Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det at Didrik Solli Tangen ikke har noen julekonserter frem til før etter finalen er vell litt avslørende🤔 Men broren har vær lørdag frem til jul😅

Å en liten ting jeg også har tenkt litt på.. Sett på barnetv vær kveld siden før sommeren. Victor sotberg er alltid den som leser inn hvem som er dagens bursdagsbarn.. Men plutselig ikke siden maskorama starta, da er det Margrete røde🤔😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresshoppa skrev (Akkurat nå):

Kan Bamsen være Josefine Frida? Hun har bodd i Trondheim..

Godt tips, vet ikke om hun synger. Men jeg overbevist at Bamsen er Ingeborg Walter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (Akkurat nå):

Godt tips, vet ikke om hun synger. Men jeg overbevist at Bamsen er Ingeborg Walter. 

Men synger ikke Ingeborg myyyye bedre enn bamsen? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona skrev (5 minutter siden):

Tix var live på skal vi danse forrige lørdag. Sophie Elise sitter på et fly på vei til LA

Neeii så irriterende 🙈 var jo så sikker 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampirina skrev (47 minutter siden):

Mine tanker;

Kan Dragen være TIX? Dragen har blant annet sunget to grand prix sanger - og hintet idag var neshorn - og ticks (flått) lever på huden til neshornet. I tillegg bruker han kapper og vinger  og synes jeg så en bandana i klippet før sangen idag(?)

Kan nøkken være Sophie Elise? Tenker spesielt på hintet idag med den lyslenka.. fikk meg til å tenke på Glød som er merkevaren til Sophie Elise. 

Når det gjelder bamsen så synes jeg stemmen minner meg veldig om Cess. 

Sophie Elise er ifølge instastory og snap på vei til LA

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryry2 skrev (10 minutter siden):

Det at Didrik Solli Tangen ikke har noen julekonserter frem til før etter finalen er vell litt avslørende🤔 Men broren har vær lørdag frem til jul😅

Å en liten ting jeg også har tenkt litt på.. Sett på barnetv vær kveld siden før sommeren. Victor sotberg er alltid den som leser inn hvem som er dagens bursdagsbarn.. Men plutselig ikke siden maskorama starta, da er det Margrete røde🤔😅

Nei, jeg har ofte hørt Margrethe si dagens bursdagsbarn. Hver gang jeg har hørt det. Så det bytter de på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ikke så mye å si, men jeg reagerer litt på at Jan Thomas flere ganger nå har sagt at snømonsteret har Grenland-dialekt - men er det ikke egentlig en ganske så bred Østfold-dialekt snømonsteret har? 🤔

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt fra starten, Nøkken er Aurora Gude, og ble ikke mindre sikker i dag.

La oss se på hintene:

Episode 1

- Snakker bærums dialekt.

- Sier at den trives ved mørkets frembrudd, tror dette er et partymenneske.  

- Nøkken er mørkeredd, kan bety at personen ikke liker å være i mørket alene, men å være ute på kvelden med folk.

- Vi ser 3 kors, kan bety at personen har mistet noen. Aurora han snakket mye om faren sin bortgang, og hvordan det har påvirket henne.

- Musefelle, kan være hint til «luremus». At personen har vært med på paradise hotell.

- Personen setter pris på en god invitasjon, hint til reality deltager?  Vært med i flere reality programmer. Gude har vært med i Camp Culinaris og 71, gult telt, kan bety 71 grader nord.

- Frimerket tror jeg er en villreding, på samme måte som båten på Arve Juritzen.

Episode 2

- Rosa bakgrunn, rosa blogger, eller reality program som kan assosieres med fargen rosa, paradise, ex, love island. 

- To champagneglass. To personer, dating? Tenker Paradise eller lignende program med par sermoni.

- Flyfoto av Oslo, fra Bærums siden, deltageren har bærums dialekt.

- Ost og kjeks, link til matprogram? Camp Culinaris eller Master Chef?

- Følte seg som en dronning, måtte takle oppmerksomheten. Gude vant paradise hotell.

Episode 3

- Starter med at Nøkken sier «Gud a meg», Gude?

- Snakker om å bli den «beste versjonen av seg selv». Aurora snakket ofte om å bli den beste versjonen av seg selv når hun var på 71. Dette har vært et motto for Gude.

- Hvit limousin, minner mye om bilene som blir brukt i Paradise og tilsvarende programmer.

Sang: 3 uken var det veldig tydelig at det var en ung stemme.

Ergo, mener jeg fremdeles at mye stemmer med Aurora Gude og Nøkken.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de har med noen som barna kjenner til òg , all den tid det er et så populært familieprogram 🙂

#allebørfå :hoppe:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden):

La oss se på hintene:

Episode 1

- Nøkken er mørkeredd, kan bety at personen ikke liker å være i mørket alene, men å være ute på kvelden med folk.

- Vi ser 3 kors, kan bety at personen har mistet noen. Aurora han snakket mye om faren sin bortgang, og hvordan det har påvirket henne.

- Musefelle, kan være hint til «luremus». At personen har vært med på paradise hotell.

- Personen setter pris på en god invitasjon, hint til reality deltager?  Vært med i flere reality programmer. Gude har vært med i Camp Culinaris og 71, gult telt, kan bety 71 grader nord.

- Frimerket tror jeg er en villreding, på samme måte som båten på Arve Juritzen.

Episode 2

- Rosa bakgrunn, rosa blogger, eller reality program som kan assosieres med fargen rosa, paradise, ex, love island. 

- To champagneglass. To personer, dating? Tenker Paradise eller lignende program med par sermoni.

- Følte seg som en dronning, måtte takle oppmerksomheten. Gude vant paradise hotell.

Episode 3

- Snakker om å bli den «beste versjonen av seg selv». Aurora snakket ofte om å bli den beste versjonen av seg selv når hun var på 71. Dette har vært et motto for Gude.

- Hvit limousin, minner mye om bilene som blir brukt i Paradise og tilsvarende programmer.

Men nøkken har vært alene lenge, Aurora Gude var samboer inntil i sommer

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (5 minutter siden):

Håper de har med noen som barna kjenner til òg , all den tid det er et så populært familieprogram 🙂

#allebørfå :hoppe:

Enig, i publikum er jo barna helt i 100😀

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (6 minutter siden):

La oss se på hintene:

Episode 1

Episode 2

Episode 3

Aurora var/er på fest i hele kveld, så henne er det ikke.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djækklåsst skrev (1 time siden):

Vebjørn Sand synger som en skolert artist? DA blir jeg overrasket.

Enda mer overrasket enn om Nissen og Dragen IKKE er henholdsvis Abid Raja og Victor Sotberg, som er de to eneste jeg er helt sikker på av de fem siste.

Hadde vært veldig gøy om det ikke er en skolert artist da. Snømonsteret synger fint, men bommer her og der på tonene. Jeg har bare gått ut fra hintene, klarer ikke å finne noen etablerte artister som jeg vet om som de hintene passer på. 

Jeg tror forøvrig som deg at nissen og dragen er Abid og Victor. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er veldig flinke til å oppfatte alle hintene og gjette på personer. Selv synes jeg maskorama til nå har vært litt kjedelig, da det er flere personer jeg ikke føler er så kjente(av de som har blitt avslørt og de som blir foreslått), men håper det tar seg opp fremover.  Det hadde vært mer spennende å gjette om det hadde vært litt store navn, slik at man har hørt om personen uavhengig av interesse/hobby. 

Endret av Lamalama
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryry2 skrev (30 minutter siden):

Men synger ikke Ingeborg myyyye bedre enn bamsen? 

Det stemmer, men nå gjør jo artistene seg til i den ene og den andre retningen for å forvirre oss. Men hører man etter er det MYE Ingeborg l stemmen til bamsen og fremtoning 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Memena skrev (6 minutter siden):

Hadde vært veldig gøy om det ikke er en skolert artist da. Snømonsteret synger fint, men bommer her og der på tonene. Jeg har bare gått ut fra hintene, klarer ikke å finne noen etablerte artister som jeg vet om som de hintene passer på. 

Jeg tror forøvrig som deg at nissen og dragen er Abid og Victor. 

Snømannen er en som har et stort register, men som gjør til stemmen for å forvirre. Didrik aka Snømannen 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt meg inn i alle hintene, og for å være helt ærlig så tror jeg godt over halvparten av de er ment for å villede oss, men jeg får en liten følelse av at nissen kan være en Ylvisåker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gave-hintet fra Bamsen i dag var en Tamagotchi. Den leken kom til verden i 1996. Det gjorde også Josefine Frida og Lisa Børud, feks. Så en av de tror jeg det er.

Det at Lisa Børud var en barnestjerne har passet med mange av hintene, og at hun sang Living on a Prayer .. Lisa Børud ble kjent for å synge kristne barnesanger.. Hun liker dog å danse, men er kanskje vanskelig å danse inni et stort bamsekostyme.

Endret av toto2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

toto2 skrev (16 minutter siden):

Det gave-hintet fra Bamsen i dag var en Tamagotchi. Den leken kom til verden i 1996. Det gjorde også Josefine Frida og Lisa Børud, feks. Så en av de tror jeg det er.

Det at Lisa Børud var en barnestjerne har passet med mange av hintene, og at hun sang Living on a Prayer .. Lisa Børud ble kjent for å synge kristne barnesanger.. Hun liker dog å danse, men er kanskje vanskelig å danse inni et stort bamsekostyme.

Lisa Børud har en mye grovere stemme enn bamsen. Tror hintet med Tamahotchi ikke direkte trenger å være årstallet, men tiåret. Den første versjonen Tamagotchi kom ikke til Norge før våren 1997. Denne typen var forholdsvis enkel, uten infrarød og med begrensede egenskaper. Tamagotchiene var veldig dekorative der de danset rundt i sine små, pyntede dataegg.

Tamagotchi versjon 2 kom ut i 1999. Disse hadde infrarød kommunikasjon, som gjorde at datadyrene fikk en ny og meget avgjørende egenskap: De ble i stand til å formere seg. Lisa Børud: https://youtu.be/pUfaTNxzG0I

Endret av PinarelloSaCalobra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...