Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Tipper nøkken er Unni Lindell! musefellen kan være symbol på Krim (kjent roman av Agatha Christie), Unni er mørkredd, tre kors i introvideoen kan også symbolisere at hun har "drept" i bøkene sine. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SilinkoMilinko skrev (1 minutt siden):

Tipper nøkken er Unni Lindell! musefellen kan være symbol på Krim (kjent roman av Agatha Christie), Unni er mørkredd, tre kors i introvideoen kan også symbolisere at hun har "drept" i bøkene sine. 

Det tenkte jeg på og!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (14 minutter siden):

Det passer også med Grenlandsdialet, selv om personen prøvde å fake Østfold-dialekt (men alt for overdrevent i mine ører) 

Aner ikke hvor boksebeltet kommer inn, men kan jo hende han driver/drev med det og. 

Jan Thomas sa jo Porsgrunn, og det stemmer jo på Walmann. Tenker nok dette er riktig, så får man fundere litt på de andre hintene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (11 minutter siden):

Bamsen er Sophie Elise. Ellers er jeg usikker på samtlige.

Sophie Elise kan vel ikke synge (live), så neppe.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Forresten svært pen kjole på programlederen i kveld :Nikke:

Ja, egentlig, men jeg får litt sånn "pysjamas-vibber" av selve stoffet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (14 minutter siden):

Bamsen er Sophie Elise. Ellers er jeg usikker på samtlige.

Nei, det er Lisa Børud :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes stemmen til dragen minnet om Markus eller Martinus, men jeg har ikke satt meg inn i hintene. Hva var hintene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (44 minutter siden):

Svein har jo brent masken sin utenfor Stortinget. Han tror ikke på covid og har gått helt inn i konspirasjonsverdenen

Åja, herregud 🙈 Den satt langt inne! Haha 😂 Har jo selvfølgelig fått med meg det, men ja, den satt langt inne!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (2 timer siden):

Tenkte det samme når hun sa at hun ikke ville være som de andre bamsene

Tviler, emma er for høy til å være bamsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L0lip0p skrev (32 minutter siden):

Bamsen må være Margrethe Røed. Kunne kjenne igjen stemmen hennes.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bibbis skrev (1 time siden):

Dragen: Emil Meek

nøkken: Aurora Gude

bamsen: Alexandra joner

Tenkte også Emil meek med engang jeg så dragen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auri skrev (3 timer siden):

Der røyk den teorien! Da hiver jeg meg på Sofie Elise gjettet. 

Sophie Elise har veldig særegen sangstemme. Hun «stønner» når hun synger (mye luft) og synger ikke så rent, og stemmen hennes er dypere. Bare hør på låtene hun har på Spotify!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sykt vanskelig det her altså🙈 Er ganske sikker på at Snømonsteret er Sven Erik Renaa. Jeg syntes virkelig at jeg hørte litt trøndersk innimellom når han pratet. Som nevnt tidligere så koblet jeg intro videoen til en kokk. Man så italiensk is (han er halvt italiensk og lager italiensk is leste jeg noen saker om), han har vunnet mange priser, deriblant Michelin stjerne så kanskje det er det som er hintet med det beltet med stjerne i? Noen nevnte også om fargen blått i øyet kunne være ett hint og når man søker på Michelin stjerne så har Michelin mannen blått banner på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisen er Christian Ringnes. 

1) Han eier ibsen museet. Det er bilde av ibsen i introen.

2) Han er vokst opp på gård.

3) Han sa i programmet lystløgneren at han elsket baconchips og har et lager med det. Han sitter å spiser baconchips i introen.

4) Han er livlig, full av selvironi og veldig ekstrovert.

5) Han er rik. Introen viser mye som tyder på en pengesterk person.

6) Han går ofte med et tørkle rundt halsen slik som på kostymet.

7) Han sier "Vi har hvertfall gjort så godt vi kan for å sette spor eller en form for livsbevis" Den tolker eg som at han og andre store forretningsfolk har skapt arbeidsplasser, donert store summer til diverse osv..

8 Han sier " Vi har hørt folk si at vi ikke eier skam,men vi eier jo mye annet da"  Første del kan tolkes som det noen kan mene om forretningsfolk med mye penger som har tråkket over mye for å komme så langt som de har... Forretningsfolk som han eier jo mye eiendommer og derfor " men vi eier jo mye annet da".

9) Du ser flere flasker øl og fylte ølglass i introen.

10) Stemmen høres ut som han.

11) Han kan snakke flere dialekter 👍Så han vrir om på dialekten for å forvirre.

Jeg tørr påstå at absolutt ALLE hint passer på Christian Ringnes. Jeg tørr nesten si med sikkerhet at det er han. Alt han sier og gjør stemmer på han.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker kanskje Bjarne Håkon Hanssen på heldiggrisen. Han ble vel kalt pølse-Hansen. Kanskje sangvalg og pengene handler om alle som "maser" på politikere om hvordan pengepottene skal fordeles. Og hvordan han som politiker måtte lage budsjetter og fordele penger mellom poster...

Jeg tenker, som flere over, Unni Lindell på Nøkken. Mener å huske at hun snakket om at hun er husredd/mørkredd på et eller annet tv-program, og en krimforfatter er vel en som skremmer folk.

Holder en knapp på Magrethe Røed på bamsen.

Jan Thomas fastslo porsgrunnsdialekt på snømonsteret, men for meg hørtes det mer ut som en bred fredrikstaddialekt. Men igjen er det vel en smal sak for mange grenlandsfolk å slå over på fredrikstaddialekt.

Hadde ikke snøring på at det var Arve Juritzen!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...