Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Som i fjor, og i andre land, legger produksjonen opp til å forvirre oss. De legger ut hint som kanskje ikke betyr noe som kan hinte om noen andre. Husk også følgende når NRK plukker ut :

1) NRK har en policy på å plukke ut deltagere som spenner bredt over befolkningen og ikke diskriminerer bosted i landet, legning, alder, minioritetsbakgrunn og handicap. Dette vil si at vi mest sannsynlig har en godt voksen dame med, en ung realitykjendis, en med fremmedkulturell bakgrunn osv

2) NRK gjenbruker ofte folk i egne rekker da de som jobber i TV2, TVNorge osv bryter kontrakt ved å stille i beste sendetid i NRK. Derfor mener jeg at Stjernekampdeltagere med stor sannsynlighet er med i år som i fjor. Ulrike Brandstorp , Markus Bailey, Anne Rimmen og Mia Gundersen hadde alle allerede et samarbeid med NRK. Dette gjør at det kan være lurt å se på deltagere som har eller har vært nylig synlige på NRK

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan Snømonsteret være PelleK fra YouTube? Han er glad i mat (smaker) og covrer metall (som kjemigreiene kan hinte til)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (19 minutter siden):

Kan Snømonsteret være PelleK fra YouTube? Han er glad i mat (smaker) og covrer metall (som kjemigreiene kan hinte til)

Næh, ganske sikker på at jeg så han kjøre forbi meg her på lørdag ettermiddag

Men jeg kan ha sett feil altså, men jeg bor ikke langt unna  PelleK

Endret av Wenda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Wenda said:

Næh, ganske sikker på at jeg så han kjøre forbi meg her på lørdag ettermiddag

På Instagram gir han uttrykk for å ha vært på et arrangement i London i helgen, men det kan jo være bløff. Kan uansett ikke ha vært han som kjørte forbi deg, for hvis han ikke var på Maskorama ville han ikke trengt å bløffe om London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toothfairy skrev (4 timer siden):

Synes utsagnet "jeg har stor frykt for å leve et liv på overflaten" passer dårlig med Triana 🙈 Det er jo i en rimelig overfladisk business hun opererer. Eller har hun markert seg på et felt som har gått meg hus forbi?

Betyr ikke dette uttrykket at man ikke ønsker et A4-liv? Var iallfall slik jeg tolket det utsagnet. Og er det noen som ikke lever et A4-liv så er det Triana. Synest det var veldig interessant med forslag om at det kan være henne, det hadde jeg elsket! Må se videoen på nytt etter flere hint nå. Synest også stemmen til Havfruen kan passe til Triana. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (3 minutter siden):

På Instagram gir han uttrykk for å ha vært på et arrangement i London i helgen, men det kan jo være bløff. Kan uansett ikke ha vært han som kjørte forbi deg, for hvis han ikke var på Maskorama ville han ikke trengt å bløffe om London.

Da kan det ha vært noen andre ja 😅 syns bare jeg kjente igjen bilen da det ikke er så mange andre som kjører sånn bil her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke legge fra meg at dragen er Tix. Bare måten han beveget seg på når han gikk frem til panelet, armbevegelser, kostymet som hadde denne kappen som var forbausende lik den svære  pelsen han bruker til vanlig, og disse vingene som stakk opp fra skuldrene. Det er jo fullt mulig å forvrenge stemmen men jeg vet ikke.... Spennende. 

Heldiggrisen tipper jeg er Christian Ringnes. Leken og fargerik type. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (34 minutter siden):

Betyr ikke dette uttrykket at man ikke ønsker et A4-liv? Var iallfall slik jeg tolket det utsagnet. Og er det noen som ikke lever et A4-liv så er det Triana. Synest det var veldig interessant med forslag om at det kan være henne, det hadde jeg elsket! Må se videoen på nytt etter flere hint nå. Synest også stemmen til Havfruen kan passe til Triana. 

Jeg tror det er en eldre dame. En skuespiller, fordi hun høres så teatralsk og poetisk ut når hun snakker. Tolker det utsagnet som at hun ikle er redd for å gå i dybden (tolke ulike roller) men en frykt for et liv på overflaten (være seg selv i offentligheten?) ?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

toothfairy skrev (På 7.11.2021 den 18.52):

Bamsen kan være Jorun. Hun er vel 1,58 eller rundt der. 

Limer inn et utdrag fra et intervju med henne i KK.

Hun er oppfostret av sterke, kjærlighetsfulle kvinner og oppvokst blant gutter. Mamma Else og mor Lillian (i Vennesla er det vanlig å kalle mormor for «mor»), tanter og farmor ble hennes forbilder, og jevnaldrende fettere og storebror ble lekekamerater.

– Jeg er født med gullskje i munnen, mener Jorun.

Det var cowboy og indianer, fotball og treklatring som preget oppveksten til unge Stiansen. Dukker har hun aldri kunnet like, men bamser ble et elsket samlerobjekt.

Jorun Stiansen er adoptert fra Colombia. Vi hører bamsen snakke om at konkurransen om livets gunst ville bli tøff. Kan dette være en referanse til nettopp dette? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror NRK har tatt med Inger Lise Rypdal på nytt. Hør Enhjørningen synge og så hører dere havfruen. Helt likt!

Når jeg tenker meg om så kan det hun sier indikere at det er henne.

Hun sier feks: "Dere tror kanskje dere vet hvem jeg er men dere ser bare toppen av isfjellet. Den delen jeg kan avse"

Kan bety at vi fikk masse info om henne ifjor men at det er masse vi ikke vet om henne enda? 

Hun sier også "Resten må dere gjette dere til og det vet jeg mangen som elsker å gjøre" 

kan være et hint til at hun var med ifjor og vet at mange elsker å gjette hvem de forskjellige er?

Så jeg sier faktisk at Havfruen kan være henne! Stemmen er helt lik. Så får vi se om det endrer seg på lørdag 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at Bamsen er en artist.

Etter jeg har hørt Bamsen i reprise, så mener jeg at det er en stemme jeg har hørt før.

Er jeg den eneste som hører Ingeborg Walther når jeg hører bamsen?

Når jeg hører på Ingeborg Walther synge Bad Blood i stjernekamp, synes jeg det høres ganske likt ut som Bamsen når den synger Shake It Off.

Edit: Bamsen har alltid et hjerte på kostymet sitt. Og Ingeborg sin nye singel og musikkvideo heter hjertebank. 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (11 minutter siden):

Jeg er sikker på at Bamsen er en artist.

Etter jeg har hørt Bamsen i reprise, så mener jeg at det er en stemme jeg har hørt før.

Er jeg den eneste som hører Ingenorg Walther når jeg hører bamsen?

Når jeg hører på Ingeborg Walther synge Bad Blood i stjernekamp, synes jeg det høres ganske likt ut som Bamsen når den synger Shake It Off.

Edit: Bamsen har alltid et hjerte på kostymet sitt. Og Ingeborg sin nye singel og musikkvideo heter hjertebank. 

Hun kan da ikke være kjent nok?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (5 minutter siden):

Hun kan da ikke være kjent nok?

Mange som gjettet på Ingeborg Walther i forrige sesong, så hun er kjent.

Hun har drivet på med theater, hadde hovedrollen i Rybaks Trolle og den magiske fela. Hun har også deltatt i The Voice, og kom på tredjeplass i Stjernekamp i 2020. Så vil ikke si hun er mindre kjent enn Brandstorp som vant forrige sesong.

Alle som var i maskorama tråden for sesong 1 fikk nok med seg navnet Ingeborg Walther.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sozzen skrev (3 timer siden):

Jeg tror NRK har tatt med Inger Lise Rypdal på nytt. Hør Enhjørningen synge og så hører dere havfruen. Helt likt!

Når jeg tenker meg om så kan det hun sier indikere at det er henne.

Hun sier feks: "Dere tror kanskje dere vet hvem jeg er men dere ser bare toppen av isfjellet. Den delen jeg kan avse"

Kan bety at vi fikk masse info om henne ifjor men at det er masse vi ikke vet om henne enda? 

Hun sier også "Resten må dere gjette dere til og det vet jeg mangen som elsker å gjøre" 

kan være et hint til at hun var med ifjor og vet at mange elsker å gjette hvem de forskjellige er?

Så jeg sier faktisk at Havfruen kan være henne! Stemmen er helt lik. Så får vi se om det endrer seg på lørdag 😅

Jeg synes også det hørtes ut som Inger Lise Rypdal og sa det hjemme her da vi så programmet. Men slo det fra meg siden vi kom på at hun var med ifjor. Det hadde vært artig da, om de tok ho med igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragen høres ut som YouTuber Dennis Vareide. Når de startet Prebz og Dennis-kanalen på YT så kalte de sin første serie "Dragejegerne". Dragen danser litt i sin VB og Dennis har nettopp vært med i Skal vi Danse (ikke alltid vært en dans på Orkideer), og han tilbragte mye tid i "grotten" sin der de testen ut ideer som ikke alltid var gode på YT-kanalen. De drev mye med spill (ref. sjakkbrettet). De har for øvrig en video der de spiller sjakk mot hverandre. I en annen video blir Preben pranket og rommet hans fylles med 400 ballonger. 
Hadde først tenkt at Dragen måtte være Henrik Thodesen eller Kevin Vågenes på grunn av stemmen, men alle hintene passer mye bedre til Dennis.

Har lyst til å kaste ut et litt sprøtt wildcard når det gjelder Nøkken. Under musa som er fanget i fella er det en ostebit med hull og noe som ser ut som bokstaven V. Frimerket peker mot Luxembourg og/eller 1972. 
Hva med Veronica Orderud? Hun ble siktet for trippeldrapet (de tre korsene) i Orderudsaken, hun er født i 72, navnet hennes starter på V, og hun er utdannet prest og dyrlege. Musa i fella er "fanget" slik hun også ble og Nøkken synger "don't put the blame on me".  Klarer ikke koble teltet (og det som ser ut som tursekk) eller den røde lenestolen til henne, men dette er muligens bare et artig villspor. 
Har også lagt merke til dette såret/arret som Nøkken har, kan det være et hint?
Andre damer som er født i 1972: Hedda Kise, Anne-Kat Hærland, Lene Kongsvik Johansen, Hanne Hoftun, Marianne Furevold-Boland, Vanessa Borgli, Sigrid Moldestad, Vibeke Sørlie, Karianne Solbrække, Mona B. Riise, Line Verndal, Selma Lønning Aarø.

Havfruen gir meg følelsen av å være en voksen person, muligens journalist siden hun ikke er redd for å dykke under overflaten? Jeg syns stemmen minner litt om Vår Staude sin, og hun er gift med Knut Holmann som er tidligere padler, og Norges mestvinnende utøver i sommer-OL etter krigen. Han representerte Oslo Kajakklubb som var stedet de to møttes. 
Dørmatten med "Welcome" kan representere alle hun ønsker velkommen i sofaen på God Morgen Norge, og i en YouTube-video der hun intervjues hjemme la jeg merke til to interessante detaljer - en maske (ikke helt ulik den havfruen har på hodet) og et bilde av sopp på kjøkkenet, og det var sopp i bakgrunnen under Havfruens opptreden. Det er veldig mange av disse rosa og hvite ballene, både i badekaret og i trærne på VBen til Havfruen. Hva kan de representere? Vår er veldig glad i å kle seg i både hvitt og rosa, men det virker ganske søkt..

Heldiggrisen har noen hint som jeg ikke kan se at andre har nevnt. Den sorte hatten på bordet, som forsvinner etter første klippet, og den gamle stålampa. I tillegg er det bilde av en admiral-sommerfugl på veggen. Tenker det må være Christian Rignes som skjuler seg bak grisen, men har også vært innom tanken på Dag Otto Lauritzen og Svein Østvik.

Snømonsteret kommer nok fra Porsgrunn. Brevik i Porsgrunn er kjent som iskrembyen. Heistad, som Didrik og Emil Solli-Tangen er fra er kjent for isdrift og iseksport. Emil er veldig opptatt med julekonserter, så jeg tror Snømonsteret er Didrik. C6 som vises i VB kan være et pek mot noten c6? 

Bamsen virker veldig som Margrethe Røed med alle hintene som peker mot Barne-TV, to Fantorangen-bamser og nisselua.

Nissen er jeg helt blank på foreløpig 😅

Musefelle.JPG

heldiggrisen hatt og lampe.JPG

sommerfugl.JPG

vår staude kjøkken.JPG

vår staude maske.JPG

sopp.JPG

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snømonsteret må være en av de Solli-Tangen brødrene..🙄 Skjønner ikke en dritt av hintene, men han traff jo alle de høye tonene? Og gjennom hele sangen fikk jeg skikkelig opera vibes..

Bamsen tror jeg er Ingeborg Walther, fy søren for en fin stemme hun har🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi må gå for lave kjendiser på bamsen. Som feks Cess, Lene Alexabdra, Sophie Elise, Linni, Lene Marlin osv. Og så må vi luke dem ut en etter en. 

Som mange sier, Margrete er for høy, selvom hintene er ganske rett på henne. Men det hadde vært for lett. 

Jeg tenker mest på Cess her nå.

Og helt enig med Ringnes, Victor Sotberg og Unni Lindell. 

Endret av UnderCover
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til Saturn som henger i bakgrunnen under Bamsen sin opptreden. Saturn er planeten til Steinbukken, som Ida Fladen er. Hjertene på kostymet refererer til hennes podcast "Ida med hjertet i hånden". Endrer mening om at Bamsen er Sophie Elise og jeg begynner å tro at det er Ida. Kan være Ingeborg Walther og. Stemmen er veldig lik.

Endret av Biffmedløk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...