Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tror, og har trodd siden første program, at nissen er Mikkel Gaup. Bruker flere fremkomstmidler = reingjetere bruker ofte både ski, scooter og helikopter.

De to danserene hans, reinsdyr = reineier (?).

Marion sier «typisk norsk». Mikkel er same.

Nissedrakten hans har mange farger, lik som samekofta.

Mikkel er lav, 168 høy.

Endret av Salibali
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Det var en sang også som het "I'm a Tamagotchi" med bandet Daze. De er danske, men ligger hèlt i riktig sjanger i forhold til "We love the 90's". Så kan det være noen i den gata? Blant de kan jo Aqua være representert og da er det naturlig med Lene Nystrøm. Hodet har kortslutta, så husker kun det hintet fra i dag :ler:

Endret av Tradegy
  • Liker 2
Skrevet
mon_nom skrev (1 time siden):

Sophie Elise er ifølge instastory og snap på vei til LA

Kan det være villedende?.. 🙏🤔

Skrevet

Bamsen høres ut som Ingeborg Walther helt klart ! Dog prøver hun nok på å ikke synge perfekt , slik de antagelig blir opptrent til i nettopp dette programmet.

Hun er født i Levanger - et av hintene siktet til Trondheim.

Hun er født i 1999 - året Tamagotchi versjon 2 kom.

Hun vant drømmestipendet i 2013 - et av hintene er å aldri gi opp drømmene sine.

Tallet 4 har dukket opp i hintene - hun ser ut til å ha 4 singler liggende på Spotify …

• Liker 5
Skrevet (endret)

HØR NÅ HER FOLKENS!! 
Jeg må bare få litt oppmerksomhet rundt dette. Jeg har allerede skrevet det to ganger etter forrige uke men INGEN andre snakker om det. 
Jeg kan umulig være den eneste som er overbevist om at Nissen er ERIK ALFRED TESAKER. (Vet at han ble foreslått i dag, men ingen andre enn meg snakker om det her inne) 

og for de som ikke tror det, la meg forsøke å overbevise dere:

1. I introvideoen er nissen på et verksted. -Erik Alfred er jo en oppfinner og lager ting i sitt eget verksted.

2. det triller en ball forbi vinduet (må ikke være en fotball), -symboliserer barna hans som leker ute mens han jobber på verkstedet.

-3. han er en nisse. - Erik Alfred har gitt ut en bok som heter «Erik Alfreds juleverksted» 

4. Han sier at et et gammelt sagn sier at hvis man vrenger luen sin så den grå innsiden kommer ut, så blir man usynlig, men det har ikke han merket noe til. - Erik Alfred går alltid med grå lue.

5.han sier det finnes forskjellige typer nisser og ramser opp noen varianter. -Erik Alfred er jo en fjøsnisse. 

6.Han forteller at han ikke alltid har vært den kuleste nissen og har blitt kalt mange navn som ikke moren hans ga han. Til slutt knakk han nissekoden og har oppnådd mye mer enn hva folk forventet av han. -på farmen kjendis var Erik Alfred åpen om en barndom preget av mobbing, både verbalt og fysisk. Nå har han jo åpenbart funnet sin «greie» og virkelig gjort det stort som oppfinner. 

7. Denne lørdagen fikk vi virkelig bekreftet at han ER en fjøsnisse da de filmet gården utenfra. Det kan også sikte til at han VANT farmen. Vi fikk også bekreftet at han trives best hjemme med nissemor og nissebarn. 

8. Sier han har brukt mange forskjellige fremkomstmiddel, noen ganger virker de ikke. -Han bor på gård og bruker mange forskjellige maskiner og kjøretøy, går på ski, sykler, og lager sine egne kassebiler, og andre merkelige ting (som ikke alltid fungerer) 

10. som hint i dag gir han en flåklypa bok med bilde av Reodor Felgen. - de to er dobbeltgjengere med grå sixpence og selebukse (som jeg også tror er «hjemmedrakten» hans). På hans egen hjemmeside står det at han kjøpte en heiegård i Gyland, for å realisere en barndomsdrøm om «et mekanisk selvforsynt paradis ala FLÅKLYPA» 

11. Den nordnorske dialekten er åpenbart tilgjort og innimellom mener jeg bestemt at man hører hint av sørlandsdialekt. 

han er også ganske lav! I motsetning til Abid Raja. 

Er det noen andre som støtter denne teorien eller er det bare meg? 

Endret av GodIsAWoman
  • Liker 24
Gjest guttemusikken
Skrevet (endret)

Nøkken er Melina

Snømonsteret er Didrik

Dragen er Victor

Bamsen er Sophie Elise

Endret av guttemusikken
Skrevet
Perelandra skrev (5 timer siden):

Lurer på om snømonsteret kan være Odd Nordatoga? 

Snømonsteret sa noe i forrige episode om at han ble kalt for luring. Det er også tittel på en av platene hans. 

Jeg har tenkt akkurat det samme, men jeg får ikke stemmen til å passe!  Og så må jeg få si at snørmonsterens opptreden i kveld var ekstremt mye bedre enn de to forrige programmene! Nå var det så bra at jeg tror det er snakk om en artist 😛😅

• Liker 5
Skrevet
FORFAR skrev (4 timer siden):

Kveldens bombe var vel at havfruen røk ut og ikke nissen. Det var som man kunne høre hele salen gispe på én gang.

Godt jobbet til dem som gjettet på Haddy (den damen kan virkelig synge)

Ja, jeg var helt sikker på at det var nissen som måtte ta av seg maska, så jeg "skvatt" da havfruen ble lest opp! Jeg syns egentlig det var litt synd, da hun er ganske god til å synge! Men, kan det være avtalt "spill", mtp graviditeten? At hun har fått inn en avtale om max 3 programmer grunnet graviditeten? Jeg  kunnet lett ha sett for meg at Havfruen (Haddy) stod igjen til slutt som vinner 😅

• Liker 3
Skrevet
Alvea skrev (4 timer siden):

Tja. Fikk feil jeg også, men manglet den her da ‘.. 

59324C57-94FA-4048-A5D6-9A057FB6E209.jpeg

Jeg har fått riktig, hvertfall, og jeg skrev Haddy njie (Altså uten stor forbokstav eller apostrof) Håper det har ordna seg! 

• Liker 1
Gjest Dikteren
Skrevet
Janzypants skrev (8 minutter siden):

Jeg har fått riktig, hvertfall, og jeg skrev Haddy njie (Altså uten stor forbokstav eller apostrof) Håper det har ordna seg! 

Jeg skrev Haddy Njie, ikke N'jie og fikk feil først. Var inne å så nå, og da hadde jeg fått riktig. Så regner med at det har ordnet seg :

Skrevet

Vet ikke om det er nevnt her allerede, men kan dragen være Espen Eckbo? Panelet fikk et neshorn som et hint, som er rhinoceros på engelsk, men ofte bare forkortet til rhino. Espen Eckbo har jo en karakter som heter Rhino Thue 😛 Vet ikke om de andre hintene stemmer da 😅

• Liker 4
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (2 timer siden):

Har sagt fra starten, Nøkken er Aurora Gude, og ble ikke mindre sikker i dag.

La oss se på hintene:

Episode 1

- Snakker bærums dialekt.

- Sier at den trives ved mørkets frembrudd, tror dette er et partymenneske.  

- Nøkken er mørkeredd, kan bety at personen ikke liker å være i mørket alene, men å være ute på kvelden med folk.

- Vi ser 3 kors, kan bety at personen har mistet noen. Aurora han snakket mye om faren sin bortgang, og hvordan det har påvirket henne.

- Musefelle, kan være hint til «luremus». At personen har vært med på paradise hotell.

- Personen setter pris på en god invitasjon, hint til reality deltager?  Vært med i flere reality programmer. Gude har vært med i Camp Culinaris og 71, gult telt, kan bety 71 grader nord.

- Frimerket tror jeg er en villreding, på samme måte som båten på Arve Juritzen.

Episode 2

- Rosa bakgrunn, rosa blogger, eller reality program som kan assosieres med fargen rosa, paradise, ex, love island. 

- To champagneglass. To personer, dating? Tenker Paradise eller lignende program med par sermoni.

- Flyfoto av Oslo, fra Bærums siden, deltageren har bærums dialekt.

- Ost og kjeks, link til matprogram? Camp Culinaris eller Master Chef?

- Følte seg som en dronning, måtte takle oppmerksomheten. Gude vant paradise hotell.

Episode 3

- Starter med at Nøkken sier «Gud a meg», Gude?

- Snakker om å bli den «beste versjonen av seg selv». Aurora snakket ofte om å bli den beste versjonen av seg selv når hun var på 71. Dette har vært et motto for Gude.

- Hvit limousin, minner mye om bilene som blir brukt i Paradise og tilsvarende programmer.

Sang: 3 uken var det veldig tydelig at det var en ung stemme.

Ergo, mener jeg fremdeles at mye stemmer med Aurora Gude og Nøkken.

Det er absolutt ikke et dårlig forslag, og jeg henger meg lett med på den 😅 Jeg tenkte i starten at det var Melina Johnsen, mtp måten hun snakker på, men det passer faktisk bedre på Aurora!

• Liker 2
Skrevet
Gresshoppa skrev (2 timer siden):

Aurora var/er på fest i hele kveld, så henne er det ikke.

Hvordan vet du det? Hvis det er gjennom sosiale medier, kan ikke det i såfall være "plantet" der? At det er en tidligere fest som hun først legger ut nå for å sikre seg alibi? 😛 Jeg er så dårlig når det kommer til SoMe; bortsett fra facebook😂 Klarer ikke å henge med overalt lenger, så derfor jeg spør 😅

• Liker 2
Skrevet
Jaimatadi skrev (6 timer siden):

Sikker på Dragen er Tix 

Jeg trodde også det de to første episodene, men leste at han var blandt publikum på "Skal vi danse" sist lørdag under finalen, var bilde av han der. 

• Liker 1
Skrevet

Ut fra dagens hint:

Nøkken - Hanne Sørvaag 

Dragen - Petter Northug

Bamsen - Josefine Frida 

Skrevet (endret)

Etter dagens episode.. nøkken hadde på seg en sommerfuglkappe, veldig lik den kjente Paradise Hotel sommerfuglen.. hadde også festet fire blomster på kjolen. Kan dette være en Paradise deltaker som var med i den fjerde sesongen? Til eksempel Vida Lill Berge, vinner av s4. Syns stemmen kunne minne litt om henne i dag også.

Endret av Makris
  • Liker 3
Skrevet

Aner ikke om det er nevnt før, men snømonsteret er spillt inn i caféen Paradis gelateria som ligger på tjuvholmen.

Forøvring, Lisa Børud kan ikke være bamsen, det er ganske tydelig når man hørte Living on a Prayer i kveld. Sammenligner vi det med Børud når hun sang stadionrock på stjernekamp, så er stemmene helt ulike: 

Lisa Børud har en mer nasal stemme, og man kan høre at hun bruker nesa mer når hun synger, og at pusteteknikken derfor er ulik fra bamsen. Når man bruker headset med støydeming, hører man ganske tydelig at det er to ulike stemmer.

Abid Raja kan også avskrives som Nissen etter dagens sending. Stemmen er lik, men videoen viste at Nissen har 2 nissebarn, Abid har 3 barn. 

Jeg mener derfor man kan avskrive både Lisa Børud og Abid Raja fra Maskorama.

Angående Tamagotchien, om jeg har forstått meg rett på de ulike releasene. Første gen kom ikke før 1997 til Norge. Gen 2 kom i 1999, samme året som Ingeborg Walther ble født. Tamagotchien vi ser i live sendingen er en tamagotchi plus. Disse Tamagotchi plus modellene er refresh av gen 2. Plus modellene kom ut i 2004. Gen. 3 kom ikke ut før senere i 2008, som betyr (om jeg har forstått rett, at disse Plus modellene er refresh av gen 2). Noe som betyr at tamagotchien Marion holdt sannsynligvis er en refresh av gen 2., som kom ut i 1999.

Skrevet

Bare jeg som så ironien i låtvalget til Haddy idag?? Med tanke på hvem hun er gift med 😂😂😂

• Liker 8
Skrevet
FreezeandFawn skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke satt meg inn i alle hintene, og for å være helt ærlig så tror jeg godt over halvparten av de er ment for å villede oss, men jeg får en liten følelse av at nissen kan være en Ylvisåker. 

Det ville unektelig vært spesielt, siden Ylvis kan synge, noe Nissen åpenbart ikke kan i særlig grad.

• Liker 14
Skrevet
Viki6 skrev (7 timer siden):

Bamsen må være trønder eller bo i Trøndelag. Bilde av statuen av Olav Tryggvasson, skinnvest.... 

Astrid S 🤔🤔

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...