Hei på deg :) Skrevet 15. november 2021 #1441 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) Vet ikke om det er nevnt før, er sikkert det, men tror Bamsen er Josefine Frida Pettersen. Hun er fra Sigdal, aka fødestedet til Olav den Hellige. Hun er 170cm høy som kan passe til kostymet når Silje Nordnes som sier hun er 167 og er i høye hæler. Stemmen er også veldig lik syns jeg. Hun var med på Kåss til kvelds rett etter Maskorama men det spilles nok ikke inn samtidig, så tror det bare er for å villede oss. Hun ville også bevisst IKKE synge på Kåss til kvelds, hmm. Men så jo i førstegangstjenesten at hun kan synge litt ihvertfall Fler hint har jeg ikke oppdaget enda. Endret 15. november 2021 av Hei på deg :) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 15. november 2021 #1442 Del Skrevet 15. november 2021 Nå er jeg ganske sikker på at dragen er Victor Sotberg. Hørte reprisen av dragen, da hørte jeg det med en gang 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 15. november 2021 #1443 Del Skrevet 15. november 2021 mon_nom skrev (6 minutter siden): Satte på maskorama nå på hørte bamsen, rett etter at bamsen hadde sagt hintet blir det zommet inn på en jente og hva hun har i fanget, kan det være et hint🤔 er en ku og en gris. Ku og gris kan jo peke mot Farmen, og at Bamsen faktisk er Sophie Elise. Ikke vet jeg 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 15. november 2021 #1444 Del Skrevet 15. november 2021 mon_nom skrev (9 minutter siden): Satte på maskorama nå på hørte bamsen, rett etter at bamsen hadde sagt hintet blir det zommet inn på en jente og hva hun har i fanget, kan det være et hint🤔 er en ku og en gris. og hva tilsier det at det er ku og gris, hvilken kjendis skal det være? en som har vært med i farmen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 15. november 2021 #1445 Del Skrevet 15. november 2021 Kvakkekyllingen skrev (16 minutter siden): Nå er jeg ganske sikker på at dragen er Victor Sotberg. Hørte reprisen av dragen, da hørte jeg det med en gang 😂 Akkurat det samme gjorde jeg med Havfruen/Haddy. Hørte det med en gang når jeg tenkte på henne og hørte stemmen fra lørdag😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mon_nom Skrevet 15. november 2021 #1446 Del Skrevet 15. november 2021 mon_nom skrev (18 minutter siden): Satte på maskorama nå på hørte bamsen, rett etter at bamsen hadde sagt hintet blir det zommet inn på en jente og hva hun har i fanget, kan det være et hint🤔 er en ku og en gris. Søkte litt opp. Og det kan og referes til kutoppen, der Lisa Børud har soundtrack. Og sett i sammenheng av hint som er vist tidligere stemmer det jo bra med at det kan være henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskertbruker Skrevet 15. november 2021 #1447 Del Skrevet 15. november 2021 13 minutter siden, mon_nom said: Søkte litt opp. Og det kan og referes til kutoppen, der Lisa Børud har soundtrack. Og sett i sammenheng av hint som er vist tidligere stemmer det jo bra med at det kan være henne. Det er Tussi og Nasse Nøff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 15. november 2021 #1448 Del Skrevet 15. november 2021 mon_nom skrev (16 minutter siden): Søkte litt opp. Og det kan og referes til kutoppen, der Lisa Børud har soundtrack. Og sett i sammenheng av hint som er vist tidligere stemmer det jo bra med at det kan være henne. Tror ikke man skal tolke så mye ut av en enkelt leke, når det er så mange ulike leker i bakgrunnen. Det blir altfor søkt, og altfor tilspisset og sært. Hintene skal være såpass direkte at det blir mulig for allmannsen å tolke hintene. Å ta ut en enkelt av bamsene (av et titalls ulike bamser) og tolke den ene kubamse som kutoppen, fordi Lisa Børud har synget der en gang, blir å dra ting altfor altfor langt. I bamsen sin video ser vi fantorangen, kubamse, grisebamse, kosebamse, my little ponny, tiger gutt, ole brum, masse forskjellige bamser. Ikke bare kubamsen. Farmen referanse kan det heller ikke være, fordi fantorangen hører ikke hjemme på bondegården. Tror man kommer helt på villspor om man skal tolke så mye ut av en enkelt bamse, når det er så mange forskjellige bamser med i hintet. Skal man først tolke en av bamse må man tolke alle bamsene, og det er ingen enkelt person som passer til alle bamsene. Derfor mener jeg hintet her er «bamser», og ikke enkelt bamser. Hintet er bamser, og at personen kanskje er leken, liker bamser, eller har drevet med sang, teater, tv, bok eller noe med barn. Jeg er fremdeles på Ingeborg Walther. og bamser passer godt som hint, fordi Walther har spilt i mange forestillinger for barn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelinn Skrevet 15. november 2021 #1449 Del Skrevet 15. november 2021 Hei på deg skrev (59 minutter siden): Vet ikke om det er nevnt før, er sikkert det, men tror Bamsen er Josefine Frida Pettersen. Hun er fra Sigdal, aka fødestedet til Olav den Hellige. Hun er 170cm høy som kan passe til kostymet når Silje Nordnes som sier hun er 167 og er i høye hæler. Stemmen er også veldig lik syns jeg. Hun var med på Kåss til kvelds rett etter Maskorama men det spilles nok ikke inn samtidig, så tror det bare er for å villede oss. Hun ville også bevisst IKKE synge på Kåss til kvelds, hmm. Men så jo i førstegangstjenesten at hun kan synge litt ihvertfall Fler hint har jeg ikke oppdaget enda. For ikke å glemme da hun sang i Skam 🥰 Hihi 🙈 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 15. november 2021 #1450 Del Skrevet 15. november 2021 Njaa skrev (1 time siden): Havfruen er vel kanskje det sikreste kortet av de gjenværende? Alle hint + stemme passer perfekt med Haddy. Er jo ikke så vanskelig å høre på stemmen at det ikke er Martha? Jo... når jeg nå søker på Haddy hører jeg at det mest sannsynlig er henne. Vil presisere at jeg aldri har hørt henne synge før. Jeg visste knapt hvem Haddy var☺ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 15. november 2021 #1451 Del Skrevet 15. november 2021 FORFAR skrev (Akkurat nå): Jo... når jeg nå søker på Haddy hører jeg at det mest sannsynlig er henne. Vil presisere at jeg aldri har hørt henne synge før. Jeg visste knapt hvem Haddy var☺ Visste heller ikke at hun var artist. Trodde hun bare var programleder. Enig i at det ligner og hintene kan stemme. Men synes fortsatt at stemmen høres mer ut som en eldre dame. Og hun sier jo «jeg ble skylt på land for lenge lenge siden» noe som kan styrke teorien om en eldre dame. En eldre skuespiller er min teori 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 15. november 2021 #1452 Del Skrevet 15. november 2021 rosemarin skrev (6 minutter siden): Visste heller ikke at hun var artist. Trodde hun bare var programleder. Enig i at det ligner og hintene kan stemme. Men synes fortsatt at stemmen høres mer ut som en eldre dame. Og hun sier jo «jeg ble skylt på land for lenge lenge siden» noe som kan styrke teorien om en eldre dame. En eldre skuespiller er min teori Det hintet kan også hinte til en seiler mon tro? Skudd i blinde, havfruen: Linda Cerup-Simonsen. Vant OL gull i seiling(Europa jolle) i 1992. Født i 1969 og bor i Danmark. Vært med i mesternes mester. Var flaggbærer for Norge i Atlanta 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nastine Skrevet 15. november 2021 #1453 Del Skrevet 15. november 2021 Noen som fikk med seg at det sto en B bak på kappen til bamsen? B med hjerte rundt…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 15. november 2021 #1454 Del Skrevet 15. november 2021 Nastine skrev (5 minutter siden): Noen som fikk med seg at det sto en B bak på kappen til bamsen? B med hjerte rundt…. Jeg tenker fortsatt det er Cess. Og hjertet med B er Benjamin, som hun sang sammen med på sangen "drømmemannen" før de ble sammen (...følge mine drømmer), og nå venter barn (lillebamsen) med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 15. november 2021 #1455 Del Skrevet 15. november 2021 PinarelloSaCalobra skrev (14 minutter siden): Det hintet kan også hinte til en seiler mon tro? Skudd i blinde, havfruen: Linda Cerup-Simonsen. Vant OL gull i seiling(Europa jolle) i 1992. Født i 1969 og bor i Danmark. Vært med i mesternes mester. Var flaggbærer for Norge i Atlanta 1996 Er hun kjent nok? Jeg har aldri hørt om henne, og tviler på at en som ikke bor i Norge lenger og ikke har vært aktuell siden 1996 er med. Det blir vel rett og slett for vanskelig. med forbehold om at sport ikke er min sterke side, men jeg leser jo overskrifter og får med meg noe sportsnyheter på tv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 15. november 2021 #1456 Del Skrevet 15. november 2021 Nastine skrev (7 minutter siden): Noen som fikk med seg at det sto en B bak på kappen til bamsen? B med hjerte rundt…. Ikke hjerte, men et skjold. Så kappen er nok kun et superhelt skjold, litt sånn som supermann har. Og siden Bamsen er en superhelt, så står nok B for Bamsen. Super Bamsen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nastine Skrevet 15. november 2021 #1457 Del Skrevet 15. november 2021 Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden): Ikke hjerte, men et skjold. Så kappen er nok kun et superhelt skjold, litt sånn som supermann har. Og siden Bamsen er en superhelt, så står nok B for Bamsen. Super Bamsen. Skjold er det faktisk ja 😊👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Variert skydekke Skrevet 15. november 2021 #1458 Del Skrevet 15. november 2021 Hei på deg skrev (1 time siden): Vet ikke om det er nevnt før, er sikkert det, men tror Bamsen er Josefine Frida Pettersen. Hun er fra Sigdal, aka fødestedet til Olav den Hellige. Hun er 170cm høy som kan passe til kostymet når Silje Nordnes som sier hun er 167 og er i høye hæler. Stemmen er også veldig lik syns jeg. Hun var med på Kåss til kvelds rett etter Maskorama men det spilles nok ikke inn samtidig, så tror det bare er for å villede oss. Hun ville også bevisst IKKE synge på Kåss til kvelds, hmm. Men så jo i førstegangstjenesten at hun kan synge litt ihvertfall Fler hint har jeg ikke oppdaget enda. Har tenkt tanken selv, men slo det fra meg fordi Bamsen er så lav. Jeg blir veldig overrasket hvis personen inni der er 170 cm høy, ser ut som om hun er godt under 160 cm. Hvis Bamsen var 170 cm høy, ville hun såvidt vært lavere enn Silje med heler. I tillegg tror jeg personen er enda lavere enn selve kostymet også, med tanke på hvor munnen er plassert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 15. november 2021 #1459 Del Skrevet 15. november 2021 Når det står B i et skjold tenker jeg Lisa Børud, fordi: - B i skjoldet står for familien Børud. Dette er også bamsefamilien det henvises til - Boken om Olav den Hellige går ikke på fødsted, men lovfestelsen av kristendommen som henger sammen med hennes sterke religiøse tro - Alle lekene og bamsene er fordi hun var en barnestjerne og sang med blant annet Vennebyen - Hjerter på pysj og skjerf: Våren 2003 kom det andre albumet Hjertevenn - Mikke mus: I 2007 fikk Børud tilbud fra Disney om en TV-karriere, men dette ble avslått av familien. - Dansingen med lillebamsen: Hun er profesjonell danser - Vekter: Kan hun ha hatt spiseproblemer? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Njaa Skrevet 15. november 2021 #1460 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) Hva tror folket om Nissen? Trolig han som ryker neste gang 😀. - Han er ikke artist, trolig heller ikke skuespiller fordi han ikke kan synge. - Hint om fotball - Trøye 23 - Hint om noe fransk på julekortet - "Tok tid før han fant ut av Nissekoden". Tok litt tid før han slo gjennom eller ble kjent? Ser en del tipper Abid Raja, det må jo ene og alene være på stemmen (som er langt fra overbevisende om Raja). Ellers stemmer vel ingen av hintene? Endret 15. november 2021 av Njaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå