Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Njaa skrev (15 minutter siden):

Tviler på Abid Raja. Ingen hint passer i det hele tatt, og jeg synes faktisk ikke stemmen er så overbevisende lik heller. 

Det slo meg plutselig at de sier noe om "ikke alle navnene min mor ga meg". Kan det være en som har endret på navnet sitt? Mini endret fra Jan til Jahn. Så har du Espen Thoresen, han har også jobbet som flymekaniker i mange år før han ble kjent. Kan også stemme med "mange år før knakk nissekoden" og "åpnet store dører". Fotball betyr nok noe, men usikker på om tallet 23 har betydning. Norge spilte landskamp den kvelden og 23 er nr til Haaland.

Omtrent alle hintene passer jo kjempebra på Abid Raja, som mange i denne tråden allerede har påpekt. Det med at han ikke går under «alle navnene hans mor ga ham» kan handle om at han også bærer navnet Qayyum, men det bruker han aldri.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kake-Kari78 skrev (31 minutter siden):

Omtrent alle hintene passer jo kjempebra på Abid Raja, som mange i denne tråden allerede har påpekt. Det med at han ikke går under «alle navnene hans mor ga ham» kan handle om at han også bærer navnet Qayyum, men det bruker han aldri.

Det kan jo også være han har blitt kalt mye ufint i oppveksten

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, EtFo said:

Ser mange henger seg opp i vekter og spiseforstyrrelser på Bamsen. Det er ikke snakk om vekter som i manualer eller for å veie noe, men en vekter, altså en «sikkerhetsvakt» som går rundt og lyser med en lommelykt☺️

Jeg vet ikke om du tuller eller om konseptet "hint" er ukjent for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (1 time siden):

Det er SÅ kjedelig å bruke nrk ansatte! Håper dere som tipper på Victor Sotberg tar feil. Herman Dahl var jo med i fjor. For oss over 30 er jo det omtrent samme person..

Enig der. Man har hatt et år på seg. Da skulle man tro at de kunne oppdrive noe mer overraskende enn NRK -ansatte.  Men hvem vet?

Kanskje Andre Søfteland er Snømonsteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (41 minutter siden):

Det kan jo også være han har blitt kalt mye ufint i oppveksten

Ja, godt poeng, det kan det også være 😊 Poenget mitt til den jeg siterte var bare at også dette med å gå under andre navn enn sitt eget, er er hint som kan passe fint på Abid Raja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FORFAR said:

Enig der. Man har hatt et år på seg. Da skulle man tro at de kunne oppdrive noe mer overraskende enn NRK -ansatte.  Men hvem vet?

Kanskje Andre Søfteland er Snømonsteret?

Det er fordi personer som er tilknyttet andre TV-kanaler ofte har kontrakter som ikke tillater dem å jobbe for konkurrenter. Stille opp i et talkshow på en konkurrerende kanal er greit, for da er det promo som arbeidsgiver drar nytte av. Være fast deltaker over flere måneder er ikke greit.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, ser den! Mitt poeng er at det hadde vært spennende om de også tok inn andre type kjendiser. Dersom Maskorama har to-tre programledere blir det litt for platt for mitt vedkommende. Jeg vil se folk som Sissel Kyrkjebø og Kjetil Rekdal, og Bent Høie som nøkken. Da blir det Maskorama.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (38 minutter siden):

Det er fordi personer som er tilknyttet andre TV-kanaler ofte har kontrakter som ikke tillater dem å jobbe for konkurrenter. Stille opp i et talkshow på en konkurrerende kanal er greit, for da er det promo som arbeidsgiver drar nytte av. Være fast deltaker over flere måneder er ikke greit.

Ja men de trenger ikke en programleder eller en som er ansatt. Artister har vel som regel lov å stille opp hvor de vil? Standup komikere, kjente produsenter, andre entertainere eller kjente personligheter. Det er masse å ta av. Og bedre med en politiker som er mindre sannsynlig enn abid. (Hvis det stemmer da) 

jeg håper nøkken er Unni lindell. Det er bedre for programmet enn haddy. En forfatter er jo i allefall litt nytt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fortsatt Snømonsteret er Freddy Kalas. Stemmen minner veldig om han, og han kan synge, men ikke på en klassisk måte.

Han har en tvillingbror og slo gjennom med DJ Broiler på typiske Afterski-hits

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

must skrev (6 minutter siden):

Jeg tror fortsatt Snømonsteret er Freddy Kalas. Stemmen minner veldig om han, og han kan synge, men ikke på en klassisk måte.

Han har en tvillingbror og slo gjennom med DJ Broiler på typiske Afterski-hits

Freddy Kalas har julekonsert på Union Scene i Dramme på lørdag 11.des. Må være sikker på å ryke før det da? 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (46 minutter siden):

Ja men de trenger ikke en programleder eller en som er ansatt. Artister har vel som regel lov å stille opp hvor de vil? Standup komikere, kjente produsenter, andre entertainere eller kjente personligheter. Det er masse å ta av. Og bedre med en politiker som er mindre sannsynlig enn abid. (Hvis det stemmer da) 

jeg håper nøkken er Unni lindell. Det er bedre for programmet enn haddy. En forfatter er jo i allefall litt nytt

Haddy er Havfruen, ikke Nøkken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (10 timer siden):

Skinner om morgenen og har stått i stormer. Er ikke en værmelder da? Siri kalvig?

Nei, dette er Vår Staude, de spilte sangen Firefly, og det er faktisk en staude :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake-Kari78 skrev (2 timer siden):

Ja, godt poeng, det kan det også være 😊 Poenget mitt til den jeg siterte var bare at også dette med å gå under andre navn enn sitt eget, er er hint som kan passe fint på Abid Raja 😊

Ja, jeg er enig i at det er han, og foreldrene hans kalte han mye ufint i oppveksten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marsh skrev (12 minutter siden):

Nei, dette er Vår Staude, de spilte sangen Firefly, og det er faktisk en staude :)

Ja! Det gir mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et skudd i blinde, men Snømonsteret...hva om det er Sondre Mulongo Nystrøm? Han kom til Norge fra Kenya med sin tvillingsøster. Han var også med på Stjernekamp, men de andre hintene aner jeg ikke om matcher...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (1 time siden):

Det var er godt innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snømonsteret, Nøkken, Havfruen og Bamsen er trente sangere. Disse har vi hørt synge tidligere. Tror dere virkelig at programledere, idrettsutøvere og andre kjendiser har sangferdigheter på det nivået uten at de noen gang har vist det frem tidligere? Tenk dere om. Det ligger mye øving bak. Virker det sannsynlig?

Kjendiser som er kjent for andre ting, men kan synge i tillegg - for eksempel en del skuespillere - stiller opp i Beat for Beat og lignende. Hvis de ikke er typen til å stille opp på noe sånt, så stiller de nok ikke i Maskorama heller.

Hvis kjendisen du tenker på er noen som aldri har sunget offentlig tidligere, er det bare å glemme at vedkommende er Snømonsteret, Nøkken, Havfruen eller Bamsen. Husk at stemme og sangprestasjoner er det mest konkrete vi har å gå etter. Alle hint kan være avledning og blindspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (48 minutter siden):

Snømonsteret, Nøkken, Havfruen og Bamsen er trente sangere. Disse har vi hørt synge tidligere. Tror dere virkelig at programledere, idrettsutøvere og andre kjendiser har sangferdigheter på det nivået uten at de noen gang har vist det frem tidligere? Tenk dere om. Det ligger mye øving bak. Virker det sannsynlig?

Kjendiser som er kjent for andre ting, men kan synge i tillegg - for eksempel en del skuespillere - stiller opp i Beat for Beat og lignende. Hvis de ikke er typen til å stille opp på noe sånt, så stiller de nok ikke i Maskorama heller.

Hvis kjendisen du tenker på er noen som aldri har sunget offentlig tidligere, er det bare å glemme at vedkommende er Snømonsteret, Nøkken, Havfruen eller Bamsen. Husk at stemme og sangprestasjoner er det mest konkrete vi har å gå etter. Alle hint kan være avledning og blindspor.

Har jo vært endel med i fjor og i år som ikke var sangere. Men du har et poeng. Havfruen tror dog kan være en outsider 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (2 timer siden):

Ja, jeg er enig i at det er han, og foreldrene hans kalte han mye ufint i oppveksten.

Nissen er bankers per nå 😉 Forrige sending var det mye som minnet om Abid. At han var heltent på å være med etter Vedum sin deltakelse i fjor er også nesten skrevet i sten 😎🤠😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (På 15.11.2021 den 11.58):

Tilbake til dette igjen… 

Minste person er 165, dermed er ikke bamsen så lav som flere av dere tror. 

Jeg synes også der ser ut til å være 4 jenter og 4 gutter. Da er muligens dragen en jente? 

Gutt: frosken, heldiggrisen, nissen og snømonsteret?

Jente: bamsen, havfruen, nøkken og dragen? 

611CA9AF-0450-4176-AEFE-02B8476ADA77.jpeg

Dette bildet er vel ikke deltakerne i Maskorama? Da tror jeg min eldste sønn er med, den siste personen skremmende lik hans skygge..😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...