ziljemor Skrevet 7. november 2021 #521 Del Skrevet 7. november 2021 Nissen må jo være Cengiz Al! Virker som en ung fyr, ikke så veldig høy, med god rytme og danseferdigheter. Kronen antyder vel kanskje hans rolle i nyinnspillingen av Tre nøtter til Askepott? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 7. november 2021 #522 Del Skrevet 7. november 2021 Njaa skrev (5 minutter siden): Snømonsteret er vrien, han kan synge, men ikke godt nok til å være en av Solli-Tangens. Da synger han bevisst dårligere enn han kan, noe det ikke er tradisjon for i Maskorama. Husk at Marion Ravn tippet Ole Lukkøye, som tilsier at hun ikke er dypt imponert over sangprestasjonene. For øvrig har jeg ikke mange gode forslag... Men i bunnen er det en stemme som kan synge (synger forholdsvis rent, holder tonene, pluss at sangen rent sangteknisk har høy vanskelighetsgrad), og en operasanger vil i utgangspunktet ha utfordringer med å synge noe annet enn klassisk. I hintet sies det jo også at han skal ut og gjøre noe nytt (altså synge sjangere utenfor hans egen). Trenger ikke være riktig, men for meg så høres det ut som stemmen inni drakta kan synge bedre enn den gjorde i første program ☺️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelinn Skrevet 7. november 2021 #523 Del Skrevet 7. november 2021 Jeg tror snømonsteret er Emil Solli-Tangen. På det arket i introen står det himmelen er blå på italiensk. Italiensk=opera, pluss at han liker å hoppe i fallskjerm og Instagrammen hans består av mange himmelbilder 🤔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 7. november 2021 #524 Del Skrevet 7. november 2021 Ruspus skrev (5 timer siden): En avdanka c-kjendis som frosken. De 16 som gjetta rett var vel de som hadde sett bildet av han med froskelue på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 7. november 2021 #525 Del Skrevet 7. november 2021 Sozzen skrev (4 timer siden): Dragen tror jeg er en ex on the beach eller Paradise deltager. Syns stemmene og hintene passer på Henrik Borg. Sjakkbrettet da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 7. november 2021 #526 Del Skrevet 7. november 2021 CrazyCatLady2500 skrev (2 minutter siden): Sjakkbrettet da? Syns fremdeles Line Andersen er et godt forslag på dragen pga det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 7. november 2021 #527 Del Skrevet 7. november 2021 Og for å være helt ærlig så stoler jeg ikke alltid på Marion Ravn sine bedømminger når det kommer til det musikalske. Å mene at Sophie Elise er en dyktig sanger er en stor overdrivelse, samt å gjette på at Havfruen var Birgit Skarstein når man så tydelig hører at stemmen tilhører en svært habil sanger/musiker. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 7. november 2021 #528 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) Tørr ikke konkludere med så mye enda. Men sett reprise, og tenkte jeg kunne dele de hintene jeg har hengt meg opp i Snømonsteret I videoen ser vi et kjemisett og periodetabellen, tenker Newton, eller et yrke som har med kjemi og fysikk å gjøre. Når de viser kjemisettet forteller Snømonsteret at det er heldig som får jobbe med det han/hun er lidenskapelig opptatt av. I bakgrunnen blir sangen Therefore I am av Billie Eilish spilt av. Vi ser iskrem, men enkelt kan det være at vedkommende liker iskrem. I skriveboken står det «Il cielo è blu» som er en sang av den Italienske sangeren Nesli. Personen har derfor enten italienske røtter eller liker italiensk musikk. Det står C6 x 12 i boken, så mye som hinter til en kjemiker. I live opptreden høres det ut som en mann. Den jeg tror sålangt er Dennis Siva Lie, som er programleder for Newton. Men usikker om opphavet hans er italiensk. Tror ikke Snømonsteret er en av tangen brødrene. På refrenget gikk Snømonsteret ned en hel oktav, og droppet falsetten. Det ville ikke en etablert eller teknisk god sanger gjort. Basert på sangprestasjon tror jeg ikke snømonsteret er en etablert artist, isåfall har artisten sunget dårligere med vilje. Nøkken Snakker bærums dialekt. Personen snakker om at han/hun viser seg ved mørkets frembrudd, så tror derfor dette er et «fest» eller partymenneske. Nøkken er mørkeredd, noe som er ambivalent fordi personen liker seg ved mørkets frembrudd. Kanskje er det en person som ikke liker å være i mørket alene. Vi ser 3 kors, det kan enten bety at personen er kristen, men kan også betyr at personen har mistet noen. Vi ser en musefelle, fikk raskt assosiasjoner til Tix, russesanger og «luremus». Tror derfor at nøkken er en tidligere paradise eller ex on the beach deltager. Personen setter pris på en god invitasjon, så tror dette er en reality deltager som har vært med i flere programmer. Vi ser også et gult telt, som kan bety 71 grader nord. En personen som har bærums dialekt, har mistet far (korsene), vært med i 71 hvor hun også har uttalt at hun ikke liker å være alene, vært med i paradise, så tror jeg nøkken er Aurora Gude. Heldiggrisen Heldiggrisen bruker pronomet «vi», som betyr at dette er en person som enten har to eller flere personligheter. Vi ser et oppslag av Queenslander Gd, en amerikansk avis som ble trykket frem til 1939. Mulig det er en eldre person, som kjenner til tidlig historie. Det henger også flere amerikanske flagg, så enten amerikanske røtter, eller er opptatt av amerikansk historie. Vi ser datoen November 06 i filmen, som er samme dato som livesendingen. Enten har datoen november 06 en spesiell betydning, eller så er det en person som er opptatt av å ha orden og system på datoer. Vi ser pengesedler, med bl.a. Ibsen og Asbjørnsen. Personen kjenner derfor til eller er opptatt av litteratur. Kostymet til grisen er feminint, og har også regnbuemønster, som kan betyr at grisen er en mann som ikke anser seg selv som heterofil eller hankjønn. Jeg tror grisen er Esben Esther Pirelli Benestad. Heldiggrisen omtaler seg selv som «vi», som kan bety både mann og dame. Esben Esther har vært theatersjef i egen bakhage med teateroppsett, som passer med referansen til Ibsen og Asbjørnsen. Benestad er også nøye på datoer, og struktur, da han er utdannet lege. Dragen Vi får se at dragen bor i en grotte, og dragen bruker setningen «bare så du vet det», som er en sang av Stavanger Kameratene. Dette kan være tilfeldig. Vi ser et sjakkbrett, hvor dragen kjemper alene mot en rekke andre figurer, noen pokemoner, my little ponny, optimus prime. Samtidig kommer sanger Believer av Image Dragons på. Dragen bruker ordtaket «livet er ikke alltid en dans på roser», men bytter ut ordet «roser» med «orkideer». Dragen sier også at noen vil «kalle det for et comeback», selv om dragen selv ikke ville kalt det for et comeback. Dette kan være en kjendis som har vært litt borte fra rampelyset. Dragen synger sangen «I wanna be your slave», en rockelåt som er skrevet av Måneskinn som også vant ESC. Har ingen sterk magefølelse på hvem Dragen kan være enda. Havfruen Havfruen sier at vi bare ser toppen av isfjellet. Kan betyr at det er mye om denne personen vi ikke vet, eller at dette er en person som har vært i kamper som folk flest ikke kan sette seg inn i. Havfruen sier at resten (som er under isfjellet) må man gjette seg til, og at det er mange som liker å gjøre det. Tenker derfor at dette er en person som ofte blir intervjuet. Har ingen frykt for å gå i dybden, tenker da idrettsutdøver, og at man ikke er redd for å «grave» i kjeller for å prestere det ytterste. «Det jeg har sett under overflaten fasinerer meg». Er dette en person som er fasinert når han/hun har sett hvor mye han/hun har fått til? Jeg får inntrykk av at havfruen er en idrettsutdøver og en som har fått til mye. Jeg tipper Birgitte Skarstein. Nissen Nissen befinner seg i et verksted. Vi får se en gullkrone, og Nissen snakker nordlening. Utenom det føler jeg vi ikke får så mye ut av videoen. Lite å gå etter, dialekten gir meg svake assosiasjoner til Erik Anders Sæter. Men som noen nevner over, kan det være Cengiz Al, fordi han er en nisse og vi ser en krone, som kan være en referanse til nye askepott filmen. Isåfall må han ha lagt om dialekt. Bamsen Vi ser et lekerom, hvor det er diverse leker, fantorangen, Tigergutt og hundremeterskogen, en stor Simpson donut. Vi får se en vekter med lommelykt. Bamsen har også en bandit maske rundt øynene på kostymet sitt. Er det noe kriminelt eller noe innenfor krim? Bamsen sier han/hun alltid har konkurrert for livets gunst, og ikke blitt sittende igjen når startskuddet går. Stabel med bøker, deriblant «Australiens bamse» og «Olav den helliges fødested». Det finnes ingen bok som heter «Olav den helliges fødested», så tror dette er hint til hvor bamsen er fra. Bamsen er trolig fra eller bor i Ringerike, og har Australske røtter i familien. Under lekene er det prislapper, hvor det står 149,- , 200,- , som betyr at alle lekene er et produkt. Bamsen er også en leke og derfor et produkt. Så jeg tror bamsen må være en enterteiner som «selger» seg selv som et produkt. Altså en artist, sanger, skuespiller, komiker, noe i den gata. Bamsen har også alltid ett eller flere hjerter på kostymet sitt. Bamsen med kostyme er lavere enn Silje Nordben, som sier at hun er 167 med heler. Bamsen må derfor være godt under 167, bamsen kan derfor ikke være Magrethe Røed, fordi hun er høyere enn Ulrikke Brandstorp (se kompani lauritzen). Har fremdeles ingen sterk magefølese på noen, så er fremdeles blank på bamsen. De første lave kjendisene jeg kommer på er Sophie Elise og Cess, men ingen av disse er vokst opp på ringerike, og ingen av de bor der såvidt jeg vet. _______________________________________ Det var iværtfall mine første tanker. Føler jeg har en liten indikasjon på flere, men Dragen, Nissen og Bamsen synes jeg er veldig vanskelig. Endret 7. november 2021 av Blueberrymuffin 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 7. november 2021 #529 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) Har et lite håp om at alle deltagerene ikke er så opplagte siden frosken var Arve Juritzen. Hadde aldri gjettet det. Trodde først det var Samuel Massie eller Jarle Sandøy pga. det med skipet. Mange av hintene er jo så generelle at det kan passe til flere, noe som sikkert er litt av poenget. F.eks. det at Dragen var litt ensom/hadde en vanskelig oppvekst kan passe til veldig mange kjendiser. Tenkte å se en gang til for å se etter hint i videoene og høre mer på stemmene. I fjor synest jeg det var stemmene og hint i videoene og på klær som avslørte deltagerene, men samtidig kan hintene passe flere. Det blir vel lettere etterhvert når vi får litt flere hint. Det er såpass tidlig at jeg ikke føler meg sikker på noen. Eneste innspillet jeg har er at Dragen kan være Kevin Vågenes siden det ble sunget en låt av Måneskin som vant Eurovision, og Kevin elsker Eurovision. Jeg tenkte som mange andre at Dragen er Tix, men det virker liksom litt for åpenbart. I tillegg så må han virkelig ha synget stygt med vilje for det hørtes ikke ut som han. Ellers tentke jeg litt på Caroline Berge Eriksen som Nøkken, uten at jeg kan knytte det til mange hint. Men hun har jo deltatt i musikaler, så vet ialllfall at hun har en brukbar sangstemme. Men veldig usikker på hvordan man skal tolke det med mørkets frembrudd. Spent på om Havfruen er en skikkelig villedelse og om det er en person som sitter i rullestol. Som mange andre så tenkte jeg Skarstein, men det virker så opplagt. Men har merket at Havfruen har en hes undertone i stemmen, noe jeg mener å kjenne igjen i Skarstein. Personen virker å ha veldig trente overarmer også, som stemmer godt overrens med en roer. Endret 7. november 2021 av missmcbeal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. november 2021 #530 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) ziljemor skrev (1 time siden): Og for å være helt ærlig så stoler jeg ikke alltid på Marion Ravn sine bedømminger når det kommer til det musikalske. Å mene at Sophie Elise er en dyktig sanger er en stor overdrivelse, samt å gjette på at Havfruen var Birgit Skarstein når man så tydelig hører at stemmen tilhører en svært habil sanger/musiker. Marion Ravn tror nok ikke det er Birgit Skarstein. Hun vet også at mange tenker det er henne, siden vi ikke så noe til bevegelse fra underkroppen. Og derfor «tippet» hun Birgit. Panelet har en rolle, og det er ikke nødvendigvis å tippe riktig. I Mads Hansens podcast i fjor før finalen tippet Ravn riktig på de tre siste men sa også «det kan være jeg sier noe annet i programmet». Ville jo vært kjedelig om de hadde hatt rett tidlig og vært samstemt i hver episode. Selv om Jan Thomas selvsagt trekker det litt vel langt med sine «tips», som han selvsagt ikke tror på selv med noen unntak, men det er jo hans rolle i panelet. Endret 7. november 2021 av Djækklåsst 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 7. november 2021 #531 Del Skrevet 7. november 2021 Bamsen kan være Jorun. Hun er vel 1,58 eller rundt der. Limer inn et utdrag fra et intervju med henne i KK. Hun er oppfostret av sterke, kjærlighetsfulle kvinner og oppvokst blant gutter. Mamma Else og mor Lillian (i Vennesla er det vanlig å kalle mormor for «mor»), tanter og farmor ble hennes forbilder, og jevnaldrende fettere og storebror ble lekekamerater. – Jeg er født med gullskje i munnen, mener Jorun. Det var cowboy og indianer, fotball og treklatring som preget oppveksten til unge Stiansen. Dukker har hun aldri kunnet like, men bamser ble et elsket samlerobjekt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 7. november 2021 #532 Del Skrevet 7. november 2021 ziljemor skrev (1 time siden): Men i bunnen er det en stemme som kan synge (synger forholdsvis rent, holder tonene, pluss at sangen rent sangteknisk har høy vanskelighetsgrad), og en operasanger vil i utgangspunktet ha utfordringer med å synge noe annet enn klassisk. I hintet sies det jo også at han skal ut og gjøre noe nytt (altså synge sjangere utenfor hans egen). Trenger ikke være riktig, men for meg så høres det ut som stemmen inni drakta kan synge bedre enn den gjorde i første program ☺️ Lukkøye både synger og spiller gitar. Ingen fantastisk sanger, men absolutt kapabel til hverdags. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 7. november 2021 #533 Del Skrevet 7. november 2021 missmcbeal skrev (13 minutter siden): Ellers tentke jeg litt på Caroline Berge Eriksen som Nøkken, uten at jeg kan knytte det til mange hint. Men hun har jo deltatt i musikaler, så vet ialllfall at hun har en brukbar sangstemme. Men veldig usikker på hvordan man skal tolke det med mørkets frembrudd. Hun blir opptatt med «Norges nye megahit» på lørdagene fra 20. november og framover. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 7. november 2021 #534 Del Skrevet 7. november 2021 hufsaaaaa skrev (6 minutter siden): Hun blir opptatt med «Norges nye megahit» på lørdagene fra 20. november og framover. Ah da er det nok ikke henne nei, greitt å få det avkreftet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 7. november 2021 #535 Del Skrevet 7. november 2021 Hvem er det i panelet som har mest rett når det gjelder å gjette rett artist? Virker som de er noen ordentlige drama-qeens alle tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 7. november 2021 #536 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) Apropos CBE... Hun og mannen driver jo denne omvendt julenisse organisasjonen i Sarpsborg. Nissen i Maskorama ser ikke ut som en typisk julenisse("omvendte" farger?) Vi ser en fotball trille forbi utenfor verkstedet til nissen. Kan det hende vi snakker Lars Kristian Eriksen? Han er vel ikke verdens travleste mann for tiden. Kanskje gullkronen symboliserer selskapet deres, Treasures. Endret 7. november 2021 av toothfairy 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 7. november 2021 #537 Del Skrevet 7. november 2021 8 minutter siden, toothfairy said: Apropos CBE... Hun og mannen driver jo denne omvendt julenisse organisasjonen i Sarpsborg. Nissen i Maskorama ser ikke ut som en typisk julenisse("omvendte" farger?) Vi ser en fotball trille forbi utenfor verkstedet til nissen. Kan det hende vi snakker Lars Kristian Eriksen? Han er vel ikke verdens travleste mann for tiden. Tviler på at han har tid til dette på lørdager når CBE kal være med på det nye programmet som kommer på tv2 på lørdager etter svd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 7. november 2021 #538 Del Skrevet 7. november 2021 Kan snømonsteret være Stig Henrik Hoff? Han er jo grei på sang og før han ble skuespiller var han kokk. Litt usikker på om han kan holde tonene så godt, men han har jo iallefall litt formell trening. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 7. november 2021 #539 Del Skrevet 7. november 2021 Lykkelinn skrev (1 time siden): Jeg tror snømonsteret er Emil Solli-Tangen. På det arket i introen står det himmelen er blå på italiensk. Italiensk=opera, pluss at han liker å hoppe i fallskjerm og Instagrammen hans består av mange himmelbilder 🤔 emil har julekonserter som han må være på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 7. november 2021 #540 Del Skrevet 7. november 2021 Blueberrymuffin skrev (1 time siden): Havfruen Havfruen sier at vi bare ser toppen av isfjellet. Kan betyr at det er mye om denne personen vi ikke vet, eller at dette er en person som har vært i kamper som folk flest ikke kan sette seg inn i. Havfruen sier at resten (som er under isfjellet) må man gjette seg til, og at det er mange som liker å gjøre det. Tenker derfor at dette er en person som ofte blir intervjuet. Har ingen frykt for å gå i dybden, tenker da idrettsutdøver, og at man ikke er redd for å «grave» i kjeller for å prestere det ytterste. «Det jeg har sett under overflaten fasinerer meg». Er dette en person som er fasinert når han/hun har sett hvor mye han/hun har fått til? Jeg får inntrykk av at havfruen er en idrettsutdøver og en som har fått til mye. Jeg tipper Birgitte Skarstein. Når du skrev det slik, så tenkte jeg en journalist - en som graver i dybden hos andre og intervjuer andre. Jeg synes det blir for kjedelig og opplagt om det er Birgit Skarstein. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå