Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
MrsMacchiato skrev (2 minutter siden):

Bent Stiansen? Det er ikke så mange kjendiser fra Arendal, med mindre det finnes noen YouTubere derfra som jeg ikke kjenner til.

Esben Esther er fra Grimstad som ikke er langt fra Arendal. 

Jeg holder fremdeles en knapp på Esben Esther på heldigrisen. Vet noen sier at hen har vært operert, men hen har på sin facebook side skrevet at restitusjonen har vært rask, altså at hen kom  seg fort etter kreftoperasjon, noe som er vanlig etter en slik operasjon. Så skal derfor ikke ha noe å si at hen har vært operert nylig .

Derfor tror jeg fremdeles at heldigrisen er er Esben Esther. Hintene passer på mye, og pronomet «vi», i tillegg til dialekten og alder. Høres ut som en eldre person når heldigrisen synger.

Får se i kveld om jeg har hatt rett, for mistenker heldigrisen ryker i kveld, basert på sangprestasjoner.

Gjest MrsMacchiato
Skrevet
Memena skrev (9 minutter siden):

Hmm, jeg har vært så sikker på at dialekta er fake og at Heldiggrisen er Christian Ringnes, så mulig jeg må høre med «nye ører» da. 

Jeg måtte se klippet igjen, og hører faktisk at Heldiggrisen sier "mykkje" i stedet for "møe". Om han ikke er fra Arendal, så er det der feilen ligger. Ellers er ordklangen og ordene helt arendalske.

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (4 minutter siden):

Esben Esther er fra Grimstad som ikke er langt fra Arendal. 

Jeg holder fremdeles en knapp på Esben Esther på heldigrisen. Vet noen sier at hen har vært operert, men hen har på sin facebook side skrevet at restitusjonen har vært rask, altså at hen kom  seg fort etter kreftoperasjon, noe som er vanlig etter en slik operasjon. Så skal derfor ikke ha noe å si at hen har vært operert nylig .

Derfor tror jeg fremdeles at heldigrisen er er Esben Esther. Hintene passer på mye, og pronomet «vi», i tillegg til dialekten og alder. Høres ut som en eldre person når heldigrisen synger.

Får se i kveld om jeg har hatt rett, for mistenker heldigrisen ryker i kveld, basert på sangprestasjoner.

Men maskorama har vel vært planlagt i lAng tid så selv om han kom seg raskt nå etter operasjonen så er det vel mindre tenkelig å si ja til et slikt opplegg når man vet man er syk og skal opereres osv

• Liker 10
Skrevet
Memena skrev (3 timer siden):

Det var mer det at veldig mange her inne mener det er en av Solli-Tangen brødrene, og at det var Jan Thomas som sa det først, at det var en av dem, for han kjente det på «Grenlandsdialekta». Jeg vet godt at det er «østfoldsk» som snakkes av snømonsteret, men jeg synes den blir alt for påtatt. Nå vet vi jo at Abid Raja som er Nissen heller ikke snakker nordlending til vanlig og at Christian Ringnes heller ikke snakker sørlandsk, så derfor tror jeg ikke den Østfold-dialekta er så ekte heller. Mulig du har rett i at det er Åge Sten, jeg bare synes han pleier å ha enda mer «skrikete» stemme enn hva snømonsteret har. 

Sigurd Wongraven fra Satyricon har blitt nevnt

Skrevet

Jeg hører nå mer Grimstad enn Arendal på heldiggrisen. Ibsen bodde jo i Grimstad. Så gjetter på Dag Otto her 

• Liker 2
Skrevet
MrsMacchiato skrev (1 time siden):

Er ikke det rolleblanding eller noe i den duren? 

Skjønner ærlig talt ikke hva du mener. Hva er det som da blandes sammen? Ikke at det er aktuelt uansett, siden han ikke er statsråd lenger.

• Liker 2
Skrevet
Marsh skrev (36 minutter siden):

Sigurd Wongraven fra Satyricon har blitt nevnt

Det hadde selvsagt vært gøy om det hadde vært ham. Men er neppe i stand til å synge slik. Hadde hatt mer troen på Fenriz i Darkthrone om man skal se på folk i den sjangeren, som har demonstrert litt mer rekkevidde i stemmen (nei, jeg tror ikke det er ham).

Skrevet
MrsMacchiato skrev (1 time siden):

Jeg måtte se klippet igjen, og hører faktisk at Heldiggrisen sier "mykkje" i stedet for "møe". Om han ikke er fra Arendal, så er det der feilen ligger. Ellers er ordklangen og ordene helt arendalske.

Trenger ikke være verre enn at han kjenner noen fra Arendal, eller at noen fra Arendal har hjulpet til med teksten han leser. Så dette betyr selvsagt ikke at det ikke er Ringnes.

• Liker 1
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (På 11.11.2021 den 23.54):

Hvorfor tror så mange at Unni Lindell er Nøkken. Er det noe jeg ikke forstår her? Har hørt nøkken sin video og sang på reprise og reprise, og jeg synes ikke det ligner Unni Lindell.

Hør på stemmen i videoen. Det er bred bærums dialekt, og den sleper veldig på vokalene.

Stemmen høres ut som en ung person, tipper slutten av 20-åra, starten av 30-åra basert på stemmen.

Hadde det vært Unni Lindell, så ville jeg tippet at stemmen ville vært mer lik enhjørningen fra forrige sesong, basert på alder. 

Mulig jeg er helt på feil spor, men jeg hører ikke Unni Lindell. 

Tror fremdeles teltet er 71 og at vi skal frem til en reality kjendis. 

Fordi hintene stemmer ekstremt godt. Og så snakker nøkken på en sånn rolig måte som hun gjør. Feks hintet om at hun har bodd alene for lenge og er kjærlighetssyk. Unni lindell er gift men bor ikke sammen med mannen! Musefellen representerer krim. Unni har selv uttalt at hun er mørkredd, teltet er på coveret på en av hennes bøker osv osv

• Liker 2
Skrevet

Nøkken hadde litt maskulin gange, men kan være kostymet. 

Skrevet
Sommerkommer skrev (23 minutter siden):

Fordi hintene stemmer ekstremt godt. Og så snakker nøkken på en sånn rolig måte som hun gjør. Feks hintet om at hun har bodd alene for lenge og er kjærlighetssyk. Unni lindell er gift men bor ikke sammen med mannen! Musefellen representerer krim. Unni har selv uttalt at hun er mørkredd, teltet er på coveret på en av hennes bøker osv osv

Hvorfor, hvordan kan du forklare at musefelle betyr krim? Det er å dra ting langt, har aldri før hørt at musefelle betyr krim.

At hun har telt på coveret til en av sine bøker blir også søkt. Hva med boken kyssefabrikken, der er det cover med fabrikk, det betyr ikke at hun er Nissen. Og på boken kjærestehjerte er det hjerte, men det betyr ikke at hun er bamsen. 

På samme måte er hun ikke nøkken kun fordi det er bilde av et telt på en av bøkene hennes. Det er søkt og å dra det for langt etter min mening.

Nei, synes ikke hintene passer med Lindell.

• Liker 5
Skrevet

Nøkken er Gro Hammerseng Edin tenkte jeg mens hun pratet. Men sangstemmen :unsure: Hvem kan det være :klo:

• Liker 1
Skrevet

Unni Lindell synger neppe sånn som det her. Dette er noen som har litt erfaring med sang. Har fortsatt følelse på Alexandra Joner!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nøkken er ikke en sanger tror jeg, men hadde en veldig bra amatør-stemme.  Tror det må være en ung person. 

Endret av Mynona
  • Liker 12
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Marte Stokstad på nøkken? 

Jeg aaaner ikke 😂

Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke Nøkken er en profesjonell sanger, alt for mye pusting i sangen. Men kan selvsagt være masken som gjør det da.

• Liker 4
Skrevet

Faen, jeg vil det skal være Unni L, men dette er Ingeborg Heldal :Nikke: Lærer, øyne på seg (Clinton-episoden foran slottet)..... 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror Melina Johnsen er Nøkken! 

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Djækklåsst said:

Har han noe bakgrunn som sanger han, da? Ser det står han er sønn av en italiensk restaurantmusiker, det er i det minste noe. 

Har jobba med renaa. Han synger ikke så bra. Han er mer en hiphop fyr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...