Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Tror Bamsen er Aylar. Hjertet på skjerfet hinter til pokerspill. Ble plassert på barnehjem (blant de andre «lekene»). Er lita av vekst. «Omsorgsfull og vil hjelpe andre», skulle ikke hun studere til å bli lege?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UnderCover skrev (5 timer siden):

Jeg tror vi må gå for lave kjendiser på bamsen. Som feks Cess, Lene Alexabdra, Sophie Elise, Linni, Lene Marlin osv. Og så må vi luke dem ut en etter en. 

Som mange sier, Margrete er for høy, selvom hintene er ganske rett på henne. Men det hadde vært for lett. 

Jeg tenker mest på Cess her nå.

Og helt enig med Ringnes, Victor Sotberg og Unni Lindell. 

Men hva med vekteren? Jeg får en følelse av en eller annen youtuber, de som driver og overnatter på varehus, eller gjemmer seg i butikker etter stengetid. Ungene ser på slikt og mener det kan være Selma fra NRK super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (1 minutt siden):

Men hva med vekteren? Jeg får en følelse av en eller annen youtuber, de som driver og overnatter på varehus, eller gjemmer seg i butikker etter stengetid. Ungene ser på slikt og mener det kan være Selma fra NRK super

Eller Lydia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (13 timer siden):

Jeg er sikker på at Bamsen er en artist.

Etter jeg har hørt Bamsen i reprise, så mener jeg at det er en stemme jeg har hørt før.

Er jeg den eneste som hører Ingeborg Walther når jeg hører bamsen?

Når jeg hører på Ingeborg Walther synge Bad Blood i stjernekamp, synes jeg det høres ganske likt ut som Bamsen når den synger Shake It Off.

Edit: Bamsen har alltid et hjerte på kostymet sitt. Og Ingeborg sin nye singel og musikkvideo heter hjertebank. 

Nå når du sier det så synest jeg det ligner veldig på henne. Særlig i introduksjonsvideoen og hvordan hun snakker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EtFo skrev (5 timer siden):

Tror Bamsen er Aylar. Hjertet på skjerfet hinter til pokerspill. Ble plassert på barnehjem (blant de andre «lekene»). Er lita av vekst. «Omsorgsfull og vil hjelpe andre», skulle ikke hun studere til å bli lege?

Har Aylar noen gang demonstrert tegn på at hun har sangstemme? Disse hintene du nevner er vage og kan passe på nesten hvem som helst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (13 timer siden):

Jeg er sikker på at Bamsen er en artist.

Etter jeg har hørt Bamsen i reprise, så mener jeg at det er en stemme jeg har hørt før.

Er jeg den eneste som hører Ingeborg Walther når jeg hører bamsen?

Når jeg hører på Ingeborg Walther synge Bad Blood i stjernekamp, synes jeg det høres ganske likt ut som Bamsen når den synger Shake It Off.

Edit: Bamsen har alltid et hjerte på kostymet sitt. Og Ingeborg sin nye singel og musikkvideo heter hjertebank. 

Gode argumenter. Noe å sjekke ut. Vet lite om Walther, men å sjekke stemme/sangstemme er nok den beste  måten å avsløre noen på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hint på bamsen:

-elsker å gi trøst  og oppmuntring 

-Ikke alltid vært førstevalget

-merket raskt konkurransen for livets gunst, måtte passe på å ikke bli sittende igjen på hylla når startskuddet gikk

-ikke den mest prangende utseendet 

-ikke lett å være født bamse. Nå er det masse leker å velge i, det er en jungel der ute, men bamser hører jo hjemme i skogen 

-sykler på dressin, har sixpence, rødt og hvitt skjerf med hjerter, holder en mindre bamse

- Ting i videoen: donuts, nisselue, fantorangen, leker, plakat med wash your hands, vekter med lommelykt, bøker om bjørner, bok om Olav den helliges fødsel

er sannsynligvis ganske lav, rundt / mindre enn 160

jeg syns bamsen er vanskelig!

Endret av rosemarin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (2 timer siden):

Hint på bamsen:

-elsker å gi trøst  og oppmuntring 

-Ikke alltid vært førstevalget

-merket raskt konkurransen for livets gunst, måtte passe på å ikke bli sittende igjen på hylla når startskuddet gikk

-ikke den mest prangende utseendet 

-ikke lett å være født bamse. Nå er det masse leker å velge i, det er en jungel der ute, men bamser hører jo hjemme i skogen 

-sykler på dressin, har sixpence, rødt og hvitt skjerf med hjerter, holder en mindre bamse

- Ting i videoen: donuts, nisselue, fantorangen, leker, plakat med wash your hands, vekter med lommelykt, bøker om bjørner, bok om Olav den helliges fødsel

er sannsynligvis ganske lav, rundt / mindre enn 160

Lisa Tønne?

-Ikke alltid vært førstevalget: Tønne ble født under navnet Forozan Sadeghi Naser (فروزان صادقی ناصر) og ble etter kort tid forlatt av foreldrene i en kurv utenfor et barnehjem i Teheran.[1] Hun var blant de siste adoptivbarn fra Iran som ble adoptert til ikke-muslimske adoptivforeldre. Hun ble adoptert av et par fra Trondheim, der hun bodde til hun var 16 år gammel. (Tatt fra Wiki)

-Ikke det mest prangende utseendet: Hun har hatt slag og er blitt lam i halve fjeset, noe hun ofte spøker med selv.

-Nisselue: hun ble adoptert til Norge, og er ikke vi kjent for å ha nisselua dratt ned over øra, eller noe sånt🙈

-Olav den hellige boka: han sto for kristningen av Norge, og hun ble adoptert av ikke- muslimsk familie som en av de siste.

-pysj: hun er oppleser av boka «nattafortellinger for rebelske jenter»

Endret av EtFo
.
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med alle disse forslagene, selv synes jeg endel av forslagene er helt på vidda 😅 Før jeg så hintene så minte stemmen med veldig om Cess. Men jeg er nok veldig preget av at jeg ønsket henne med i fjor også 😝

rosemarin skrev (2 timer siden):

bok om Olav den helliges fødsel

Her tror jeg du tar feil, det er ei bok det står "Olav den helliges fødested" på. 

Endret av Sweetheaven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (9 minutter siden):

Morsomt med alle disse forslagene, selv synes jeg endel av forslagene er helt på vidda 😅 Før jeg så hintene så minte stemmen med veldig om Cess. Men jeg er kok veldig preget av at jeg ønsket henne med i fjor også 😝

Her tror jeg du tar feil, det er ei bok det står "Olav den helliges fødested" på. 

Ah ok. Men nesten da😉

syns også det høres ut som cess. Men jeg også syntes det i fjor😀🤣 kan passe med at hun er jødisk og opptatt av familiehistorie. Og hun sier «hyllen» ikke «hylla», noe som er veldig cess. Men resten vet jeg ikke helt om passer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (45 minutter siden):

Lisa Tønne?

-Ikke alltid vært førstevalget: Tønne ble født under navnet Forozan Sadeghi Naser (فروزان صادقی ناصر) og ble etter kort tid forlatt av foreldrene i en kurv utenfor et barnehjem i Teheran.[1] Hun var blant de siste adoptivbarn fra Iran som ble adoptert til ikke-muslimske adoptivforeldre. Hun ble adoptert av et par fra Trondheim, der hun bodde til hun var 16 år gammel. (Tatt fra Wiki)

-Ikke det mest prangende utseendet: Hun har hatt slag og er blitt lam i halve fjeset, noe hun ofte spøker med selv.

-Nisselue: hun ble adoptert til Norge, og er ikke vi kjent for å ha nisselua dratt ned over øra, eller noe sånt🙈

-Olav den hellige boka: han sto for kristningen av Norge, og hun ble adoptert av ikke- muslimsk familie som en av de siste.

-pysj: hun er oppleser av boka «nattafortellinger for rebelske jenter»

Nei, bor i Trondheim om dagen og øver til show 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ziljemor skrev (På 7.11.2021 den 17.33):

Nissen må jo være Cengiz Al! Virker som en ung fyr, ikke så veldig høy, med god rytme og danseferdigheter. Kronen antyder vel kanskje hans rolle i nyinnspillingen av Tre nøtter til Askepott? 

Tror ikke det kan være Cengiz. Han skal være i Bergen på lørdag i anledning filmpremieren på Askepott.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenteanonym91 skrev (22 timer siden):

Har tenkt på bamsen, vedkommende er veldig lav. Mange som foreslås her, et rett og slett utelukket fordi de er for høy, feks Margrete Røed. Hvis man ser bort fra en del hint, hvilke kvinnelige kjendiser/sangere har vi i Norge som er skikkelig lave? Gitt at øynene til bamsen er øynene til personen, så er de ganske mye lavere enn Siljes. Dette er en person på 150-noe. 

C441ADB4-EE46-4512-A8A6-3009BEAC9502.png

Alexandra Joner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får litt Linnea Myhre vibes på Bamsen, men tipset om Lisa Tønne er jo knallgøy :hoppe: Så er spørsmålet om hun er for opptatt med et eller annet teater/spel for tida 🙂

(Alternativ: Isabel Raad, hun fikk en brå start på livet, med barndom og ulike fosterhjem. )

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (5 timer siden):

Det er ikke så rart, med de tipsene du listet opp. Veldig vagt/generelt, som sikkert kan vris til å passe de fleste. Nå har jeg ikke brukt noe energi på å studere Bamsen nærmere, men det er jo veldig bra at det ikke er for åpenbart, slik det i all hovesak var i fjor, samt også for noen av deltakerne i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (3 timer siden):

Morsomt med alle disse forslagene, selv synes jeg endel av forslagene er helt på vidda 😅 Før jeg så hintene så minte stemmen med veldig om Cess. Men jeg er nok veldig preget av at jeg ønsket henne med i fjor også 😝

Men man vet ikke med sikkerhet hverken hvor eller når han ble født🤷‍♀️ Mystisk den Bamsen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte google Pia Haraldsen siden dere snakket om en mulig kobling til Luxembourg, men fant ingenting som passet ellers 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...