Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Djækklåsst skrev (8 timer siden):

Jan Thomas sa jo Porsgrunn, og det stemmer jo på Walmann. Tenker nok dette er riktig, så får man fundere litt på de andre hintene.

hvem er walmann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korpsnerden skrev (7 timer siden):

Kan heldiggrisen være bestekompisen til Jan Thomas, Gustav Witzøe? Han snakker om han i podkasten hele tiden, han er rik, homofil og reiser mye (ref kostymet med pride flagg og sydenvibber). 

ja, produksjonen har vel gjort sine baktanker til relasjoner ovenfor hvem som er dommere, og måten de reflekterer på. 

Men det jeg gleder meg til er, hvis det skulle skje, at man får annen frekvens i sangene. 

Personlig mener jeg at alle som er med, bør være sangere, ellers mister man mye av sjarmen siden vi ønsker å lytte til langt flere repertoarer i sang utøvelse. 

Elgen var godt eksempel forrige sesong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragen. Magnus Carlsen spiller sjakk, og var ikke sjakkbrikkene pokemons? Søker man på ham og Pokemon kommer det opp endel treff. Men ville ikke dette vært for enkelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (7 minutter siden):

Dragen. Magnus Carlsen spiller sjakk, og var ikke sjakkbrikkene pokemons? Søker man på ham og Pokemon kommer det opp endel treff. Men ville ikke dette vært for enkelt? 

Jeg tror ikke det er Magnus Carlsen. Hvis man ser på reklamen som går på TV med ham og Dragen, så har de helt forskjellige kroppsbygninger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dragen kan være Victor Sotberg. Mange av tipsene passer til Victor. Han hadde en vanskelig barndom, og han stengte seg ofte inne på rommet sitt og satt alene og gamet. Dragen spiller sjakk med Pokémons, Victor har lagt ut flere videoer på YouTube om pokemon. Det er også en drage/pokemon (?) på coveret til boken til Victor. 

3C404052-5AF9-4E55-83A6-DF48035EFE9E.png.fbf85fb97bad1467a9d7a8dc2d09c6ee.png

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korpsnerden skrev (24 minutter siden):

Jeg tror nok Magnus tenker mest på VM om dagen. Og snart vil han i hvert fall gjøre det.

Så det ville ikke vært enkelt om det er ham, men derimot utrolig vanskelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fann nettopp ut… at det har ikkje noko å seie om ein gjettar riktig for kven som går ut. Kva er poenget då?????

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rampeguri skrev (27 minutter siden):

Når det gjelder Walmann har han annonsert konsert i Tønsberg kl. 20 lørdag 11.12, altså dagen for finalen. Så det taler da imot at han er med. Og visstnok skal han også hatt konsert i går, uten at jeg vet om det stemmer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snømannen er ganske åpenbart. 

Uten at jeg vet det, men jeg regner med han har vært med i stjernekamp. Det er åpenbart en profesjonell sanger, samt stemmen er gjenkjennbar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (1 minutt siden):

Eg fann nettopp ut… at det har ikkje noko å seie om ein gjettar riktig for kven som går ut. Kva er poenget då?????

hvis man gjetter riktig på den personen som går ut så kan man vinne en premie.

Det er antall stjerner de får som avgjør om de får bli 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (Akkurat nå):

hvis man gjetter riktig på den personen som går ut så kan man vinne en premie.

Det er antall stjerner de får som avgjør om de får bli 

jeg stemte på bamsen. Jeg tror det er bamsen som kommer til å vinne konkurransen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egenskap skrev (52 minutter siden):

hvem er walmann?

Nettopp :-). Jeg har aldri hørt om han, er han kjent nok?? Husker masse forslag om ukjente folk ifjor, men alle var veldig kjente. Marcus Bailey og Herman Dahl var kanskje på grensen, men dog mer kjent en Walmann. Solli-Tangen er det ikke, han synger alt for dårlig til å være Solli-Tangen, det er småsurt flere steder. Aner ikke hvem det er...

Endret av Njaa
Tillegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Korpsnerden said:

Kan heldiggrisen være bestekompisen til Jan Thomas, Gustav Witzøe? Han snakker om han i podkasten hele tiden, han er rik, homofil og reiser mye (ref kostymet med pride flagg og sydenvibber). 

Gustav Magnar witzøe er ikke homofil da. Han har hatt flere jentekjærester og mange ganger måtte avkrefte homofilirykter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Njaa said:

Nettopp :-). Jeg har aldri hørt om han, er han kjent nok?? Husker masse forslag om ukjente folk ifjor, men alle var veldig kjente. Marcus Bailey og Herman Dahl var kanskje på grensen, men dog mer kjent en Walmann. Solli-Tangen er det ikke, han synger alt for dårlig til å være Solli-Tangen, det er småsurt flere steder. Aner ikke hvem det er...

Walkman er vel mer enn kjent nok, han har jo vært masse i media. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dupers skrev (1 minutt siden):

Walkman er vel mer enn kjent nok, han har jo vært masse i media. 

Hørte akkurat på han på youtube, Walmann synger alt for bra til å være snømannen mener nå jeg 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa skrev (1 minutt siden):

Hørte akkurat på han på youtube, Walmann synger alt for bra til å være snømannen mener nå jeg 😉

sangen har artisten som er bak snømannen gjort før. Kan gjenkjenne til stemme 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (1 time siden):

ja, produksjonen har vel gjort sine baktanker til relasjoner ovenfor hvem som er dommere, og måten de reflekterer på. 

Men det jeg gleder meg til er, hvis det skulle skje, at man får annen frekvens i sangene. 

Personlig mener jeg at alle som er med, bør være sangere, ellers mister man mye av sjarmen siden vi ønsker å lytte til langt flere repertoarer i sang utøvelse. 

Elgen var godt eksempel forrige sesong. 

Uenig med deg. Det er ikke sangprestasjoner jeg ser på Maskorama for, det er Stjernekamp. Her er det gjetningen. Hadde det bare vært sangere hadde det vært kjedelig program, og veldig få å velge i.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke folk bør henge seg alt for mye opp i hintene. Det er nok mer utydelige hint i år enn i fjor. En del hint er nok metaforer, mens noe ikke er hint i det hele tatt. Mange tenkte jo at Frosken hadde noe med Skottland å gjøre pga det grønnrutede mønsteret, men så var sannheten at det bare var grønt for å passe til den grønne frosken og at rutene var tilfeldig. 

Veldig spennende at det er så vanskelig å gjette i år! Jeg er enig med Jan Thomas i at Snømonsteret er én av Solli Tangen-brødrene. Jeg ser noen argumenterer med at de synger bedre, men det ville selvsagt vært alt for avslørende om vedkommende klinket til med det beste stemmen har å by på, da ville det jo blitt for lett. Jeg tror generelt det kan være lurt å ikke henge seg opp i at de ikke synger bra nok til å være den og den sangeren, for alle som er etablerte sangere må selvsagt moderere stemmen for å ikke bli gjenkjent.

Ellers tror jeg bamsen er Agnete Saba (tidligere Johnsen). Lisa Børud og Sophie Elise er også gode forslag, men det er noe med klangen som minner veldig om Agnete. Jeg tror hun også er ganske lav.

Jeg er også med på at Christian Ringnes som Heldiggrisen og Victor Sotberg som Dragen er gode forslag. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...