Tradegy Skrevet 7. november 2021 #601 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) Ny Podkast episode i dag, i Nrk radio-appen (mulig flere steder,men først ute på nrk) 🙂 Endret 7. november 2021 av Tradegy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 7. november 2021 #602 Del Skrevet 7. november 2021 Blueberrymuffin skrev (5 timer siden): Tørr ikke konkludere med så mye enda. Men sett reprise, og tenkte jeg kunne dele de hintene jeg har hengt meg opp i Snømonsteret I videoen ser vi et kjemisett og periodetabellen, tenker Newton, eller et yrke som har med kjemi og fysikk å gjøre. Når de viser kjemisettet forteller Snømonsteret at det er heldig som får jobbe med det han/hun er lidenskapelig opptatt av. I bakgrunnen blir sangen Therefore I am av Billie Eilish spilt av. Vi ser iskrem, men enkelt kan det være at vedkommende liker iskrem. I skriveboken står det «Il cielo è blu» som er en sang av den Italienske sangeren Nesli. Personen har derfor enten italienske røtter eller liker italiensk musikk. Det står C6 x 12 i boken, så mye som hinter til en kjemiker. "Il cielo è blu" betyr vel blå himmel, uten at jeg vet hva det siktes til. Personen er lidenskapelig opptatt av den han holder på med, har brukt menge år på å perfeksjonere seg, og det vises diverse mat pluss iskrem. Vi ser grunnstoffene bor, radium, uran, osmium, kobber og scandium skrevet på lapper, uten at det sies hva som menes med dette eller om det er relevant i forhold til mat. C6x12 kan være en tilhenger, men jeg ser ikke hva som er relevant i forhold til det som personen gjør. C er for øvrig karbon, som har atomnummer 6. Karbon har en atommasse på 12u dersom jeg forstår dette riktig. Det snakkes om å finne de rette kombinasjonene og sammensetningene, noe som tyder på at personen eksperimenterer på et eller annet vis. Kanskje med mat? Tenkte at det kanskje kunne være en kokk, men er ikke sikker lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 7. november 2021 #603 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) NordicViking skrev (6 minutter siden): "Il cielo è blu" betyr vel blå himmel, uten at jeg vet hva det siktes til. Personen er lidenskapelig opptatt av den han holder på med, har brukt menge år på å perfeksjonere seg, og det vises diverse mat pluss iskrem. Vi ser grunnstoffene bor, radium, uran, osmium, kobber og scandium skrevet på lapper, uten at det sies hva som menes med dette eller om det er relevant i forhold til mat. C6x12 kan være en tilhenger, men jeg ser ikke hva som er relevant i forhold til det som personen gjør. C er for øvrig karbon, som har atomnummer 6. Karbon har en atommasse på 12u dersom jeg forstår dette riktig. Det snakkes om å finne de rette kombinasjonene og sammensetningene, noe som tyder på at personen eksperimenterer på et eller annet vis. Kanskje med mat? Tenkte at det kanskje kunne være en kokk, men er ikke sikker lenger. Andreas Wahl? Han vant Skal vi danse i fjor Endret 7. november 2021 av Tough cookie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 7. november 2021 #604 Del Skrevet 7. november 2021 Tough cookie skrev (2 minutter siden): Andreas Wahl? Han vant Skal vi danse i fjor Han er ihvertfall høy (1,93 m), så det passer. Dessuten er han fysiker, og har deltatt i mange typer eksperimenter på TV. Kan være en mulig kandidat. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 7. november 2021 #605 Del Skrevet 7. november 2021 Nå synes jeg Havfruen minner om Haddy Njie. (Sang bl.a i Les Miserables 🙂) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 8. november 2021 #606 Del Skrevet 8. november 2021 Flere som er overrasket over at det var frosken som røyk ut? Vi var helt sikre på at Grisen skulle ryke, vi hørte ikke teksten tydelig annet enn "money money money". Virket sykt nærvøs med feilplassert mikrofon. Helt umulig å høre. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 8. november 2021 #607 Del Skrevet 8. november 2021 Lykkelinn skrev (10 timer siden): Jeg tror snømonsteret er Emil Solli-Tangen. På det arket i introen står det himmelen er blå på italiensk. Italiensk=opera, pluss at han liker å hoppe i fallskjerm og Instagrammen hans består av mange himmelbilder 🤔 Husk at Emil skal på juleturne i desember da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsElliot Skrevet 8. november 2021 #608 Del Skrevet 8. november 2021 Forundret.. skrev (15 timer siden): Jeg tenkte Otto jespersen jeg men så aner jeg ikke om Otto kan synge.. Bak bamsen så tenkte jeg dattera til Lillebjørn Nilsen, Sara? Siri kan kanskje også synge. Grisen tenkte jeg at er han der legen i charter feber. Jeg fikk ikke sett de tre første fremførelsen så de må jeg få med meg. Jeg tenkte også Otto Jespersen som Dragen👌 Er ganske sikker på det. Tror også du er inne på noe med han legen i Charterfeber som Heldiggrisen, Helt lik stemme og han er jo en entertainer og er veldig impulsiv. Og strør rundt seg med penger til ungene (Money, money, money). Jeg tror Cess er Bamsen. Tror Siri Nilsen er for ukjent for de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 8. november 2021 #609 Del Skrevet 8. november 2021 MsElliot skrev (1 time siden): Jeg tenkte også Otto Jespersen som Dragen👌 Er ganske sikker på det. Tror også du er inne på noe med han legen i Charterfeber som Heldiggrisen, Helt lik stemme og han er jo en entertainer og er veldig impulsiv. Og strør rundt seg med penger til ungene (Money, money, money). Jeg tror Cess er Bamsen. Tror Siri Nilsen er for ukjent for de fleste. Men en eller annen lege i charterfeber er kjent nok?🤪 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 8. november 2021 #610 Del Skrevet 8. november 2021 MsElliot skrev (1 time siden): Jeg tenkte også Otto Jespersen som Dragen👌 Er ganske sikker på det. Tror også du er inne på noe med han legen i Charterfeber som Heldiggrisen, Helt lik stemme og han er jo en entertainer og er veldig impulsiv. Og strør rundt seg med penger til ungene (Money, money, money). Jeg tror Cess er Bamsen. Tror Siri Nilsen er for ukjent for de fleste. Tviler på at charterfeber-legen der momser baconcrisp altså. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 8. november 2021 #611 Del Skrevet 8. november 2021 rosemarin skrev (13 minutter siden): Men en eller annen lege i charterfeber er kjent nok?🤪 Nei, ikke kjent nok. Samme med Christian Ringnes og Line Andersen. Hele konseptet hadde vært ødelagt om man skulle basert det på slike D-kjendiser som de færreste har hørt om. Det var ganske profilerte kjendiser sist. Da tar de ikke med seg en ukjent lege som var med i chaterfeber, Ringnes eller Andersen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 8. november 2021 #612 Del Skrevet 8. november 2021 Teardrop skrev (6 timer siden): Flere som er overrasket over at det var frosken som røyk ut? Vi var helt sikre på at Grisen skulle ryke, vi hørte ikke teksten tydelig annet enn "money money money". Virket sykt nærvøs med feilplassert mikrofon. Helt umulig å høre. Det var sikkert jevnt i bunnen 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 8. november 2021 #613 Del Skrevet 8. november 2021 Teardrop skrev (6 timer siden): Flere som er overrasket over at det var frosken som røyk ut? Vi var helt sikre på at Grisen skulle ryke, vi hørte ikke teksten tydelig annet enn "money money money". Virket sykt nærvøs med feilplassert mikrofon. Helt umulig å høre. Det handler vel ikke om sangprestasjoner, men om hvem man liker generelt og er nysgjerrig på videre 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 8. november 2021 #614 Del Skrevet 8. november 2021 (endret) slettet Endret 8. november 2021 av Marsh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 8. november 2021 #615 Del Skrevet 8. november 2021 Grisen er iallefall ingen sørlending, selv om det er et ganske godt forsøk. Holder en knapp på Chr. Ringnes. Nissen tror jeg er Abid! Dragen høres ut som en ung person 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 8. november 2021 #616 Del Skrevet 8. november 2021 (endret) Om man ser på det silhuettbildet som ble lagt ut, så er den laveste personen ca 165. Så bamsen er nok høyere enn det kan se ut til. Det kan også se ut som at det er 4 menn og 4 damer. Da er kanskje dragen en dame? Frosken, snømonsteret, heldiggrisen, nissen= mann Nøkken, havfruen, bamsen, drage = dame Endret 8. november 2021 av lin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 8. november 2021 #617 Del Skrevet 8. november 2021 Mynona skrev (12 timer siden): Den var ikke så dum…. Hvertfall i forhold til hintene. Men jeg husker ikke sangstemmene lenger, må se igjen. Dragen er garantert Victor Sotberg, bare sammenlign stemmen med Bli Med låta han synger. Han har vært med i skal vi danse, gode ideer har han i Flipp Klipp, han har skrevet bok (historier og sagn fra en svunnen tid). Ballongene kan ha med alle eksperimentene på youtube å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 8. november 2021 #618 Del Skrevet 8. november 2021 Tradegy skrev (14 timer siden): Tvilsomt, men fikk en følelse av Unni Lindell på nøkken. Hun har snakket mye i intervjuer om at hun er mørkeredd. Mener en av bøkene handler om drap i et telt. Stemmen hørtes forsåvidt ikke ut som Lindell, men siden så mange tenker Bendriss, så er det like (u)sannsynlig 🙂 Tror også det er Lindell, musa i musefella er i en av bøkene hennes 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 8. november 2021 #619 Del Skrevet 8. november 2021 missmcbeal skrev (15 timer siden): Har et lite håp om at alle deltagerene ikke er så opplagte siden frosken var Arve Juritzen. Hadde aldri gjettet det. Trodde først det var Samuel Massie eller Jarle Sandøy pga. det med skipet. Mange av hintene er jo så generelle at det kan passe til flere, noe som sikkert er litt av poenget. F.eks. det at Dragen var litt ensom/hadde en vanskelig oppvekst kan passe til veldig mange kjendiser. Tenkte å se en gang til for å se etter hint i videoene og høre mer på stemmene. I fjor synest jeg det var stemmene og hint i videoene og på klær som avslørte deltagerene, men samtidig kan hintene passe flere. Det blir vel lettere etterhvert når vi får litt flere hint. Det er såpass tidlig at jeg ikke føler meg sikker på noen. Eneste innspillet jeg har er at Dragen kan være Kevin Vågenes siden det ble sunget en låt av Måneskin som vant Eurovision, og Kevin elsker Eurovision. Jeg tenkte som mange andre at Dragen er Tix, men det virker liksom litt for åpenbart. I tillegg så må han virkelig ha synget stygt med vilje for det hørtes ikke ut som han. Ellers tentke jeg litt på Caroline Berge Eriksen som Nøkken, uten at jeg kan knytte det til mange hint. Men hun har jo deltatt i musikaler, så vet ialllfall at hun har en brukbar sangstemme. Men veldig usikker på hvordan man skal tolke det med mørkets frembrudd. Spent på om Havfruen er en skikkelig villedelse og om det er en person som sitter i rullestol. Som mange andre så tenkte jeg Skarstein, men det virker så opplagt. Men har merket at Havfruen har en hes undertone i stemmen, noe jeg mener å kjenne igjen i Skarstein. Personen virker å ha veldig trente overarmer også, som stemmer godt overrens med en roer. DEt er iallefall IKKE Caroline Berg Eriksen som er nøkken, hun skal jo være med i musikkprogram på TV 2 snart 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 8. november 2021 #620 Del Skrevet 8. november 2021 Jeg irriterer meg over havfruen fordi jeg synes jeg gjenkjenner stemmen uten å komme på hvem det er. Tenkte litt på dette med tradisjoner, og både Haddy Njie og Marte Stokstad har ledet kvelden før kvelden på TV. I starten sier hun "Hører du meg", som får meg til å tenke radio. Synes også jeg ser et svensk flagg på badekaret når havfruen begynner å synge, men kanskje det bare er lyset som spiller meg et puss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå