Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Egenskap skrev (Akkurat nå):

men jeg synes hun sang veldig surt i går, klart bedre første sang. Andre sangen bidro at jeg utelukket Cess. 

Der tenker jeg motsatt. Cess er ikke en teknisk trent sanger, synger ikke rent på scenen. Det var gårsdagen som fikk meg til å tenke Cess for første gang, faktisk før bamsen refererte til å "følge drømmen", og da var jeg sikker.

Men det har jeg vært før, så vi får se 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrideFisk skrev (50 minutter siden):

Helt enig! Barna mine har fulgt ham lenge på YouTube og de hørte det på stemmen med én gang. Hintene stemmer også, han har reist veldig mye - sammen med kjæresten. Comeback = tilbake på NRK på lørdagene etter alle mot en. På sjakkbrettet var det alle figurene mot en. Pokemon. Grotta=skapet/kan også hinte til gutterommet. 

Pluss at han var i en grotte i 71 grader nord. Egget kan være symbol på programmet han var med i på skjærtorsdag, hele norge spiller

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athene skrev (24 minutter siden):

Cess. 

Drømmemannen. Duett med Benjamin, som hun nå venter lille-bamsen med. Der hun også rapper. 

Og en passende bamsemage, ikke minst, som man kan vokse i noen uker. 

1,55 høy. 

Nei😂 Det er Ingeborg Walther. Alle som tror det er noen andre må være tonedøve eller aldri hørt Ingeborg synge. 100% Ingeborg - ferdig snakka ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bamsen har det nå vært snakk om både startskudd og å komme i mål, så kanskje det er noen med idrettsbakgrunn, selv om jeg håper på Maud Angelica, og tror Tomine Harket eller andre som dubber tegnefilm oga alle referansene til leker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (3 timer siden):

Silje sa at hun var «1,67 med hæl». Å være1,67 med hæl, betyr at man er 1,67 når man bruker hæl, Silje er derfor lavere enn 1,67. Silje sa aldri at hun er 1,67, hun sa at hun er 1,67 med hælen.

Emilie er 1,68, og derfor 1 cm høyere. Bamsen er tydelig lavere, så det kan ikke være Emilie.

Mener at jeg slettet det jeg skrev om dette. Og jeg misforsto måten Silje sa dette på, beklager så mye for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løvekvinnen21 skrev (Akkurat nå):

Nei😂 Det er Ingeborg Walther. Alle som tror det er noen andre må være tonedøve eller aldri hørt Ingeborg synge. 100% Ingeborg - ferdig snakka ;)

Men hvordan klarer hun å synge så teknisk perfekt live på stjernekamp og the voice, og så surt i går? Og ujevnt forrige uke, selv om det var renere?

Dette er ikke en teknisk god sanger, så det var gårsdagen som fikk meg bort fra at dette er noen som primært holder på med sang. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes klangen i stemmen til bamsen høres helt ut som Sandra Lyng. Hun bommer jo ganske ofte på toner også

Endret av Stavangebrud2012
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bamsen er under 20. Veldig barnslig/ung stemme. 

Nå vet ikke jeg hvor gammel eller høy Leah Isadora er, men da kan det i alle fall være snakk om å være født kongelig/kjent. Aner ikke med de andre hintene da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athene skrev (45 minutter siden):

Cess. 

Drømmemannen. Duett med Benjamin, som hun nå venter lille-bamsen med. Der hun også rapper. 

Og en passende bamsemage, ikke minst, som man kan vokse i noen uker. 

1,55 høy. 

Tror også det "....å være født en bamse, er ikke bare lett heller". Med bunken bøker som viser til familie, fødested og barndom... Det kan raskt vise til bestefaren, som var en kjent holocaust overlevende, og arven dette gir. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athene skrev (20 minutter siden):

Men hvordan klarer hun å synge så teknisk perfekt live på stjernekamp og the voice, og så surt i går? Og ujevnt forrige uke, selv om det var renere?

Dette er ikke en teknisk god sanger, så det var gårsdagen som fikk meg bort fra at dette er noen som primært holder på med sang. 

Jeg synest ikke Bamsen synger så dårlig? Jeg hører også Ingeborg Walther i bamsen. Er ganske sikker på at det er henne nå basert på sangstemme, hint og hvordan bamsen snakken. Man må også huske på at det er ekstra vanskelig å synge pga. kostymen så man kan ikke forvente at det skal være like bra som i Stjernekamp og The Voice. Ulrikke fortalte vel om hvor krevende det var i fjor.

Akkurat som i fjor så var så mange bombesikker på at det var Cess også var det Ulrikke 😅  Og hintene får man omtrent til å passe til alle bare man er prøver å se sammenhenger, så jeg tror det er bedre til å høre på stemmen og jeg synest ikke stemmen høres ut som Cess. I tillegg tror jeg hun har mer enn nok med å være gravid nå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (1 time siden):

men hvorfor hadde nissen også tallene 23?

Jeg tror det kan være en referanse til det norske herrelandslaget i fotball. Norge spilte en viktig VM-kvalifiseringskamp mot Latvia på lørdag. Kampen var ferdig bare et par minutter før Maskorama startet. Den endte for øvrig 0-0. Er dette relevant? Ja, jeg tror det. Norge spiller i rødt, og en av spillerne har trøye nummer 23. Hvem er det? Det er Erling Braut Haaland! Nå var han riktignok skadet, og spilte ikke denne kampen. Som kulturminister er du også "sjef" for idretten her i landet, og jeg mener dette er et hint som peker mot tidligere kulturminister Abid Raja som nissen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkken kan være Iselin Guttormsen. 
Telt: hun var med i 71 grader nord. 
Født på ny: hun ble nettopp separert/skilt (!). Grunnen til jeg skriver dette er at det har vært i media og fokus på. 
Elsker glitter og gull: ble nettopp årets influenser.
Iselin har vært med i Idol.  

Endret av Zenhouse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både forrige gang og denne gang ser vi nissen i noe som ligner et verksted. Abid Raja hadde visstnok sommerjobb på en spikerfabrikk i sin ungdom. Kan dette være relevant? (Link)  😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athene skrev (30 minutter siden):

Tror også det "....å være født en bamse, er ikke bare lett heller". Med bunken bøker som viser til familie, fødested og barndom... Det kan raskt vise til bestefaren, som var en kjent holocaust overlevende, og arven dette gir. 

Pluss bamsen snakker om endestasjon, og Cess' bestefar ble sendt til Auschwitz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (7 minutter siden):

Både forrige gang og denne gang ser vi nissen i noe som ligner et verksted. Abid Raja hadde visstnok sommerjobb på en spikerfabrikk i sin ungdom. Kan dette være relevant? (Link)  😮

Abid Raja som nissen kan utelukkes grunnet høyden. Personen i nissekostymet kan ikke være mer enn max 170 cm høy.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Zenhouse skrev (14 minutter siden):

Nøkken kan være Iselin Guttormsen. 
Telt: hun var med i 71 grader nord. 
Født på ny: hun ble nettopp separert/skilt (!). Grunnen til jeg skriver dette er at det har vært i media og fokus på. 
Elsker glitter og gull: ble nettopp årets influenser.
Iselin har vært med i Idol.  

Hun var med i finalen på skal vi danse i går, så nei er ikke henne

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella1 skrev (2 timer siden):

Tallet 69 kan kanskje være symbolet for stjertegnet krepsen?🤷🏼‍♀️

FCC3B703-27E3-4301-8D7D-E6383736A2CA.png

Dette har kommet frem tidligere i tråden, Haddy N´jie er født i krepsen og sammen med de andre hintene og ikke minst stemmen, er hun ganske så sikkert Havfruen

Endret av charnelle
feil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...