Mariángel Skrevet 21. november 2021 #2041 Skrevet 21. november 2021 Gresshoppa skrev (29 minutter siden): Tamagotchi som var et av hintene, tror jeg det kan være flere grunner til. Men det første som slo meg, var at dette blir vist i Førstegangstjenesten - hvor Frida har en rolle🙈 Hør på latteren forrige (?) sending, helt på slutten. Det er IKKE Josefine 🙈
Gresshoppa Skrevet 21. november 2021 #2042 Skrevet 21. november 2021 Mariángel skrev (2 minutter siden): Hør på latteren forrige (?) sending, helt på slutten. Det er IKKE Josefine 🙈 Joda🙈😅 2
chouette Skrevet 21. november 2021 #2043 Skrevet 21. november 2021 Flere som er litt skuffet over forklaringen av hintene etter hver avmasking? Jeg kunne bare se to på skjermen i går. Hva med de rosa og hvite ballene for eksempel? Hadde de noen betydning? 8
Dupers Skrevet 21. november 2021 #2044 Skrevet 21. november 2021 6 minutter siden, toothfairy said: Flere som er litt skuffet over forklaringen av hintene etter hver avmasking? Jeg kunne bare se to på skjermen i går. Hva med de rosa og hvite ballene for eksempel? Hadde de noen betydning? Og det med OL-ringene sluttet med ordet "kunne" hva var det hun kunne, hvor var resten av forklaringen? 5
Njaa Skrevet 21. november 2021 #2045 Skrevet 21. november 2021 Dupers skrev (Akkurat nå): Og det med OL-ringene sluttet med ordet "kunne" hva var det hun kunne, hvor var resten av forklaringen? Hun har vært prg.leder for idrettsgallaen flere x. De var nok litt sparsomme med tydelige hint på Havfruen i og med at stemmen er veldig gjenkjennelig.
Ifyousayso Skrevet 21. november 2021 #2046 Skrevet 21. november 2021 toothfairy skrev (22 minutter siden): Flere som er litt skuffet over forklaringen av hintene etter hver avmasking? Jeg kunne bare se to på skjermen i går. Hva med de rosa og hvite ballene for eksempel? Hadde de noen betydning? De rosa og hvite ballene er for MGP tenker jeg 4
Makris Skrevet 21. november 2021 #2047 Skrevet 21. november 2021 PinarelloSaCalobra skrev (13 timer siden): Satse på at trenden fortsetter 😎😉 Hvada trend? Du viser jo ikke fram om du har riktig eller ikke… haha 6
Gjest Marsh Skrevet 21. november 2021 #2048 Skrevet 21. november 2021 toothfairy skrev (29 minutter siden): Flere som er litt skuffet over forklaringen av hintene etter hver avmasking? Jeg kunne bare se to på skjermen i går. Hva med de rosa og hvite ballene for eksempel? Hadde de noen betydning? Det var fargen på ballene fra ESC 2010 hvor hun var programleder
Gjest Sitronmelisse Skrevet 21. november 2021 #2049 Skrevet 21. november 2021 Gresshoppa skrev (1 time siden): Bamsen er Josefine Frida. Hun har bodd i Trondheim. Hun har spilt i «Slaget på Stiklestad». Født i 1996. Var det Bamsen som gav hintet 'Miks Maks'? Baklengs blir Maks 'Skam'
Gjest Sitronmelisse Skrevet 21. november 2021 #2050 Skrevet 21. november 2021 Nei, det var visst Havfruen..
Mynona Skrevet 21. november 2021 #2051 Skrevet 21. november 2021 GodIsAWoman skrev (9 timer siden): HØR NÅ HER FOLKENS!! Jeg må bare få litt oppmerksomhet rundt dette. Jeg har allerede skrevet det to ganger etter forrige uke men INGEN andre snakker om det. Jeg kan umulig være den eneste som er overbevist om at Nissen er ERIK ALFRED TESAKER. (Vet at han ble foreslått i dag, men ingen andre enn meg snakker om det her inne) og for de som ikke tror det, la meg forsøke å overbevise dere: 1. I introvideoen er nissen på et verksted. -Erik Alfred er jo en oppfinner og lager ting i sitt eget verksted. 2. det triller en ball forbi vinduet (må ikke være en fotball), -symboliserer barna hans som leker ute mens han jobber på verkstedet. -3. han er en nisse. - Erik Alfred har gitt ut en bok som heter «Erik Alfreds juleverksted» 4. Han sier at et et gammelt sagn sier at hvis man vrenger luen sin så den grå innsiden kommer ut, så blir man usynlig, men det har ikke han merket noe til. - Erik Alfred går alltid med grå lue. 5.han sier det finnes forskjellige typer nisser og ramser opp noen varianter. -Erik Alfred er jo en fjøsnisse. 6.Han forteller at han ikke alltid har vært den kuleste nissen og har blitt kalt mange navn som ikke moren hans ga han. Til slutt knakk han nissekoden og har oppnådd mye mer enn hva folk forventet av han. -på farmen kjendis var Erik Alfred åpen om en barndom preget av mobbing, både verbalt og fysisk. Nå har han jo åpenbart funnet sin «greie» og virkelig gjort det stort som oppfinner. 7. Denne lørdagen fikk vi virkelig bekreftet at han ER en fjøsnisse da de filmet gården utenfra. Det kan også sikte til at han VANT farmen. Vi fikk også bekreftet at han trives best hjemme med nissemor og nissebarn. 8. Sier han har brukt mange forskjellige fremkomstmiddel, noen ganger virker de ikke. -Han bor på gård og bruker mange forskjellige maskiner og kjøretøy, går på ski, sykler, og lager sine egne kassebiler, og andre merkelige ting (som ikke alltid fungerer) 10. som hint i dag gir han en flåklypa bok med bilde av Reodor Felgen. - de to er dobbeltgjengere med grå sixpence og selebukse (som jeg også tror er «hjemmedrakten» hans). På hans egen hjemmeside står det at han kjøpte en heiegård i Gyland, for å realisere en barndomsdrøm om «et mekanisk selvforsynt paradis ala FLÅKLYPA» 11. Den nordnorske dialekten er åpenbart tilgjort og innimellom mener jeg bestemt at man hører hint av sørlandsdialekt. han er også ganske lav! I motsetning til Abid Raja. Er det noen andre som støtter denne teorien eller er det bare meg? Kan godt være du har rett, men jeg har aldri hørt om fyren Makris skrev (8 timer siden): Etter dagens episode.. nøkken hadde på seg en sommerfuglkappe, veldig lik den kjente Paradise Hotel sommerfuglen.. hadde også festet fire blomster på kjolen. Kan dette være en Paradise deltaker som var med i den fjerde sesongen? Til eksempel Vida Lill Berge, vinner av s4. Syns stemmen kunne minne litt om henne i dag også. Sommerfugl kan også bety transformasjon og gjenfødelse, fra puppe til sommerfugl. Jeg synes veldig mange hint stemmer med Emma ellingsen, også sommerfugl hintet. 2
Athene Skrevet 21. november 2021 #2052 Skrevet 21. november 2021 GodIsAWoman skrev (9 timer siden): HØR NÅ HER FOLKENS!! Jeg må bare få litt oppmerksomhet rundt dette. Jeg har allerede skrevet det to ganger etter forrige uke men INGEN andre snakker om det. Jeg kan umulig være den eneste som er overbevist om at Nissen er ERIK ALFRED TESAKER. (Vet at han ble foreslått i dag, men ingen andre enn meg snakker om det her inne) og for de som ikke tror det, la meg forsøke å overbevise dere: 1. I introvideoen er nissen på et verksted. -Erik Alfred er jo en oppfinner og lager ting i sitt eget verksted. 2. det triller en ball forbi vinduet (må ikke være en fotball), -symboliserer barna hans som leker ute mens han jobber på verkstedet. -3. han er en nisse. - Erik Alfred har gitt ut en bok som heter «Erik Alfreds juleverksted» 4. Han sier at et et gammelt sagn sier at hvis man vrenger luen sin så den grå innsiden kommer ut, så blir man usynlig, men det har ikke han merket noe til. - Erik Alfred går alltid med grå lue. 5.han sier det finnes forskjellige typer nisser og ramser opp noen varianter. -Erik Alfred er jo en fjøsnisse. 6.Han forteller at han ikke alltid har vært den kuleste nissen og har blitt kalt mange navn som ikke moren hans ga han. Til slutt knakk han nissekoden og har oppnådd mye mer enn hva folk forventet av han. -på farmen kjendis var Erik Alfred åpen om en barndom preget av mobbing, både verbalt og fysisk. Nå har han jo åpenbart funnet sin «greie» og virkelig gjort det stort som oppfinner. 7. Denne lørdagen fikk vi virkelig bekreftet at han ER en fjøsnisse da de filmet gården utenfra. Det kan også sikte til at han VANT farmen. Vi fikk også bekreftet at han trives best hjemme med nissemor og nissebarn. 8. Sier han har brukt mange forskjellige fremkomstmiddel, noen ganger virker de ikke. -Han bor på gård og bruker mange forskjellige maskiner og kjøretøy, går på ski, sykler, og lager sine egne kassebiler, og andre merkelige ting (som ikke alltid fungerer) 10. som hint i dag gir han en flåklypa bok med bilde av Reodor Felgen. - de to er dobbeltgjengere med grå sixpence og selebukse (som jeg også tror er «hjemmedrakten» hans). På hans egen hjemmeside står det at han kjøpte en heiegård i Gyland, for å realisere en barndomsdrøm om «et mekanisk selvforsynt paradis ala FLÅKLYPA» 11. Den nordnorske dialekten er åpenbart tilgjort og innimellom mener jeg bestemt at man hører hint av sørlandsdialekt. han er også ganske lav! I motsetning til Abid Raja. Er det noen andre som støtter denne teorien eller er det bare meg? Nissen er jo ganske høy. Bare se på videoene der han danser, eller går, sammen med danserne. Og hvordan han beveger seg. 2
Njaa Skrevet 21. november 2021 #2053 Skrevet 21. november 2021 (endret) Athene skrev (16 minutter siden): Nissen er jo ganske høy. Bare se på videoene der han danser, eller går, sammen med danserne. Og hvordan han beveger seg. Jepp. Skal ikke blånekte for at det er han Erik Alfred fyren, men tror ikke man nødvendigvis skal legge for mye i omgivelsene han er i. Med Inger Lise Rypdal var det vel mye hest, stall og manesj osv ifjor uten at hun har noe tilknytning til det. Samme med Goksør og båt, og Anne Rimmen og skog. Mye som brukes i overført betydning. Men Aukrust er jo helt klart et hint, i en tidligere episode er det et frimerke der Solan står på ski også. Har ikke helt skjønt betydningen av dette. Endret 21. november 2021 av Njaa 4
NordicViking Skrevet 21. november 2021 #2054 Skrevet 21. november 2021 Dupers skrev (2 timer siden): godt mulig bamsen er ingeborg walther, men da må dere finne en bedre teori enn at olav den hellige er representert blandt hintene fordi hun ble født på Levanger. Hadde det vært trondheim eller verdal kunne den teorien holdt, men skulle de hinta til Levanger ville de heller brukt Gunnlaug Ormstunge som faktisk har historie på Levanger. Statuen vi så i videoen til Bamsen var av Olav Tryggvason, ikke av Olav den hellige. Jeg vet ikke om det er et hint som peker mot Trondheim/Trøndelag, men det kan like gjerne være en avledning. ... 1
Pluvio Skrevet 21. november 2021 #2055 Skrevet 21. november 2021 Jeg synes stemmen til nøkken hørte ut som Agnes Kittelsen da hun rappet. For er den bærumsdialekten ekte? Det er sikkert lettere å synge på norsk om man jukser til dialekten sin. Men jeg finner ingen kobling til de største hintene som musefelle, tre kors, telt og kjærlighetssyk. Hun er jo gift. Den batteridrevne lyslenken kan peke mot en julekonsert hun har holdt i kirken på hjemstedet sitt der hun sang nå tennes tusen julelys Nøkken sier også jeg har aldri vært fremmed for å skifte miljø.. hun er jo skuespiller og har spilt mange ulike roller og personligheter Nå jeg blir lokket frem fra mitt gjemmested og lovet grønne skoger av gull..Hun er ganske lukket og privat av seg, men dukker likevel opp på prisutdelinger og arrangment. Veldig spent på høyden til nøkken. Hun ser høy ut. Agnes er vel bare 1,60 2
Apekatten Skrevet 21. november 2021 #2056 Skrevet 21. november 2021 Pluvio skrev (32 minutter siden): Jeg synes stemmen til nøkken hørte ut som Agnes Kittelsen da hun rappet. For er den bærumsdialekten ekte? Det er sikkert lettere å synge på norsk om man jukser til dialekten sin. Men jeg finner ingen kobling til de største hintene som musefelle, tre kors, telt og kjærlighetssyk. Hun er jo gift. Den batteridrevne lyslenken kan peke mot en julekonsert hun har holdt i kirken på hjemstedet sitt der hun sang nå tennes tusen julelys Nøkken sier også jeg har aldri vært fremmed for å skifte miljø.. hun er jo skuespiller og har spilt mange ulike roller og personligheter Nå jeg blir lokket frem fra mitt gjemmested og lovet grønne skoger av gull..Hun er ganske lukket og privat av seg, men dukker likevel opp på prisutdelinger og arrangment. Veldig spent på høyden til nøkken. Hun ser høy ut. Agnes er vel bare 1,60 Da jeg googlet nøkken, kom det opp et maleri som et malt av Theodor Kittelsen. Kanskje det har en sammenheng 🤔 3
GodIsAWoman Skrevet 21. november 2021 #2057 Skrevet 21. november 2021 Mynona skrev (1 time siden): Kan godt være du har rett, men jeg har aldri hørt om fyren Sommerfugl kan også bety transformasjon og gjenfødelse, fra puppe til sommerfugl. Jeg synes veldig mange hint stemmer med Emma ellingsen, også sommerfugl hintet. Da håper jeg det er grunnen til at ikke flere nevner han, selv om jeg skjønner ikke helt hvordan man ikke kan få med seg hvem han er 😅 Han har gjort det ganske stort. Han har en serie på NRK som heter oppfinneren, med tre hele sesonger. Han har også vært deltager og vunnet farmen kjendis. Han er forfatter av flere bøker og eier til og med en egen oppfinner-park for barn. Du kan lese om han her hvis du vil:https://www.erikalfred.com/ For meg virker det hvertfall helt åpenbart at det må være han, kan ikke skjønne noe annet 2
Hurrahei Skrevet 21. november 2021 #2058 Skrevet 21. november 2021 GodIsAWoman skrev (2 minutter siden): Da håper jeg det er grunnen til at ikke flere nevner han, selv om jeg skjønner ikke helt hvordan man ikke kan få med seg hvem han er 😅 Han har gjort det ganske stort. Han har en serie på NRK som heter oppfinneren, med tre hele sesonger. Han har også vært deltager og vunnet farmen kjendis. Han er forfatter av flere bøker og eier til og med en egen oppfinner-park for barn. Du kan lese om han her hvis du vil:https://www.erikalfred.com/ For meg virker det hvertfall helt åpenbart at det må være han, kan ikke skjønne noe annet Men litt uklart m de to barna… Erik Alfred har tre.
Gjest Lunaris Skrevet 21. november 2021 #2059 Skrevet 21. november 2021 Mynona skrev (16 timer siden): Hva stod det på skiltet i Bamse videoen? Rex et eller annet Norvegicus?? Rex er jo kongen. Kan det være en kobling til kongefamilien? Eller henspiller det på Olav Trygvasson (eller var det den hellige?) Tenkte det samme
GodIsAWoman Skrevet 21. november 2021 #2060 Skrevet 21. november 2021 Athene skrev (1 time siden): Nissen er jo ganske høy. Bare se på videoene der han danser, eller går, sammen med danserne. Og hvordan han beveger seg. Der er jeg uenig, HØY tror jeg ikke han er. Jeg tror han er en normal/litt lav mann. Danserene hans ser ut som kvinner og han er ikke høyere enn de.. han trenger ikke være veldig lav, men ikke høy. Abid ser derimot ut som han er høyere enn de aller fleste. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå