Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Ludvig Enhjørning skrev (24 minutter siden):

Victoria Skau er vel like kjent som Herman Dahl var i fjor. 😉 

Jeg føler at «alle» glemmer et viktig hint fra Nøkken. Hun måtte smile og late som at alt var bra, og hun måtte gjemme seg bort en stund. Her er det tydeligvis ei som har slitt/sliter med sin mentale helse. Og det tror jeg ikke f.eks. Jenny Skavland har gjort? 🤷🏻‍♀️

Og Jenny er vel heller ikke «kjærlighetssyk og har bodd alene lenge»? Tror heller ikke det er henne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonyym97 skrev (12 minutter siden):

Hun i Sommerhytta la ut dette på tiktok: 

https://vm.tiktok.com/ZM8gVWVYw/

jeg er også enig i Jenny Skavlan!!

Interessant...men hvor kommer Luxembourg og skytteren inn i bildet? Teltet fant jeg her: https://www.nrk.no/presse/her-er-programlederne-i-sommerapent-2018-1.14085342

Hun er jo også ansatt i NRK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (1 time siden):

Interessant...men hvor kommer Luxembourg og skytteren inn i bildet? Teltet fant jeg her: https://www.nrk.no/presse/her-er-programlederne-i-sommerapent-2018-1.14085342

Hun er jo også ansatt i NRK

Haha, Jenny Skavlan som Nøkken?!? 🤣. Det må være beste hittil, bedre enn at Sissel Kyrkjebø er Havfruen. Den hese tonedøve stemmen synge Whitney Houston? Det er greit at man er opptatt av hint altså, men man må faktisk høre på stemmen også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa skrev (1 minutt siden):

Haha, Jenny Skavlan som Nøkken?!? 🤣. Det må være beste hittil, bedre enn at Sissel Kyrkjebø er Havfruen. Den hese tonedøve stemmen synge Whitney Houston? Det er greit at man er opptatt av hint altså, men man må faktisk høre på stemmen også.

Veldig enig, skjønte med en gang det da jeg hørte sangklippet over. Er litt samme greia med Unni Lindell, mange hint som stemmer men den sangstemmen er ikke henne. Også vet vi at Maskorama legger inn hint som bare er villedende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

charnelle skrev (Akkurat nå):

Veldig enig, skjønte med en gang det da jeg hørte sangklippet over. Er litt samme greia med Unni Lindell, mange hint som stemmer men den sangstemmen er ikke henne. Også vet vi at Maskorama legger inn hint som bare er villedende.

Jepp 😀. Helt enig i det med villedning, Marcus Bailey gjorde det samme andre sending ifjor når noen trodde han var en fotballspiller. Jeg er faktisk ganske sikker på hvem Nøkken er, men det er ikke nevnt et eneste sted jeg har sett, derfor har jeg for første gang tenkt å holde det litt hemmelig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa skrev (8 minutter siden):

Jepp 😀. Helt enig i det med villedning, Marcus Bailey gjorde det samme andre sending ifjor når noen trodde han var en fotballspiller. Jeg er faktisk ganske sikker på hvem Nøkken er, men det er ikke nevnt et eneste sted jeg har sett, derfor har jeg for første gang tenkt å holde det litt hemmelig 😉

Ja, det er litt som kiltskjørtet og skuten til Frosken... Så tipper alle har et eller annet som er villedende. Men nå ble jeg nysgjerrig, kan du si et hint som du tror kan komme opp?🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (9 minutter siden):

Ja, det er litt som kiltskjørtet og skuten til Frosken... Så tipper alle har et eller annet som er villedende. Men nå ble jeg nysgjerrig, kan du si et hint som du tror kan komme opp?🧐

Kan hende jeg tar feil altså, men er så sikker som jeg kan være. Jeg tror hun spiller litt på Pia Haraldsen i ep2 fordi mange trodde det var Pia etter ep1. Jeg er imidlertid svært tvilende til at Pia Haraldsen synger Whitney Houston, og klarer ikke å knytte tre pinnekors og en død mus i musefelle til Pia.

Hvis det er hun jeg tror det er så er hun kjent gjennom å synge. Jeg mener viktige hint er både trekors, musefelle, at hun føler seg som en dronning, bokstavene... Eller... alt stemmer jo, det må være henne😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk opp et lys for meg nå!

Tror Maskorama har prøvd å lure oss med «favoritt» sang forrige uke. Jeg tror ikke det er deltagernes favoritt sang, men figuren (kostymet de spiller) sin favoritt sang. Det får jeg til å stemme med alle utenom Heldiggrisen.

Nøkken starter med «I have nothing», og nøkken har virkelig ingenting. Nøkken er en skapning som bor alene i en sump.

Snømonsteret «Leave the door open», om vi tar refrenget bokstavelig så synger snømonsteret at man skal la døra stå åpen. Snømonsteret liker kulde.

Havfruen sang «How far I’ll Go», en sang som handler om vann, og at man lengter til havet. Som er stedet hvor havfruen bor.

Dragen synger «Look What you made me do», som handler om ødeleggelse og å være destruktiv. Linker man sangen til dragen, får man bilder i hodet av en drage som ramponerer og ødelegger alt i sin vei, som passer godt med «se hva du fikk meg til å gjøre».

Nissen har lagt inn hey ho i «Hey Ya», og sangen er veldig juleinspirert, slik at sangen passer for en nisse.

Bamsen synger «Roar», og det er ikke så merkelig med en bjørn som synger om å brøle, da det er nettopp det en bjørn gjør, den brøler.

Så tror Maskorama hintet med «favoritt sang» var ren villeding, og ikke et ekte hint. Tror Silje mente «figuren sin favoritt sang», og ikke deltageren sin. 

Ble bare så logisk for meg, når hver av sangene fra forrige uke passet godt med karakteren/kostymet. Tror derfor vi ble lurt med hintet «favoritt» sang.

Edit: Tror jeg skjønner «favoritt sangen» til heldiggrisen nå. Heldiggrisen liker å kose seg, og det er mye assosiasjoner til Charter Feber i kostymet. Itsy Bitsy er en ganske gøyal og faegerik sang om badetøy.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (32 minutter siden):

Tror Maskorama har prøvd å lure oss med «favoritt» sang forrige uke. Jeg tror ikke det er deltagernes favoritt sang, men figuren (kostymet de spiller) sin favoritt sang. Det får jeg til å stemme med alle utenom Heldiggrisen.

Nøkken starter med «I have nothing», og nøkken har virkelig ingenting. Nøkken er en skapning som bor alene i en sump.

Snømonsteret «Leave the door open», om vi tar refrenget bokstavelig så synger snømonsteret at man skal la døra stå åpen. Snømonsteret liker kulde.

Havfruen sang «How far I’ll Go», en sang som handler om vann, og at man lengter til havet. Som er stedet hvor havfruen bor.

Dragen synger «Look What you made me do», som handler om ødeleggelse og å være destruktiv. Linker man sangen til dragen, får man bilder i hodet av en drage som ramponerer og ødelegger alt i sin vei, som passer godt med «se hva du fikk meg til å gjøre».

Nissen har lagt inn hey ho i «Hey Ya», og sangen er veldig juleinspirert, slik at sangen passer for en nisse.

Bamsen synger «Roar», og det er ikke så merkelig med en bjørn som synger om å brøle, da det er nettopp det en bjørn gjør, den brøler.

Så tror Maskorama hintet med «favoritt sang» var ren villeding, og ikke et ekte hint. Tror Silje mente «figuren sin favoritt sang», og ikke deltageren sin. 

Ble bare så logisk for meg, når hver av sangene fra forrige uke passet godt med karakteren/kostymet. Tror derfor vi ble lurt med hintet «favoritt» sang.

Et veldig godt poeng! 👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludvig Enhjørning skrev (4 timer siden):

Victoria Skau er vel like kjent som Herman Dahl var i fjor. 😉 

Jeg føler at «alle» glemmer et viktig hint fra Nøkken. Hun måtte smile og late som at alt var bra, og hun måtte gjemme seg bort en stund. Her er det tydeligvis ei som har slitt/sliter med sin mentale helse. Og det tror jeg ikke f.eks. Jenny Skavland har gjort? 🤷🏻‍♀️

Jeg tolket ikke det slik at hun hadde hatt det tøft- jeg tolket det som ei som plutselig ble kjent, og at hun lot som at det var helt normalt å være kjendis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

Wow, du har bra noen detektiv-skills! Dette gir jo så mening 👌

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgendagens show, skal vi visst "bli overrasket" over noe. Hva kan det innebære mon tro? Kommer Nøkken gående inn, eller er det noe mer spektakulært? :hoppe:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (3 minutter siden):

I morgendagens show, skal vi visst "bli overrasket" over noe. Hva kan det innebære mon tro? Kommer Nøkken gående inn, eller er det noe mer spektakulært? :hoppe:

Kanskje vil nissen breakdance eller havfruen komme opp på land 😎😅😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (6 minutter siden):

Kanskje vil nissen breakdance eller havfruen komme opp på land 😎😅😂

Tipper det er havfruen som står oppreist

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En tanke om Havfruens kostyme: Alle tenkte jo at det skulle skjule noe før første sending. "Alle" antok da at det skulle skjule at personen ikke kan gå. Hvis Haddy er Havfruen, skal fortsatt kostymet skjule noe, for hun har antakeligvis en ganske synlig mage nå, hun er visst så mye som 6 mnd på vei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fie92 skrev (På 18.11.2021 den 17.14):

Jeg er rimelig sikker på at havfruen er svømmeren Sara Louise Rung! 

Hun har jeg aldri hørt om

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (8 timer siden):

Ser at hele 42% gjennom Maskorama-profeten på vg.no mener at Nøkken er Jenny Skavlan, noen som vet hvorfor?

Nei, det skjønner jeg lite av. Man kan sikkert finne noe som passer litt med Jenny Skavlan (bl.a. et telt), men jeg er slett ikke overbevist om at det er henne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å se Odin Waage (Rådebank) inni Nissen. Neida. Ingen hint som passer, men må tippe noe annet enn Abid :Knegg: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...