Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Dupers skrev (1 time siden):

Kan snømonsteret være Stig Henrik Hoff? Han er jo grei på sang og før han ble skuespiller var han kokk. Litt usikker på om han kan holde tonene så godt, men han har jo iallefall litt formell trening.

Han er 1,83 meter høy, er utdannet sveiser og har fagbrev som kokk. Her synger han sin fars julesalme. (Link)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker dere om Idar Vollvik som dragen? 
- Livet er ikke bare en dans på orkideer og gode ideer - han har jo hatt mange "flops" opp igjennom
- Sjakk-hintet kan være en referanse til mobilselskapet Chess
- Han mistet sønnen sin i 2014 - etter regnet kommer solen og dette er hans comeback?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (2 timer siden):

Har et lite håp om at alle deltagerene ikke er så opplagte siden frosken var Arve Juritzen. Hadde aldri gjettet det. Trodde først det var Samuel Massie eller Jarle Sandøy pga. det med skipet.

Mange av hintene er jo så generelle at det kan passe til flere, noe som sikkert er litt av poenget. F.eks. det at Dragen var litt ensom/hadde en vanskelig oppvekst kan passe til veldig mange kjendiser. 

Tenkte å se en gang til for å se etter hint i videoene og høre mer på stemmene. I fjor synest jeg det var stemmene og hint i videoene og på klær som avslørte deltagerene, men samtidig kan hintene passe flere. Det blir vel lettere etterhvert når vi får litt flere hint.

Det er såpass tidlig at jeg ikke føler meg sikker på noen. Eneste innspillet jeg har er at Dragen kan være Kevin Vågenes siden det ble sunget en låt av Måneskin som vant Eurovision, og Kevin elsker Eurovision. Jeg tenkte som mange andre at Dragen er Tix, men det virker liksom litt for åpenbart. I tillegg så må han virkelig ha synget stygt med vilje for det hørtes ikke ut som han.

Ellers tentke jeg litt på Caroline Berge Eriksen som Nøkken, uten at jeg kan knytte det til mange hint. Men hun har jo deltatt i musikaler, så vet ialllfall at hun har en brukbar sangstemme. Men veldig usikker på hvordan man skal tolke det med mørkets frembrudd.

Spent på om Havfruen er en skikkelig villedelse og om det er en person som sitter i rullestol. Som mange andre så tenkte jeg Skarstein, men det virker så opplagt. Men har merket at Havfruen har en hes undertone i stemmen, noe jeg mener å kjenne igjen i Skarstein. Personen virker å ha veldig trente overarmer også, som stemmer godt overrens med en roer. 

Jeg er helt sikker på at jeg hører Kevin Vågenes når dragen synger. Har nylig sett alle episodene og sesongene av Kollektivet, og der er det sang i hvert program. Meeeen, Kevin har show på Latter hver lørdag.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (4 timer siden):

Dragen: det hadde utvilsomt vært kult dersom dette var Line Andersen, men som flere antyder så er vel det heller tvilsomt. Jeg holder en knapp på Ida Maria. Personen inne Dragen ser ikke så høy ut (lavere enn Silje Nordnes, har platåsko, og selve dragehodet ser ut som det er plassert på toppen av menneskehodet). Ida Maria har vært utenfor rampelyset en stund, så dette kan være et slags comeback på TV. Hun er rockeartist, noe Dragen utvilsomt behersker godt! Man hører også at stemmen er manipulert, så ingen kan med sikkerhet si om det er en mann eller kvinne som synger.

Godt observert! Dragen er neppe høyere enn programlederen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TillyTre skrev (15 minutter siden):

Noen som har tippet Christian Ringnes på heldiggrisen? ☺️

Ja det er flere i denne tråden som har tippet det

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dragen har muskuløse overarmer og går utrolig maskulint. Ble overrasket over den lyse stemmen - men det er garantert en mann.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

notarobot skrev (48 minutter siden):

- Livet er ikke bare en dans på orkideer og gode ideer - han har jo hatt mange "flops" opp igjennom
- Han mistet sønnen sin i 2014 - etter regnet kommer solen og dette er hans comeback?

Den var ikke så dum…. Hvertfall i forhold til hintene. Men jeg husker ikke sangstemmene lenger, må se igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

notarobot skrev (49 minutter siden):

Smart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (10 minutter siden):

Godt observert! Dragen er neppe høyere enn programlederen. 

Men Dragen stod vel aldri fullt oppreist? Er han ikke bøyd fremover? Det er forøvrig helt klart en mann, så jeg skjønner virkelig ikke at noen begynner å spekulere i om det er Line Andersen. Dere må heller ikke gå i den fella at dere tolker sjakkbrettet bokstavelig og tror det er noen som har med sjakk å gjøre som skjuler seg bak masken. Noen ting er nok plassert der for å villede, men i dette tilfellet kan nok også sjakk bety spill, som kan symbolisere gaming. Jeg tror det er Victor Sotberg. Det er stemmen til en ung mann. Forøvrig den opptredenen jeg likte best!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

notarobot skrev (58 minutter siden):

I tilegg er begrepet en «orkidéfamilie» et begrep om rike familier som mistet alt under krakket i 30 Årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (3 minutter siden):

Men Dragen stod vel aldri fullt oppreist? Er han ikke bøyd fremover? Det er forøvrig helt klart en mann, så jeg skjønner virkelig ikke at noen begynner å spekulere i om det er Line Andersen. Dere må heller ikke gå i den fella at dere tolker sjakkbrettet bokstavelig og tror det er noen som har med sjakk å gjøre som skjuler seg bak masken. Noen ting er nok plassert der for å villede, men i dette tilfellet kan nok også sjakk bety spill, som kan symbolisere gaming. Jeg tror det er Victor Sotberg. Det er stemmen til en ung mann. Forøvrig den opptredenen jeg likte best!

Dragen har en veldig spesiell stemme som kunne vært en dame som gjorde seg til. Kanskje lite sannsynlig. Men hadde jo vært mye morsommere om det var line Andersen enn om det feks er Idar Vollvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifyousayso skrev (32 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at jeg hører Kevin Vågenes når dragen synger. Har nylig sett alle episodene og sesongene av Kollektivet, og der er det sang i hvert program. Meeeen, Kevin har show på Latter hver lørdag.. 

Ja nå når jeg hørte det på nytt så synest jeg det høres veeldig ut som Kevin, spesielt var det et parti der han sang "ahh" og det minnet veldig om noe av de karakteristiske ah-lydene i parterapi.

Når jeg så introduksjonsvideoen så synest jeg noen av ordvalgene var veldig sånn Kevin Vågenes snakker, spesielt dette med at livet er en dans på orkideer etc., føler han bruker sånne metaforer når han har kommet med sine innspill i Eurovision-programmet.

MEN, det er veldig ofte sånn at når man er overbevist om at det er en person, så hører man og får ting til å passe til den personen :P

Ahh det kan være ja at han gjør noe annet på lørdager, sånne ting har jeg ikke sjekket opp. 

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (Akkurat nå):

Dragen har en veldig spesiell stemme som kunne vært en dame som gjorde seg til. Kanskje lite sannsynlig. Men hadde jo vært mye morsommere om det var line Andersen enn om det feks er Idar Vollvik

Nei, det kunne ikke vært en dame som gjorde seg til. Jeg har hørt mye på rock oppgjennom, og det der er en rocka manne-stemme. Det er ikke Idar Vollvik heller, det er som sagt en ung mann. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (2 minutter siden):

Nei, det kunne ikke vært en dame som gjorde seg til. Jeg har hørt mye på rock oppgjennom, og det der er en rocka manne-stemme. Det er ikke Idar Vollvik heller, det er som sagt en ung mann. 

Så bra at du har fasiten da. Da kan jo vi andre bare avslutte bidragene i denne tråden?  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sommerkommer skrev (3 minutter siden):

Så bra at du har fasiten da. Da kan jo vi andre bare avslutte bidragene i denne tråden?  

Jeg har ikke fasiten, men det er helt klart en ung mann. Hadde det ikke vært litt ålreit om man gjettet på noen som faktisk er sannsynlig, så vi kan prøve å avsløre de som er gjemt bak maskene? Å f.eks begynne å gjette at Dragen er Line Andersen blir så langt på viddene at det ikke blir noe gøy, syns jeg da. 

Endret av Variert skydekke
Skrivefeil
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke fasiten, men det er helt klart en ung mann. Hadde det ikke vært litt ålreit om man gjettet på noen som faktisk er sannsynlig, så vi kan prøve å avsløre de som er gjemt bak maskene? Å f.eks begynne å gjette at Dragen er Line Andersen blir så langt på viddene at det ikke blir noe gøy, syns jeg da. 

Man må nok bare godta at det kommer veldig mye rart av tips i denne tråden ... Jan Thomas, go home :)

Endret av Djækklåsst
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (2 minutter siden):

Jeg håper produsentene av programmet har lagt inn noen tvister nettopp av dette slaget for å overaske folk. Det kalles å tenke utenfor boksen. Jeg sa kun at hintene stemte. Og det finnes en mulighet for at en dame kan synge sånn med litt evner til å manipulere stemmen sin. Om det er veldig  sannsynlig vet jeg ikke. Men morsomt hadde det vært. Så kjedelig om alle figurene var akkurat de mest åpenbare personer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (7 minutter siden):

Men Dragen stod vel aldri fullt oppreist? Er han ikke bøyd fremover? 

Dragen står fullt oppreist ved siden av programlederen. Ta bort platåskoene og toppen av kostymet, og det er ikke store forskjellen på høyden mellom de to. Magnus Carlsen er for øvrig 1,78 m høy, så det kan ikke være ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...