Blueberrymuffin Skrevet 14. november 2021 #1201 Skrevet 14. november 2021 (endret) Flere jeg er usikker på, og blir vel endel googling de neste dagene. Men har gjort meg noen tanker etter sending. Dragen I filmen ser vi at dragen kommer ut av en dør, hvor det står stoll, med årstallet 1841-1845 over. Stoll er overgangen fra entre til gruve. Stollen dragen kommer ut av er denne: Som er i Modum, Viken. Dragen er derfor sannsynligvis fra Modum eller Viken. Dragen sier at den har reist rundt i mange land, så tror tallet 23 enten er antall land personen har vært i, eller hvor mange år dragen er. I bakgrunnen spilles også melodien Dance Monkey, så begynner nesten å lure, kan dette være noen som enten er blitt kjent på TikTok eller en person som er på TikTok. Tror uansett at både Modum og TikTok er viktige hint på dragen. Bamsen Jeg er fortsatt litt låst til Ingeborg Walther på bamsen. Kan prøve å si hva jeg tenker. Når bamsen snakket sier den «jeg har lært at man aldri skal gi opp drømmen sin». Drømmen til Walther var å spille teater og Broadway, og drømmen gikk delevis i oppfyllelse når hun fikk hovedrollen i «Trollet og den magiske fela». Ingeborg har i ettertid sagt at hun er usikker på veien videre, og hvor neste stopp opp. Hva hun skal gjøre videre, nå som hun har «oppnådd» teater drømmen. Og i filmen sier bamsen at det stoppet opp og «hvor er endestasjonen». Bamsen snakker også om «reise gjennom tid og sted» og å «møte karakterer». Som betyr at dette muligens kan være skuespill, teater spiller, noen som er vant til å «spille» mot andre karakterer på en scene, som også passer Walther. Fra forrige uke, så vi boken «Olav den helliges fødested», men er mulig de prøver å villede oss, med at det ikke er fødestedet vi skal frem til, kan likegodt være gravsted. Olav den hellige er gravlagt i Nidarosdommen, som er i Trondheim kommune i Trøndelag fylke. Litt far fetch, men Ingeborg er faktisk født i Trøndelag fylke. Mulig jeg er helt på blindspor her. Men føler mye passer med Ingeborg på bamsen. Nissen Har hengt meg litt opp i kostymet nissen brukte nå i andre sending. I videoen fra forrige uke, ser vi at det triller en fotball utenfor det ene vinduet. I dag har Nissen på seg en forballtrøye med nummeret 23. Nissen har også med seg en stige, og snakker om et handicap. Kan handicapet være at Nissen er veldig lav? Tenker Jahn Ivar «mini» Jakobsen. Tallet 23 kan være fra 23. juni 1998, når Norge slo Brasil 2-1. Mini var med på laget og den kampen, og dette er en merkedag i Norsk fotballhistorie. Jeg begynner derfor å lure om ikke Nissen er Jahn Ivar «mini» Jakobsen. Når det gjelder dragen, så er Modum og TikTok noe jeg er nødt til å sjekke ut videre i morgen. Men må også ha litt søvn, selv om jeg sannsynligvis vil gruble meg i søvn. Endret 14. november 2021 av Blueberrymuffin 4
Bingo Bongo Skrevet 14. november 2021 #1202 Skrevet 14. november 2021 (endret) Dragen: skiskytteren Ole Einar Bjørndalen kommer fra Simostrand, som ligger i Modum kommune. Hvis jeg har Googlet rett, debuterte han med en 23. plass (i langrenn) "Bjørndalen gikk sitt første verdenscuprenn i langrenn i november 1998. Det endte med 23.-plass på 10 km friteknikk i finske Muonio" Og han har også vært med i 23 VM. "Bjørndalen tatt ut til sitt 23. VM" Og han har jo reist rundt i verden... 🤷♀️ Endret 14. november 2021 av Bingo Bongo 3
Janzypants Skrevet 14. november 2021 #1203 Skrevet 14. november 2021 Kan dragen være Karsten Warholm?🤔
Egenskap Skrevet 14. november 2021 #1204 Skrevet 14. november 2021 Bingo Bongo skrev (2 timer siden): Dragen: skiskytteren Ole Einar Bjørndalen kommer fra Simostrand, som ligger i Modum kommune. Hvis jeg har Googlet rett, debuterte han med en 23. plass (i langrenn) "Bjørndalen gikk sitt første verdenscuprenn i langrenn i november 1998. Det endte med 23.-plass på 10 km friteknikk i finske Muonio" Og han har også vært med i 23 VM. "Bjørndalen tatt ut til sitt 23. VM" Og han har jo reist rundt i verden... 🤷♀️ Han har vært innestengt i Kina i over ett år. Kom først til Norge forrige uke. Og har viktigere oppgave å fokusere på som Kinas landslag siden han er treneren deres og der er OL neste år. 14
Egenskap Skrevet 14. november 2021 #1205 Skrevet 14. november 2021 Lawyam skrev (5 timer siden): Enig, men har hørt henne litt dypere. Havfruen har store pupper.
Egenskap Skrevet 14. november 2021 #1206 Skrevet 14. november 2021 Dupers skrev (6 timer siden): Synger hun så hest? Jeg har tippa mira craig på nøkken, for hun har en veldig hes stemme, men det høres liksom ikke helt ut som henne når hun synger. Men er craig er liten og fyldig.
Sally-Go-Round Skrevet 14. november 2021 #1207 Skrevet 14. november 2021 Det plager meg mest ikke å gjenkjenne Dragen sin stemme. Det er noe spesielt med den. Jeg er usikker på om det er Victor Sotberg. 3
rosemarin Skrevet 14. november 2021 #1208 Skrevet 14. november 2021 odipodis skrev (6 timer siden): Tipper dragen er en idrettsutøver. Mest fordi jeg ikke får det til å stemme at noen av de andre karakterene er det (kaanskje havfruen). De må jo ha med minst én idrettsutøver, vel? 🤔 Noen av hintene passer også med det, som at han lever i sin egen hule, har reist verden rundt og liker å showe. Stemmen er ikke veldig bra, tviler på at det er en artist. I dag nevnte han i tillegg et eller annet med å være rask. Synes jeg hørte litt Karsten Warholm noen steder i sangen i dag, men tipper kanskje en eller annen fotballspiller? Får følge med om det kommer flere hint i den retning. Dragen sa jo at han har «reist over hele verden» mens han var i hulen sin. Så må jo være en som er på Internett tenker jeg 5
Sally-Go-Round Skrevet 14. november 2021 #1209 Skrevet 14. november 2021 (endret) Jeg begynner å tro at Snømonsteret er Jakob Schøyen Andersen. Han debuterte som Dynamitt Harry i Olsenbanden Jr. Kanskje der kjemikaliene kommer inn. Han har sangstemme, han er god på karakterer og dialekter. Endret 14. november 2021 av Sally-Go-Round 7
Jobbermedbarn Skrevet 14. november 2021 #1210 Skrevet 14. november 2021 Ifyousayso skrev (8 timer siden): Det er én jeg føler meg helt sikker på, og det er havfruen. Haddy N'Jie. Hørt masse på henne, og det MÅ være henne. Hørte en gang til nå, og du kan ha rett ja. Og bamsen kan absolutt være Lene Alexandra nå når jeg hørte den på nytt også… 2
Djækklåsst Skrevet 14. november 2021 #1211 Skrevet 14. november 2021 (endret) Blueberrymuffin skrev (6 timer siden): Nissen Har hengt meg litt opp i kostymet nissen brukte nå i andre sending. I videoen fra forrige uke, ser vi at det triller en fotball utenfor det ene vinduet. I dag har Nissen på seg en forballtrøye med nummeret 23. Nissen har også med seg en stige, og snakker om et handicap. Kan handicapet være at Nissen er veldig lav? Tenker Jahn Ivar «mini» Jakobsen. Tallet 23 kan være fra 23. juni 1998, når Norge slo Brasil 2-1. Mini var med på laget og den kampen, og dette er en merkedag i Norsk fotballhistorie. Jeg begynner derfor å lure om ikke Nissen er Jahn Ivar «mini» Jakobsen. Når det gjelder dragen, så er Modum og TikTok noe jeg er nødt til å sjekke ut videre i morgen. Men må også ha litt søvn, selv om jeg sannsynligvis vil gruble meg i søvn. Mini satt på benken hele kampen mot Brasil, så den 23. var vel ingen merkedag for ham. For meg er det uforståelig at noen kan tro det er Mini. Ingenting passer på ham i det hele tatt. Derimot passer alt på Abid Q. Raja. Ikke minst stemmen, men også hintene. Dragen er vel Victor Sotberg. Har ikke noe forhold til fyren, men er neppe tilfeldig at så mange her og der sier de kjenner igjen stemmen hans. Endret 14. november 2021 av Djækklåsst 6
Ifyousayso Skrevet 14. november 2021 #1212 Skrevet 14. november 2021 Sally-Go-Round skrev (30 minutter siden): Jeg begynner å tro at Snømonsteret er Jakob Schøyen Andersen. Han debuterte som Dynamitt Harry i Olsenbanden Jr. Kanskje der kjemikaliene kommer inn. Han har sangstemme, han er god på karakterer og dialekter. Kan selvfølgelig være at han gjør om sangstemmen sin, men da må han gjøre den om veldig. Jeg har vært på flere konserter med Jakob, og den sangstemmen kan ikke være hans. Selv om jeg hadde digga at han var med.
Ifyousayso Skrevet 14. november 2021 #1213 Skrevet 14. november 2021 Lady Lovelylocks skrev (7 timer siden): Hun er gravid, barnet kommer noen mnd inn i 2022 i følge Trond, står i VG. men om havfruen har gravidemage kan det selvfølgelig være henne. Kan jo hende at hun har gravidmage, det er vanskelig å se Og noen måneder inn i 2022 trenger ikke bety februar f.eks, det kan være mars eller april for alt vi vet. I så fall er hun bare 4-5 måneder på vei, og ikke alle får så stor gravidmage så fort. Jeg synes hintene passer henne veldig godt, men det jeg hører aller mest på er stemmen. Det er akkurat som å høre henne 3
Lykkelinn Skrevet 14. november 2021 #1214 Skrevet 14. november 2021 Blueberrymuffin skrev (6 timer siden): Flere jeg er usikker på, og blir vel endel googling de neste dagene. Men har gjort meg noen tanker etter sending. Dragen I filmen ser vi at dragen kommer ut av en dør, hvor det står stoll, med årstallet 1841-1845 over. Stoll er overgangen fra entre til gruve. Stollen dragen kommer ut av er denne: Som er i Modum, Viken. Dragen er derfor sannsynligvis fra Modum eller Viken. Dragen sier at den har reist rundt i mange land, så tror tallet 23 enten er antall land personen har vært i, eller hvor mange år dragen er. I bakgrunnen spilles også melodien Dance Monkey, så begynner nesten å lure, kan dette være noen som enten er blitt kjent på TikTok eller en person som er på TikTok. Tror uansett at både Modum og TikTok er viktige hint på dragen. (…) Når det gjelder dragen, så er Modum og TikTok noe jeg er nødt til å sjekke ut videre i morgen. Men må også ha litt søvn, selv om jeg sannsynligvis vil gruble meg i søvn. Jeg bor i Modum og kan ikke komme på noen herifra som kan være såpass kjente at de kan være med på Maskorama. Lokalavisa her og Blaafarveværket har hatt mye fokus på at gruvene har blitt brukt. Eneste jeg kommer på er Mads Kaggestad, sønn av Johan Kaggestad. Har jo riktignok vært i mange land. Og vært med på Skal vi danse ref Dance Monkey. 3
Sally-Go-Round Skrevet 14. november 2021 #1215 Skrevet 14. november 2021 Ifyousayso skrev (30 minutter siden): Kan selvfølgelig være at han gjør om sangstemmen sin, men da må han gjøre den om veldig. Jeg har vært på flere konserter med Jakob, og den sangstemmen kan ikke være hans. Selv om jeg hadde digga at han var med. Æsj, følte at jeg hadde tenkt lurt, men da har jeg han på «kanskje» inntil videre 🙂
Amatariel Skrevet 14. november 2021 #1216 Skrevet 14. november 2021 Sally-Go-Round skrev (1 time siden): Jeg begynner å tro at Snømonsteret er Jakob Schøyen Andersen. Han debuterte som Dynamitt Harry i Olsenbanden Jr. Kanskje der kjemikaliene kommer inn. Han har sangstemme, han er god på karakterer og dialekter. Jeg tenkte faktisk på Olsenbanden da Snømonsteret snakket, for han sa "helmaks". Et ord som de bruker sååå mye i de filmene. Men ettersom jeg ikke har sett jr.-versjonen så fant jeg ingen folk som kunne passe inn. Så moro å lese det du skrev. 5
rosemarin Skrevet 14. november 2021 #1217 Skrevet 14. november 2021 Dragen må jo være en outsider som har vært på Internett. Alt peker jo mot det. At den gruva er i Modum trenger ikke bety noe. Det er bare en gruve det er mulig å filme i 8
Cookiesandcream Skrevet 14. november 2021 #1218 Skrevet 14. november 2021 Jeg føler at Ingeborg synger mye bedre enn bamsen, Ingeborg er jo helt rå til å synge. Bamsen synger ikke dårlig, men føler mer at det høres ut som en som ikke egentlig er artist, men som likevel synger ganske bra. Mulig jeg tar feil. Lisa Børud kan det kanskje være, har ikke hørt henne synge så mye. Er nok vanskelig å synge inni drakta også, så det kan jo ha en del å si. Tenker likevel det er en blogger eller noe, kanskje Voe? Men hvor høy er hun? Føler ikke dragen sin stemme passer til Victor heller, så jeg er litt forvirret. Dennis Vareide kanskje? Men da hadde det vel overlappet med Skal vi danse. Synes det hørtes ut på hintene at det var en som var mye på internett og som kanskje hadde vært litt lite sosial tidligere? Hmm. Synes dette er vanskelig, men det er jo forsåvidt bra 1
NordicViking Skrevet 14. november 2021 #1219 Skrevet 14. november 2021 Blueberrymuffin skrev (7 timer siden): Nissen Har hengt meg litt opp i kostymet nissen brukte nå i andre sending. I videoen fra forrige uke, ser vi at det triller en fotball utenfor det ene vinduet. I dag har Nissen på seg en forballtrøye med nummeret 23. Nissen har også med seg en stige, og snakker om et handicap. Kan handicapet være at Nissen er veldig lav? Tenker Jahn Ivar «mini» Jakobsen. Tallet 23 kan være fra 23. juni 1998, når Norge slo Brasil 2-1. Mini var med på laget og den kampen, og dette er en merkedag i Norsk fotballhistorie. Jeg begynner derfor å lure om ikke Nissen er Jahn Ivar «mini» Jakobsen. Husk at Norge spilte en viktig VM-kvalifiseringskamp mot Latvia på lørdag. Kampen var ferdig bare et par minutter før Maskorama startet. Den endte for øvrig 0-0. Er dette relevant? Ja, jeg tror det. Norge spiller i rødt, og en av spillerne har trøye nummer 23. Hvem er det? Det er Erling Braut Haaland! Nå var han riktignok skadet, og spilte ikke denne kampen. Som kulturminister er du også "sjef" for fotball og all annen idrett i Norge. Jeg mener dette er et hint som peker mot Abid Raja som nissen. Gardintrappa kan være et hint om at han ikke rakk opp i kampen om å bli partileder i Venstre etter Trine Skei Grande. ... 5
Ifyousayso Skrevet 14. november 2021 #1220 Skrevet 14. november 2021 Sally-Go-Round skrev (21 minutter siden): Æsj, følte at jeg hadde tenkt lurt, men da har jeg han på «kanskje» inntil videre 🙂 Altså, jeg kan jo ikke vite 100% sikkert at det ikke er han, men jeg føler meg rimelig trygg på stemmen hans. Har vært over gjennomsnittet interessert i Jakob og karrieren hans i flere år. På YouTube ligger det mange videoer der han synger, og jeg kan ikke høre han i snømonsteret. Når det er sagt er han jo innmari dyktig, så han kunne garantert klart å gjøre om stemmen sin. Hadde vært gøy, men foreløpig tviler jeg sterkt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå