AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #1 Del Skrevet 28. oktober 2021 Hvordan ville du spist hvis du skulle opp i vekt? Jeg synes det er så vanskelig å vite hva en burde spise, for det er så mange meninger om alt.. hva ville du spist? Anonymkode: 19aaf...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #2 Del Skrevet 28. oktober 2021 Spist masse.Har ikke råd til vektøkning dessverre. Anonymkode: 220be...c55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #3 Del Skrevet 28. oktober 2021 Nesten det samme som jeg gjør, jeg skal ned i vekt. Men jeg ville byttet ut skummet melk med helmelk, vært litt raus med smøret i panna, en ekstra skive gulost på brødskiva etc. Jeg liker rent kjøtt av kylling, svin og okse, men ville nok forsøkt å spise de delene som inneholder litt mer fett enn det magreste. Mer ris (spiser nesten ikke ris) og pasta om magen tåler det. Nøtter til mellommåltid, gjerne sammen med en frukt. En hel avokado med litt salt og pepper f.eks. Valgt proteintilskudd med et høyere fettinnhold. Jeg tror ofte at det kan være vanskelig for de som skal gå opp for man tenker at matmengden må økes, men om man velger mat som har et høyere kaloriinnhold pr 100 gr enn man gjorde før så er det jo en start. En ting jeg ikke ville gjort er å stappe innpå med masse usunn mat, vektøkning med sunn og næringsrik mat vil være det beste for kroppen. Jeg ville nok tenkt ca 300 kcal mer i døgnet enn forbruk evt mer enn dagens innta, og øke mer etterhver, da får kroppen tilpasset seg et økt opptak uten at det blir for stort sprang. Anonymkode: 1d864...765 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #4 Del Skrevet 28. oktober 2021 Jeg ville ha spist nøtter som mellommåltid væ kanskje honning som pålegg. Avokado og fetaost i salaten/tilbehør. Ellers prøve å spise litt større porsjoner, er egentlig ikke så veldig mye som skal til, merket det når jeg skulle ned i vekt. En halv porsjon ekstra f.eks, eller mer ris/pasta. Laks er ganske fet og kaloririk, spis 2 fileter i stedet for 1. Prøv å fokusere på de sunne matvarene. Anonymkode: 6c4d2...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Del Skrevet 28. oktober 2021 Hva er problemet som gjør at du ikke klarer å gå opp i vekt? Personlig så skulle jeg opp i vekt i en periode der jeg ikke hadde matlyst. Da måtte jeg være kreativ, men hvis matlysten er tilstede og du kun skal øke kroppsvekten så gjelder det jo å øke porsjonsstørrelse og velge fetere mat, og generelt spise det du har lyst på. Det er ikke så vanskelig. En enkel toast med dressing, avokado, bacon og kylling er over 1000 kalorier for eksempel. Nøtter er kaloritette. Du må bare ha flere kalorier inn enn det du forbrenner. Hvis du forbrenner mye per dag, så må du også spise mye mer for å gå opp i vekt. Nå husker jeg ikke helt, men du må vel være 500 kalorier i overskudd i en ukes tid for å gå opp 1kg, er det ikke noe slik? Gjerne korriger meg for de som vet bedre. Anonymkode: 27a14...f32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #6 Del Skrevet 28. oktober 2021 Ostesmørbrød, toast med peanøttsmør og sjokolademelk. Anonymkode: faf6a...5b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 28. oktober 2021 #7 Del Skrevet 28. oktober 2021 Sjokolade og potetgull 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Del Skrevet 28. oktober 2021 Jeg mye opp i vekt og dette er noe av det jeg spiser. -Peanøttsmør,nøtter og banan på havregrøten -Salater til lunsj med blant annet pasta,belgfrukter,oliven,soltørket tomater,avocado og olje eller tahinidressing toppet med frø og kjerner -Lager mye supper og gryter hvor jeg bruker olivenolje,havrefløte,kokosmek,frø/kjerner/nøtter og spiser sammen brød med margarin -Lager smoothiebowls med banan,mango,eplejuice,kokosolje og kokosmelk. Topper med eks banan,avocado,peanøttsmør,nøtter -Spiser nøtter,tørket frukt,næringsbarer,dadler,riskaker med peanøttsmør etc mellom måltidene. -Drikker kalorier til måltidet Anonymkode: 43075...800 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 29. oktober 2021 #9 Del Skrevet 29. oktober 2021 Masse deilige oster, nøtter, bananer, avocado, druer, brød. Og sjokolade av alle slag!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #10 Del Skrevet 29. oktober 2021 Tommelfingerregel: * Øke inntaket så det overgår forbruket. * Godt sammensatte næringsrike og næringstette retter. Jeg bruker f.eks en liten skvett fløte i havregrøten. Jeg lager meg pasta og kylling i fløtesaus, salat med dressing. Protein-rundstykker med godt pålegg. Steker masse gode grønnsaker og fisk, og en klatt rømme på toppen ved servering. Lager ofte couscous som tilbehør, og har i litt ekstra olje. Anonymkode: fbe08...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #11 Del Skrevet 31. oktober 2021 Ville spist større måltider av normal sunn mat og i tillegg noen proteinshaker, ekstra frukt, nøtter osv. Men så legger jeg kjapt på meg om jeg bare øker måltidene litt. Anonymkode: 07d35...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 31. oktober 2021 #12 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 28.10.2021 den 2.33): Hvordan ville du spist hvis du skulle opp i vekt? Jeg synes det er så vanskelig å vite hva en burde spise, for det er så mange meninger om alt.. hva ville du spist? Anonymkode: 19aaf...f7c Beinhard potetgull/ cola diett..🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #13 Del Skrevet 31. oktober 2021 Tenker mest på fett/karbohydrater osv. Jeg spiser allerede mye protein og synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal fylle på med. Er redd for å spise enda mer fett, at det bare blir fett på kroppen eller er skadelig på noen annen måte, og om det er uheldig å spise så mye karbohydrater ifht blodsukker mm Anonymkode: 19aaf...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #14 Del Skrevet 31. oktober 2021 Ville som flere andre skriver her, fokusert på næringsrik og kaloririkmat. Ikke hiv innpå store mengder usunn mat, da blir du slapp og sliten. Velg heller avocado, nøtter, ost, oljer i evt salat, bytte til h-melk. Ikke hiv innpå sjokomelk og smågodt. Anonymkode: a8b10...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #15 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville som flere andre skriver her, fokusert på næringsrik og kaloririkmat. Ikke hiv innpå store mengder usunn mat, da blir du slapp og sliten. Velg heller avocado, nøtter, ost, oljer i evt salat, bytte til h-melk. Ikke hiv innpå sjokomelk og smågodt. Anonymkode: a8b10...95c Jeg spiser allerede sunn og næringsrik mat, kun rene råvarer og aldri ferdigmat eller junk. Hovedproblemet er hva jeg skal spise mer av Anonymkode: 19aaf...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #16 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Tenker mest på fett/karbohydrater osv. Jeg spiser allerede mye protein og synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal fylle på med. Er redd for å spise enda mer fett, at det bare blir fett på kroppen eller er skadelig på noen annen måte, og om det er uheldig å spise så mye karbohydrater ifht blodsukker mm Anonymkode: 19aaf...f7c Fett og karbohydrater er ikke farlig. Og du har fått flere tips her i tråden. Anonymkode: 43075...800 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #17 Del Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 28.10.2021 den 2.33): Hvordan ville du spist hvis du skulle opp i vekt? Jeg synes det er så vanskelig å vite hva en burde spise, for det er så mange meninger om alt.. hva ville du spist? Anonymkode: 19aaf...f7c kebab Anonymkode: 35342...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 1. november 2021 #18 Del Skrevet 1. november 2021 Det samme som jeg gjør nå, bare større mengder av de kaloririke matvarene. Jeg spiser generelt sunt, og prøver å lage det meste fra bunnen av. Hadde f.eks. hatt mer peanøttsmør på havregrøten, større mengder avokado enn jeg spiser nå, sjokolademelk, mer pasta/spagetti, osv. Man trenger ikke øke matinntaket så mye som man kanskje tror, så da er det egentlig ikke så mye større mengder som skal til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #19 Del Skrevet 2. november 2021 Det er samme maten som er sunn for undervektige som for overvektige. Spiser du sunt nok for din kropp, så blir du normalvektig ved å spise deg mett på sunn mat. Er du ikke normalvektig og du spiser deg mett, så spiser du ikke sunt nok for din kropp. Anonymkode: ef177...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #20 Del Skrevet 2. november 2021 Forsøkt å spist oftere og mer. Anonymkode: 5cb40...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå