Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en parfyme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fylt 40. Føler ikke jeg passer til typiske «unge» parfymer lenger, men orker ikke for tunge og voksne parfymer heller.. Liker litt friske parfymer, men må også være noe dybde der.
Liker f.eks Burberry Her og My Burberry Blush, men ser de skal passe best til jenter under 25, så jeg er ikke helt i målgruppa!
Noen som har andre anbefalinger?

Anonymkode: 473de...ac4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk det DU liker. Men ellers så liker jeg selv veldig godt Jo Malone sine. Og Replica. De sitter så godt på huden, men lukter ikke overveldende, liksom.

Anonymkode: 63e7e...e32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martineroxyy
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har akkurat fylt 40. Føler ikke jeg passer til typiske «unge» parfymer lenger, men orker ikke for tunge og voksne parfymer heller.. Liker litt friske parfymer, men må også være noe dybde der.
Liker f.eks Burberry Her og My Burberry Blush, men ser de skal passe best til jenter under 25, så jeg er ikke helt i målgruppa!
Noen som har andre anbefalinger?

Anonymkode: 473de...ac4

Mann eller kvinne?:) 

jeg elsker denne. Super god og voxen duft 

9223769E-9621-4DF7-9A08-41D19A5C1985.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har akkurat fylt 40. Føler ikke jeg passer til typiske «unge» parfymer lenger, men orker ikke for tunge og voksne parfymer heller.. Liker litt friske parfymer, men må også være noe dybde der.
Liker f.eks Burberry Her og My Burberry Blush, men ser de skal passe best til jenter under 25, så jeg er ikke helt i målgruppa!
Noen som har andre anbefalinger?

Anonymkode: 473de...ac4

Armani - My Way. Den finnes i de fleste parfymebutikker. Jeg komplimenterte akkurat en 60 år gammel dame for denne :p, og ble overrasket over at den luktet såpass ungt. Jeg prøvde den så selv (kvinne 30), men den passet dessverre ikke meg, da jeg er mer på unisex-dufter. Den er småfrisk, men mest myk. En ganske feminin duft. Ellers er Aqua Allegoria-linjen til Guerlain veldig frisk. Kenzos Flower synes jeg er nydelig.

Anonymkode: 88914...dbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å!! Jeg glemte jo helt Aerin: Hibiscus Palm særlig. Veldig flott duft. Den bør du prøve. Lilac Path er også god, men varer ikke så lenge på meg.

Anonymkode: 88914...dbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale Chance fra Chanel, og Aqua diGioia fra Armani. - Eller en av de andre fra Armani, der er mange ulike å velge blant.

Det beste er at du stikker innom et parfymeri en dag det er rolig og du kan få god hjelp. Så prøver du deg frem, og går tilbake og kjøper den du synes fungerer best for deg. Vi har så ulik smak, så det er ikke sikkert de du får anbefalt her vil passe akkurat for deg.

Anonymkode: 95317...e08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å gå i butikk å lukte selv, evt hvis du vet om noen toner du liker ekstra godt (sitrus, musk, floral, tonkabønner etc) så kan du se etter andre parfymer med lignende duftprofil eller spørre ansatte på et parfymeri om de har en fresh/søt/krydret parfyme å anbefale. Jeg pleier å se på hvilke parfymer andre har likt på fragrantica også lukte på de i butikk.

Anonymkode: cbbc7...44b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens! Flere tips her jeg skal sjekke ut. Må innom et parfymeri og prøve litt 😊

Anonymkode: 473de...ac4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diptyque!! Vetyverio eller Philosykos, for eksempel. Ser at mye av det som blir anbefalt er sukkersøtt. Det blir man fort lei. 

Anonymkode: af2ad...e81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er 43, og har falt for Clean Skin. 

Anonymkode: 05948...f58

Den serien har jeg så lyst til å like og har prøvd den på flere ganger! Men dessverre lukter de ikke godt på meg… Er så rart hvor forskjellig det kan lukte på forskjellige folk.

Anonymkode: 473de...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chloe, Nomade. Alle kommenterer den. Lukter helt vanvittig godt. 

Anonymkode: b597c...680

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Bruk det DU liker. Men ellers så liker jeg selv veldig godt Jo Malone sine. Og Replica. De sitter så godt på huden, men lukter ikke overveldende, liksom.

Anonymkode: 63e7e...e32

Jo Malone sine parfymer lukter nydelig, men holder overhodet ikke på huden.

Anonymkode: 569d0...328

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg heller å gå inn på et parfymeri og lukte. Eller på taxfree der de har større utvalg. Parfymepreferanser er så personlig. Har fått masse tips fra folk som ikke falt i smak. Og bestilte nylig en parfyme på nett som tilsynelatende hadde alle notene jeg liker; YSL sin Cinema. Men den ble alt for tung for meg irl.

Og siden du nevner Burberry så syns jeg ikke nødvendigvis disse er "unge" for en 40-åring. Liker selv Brit og London, og disse var det min 60-årige kollega som anbefalte. 

Anonymkode: 2020e...dcc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2021 den 22.43):

Min favoritt :)

 

https://au.cwa.sellercloud.com/images/products/2191922.jpg

Anonymkode: 5c900...666

Min også, ogBlue Ralph Lauren. Den har vært ute av produksjon i noen år men blir nå laget i 125 ml flasker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: var innom et parfymeri i dag og etter et tips fra den ansatte falt jeg pladask for Mon Guerlain, den er helt nydelig og passe frisk/søt/varm. Perfekt for hverdag og høst. Kan anbefales for alle som liker parfymer som ikke er alt for «mye» men samtidig ikke kjedelig.

Anonymkode: 473de...ac4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...