Gå til innhold

Kvinner, hva syns dere om denne stilen for en mann?

Kipling

Anbefalte innlegg

Startet nylig en tråd om stygg kvinnemote og for å si det sånn, jentene ble sinna. 

Mange tok det personlig og beskyldte meg for å være en objektifiserer og misogynist (dette er absolutt ikke sant i det hele tatt, jeg er bare en helt alminnelig hverdags-sexist).

En del påpekte at mange menn også kler seg stygt (sant nok) og det kom spørsmål om hva slags stil jeg selv har (fair enough), så jeg tenkte jeg skulle lage en tråd om stilen jeg selv liker og hvordan jeg kler meg og få feedbacken deres på det, enten den er positiv eller negativ. 

Jeg kler meg selvsagt etter været og settingen, men det blir vanligvis variasjoner av dette avhengig av hvor og hva jeg skal:

EDIT: Glemte å si det, men dette er for å demonstrere de ulike tingene jeg kan gå med, ikke nødvendigvis hva jeg pleier å gå med i det forholdet det dukker opp her. Så det at det er like mange formelle antrekk som uformelle betyr ikke at jeg går formelt like ofte som jeg går uformelt. Så for eksempel så er det 3 bilder av dresser, men bare 1 bilde av sort tskjorte og jeans, men jeg går mye oftere i sort tskjorte og jeans enn jeg går i dress. 

Er også en del som har nevnt at mange av antrekkene blir for glatte, velstrigglet, og til og med femi... Skjønner at dere kan få det intrykket når dere bare ser klærne, men det blir fort litt mindre "glætt" og velstrigglet når jeg får det på da jeg er litt under 2 meter, har skjegg og er bygd som en tank. Så jeg i disse klærne blir en smule "røffere" enn de modellene som er på bildene.

1

01072014084049631.jpg

2

black-overcoat-navy-suit-light-blue-dres

3

gianni2.png

4

leather-jacket-chelsea-boots-outfit-770x

5

rwco_755457_2_0.jpg

6

318b35e65ff8a524afb8f3094160fa57.jpg

7

fa0bef2ce9ddca231b542a29a8dc1a20.jpg

8

Insta-image-62.jpg?12074731670489316785

9

c2bef9ab0081cad4841e5063f8f8a1c2.jpg?fit

10

Fresh-Dark-Blue-Blazer-Outfit-Ideas-For-

Endret av Kipling
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo velkledde herrer. Men vi bor i Norge ikke Stockholm🤣

Anonymkode: 2d181...0e1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle antrekkene var fine, selv om jeg ikke liker så "glatte" menn. Nr. 4 og nr. 6 var nærmest slik jeg liker menn.

Anonymkode: 2a5b2...92c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser jo at mange av dem bryr seg om hvordan de ser ut, men sånn preppy stil med genser over skjorte og generelt "pappagutt"-look er ikke min greie. Ellers var det jo mange flotte antrekk der, men liker egentlig en litt mer røff look på menn.

Men alle de der antrekkene er bedre enn de slaskete og stygge "antrekkene" mange menn går med. Så fint at du faktisk bryr deg om hvordan du ser ut.

Anonymkode: 7f2dc...906

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske kjedelig og pregløst, det meste av det

Anonymkode: 91663...eec

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Ser bra ut! Er nesten litt for velkledd og striglet for min smak 🙈 Ett par grå joggebukser kan veie opp for det da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt mye og striglet om dette er fritidsklærne også. Hadde i det minste håpet at jeans og tskjorte er på litt oftere enn det fremstår. Evnt en shorts eller kosebukse hjemme som matcher det at jeg diller rundt i koseklær når jeg ikke skal noe sosialt eller på jobb. 

Anonymkode: 87b6f...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjellig, pent men veldig ut av katalogen, mangler personlighetspreg og selvtillit. 

Anonymkode: 7b61c...b66

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er jo velkledde herrer. Men vi bor i Norge ikke Stockholm🤣

Jeg aner ikke hva det betyr. Stilig er stilig uansett hvor du er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir litt mye og striglet om dette er fritidsklærne også. Hadde i det minste håpet at jeans og tskjorte er på litt oftere enn det fremstår. Evnt en shorts eller kosebukse hjemme som matcher det at jeg diller rundt i koseklær når jeg ikke skal noe sosialt eller på jobb. 

Anonymkode: 87b6f...855

Jeans og tskjorte er det jeg bruker oftest. Tett etterfulgt av jeans og lammeulls crewneck med en eller annen jakke eller kort frakk når det er kaldere. Skulle antallet bilder være representativt for bruken hadde det vært en del mer mer tskjorte bilder enn dressbilder.

Og jeg sitter forsåvidt i mørkeblå joggebukse nå, men jeg sitter i den fordi den er digg å ha på, ikke fordi jeg syns den ser bra ut, så sånn sett blir det ikke helt et eksempel på klessmaken min. Og den er aldri på utenfor huset. Tro meg den ser helt jævlig ut, men er utrolig digg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (5 minutter siden):

Det jeg mener er at folk er mer velkledde i Stockholm og at denne stilen er mer akseptert der. Her i bondske Norge er folk negative til folk som kler seg pent og ser litt vestkant ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det jeg mener er at folk er mer velkledde i Stockholm og at denne stilen er mer akseptert der. Her i bondske Norge er folk negative til folk som kler seg pent og ser litt vestkant ut.

Kipling skrev (7 minutter siden):

Forresten er du fan av Rudyard Kipling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Forresten er du fan av Rudyard Kipling?

Har ikke merket noe særlig til det. Er vel et spørsmål om hvordan man er kledd i forhold til settingen og hvordan man oppfører seg. Er man overdressed og virker nedlatende så er det ikke populært men har man truffet på dresskoden (men med mer elegant gjennomføring) og man oppfører seg jordnært og hyggelig, så vet jeg ikke om man irriterer på seg så mange.

Men nå er jeg litt under 2 meter høy og bygd som en gorilla, så jeg får ganske lite skitt fra fremmede uansett.

Ja jeg er fan av Rudyard Kipling, hvordan det?

Endret av Kipling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge vil damer helst ha skitne, feite menn som går med kjeledress og turklær

Anonymkode: 96123...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker 4, 6 og 7, men innser at jeg ofte går med menn som kler seg noe annerledes. Også er jeg veldig glad i at menn går i turtleneck, av en eller annen grunn: Turtleneck Sweaters Men Autumn Winter Fashion Casual Solid Color Long  Sleeve Pullovers Men Sweater Knitwear Blue Black Sweaters|turtleneck  sweater men|fashion men sweatermen fashion sweater - AliExpress

300 Best Men's roll neck sweater outfits ideas | roll neck sweater outfit,  mens roll neck sweater, roll neck sweater

Ellers er jeg veldig glad i denne stilen og skulle ønske den kom inn på et tidspunkt:

Tom Tykwer Babylon Berlin Coat - HjacketsRetro outfit for men: 50 inspiring trendy ideas 2020 (photos)

Dagens penklær for menn synes jeg er fryktelig kjedelige. Bare kanter.

Anonymkode: e6efd...2b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...