Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg :) skrev (1 time siden):

De viser ganske tydelig i notatboken fra første video stjernetegnet "tvillingen". Enten betyr det at de har en tvilling eller så er det nok at personen er født mellom 21.mai og 21.juni.
Didrik Sollie-Tangen er født 11.juni så det passer.
Tom Stræte Lagergren (Matoma) som noen var innepå er født 29.mai som og passer.

Verkern Staysmann, Andreas Wahl, Emil Sollie-Tangen, Sven Erik Renaa, Petter Northug, Espen Grjotheim (for å nevne noen), er ikke født i tvillingen. 

Er ikke sikkert det er det de mener med tvillingtegnet, men kanskje

Gaute områsen er tvilling da. Ikke at jeg får andre hint til å passe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (3 minutter siden):

Gaute områsen er tvilling da. Ikke at jeg får andre hint til å passe

Har tenkt det samme.

Marcus & Martinus og Aune & Vebjørn er også tvillinger, men tror ingen av de har akkurat den stemmen. Derfor tenker jeg at det kan være noen som har tvilling-barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer fortsatt ikke å tro at snømonsteret er artist. Hvis man hører på Didrik, rein Aleksander osv så anstrenger ikke de seg det grann for å nå høye toner, mens snømonsteret anstrenger seg skikkelig og nærmest skriker i det han skal gå opp. Han klarte den ene siste lange tonen veldig bra, men når han skal bytte toner så sitter lyden fast i halsen hans og han strever, Og synger direkte surt. det ville neppe rein Alexander eller Solli tangen gjøre. Og nei jeg tror ikke de klarer å gjøre seg så mye dårligere enn de er

hør feks første gangen han synger setningen «into the unknoooown». Her syns jeg uansett det høres ut som en dame🤪

Endret av rosemarin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (4 minutter siden):

Klarer fortsatt ikke å tro at snømonsteret er artist. Hvis man hører på Didrik, rein Aleksander osv så anstrenger ikke de seg det grann for å nå høye toner, mens snømonsteret anstrenger seg skikkelig og nærmest skriker i det han skal gå opp. Han klarte den ene siste lange tonen veldig bra, men når han skal bytte toner så sitter lyden fast i halsen hans og han strever, Og synger direkte surt. det ville neppe rein Alexander eller Solli tangen gjøre. Og nei jeg tror ikke de klarer å gjøre seg så mye dårligere enn de er

hør feks første gangen han synger setningen «into the unknoooown». Her syns jeg uansett det høres ut som en dame🤪

Holder fortsatt en finger på matoma jeg da,, han er jo ikke kjent for å synge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bitte-liten mistanke om at nissen kanskje kan være han der Larssen som ledet bilprogrammet Autofil på NRK for mange år tilbake. I introvideoen i den første episoden så hørte vi en Billie Eilish-låt, og, Billie Eilish - "Bill"ie Eilish - "Bill" - Taue-Bill. Larssen har jo gitt den norske stemmen til tauebilen Taue-Bill i Biler-filmene fra Disney. Dessuten så jeg også at det hang noen tau fra veggen inni verkstedet til nissen i forrige episode, og noe som kan se ut som en utydelig tegning av selveste Taue-Bill i første episode. Og selve temaet "nissen" er jo et hint i seg selv, for nissen er jo julas hovedperson, og jula er en kristen høytid. Larssen er jo både en veldig kristen person, og sønnen til en prest. Jeg så også i forrige episode et "no smoking"-skilt et sted i verkstedet hans. Da dette er skilt som man som oftest pleier å se inni kjøretøy som biler, busser, tog, fly, taxier, osv. kan det referere til en person som elsker kjøretøy og ting som går framover, noe som passer helt perfekt med Larssen. Og i første episode da nissen entret scena, rett før introvideoen, så var nissen på en måte "sjenert", han holdt seg for ansiktet flere ganger. Dette kan også være et hint som refererer til Larssens psykiske knekk. I 2009 fikk han nemlig panikkangstanfall og møtte veggen, noe som medførte at han bl.a. fikk angst av å stå foran masse folk og sånt. Flere som er enige med meg om at mine teorier kan stemme og at nissen er Autofil-Larssen? 

røyk.PNG

tau.PNG

bill.PNG

sjenert 2.PNG

sjenert.PNG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg :) skrev (1 time siden):

Om ikke Bamsen er Josefine Frida tror jeg det er Siri Nilsen.

Hun er riktig høyde, ganske lik stemme og er datter av  Lillebjørn Nilsen, derfor bamse. De viser osgå boken "vesle-bjørn" i bakgrunnen av den første videoen og "bjørne-familien".

Hintene om alle lekene i videoen matcher med veldig mange av karakterene som Silje Nilsen har dubbet i diverse filmer og tv-serier. Bl.a barbie, My Little Pony og Ole Brumm som man ser tydelig. 

Hun sier også hun er "oppvokst blant de erfarne", som hinter til at begge foreldrene hennes var musikere. 

Interessant, dette passet veldig med Bamsen. Siri Nilsen har vært inaktiv de siste 5 årene, og nå driver hun med strikking når jeg sjekker facebook. Spørsmålet er, har hun vært nok i media de siste årene til å bli spurt om å bli med i Maskorama?

Og hvordan passer de andre hintene til Siri:

1) Boken om Olav den Hellige.

2) Vekter, hvordan passer det til Siri.

3) «Konkurransen for livets gunst ville bli tøff», ville vel tro at Siri hadde alle forutsetninger for å lykkes med Lillebjørn Nilsen som far?

4) Usikkerhet og mangel på endestasjon. Er dette noe Siri har hatt i sin karriere?

Men et annet hint som passer veldig godt til Siri Nilsen:

- «Jeg opplevde de merkeligste steder og de hyggeligste karakterer», som passer til Nilsen sitt arbeid med dubbing av barnefilmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte inn å høre på Haddy Njie på YT og må si det var ganske likt havfruen, ja! Overraskende likt 😅 Jeg holder en knapp på at det er henne!

Bamsen syns jeg har en veldig kjent stemme, men jeg klarer IKKE å plassere den :(  

Er det forresten noen her inne som har vunnet den maskoramaboksen? For å være superdetektiv? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden):

Interessant, dette passet veldig med Bamsen. Siri Nilsen har vært inaktiv de siste 5 årene, og nå driver hun med strikking når jeg sjekker facebook. Spørsmålet er, har hun vært nok i media de siste årene til å bli spurt om å bli med i Maskorama?

Og hvordan passer de andre hintene til Siri:

1) Boken om Olav den Hellige.

2) Vekter, hvordan passer det til Siri.

3) «Konkurransen for livets gunst ville bli tøff», ville vel tro at Siri hadde alle forutsetninger for å lykkes med Lillebjørn Nilsen som far?

4) Usikkerhet og mangel på endestasjon. Er dette noe Siri har hatt i sin karriere?

Men et annet hint som passer veldig godt til Siri Nilsen:

- «Jeg opplevde de merkeligste steder og de hyggeligste karakterer», som passer til Nilsen sitt arbeid med dubbing av barnefilmer.

Ja hun har kanskje vært inaktiv, men det har vel Arve Juritzen vært en stund og eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaiko skrev (1 minutt siden):

Jeg har en bitte-liten mistanke om at nissen kanskje kan være han der Larssen som ledet bilprogrammet Autofil på NRK for mange år tilbake. I introvideoen i den første episoden så hørte vi en Billie Eilish-låt, og, Billie Eilish - "Bill"ie Eilish - "Bill" - Taue-Bill. Larssen har jo gitt den norske stemmen til tauebilen Taue-Bill i Biler-filmene fra Disney. Dessuten så jeg også at det hang noen tau fra veggen inni verkstedet til nissen i forrige episode, og noe som kan se ut som en utydelig tegning av selveste Taue-Bill i første episode. Og selve temaet "nissen" er jo et hint i seg selv, for nissen er jo julas hovedperson, og jula er en kristen høytid. Larssen er jo både en veldig kristen person, og sønnen til en prest. Jeg så også i forrige episode et "no smoking"-skilt et sted i verkstedet hans. Da dette er skilt som man som oftest pleier å se inni kjøretøy som biler, busser, tog, fly, taxier, osv. kan det referere til en person som elsker kjøretøy og ting som går framover, noe som passer helt perfekt med Larssen. Og i første episode da nissen entret scena, rett før introvideoen, så var nissen på en måte "sjenert", han holdt seg for ansiktet flere ganger. Dette kan også være et hint som refererer til Larssens psykiske knekk. I 2009 fikk han nemlig panikkangstanfall og møtte veggen, noe som medførte at han bl.a. fikk angst av å stå foran masse folk og sånt. Flere som er enige med meg om at mine teorier kan stemme og at nissen er Autofil-Larssen? 

røyk.PNG

tau.PNG

bill.PNG

sjenert 2.PNG

sjenert.PNG

Tror dette er altfor far fetch.

Tauet er en rekvesitt som er vanlig i et verksted. Hintene skal være tydelig slik at alle kan være med på gjettingen. At et tau betyr tauebil som igjen betyr autofil er å dra det altfor langt. For å bruke din logikk, kunne bamsen vært Larssen, siden Bamsen ser på en lekebil. 

Røykeskilt er også vanlig på butikker, skoler, kjøpesenter, restaurant. Og skulle man overtolket hintene slik du gjør her, kunne «ikke røyke» skiltet likegodt betydd Bent Stiansen, for han har vel sikkert et slikt «ikke røyk» skilt i restauranten sin.På samme måte er ikke Bamsen Pascal kun fordi vi ser en smultering i bakgrunnen.

Så nei, ser ikke linken, for her drar du hintene helt ut av kontekst. Ingenting med Nissen og hintene som tilsier bil.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (33 minutter siden):

Har tenkt det samme.

Marcus & Martinus og Aune & Vebjørn er også tvillinger, men tror ingen av de har akkurat den stemmen. Derfor tenker jeg at det kan være noen som har tvilling-barn.

Rein Aleksander har tvillingbarn 😉. Og synger som en gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :) skrev (15 minutter siden):

Ja hun har kanskje vært inaktiv, men det har vel Arve Juritzen vært en stund og eller?

Han har vært noe i mediebilde gjennom 2019 og 2020.

- I 2019 solgte han bokforlaget sitt.

- I 2020 begynte han storsatsing med eget produksjonsfirma innen TV. Som det har vært skrevet litt om i media siste to årene.

- Arve Juritzen har gitt ut bøkene til Benh familien.

- Høsten 2021 var han med på å gi ut debutboken til Maud Benh, Tråder med tårer.

Så han har ikke vært helt vekke, selv om han ikke har vært programleder i nyere tid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Gaiko said:

røyk.PNG

tau.PNG

bill.PNG

sjenert 2.PNG

sjenert.PNG

Åh! For en gøyal tanke! Send inn til Maskorama-podden på Nrk :hoppendeglad:Denne teorien tror jeg ingen har tenkt på!:fnise:

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viki6 skrev (6 minutter siden):

Rein Aleksander har tvillingbarn 😉. Og synger som en gud. 

Har kommentert dette noen poster over, om han slipper fri før julekonsertene sine tror jeg det kan være han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (2 minutter siden):

Har kommentert dette noen poster over, om han slipper fri før julekonsertene sine tror jeg det kan være han

Men får ikke hintene til å stemme 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (6 minutter siden):

Men får ikke hintene til å stemme 🙃

Men sa ikke Juritzen noe om at mange av hintene var laget for å villede? Mener han sier dette på NRKs podkast.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Henikka skrev (1 time siden):

Dette er altfor spennende! Jeg driver å lager notater for meg selv på hvem jeg tror det kan være, og så dobbeltsjekker jeg blant annet på Ticketmaster om "mine aktuelle" har konserter den gjeldende perioden. Instastory gir også endel hint. 

Jeg syns pr nå at Bamsen og Nøkken er mest utfordrende...

Havfruen er den jeg er mest bombesikker på.

Ellers ser listen min slik ut:

Snømonsteret: 🧐Didrik Solli Tangen

Dragen: 🧐Victor Sotberg

Havfruen: 🧐Haddy Njie

Nissen: 🧐Abid Raja

Bamsen: 🧐Tomine Harket

Nøkken: 🧐Alexandra Joner/Ingeborg Heldal

Heldiggrisen: Christian Ringnes✔

Frosken: Arve Juritzen

Lurer også litt på om Bamsen kan være Faten. Mest pga høyden jeg tenkte på henne. Har aldri hørt henne synge, og kanskje er hun heller ikke kjent nok.

Jeg har også tenkt at havfruen er Haddy, men nå er jeg tikket over til Vår Staude, stemmen likner, hun kom til 69 grader nord, har vunnet riksmålspris, sier bind fast deres sjømenn (hun er gifte med en roer, som har vunnet OL-gull), skinner om morgenen og har stått i stormer (omstridt intervju). En av de to er det garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på jodel at noen trodde at han fra Stavangerkameratene, Tommy Fredvang var snømonsteret og det kan faktisk stemme! Stemmen kan minne (synger litt varierende live). Han har vært med i Stjernekamp derfor han har stjernebelte. Han er også født i vintermåned. Og noen hadde faktisk hengt seg opp i at hvis man slo sammen periodiske systemet ble det lalalalalla og de har en sang som heter sjallalalala.

Også dette: 

«Snømonsteret at hen på mange måter er som skapt for å jobbe med det hen driver med, men at ingenting har kommet gratis og at det handler om å finne de «rette kombinasjonene og sammensetningene» for å lykkes»

Alene hadde ikke medlemmene i Stavangerkameratene noe stor suksess. Kombinasjonen om at de va nødt å sette sammen et band viste seg å være en stor suksess. Hmm:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BK89 skrev (På 13.11.2021 den 13.21):

Hvis man ser på VG tv så har Magnus Waaler som gjettet nesten alle riktig i fjor gjettet seg fram til det samme som meg, nemlig av snømonsteret er kokk Sven Erik Renaas. 2 stjerner er 2 Michelin stjerner, man så italiensk is og han et halvt italiensk og lager italiensk is. Så tror jeg er på sporet av noe🤞😁

Kan det være en av tvillingbrødrene til Funkygine? De er halvt italienske, og som sagt tvillinger akkurat som tegnet («stjernetegnet»)🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner mer og mer å snu fra Haddy som Havfruen til Siren Sundby. Ol gull i seiling. Stor i sporten, vant alt og sluttet tidlig. Lenge siden hun seilte inn til land. Studerte Design og innovasjon i Lyngby i Danmark. Vant stor vase på 69 cm som hun måtte bygge trofehus til sies det, for en av hennes seil bragder. Siren er også navn på en havfrue i mytologien. Båten hun sitter i kan være hint på Europa jolla hun er blitt OL og verdensmester i. Ifjor var hun tippet av mange som gaupen, fikk NRK hanket henne inn i år? 🤔😎 I en artikkel nevner hun låten Rosa På Ball som en sommersang hun minnes fra barndommen.

Endret av PinarelloSaCalobra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...