NordicViking Skrevet 14. november 2021 #1341 Del Skrevet 14. november 2021 I videoen til Snømonsteret ser vi teksten 'il gelato e buono e freddo'. Det er italiensk, og Google oversetter det med 'isen er god og kald'. Under dette kan man lese på norsk 'men ikke si det til noen'. Man kan få inntrykk av at iskrem er relevant, men jeg klarer ikke å koble det til noen bestemt person. Vi hører også Snømonsteret si at mange ønsker å sette deg i et bur og holde deg på en trygg plass, og at han har latt seg lokke inn i buret og har fulgt deres regler. Hva som menes med 'bur' er litt uklart. Jeg vet at det finnes noe som kalles MMA-bur, men vet ikke om det er dette det vises til her. I så fall kan det være snakk om kampsport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 14. november 2021 #1342 Del Skrevet 14. november 2021 Sommerkommer skrev (1 time siden): Snømonsteret er ikke sånn kjempeflink å synge. Godt mulig artist. Men det er halvveis Ikke kjempeflink? Finnes ikke mange som klarer å treffe de tonene han gjorde i første programmet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 14. november 2021 #1343 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) NordicViking skrev (8 minutter siden): I videoen til Snømonsteret ser vi teksten 'il gelato e buono e freddo'. Det er italiensk, og Google oversetter det med 'isen er god og kald'. Under dette kan man lese på norsk 'men ikke si det til noen'. Man kan få inntrykk av at iskrem er relevant, men jeg klarer ikke å koble det til noen bestemt person. Vi hører også Snømonsteret si at mange ønsker å sette deg i et bur og holde deg på en trygg plass, og at han har latt seg lokke inn i buret og har fulgt deres regler. Hva som menes med 'bur' er litt uklart. Jeg vet at det finnes noe som kalles MMA-bur, men vet ikke om det er dette det vises til her. I så fall kan det være snakk om kampsport. Jeg tolker det med buret som at vedkommende kanskje har møtt fordommer, og blitt satt i bås? Han sier jo at han lot seg lokke inn i buret og prøvde å følge deres regler. Så jeg tenker det er noe sånt, prøvd å tilpasse seg og passe inn osv isen vet jeg ikke, men kan jo bare være en prop, siden det er et snømonster, som liker is og kalde ting. Så er det heller fargene feks som er hint. Endret 14. november 2021 av rosemarin 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 14. november 2021 #1344 Del Skrevet 14. november 2021 Irja skrev (3 minutter siden): Ikke kjempeflink? Finnes ikke mange som klarer å treffe de tonene han gjorde i første programmet. Syns heller ikke det høres helt bra ut 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 14. november 2021 #1345 Del Skrevet 14. november 2021 Irja skrev (2 minutter siden): Ikke kjempeflink? Finnes ikke mange som klarer å treffe de tonene han gjorde i første programmet. Men denne gangen synes jeg Snømonsteret sang ganske surt til tider. Dersom dette er en profesjonell artist, så hadde han en dårlig dag på jobben. 😲 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 14. november 2021 #1346 Del Skrevet 14. november 2021 rosemarin skrev (1 minutt siden): Syns heller ikke det høres helt bra ut Vel, stemmen til Snømonsteret er ikke "mannen i gata" sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 14. november 2021 #1347 Del Skrevet 14. november 2021 rosemarin skrev (3 minutter siden): Syns heller ikke det høres helt bra ut Det er jo litt av meningen, de skal lure oss. Tror fortsatt at det er Didrik eller Emil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 14. november 2021 #1348 Del Skrevet 14. november 2021 Irja skrev (1 minutt siden): Vel, stemmen til Snømonsteret er ikke "mannen i gata" sin Nei men det finnes jo en del folk som kan synge ok+ uten å være en proff sanger/artist. Jeg syns snømonsteret er et sted mellom der 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 14. november 2021 #1349 Del Skrevet 14. november 2021 rosemarin skrev (2 minutter siden): Nei men det finnes jo en del folk som kan synge ok+ uten å være en proff sanger/artist. Jeg syns snømonsteret er et sted mellom der Det er jeg klar over, men her er vi over ok + nivå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 14. november 2021 #1350 Del Skrevet 14. november 2021 Irja skrev (7 minutter siden): Det er jeg klar over, men her er vi over ok + nivå Da er vi uenige👍 Kan jo hende han synger «bra», men samtidig syns ikke jeg personlig det høres noe fint ut hvertfall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 14. november 2021 #1351 Del Skrevet 14. november 2021 I videoen til Havfruen ser vi et norsk flagg. Kan hun ha representert Norge på en eller annen måte? Vi ser noen ringer i bakgrunnen med forskjellige farger. Olympiske ringer? Havfruen sier hun har vunnet, men også tapt. Hun sier vi har sett henne på flere scener, men at denne kan kalles ny. De som "fant henne" hadde store planer og ga henne flere ben å stå på. Kan få inntrykk av at dette er en person med mange talenter, og som har prøvd mange forskjellige ting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvekvinnen21 Skrevet 14. november 2021 #1352 Del Skrevet 14. november 2021 Athene skrev (7 timer siden): Men hvordan klarer hun å synge så teknisk perfekt live på stjernekamp og the voice, og så surt i går? Og ujevnt forrige uke, selv om det var renere? Dette er ikke en teknisk god sanger, så det var gårsdagen som fikk meg bort fra at dette er noen som primært holder på med sang. Det virker som om alle tror at artister er født artister. Det er en grunn til at det finnes sanglærere - for å lære seg å bruke stemmen sin på en slik måte at den høres best mulig ut. Artister som synger bra live er teknisk gode, noe Ingeborg Walther virkelig er. Hun er sinnsykt flink, men hun som alle andre kan også synge «dårlig» hvis hun vil. Det kan sammenliknes med feks en proff fotballspiller. Hen kan spille dritbra, men hvis hen ønsker det kan hen også spille kjempedårlig. Stemmen til bamsen er 100% lik Ingeborg Walther. Hun har en særegen stemme, som høres ung ut, og det er INGEN som har akkurat samme stemme som henne. Kan ikke alle bare la vær å si at bamsen er noen andre, og «stemmen er helt lik Børud, Voe, Siri Nilsen, Cess, osv.», fordi NEI - det er den så absolutt ikke!! Kjenner jeg blir irritert, men folk har vel forskjellig hørsel. Jeg kan musikk og sang, og dette er Ingeborg. Basta bom. Håper hun går ut i neste runde, slik at det er større sjanse for at jeg stikker av med premien Det er jo ingen som vil gjette på at det er henne, bortsett fra noen få, så vinnersannsynligheten foreløpig er ganske stor for min del. Skulle ønske jeg kunne møtt hver og en av dere som mener det er noen andre, og sett ansiktsuttrykkene deres når dere får vite at det er Ingeborg i det kostymet. Jeg kan jo samtidig informere om at jeg var 100% sikker på at Trollet i fjor var Ulrikke, allerede etter første strofe på den første opptredenen. Just saying 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 14. november 2021 #1353 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) Er også overbevist om at Ingeborg Walter er Bamsen. Stemmen og kroppsspråk er veldig lik. Sprudlende jente Endret 14. november 2021 av PinarelloSaCalobra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 14. november 2021 #1354 Del Skrevet 14. november 2021 PinarelloSaCalobra skrev (3 minutter siden): Er også overbevist om at Ingeborg Walter er Bamsen. Stemmen og kroppsspråk er veldig lik. Sprudlende jente Stemmer det med hintene også? Jeg kjenner ikke nok til Ingeborg Walter. Børud er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 14. november 2021 #1355 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) lin skrev (12 minutter siden): Stemmer det med hintene også? Jeg kjenner ikke nok til Ingeborg Walter. Børud er det ikke. Ja, kan absolutt det. Hun har også vært litt usikker på hva hun skal satse på og om hun er god nok. Herlig jente syntes jeg, talentfull og gledesspreder slik hun opptrer iallefall Kom langt i The Voice og Stjernekamp, men ikke helt til topps. Endret 14. november 2021 av PinarelloSaCalobra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 14. november 2021 #1356 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) NordicViking skrev (33 minutter siden): I videoen til Havfruen ser vi et norsk flagg. Kan hun ha representert Norge på en eller annen måte? Vi ser noen ringer i bakgrunnen med forskjellige farger. Olympiske ringer? Havfruen sier hun har vunnet, men også tapt. Hun sier vi har sett henne på flere scener, men at denne kan kalles ny. De som "fant henne" hadde store planer og ga henne flere ben å stå på. Kan få inntrykk av at dette er en person med mange talenter, og som har prøvd mange forskjellige ting. Tenkt mye på idrettsstjerner også. Tenker fortsatt Haddy. Programleder for idrettsgalla, MGP, sanger. Men mange av hintene tilsier også idrett. Trine Hattestad, synger hun ok da? Opp og nedturer, tidenes beste kvinnelige spydkaster i Norge. Satt verdensrekord på 69.(5) meter. Drev også med Håndball, ville egentlig satse på det, men ble oppdaget og hun satset mot OL i 1992 i spyd i steden. Vant endelig sitt OL gull i Sydney i 2000. Man kan tolke hint så mye og langt 😉😂 Dog mye vage hint til nå i år... Og er det meningen at vi skal tenke at havfruen ikke kan gå? Eller er det noe i det? Kanskje hun kommer ut av havet gående/ dansende etterhvert... 😲😎 Endret 14. november 2021 av PinarelloSaCalobra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodIsAWoman Skrevet 14. november 2021 #1357 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) Jeg har to forslag som ikke er nevnt, og som jeg kanskje tror kan stemme. Nøkken, jeg føler meg veldig sikker på denne: Ingrid Gjessing Lindhave. Dette gjettet jeg utelukkende på grunn av stemmen i første program. Nå viser det seg at flere av hintene også stemmer. I Lørdagsrådet (podcast) har hun sagt at hun er lettskremt og hun alltid har hatt en drøm om å være bakgrunnssanger. Hun har vært programleder for tur-programmet «familieekspedisjonen» og har i perioder vært på telttur hver eneste helg. Som forklarer teltet som står ved tjernet til nøkken. Nissen: dette tror jeg kan være oppfinneren Erik Alfred. Han snakker om å bli misforstått og at det tok lang tid før han fant sin plass, og at han nå har oppnådd mye mer enn hva folk forventet av han. Mener han snakket om å ikke være en av de kuleste da han deltok på farmen. Nissens verksted der han lager leker passer perfekt. Ballen som rullet forbi vinduet kan symbolisere barna hans som leker ute mens han jobber på verkstedet? Når man søker på navnet hans på YouTube får man opp en video som heter «re-enchant christmas» og Erik Alfred er tydeligvis veldig glad i julen. Den nordnorske dialekten er åpenbart tilgjort og innimellom kan man høre ord som passer bedre inn på Sørlandet. Han omtaler seg selv som fjøsnisse som passer med at han bor på en gård. Han snakker også mye om «luen sin» , og Erik Alfred går jo alltid med lue! ellers tror jeg (men er ikke sikker på disse: Bamsen: Cess eller Margrethe Rød Dragen: Viktor Sotberg Snømonsteret: Jakob Schøyen Andersen eller Åge Steen Nilsen havfruen: Stemmen ligner Haddy, men syns ikke hun høres like dyktig ut. Endret 15. november 2021 av GodIsAWoman 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 14. november 2021 #1358 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) Løvekvinnen21 skrev (7 timer siden): Det virker som om alle tror at artister er født artister. Det er en grunn til at det finnes sanglærere - for å lære seg å bruke stemmen sin på en slik måte at den høres best mulig ut. Artister som synger bra live er teknisk gode, noe Ingeborg Walther virkelig er. Hun er sinnsykt flink, men hun som alle andre kan også synge «dårlig» hvis hun vil. Det kan sammenliknes med feks en proff fotballspiller. Hen kan spille dritbra, men hvis hen ønsker det kan hen også spille kjempedårlig. Stemmen til bamsen er 100% lik Ingeborg Walther. Hun har en særegen stemme, som høres ung ut, og det er INGEN som har akkurat samme stemme som henne. Kan ikke alle bare la vær å si at bamsen er noen andre, og «stemmen er helt lik Børud, Voe, Siri Nilsen, Cess, osv.», fordi NEI - det er den så absolutt ikke!! Kjenner jeg blir irritert, men folk har vel forskjellig hørsel. Jeg kan musikk og sang, og dette er Ingeborg. Basta bom. Håper hun går ut i neste runde, slik at det er større sjanse for at jeg stikker av med premien Det er jo ingen som vil gjette på at det er henne, bortsett fra noen få, så vinnersannsynligheten foreløpig er ganske stor for min del. Skulle ønske jeg kunne møtt hver og en av dere som mener det er noen andre, og sett ansiktsuttrykkene deres når dere får vite at det er Ingeborg i det kostymet. Jeg kan jo samtidig informere om at jeg var 100% sikker på at Trollet i fjor var Ulrikke, allerede etter første strofe på den første opptredenen. Just saying Jeg har sagt Ingeborg Walther siden første sending, så ikke bare du som hører det Hørte først stemmen, og har i ettertid prøvd å se om det stemmer med hintene. lin skrev (7 timer siden): Stemmer det med hintene også? Jeg kjenner ikke nok til Ingeborg Walter. Børud er det ikke. Stemmer med flere hint. Første sending: - I videoen ser vi en vekter. Ingeborg har bursdag 26. September og har stjernetegnet vekten. - «Som ung kosebamse, oppvokst blant de erfarne lekene». Ingeborg fikk tildelt drømmestipendet som trettenåring, og har siden da arbeidet med erfarne mennesker innenfor sang og teater. - Bamsen sang Taylor Swift låt, og rappet. I stjernekamp i Hip Hop uka sang Ingeborg Bad Blood av samme artist. - Bamsen har hjerte på pysjamasen og hjerte på skjerf. Ingeborg sin nye singel som er til debut albumet heter Hjertebank. - Vi ser en bok, med Olav den Helliges fødested. Olav den Hellige sitt fødested er i Ringerike, men han ble gravlagt i Nidarosdommen, som ligger i Trøndelag fylke. Ingeborg er født i Levanger som er i Trøndelag fylke. - Fantorangen og masse barneleker. I 2015 mottok Ingeborg Villekulla stipend for sin jobb i barne og ungdomsteater. Hvor hun har spilt i barneforestillinger som Pippi langstrømpe, Trollmannen fra Oz, Reisen til julestjernen, og Annie. - Vi er i en godtebutikk. Sjekker man ut Ingeborg sin TikTok er det en del innlegg med godteri. Men dette kan såklart være tilfeldig, da mange liker godteri. Andre sending: - «Tiden som fulgte ble en reise gjennom tid og sted. Jeg opplevde de merkeligste steder og møtte de hyggeligste karakterer». Ingeborg har drevet med teater. I teater reiser man gjennom tid og sted når man forteller en historie. Man opplever merkelige steder, og i teater spiller man karakterer. - «Alt føltes ut som det gikk på skinner». Ingeborg fikk leve ut teaterdrømmen sin. Kom med på stjernekamp, alt gikk på skinner for Ingeborg. - «Omsider en dag snek det seg inn en usikkerhet. Hvor var endestasjonen». Ingeborg har i intervju fortalt at drømmen (som liten) var å spille i Broadway. Hun fikk hovedrollen i Rybak sin Trollet og den magiske fela, og var deretter med i stjernekamp. Ingeborg har i ettertid sagt at hun var usikker på veien videre (etter stjernekamp). Fordi hun hadde «oppnådd» teater drømmen og ante ikke hvor hun skulle ta veien videre. - Bamsen sier «Er det en ting jeg har lært er det at man aldri skal gi opp drømmene sine», og Ingeborg klarte med hjelp av drømmestipendet å oppnå teaterdrømmen. Eneste jeg føler mangler er en link mellom Katy Perry’ Roar og Ingeborg. Men veldig mange av hintene passer med Ingeborg. Bamsen ser ut til å ha litt lite pust, men det kan skyldes kostyme, for selve stemmen synes jeg er veldig lik Ingeborg (om man ser bortifra pust). Endret 15. november 2021 av Blueberrymuffin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PinarelloSaCalobra Skrevet 14. november 2021 #1359 Del Skrevet 14. november 2021 Skudd i blinde, havfruen: Linda Cerup-Simonsen. Vant OL gull i seiling(Europa jolle) i 1992. Født i 1969 og bor i Danmark. Vært med i mesternes mester. Var flaggbærer for Norge i Atlanta 1996. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 14. november 2021 #1360 Del Skrevet 14. november 2021 Synes capsen til Snømonsteret minner om Daniel Franck Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå