? Stemmen kan muligens minne litt om hans stemme, men i mine ører kan det også være en annens. Sjansen er stor for at en politiker er med også denne sesongen, men hintene kan like gjerne peke mot andre. Han har ikke alltid hatt forutsetninger for å lykkes("har ikke alltid hatt god glid"), men da han først knakk nissekoden åpnet det seg dører. Jon Georg Dale har fks uttalt at han slet på skolen og han har ingen formell og relevant utdannelse innen polikk/ samfunn/statsvitenskap. Han har likevel hatt flere ministerposter. Nissen prater om at han har prøvd litt av hvert av fremkomstmidler. JGD har vært samferdselsminister(det har ikke AR), samt erfaring fra gård. Han er også stor fotballfan("nissedrakt blir byttet ut med hjemmedrakt") Jeg tenker også at det er naturlig at de deltakerne som ikke prater østlandsk vrir om på dialekten ettersom en sunnmøredialekt hadde vært mer oppsiktsvekkende enn østlandsk. Nå tror jeg ikke at nissen er JGD ettersom han er opptatt i ny jobb, men jeg er enig med de som mener det blir for dumt om vi ikke skal tolke hintene som de blir presentert. Alt er ikke hint men det som skal være hint skal i større eller mindre grad kunne linkes til deltakeren. Endret 21. november 2021 av toothfairy 1
Sommerkommer Skrevet 21. november 2021 #2095 Skrevet 21. november 2021 GodIsAWoman skrev (3 timer siden): Boken med bilde av Reodor Felgen… jeg bare sier det🙉 og en drøm om å lage sitt eget Flåklypa. (utdrag fra https://www.erikalfred.com/) Hvis jeg tar feil her så spiser jeg gladelig hatten hans! Han har jeg aldri hørt om 4
toto2 Skrevet 21. november 2021 #2096 Skrevet 21. november 2021 Okok, nå har jeg det: Nøkken - Iselin Guttormsen Dragen - Victor Sotberg Bamsen - Ingeborg Walther Nissen - Erik Alfred Tesaker Snømonsteret - Kåre Conradi
GodIsAWoman Skrevet 21. november 2021 #2097 Skrevet 21. november 2021 toto2 skrev (4 minutter siden): Okok, nå har jeg det: Nøkken - Iselin Guttormsen Dragen - Victor Sotberg Bamsen - Ingeborg Walther Nissen - Erik Alfred Tesaker Snømonsteret - Kåre Conradi Iselin guttormsen kan det ikke være for hun var med i finalen av skal vi danse! 😊 12
Blueberrymuffin Skrevet 21. november 2021 #2098 Skrevet 21. november 2021 (endret) toto2 skrev (9 minutter siden): Okok, nå har jeg det: Nøkken - Iselin Guttormsen Dragen - Victor Sotberg Bamsen - Ingeborg Walther Nissen - Erik Alfred Tesaker Snømonsteret - Kåre Conradi Iselin Guttormsen var live på skal vi danse finalen forrige uke. Så hun kan umulig være Nøkken. Aurora Gude la kun ut at hun var på fest i Story, ikke live. Husk, kjendisene strekker seg langt for å skjule spor og villede. Derfor kan klippene fra Aurora Gude være gamle og lagt ut nå for å villede og «avskrive» seg selv. Derfor ville jeg ikke utelukket Gude helt enda, selv om det er mindre sannsynlig med tanke på snap/insta story. Guttormsen er det iværtfall ikke da hun var på live sending på annen kanal forrige lørdag. Endret 21. november 2021 av Blueberrymuffin
NordicViking Skrevet 21. november 2021 #2099 Skrevet 21. november 2021 Mynona skrev (20 timer siden): Hva stod det på skiltet i Bamse videoen? Rex et eller annet Norvegicus?? Rex er jo kongen. Kan det være en kobling til kongefamilien? Eller henspiller det på Olav Trygvasson (eller var det den hellige?) Det står Rex Perpetuus Norvegiae, noe som er latin for Norges Evige Konge. Det er en betegnelse fra 1100-tallet som henviser til Olav den hellige. ...
Tradegy Skrevet 21. november 2021 #2100 Skrevet 21. november 2021 Ny pod-episode i dag i Nrk-appen Trond- Viggo Torgersen foreslås som nisse. Gøy hvordan man dras i ulik retning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå