Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest hva dere har skrevet tidligere i tråden, men her er mine gjett på noen av figurene:

Havfruen: Birigt Skarstein, Nøkken: Trine Rein, Nissen: Abid Raja, Bamsen: Tomine Harket, Snømonsteret: Aksel Lund Svindal, Draken: En eller annen metal-artist, Heldiggrisen: CharterSvein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 hours ago, Mynona said:

Etter å ha hørt Venner av Internett podcasten tror jeg Linnea Myhre er med 😝

Ja, hun brukte uvanlig mye tid på å beskrive kvelden med Emil :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (31 minutter siden):

Vel, den jeg siterte brukte C, så du får justere på den lenger opp, Deres Majestet :Knegg:

Ikke vits å være ufin? Jeg bare siterte deg for å si det med Reisen til julestjernen. Var da absolutt ikke noe vondt ment, så du trenger ikke bli så krenket. Sett mange skrive det med C, så ville bare si det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

00:01 skrev (1 time siden):

Snømonsteret: Aksel Lund Svindal

Det skulle tatt seg ut om Aksel innimellom sin lange karriere i alpint i det skjulte har trent seg opp til å bli en sanger av godt nasjonalt format, så det vil i så fall bli en bombe av de sjeldne om det skulle vise seg å være ham!

Endret av Djækklåsst
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (10 timer siden):

Desta var også med i Idol i 2005 og sang Ain´t no mountain high enough på audition. I følge nettavisen var hun et av høydepunktene på auditionrunden: https://www.nettavisen.no/se-alle-som-sang-i-idol/s/12-95-359186

Synd klippet ikke ligger ute  

Alltid interessant med kjendiser som også har demonstrert å kunne synge tidligere. Det er et klipp ute hvor hun  synger litt, fra 2 minutter her:

Christian Ingebrigtsen, Gaute Ormåsen & Desta Marie - Baby Shark (tv2.no)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvorfor stemmen til bamsen virker så kjent; jeg har hørt den i utallige tegnefilmer som barna har sett på. Da er det to kandidater: Tiril Heide-Steen eller Tomine Harket. Tiril har dubbet Carebears, Harry Potter spill (derav skjerfet?), My little Pony, Barbie.

Stemmen i den delen av sangen der bamsen snakker minner om Ipp i Croods, og det er Tomine Harket.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Sol-regn-latter said:

Hva tenker dere om Nicklas Baarli som heldiggrisen? 
Han var jo heldig og ble frisk etter å ha brekt ryggen på ferie, han elsker øl og er homofil. (Regnbuefarget sokker og genser)

I tillegg er han en skikkelig «gladgutt» og lager slltid god stemning

Det er jo absolutt ikke et dumt forslag! 🙂 Men sangstemmen (eller mangel på :fnise:) er mer lik Christian Ringnes.....tror jeg. 

(Siste hintet jeg fikk med meg, var at heldiggrisen er visst veldig glad i baconcrisp. Christian har sagt i et program at han har massevis med baconcrisp liggende i "nødlageret" sitt🙂

Siste jeg hørte om Nøkken 

var hint om et sverd. Det kom fram i maskorama-podkasten da programleder Sarah Natasja Melbye hadde "mottat det i posten" 🙂

(Så er jo spørsmålet om det kun er ment som en avledning 🙂.) 

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (2 timer siden):

Det skulle tatt seg ut om Aksel innimellom sin lange karriere i alpint i det skjulte har trent seg opp til å bli en sanger av godt nasjonalt format, så det vil i så fall bli en bombe av de sjeldne om det skulle vise seg å være ham!

Slettet

Endret av Irja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (2 timer siden):

Nå vet jeg hvorfor stemmen til bamsen virker så kjent; jeg har hørt den i utallige tegnefilmer som barna har sett på. Da er det to kandidater: Tiril Heide-Steen eller Tomine Harket. Tiril har dubbet Carebears, Harry Potter spill (derav skjerfet?), My little Pony, Barbie.

Stemmen i den delen av sangen der bamsen snakker minner om Ipp i Croods, og det er Tomine Harket.

Spennende observasjoner. Tiril Heide-Steen tviler jeg sterkt på at det er, for hun er veldig lite kjent av utseende for det norske folk. Jeg tror de som deltar i Maskorama må ha en kjent ansikt, det er ikke nok å ha en kjent far og en stemme bare de minste (som kanskje ikke engang ser på Maskorama?) kjenner igjen. Kjendisene skal jo liksom sjokkere litt når de tar av seg maska.

Tomine kan det absolutt være, selv om jeg ikke ser på henne som så veldig kjent heller, men hun har nå i hvert fall deltatt i Stjernekamp. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (2 timer siden):

Alltid interessant med kjendiser som også har demonstrert å kunne synge tidligere. Det er et klipp ute hvor hun  synger litt, fra 2 minutter her:

Christian Ingebrigtsen, Gaute Ormåsen & Desta Marie - Baby Shark (tv2.no)

Godt gjort å klare å finne fram det klippet! Jeg syns Nøkken synger mye dypere enn det Desta gjør her, men kan se for meg at stemmen til Desta blir ganske lik Nøkkens hvis hun legger den dypere. Så er jo spørsmålet om Desta er i stand til eller komfortabel med å gå dypere, eller om det er en helt annen person. Det blir spennende å følge med i morgen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (2 timer siden):

Jeg tenkte også først at det kan være et kjent barn av en artist med tanke på intro videoen og det som ble sagt. Husker ikke ordrett men var oppvokst blant andre erfarne leker og født bamse. Og at det finnes tusenvis av "bamser" å velge blant. Tenkte Tomine Harket eller Siri Nilsen men kjenner ikke stemmen til noen av disse. Bamsen har sovemaske og hadde på seg pysj som ikke var med i trailer så føler det er et hint.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

omno_guest skrev (51 minutter siden):

Drakan er sjakkspiller Magnus Carlsen.

Da blir det nok privatfly tur/retur Dubai for Magnus Carlsen, dersom Dragen fremdeles er med i konkurransen to uker fra nå av, siden Magnus er opptatt med VM-finale samtidig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blueberrymuffin skrev (På 7.11.2021 den 18.25):

Nissen

Nissen befinner seg i et verksted. Vi får se en gullkrone, og Nissen snakker nordlening. Utenom det føler jeg vi ikke får så mye ut av videoen.

Lite å gå etter, dialekten gir meg svake assosiasjoner til Erik Anders Sæter. Men som noen nevner over, kan det være Cengiz Al, fordi han er en nisse og vi ser en krone, som kan være en referanse til nye askepott filmen. Isåfall må han ha lagt om dialekt.

Et av de heteste ryktene før årets sesong gikk av stabelen var at Andreas "TIX" Haukeland ville være med. Så hete var ryktene at Norsk Tipping gav odds på om han deltar. Det gjenstår å se om han skjuler seg bak en av de syv gjenstående maskene. Dersom TIX hadde vært en av karakterene, så hadde han kanskje vært en engel? Eller?

Men ingen av karakterene er en engel, så da kan vi vel kanskje avskrive TIX? Kanskje ikke helt......

I nissens introvideo var det en figur jeg ikke fikk med meg i begynnelsen. Her var det husnisser, fjøsnisser, blånisser, rødnisser, fjompenisser..... Men den fjompenissen ser da ikke ut som en nisse! Det ser da vitterlig mer ut som en engel. Eller? Det kan kanskje være et villspor, men det kan like gjerne være et hint som peker mot TIX.

TIX har gått fra å være en som skrev russelåter til å bli en seriøs musiker. Han har åpenbart klart å "knekke nissekoden", og det har "åpnet mange dører" for ham. Han har vunnet den norske finalen i MGP, han har vunnet prisen 'Årets Spellemann', og han er en av Norges mest strømmede artister. Så pr. i dag er han på sett og vis "den kuleste nissen av dem alle".

Det er selvfølgelig vill gjetning, men kanskje ikke helt utenkelig. Vi får se hva vi får av hint på lørdag.  😁

...

Maskorama02.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine, stødige refleksjoner der! :Nikke: 

Synes sveisen til engelen ligner Admiral P :fnise:, men Tix er nok nærmere! 

Endret av Tradegy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, uavhengig av hint (jeg er så ræva på sånt), men jeg så et intervju med Nora Foss Al-Jabri her om dagen. Kan bamsen være henne?  Jeg fikk bare en følelse, men den er sikkert helt ute på finnmarksvidda 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Janzypants said:

Igjen, uavhengig av hint (jeg er så ræva på sånt), men jeg så et intervju med Nora Foss Al-Jabri her om dagen. Kan bamsen være henne?  Jeg fikk bare en følelse, men den er sikkert helt ute på finnmarksvidda 🤣

Vet ikke om hun er kjent nok? Har hun vært med på noe siden 2012?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...