Rosa Dartle Skrevet 27. oktober 2021 #41 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 20.24): Hvordan reagerer dere hvis noen sier at de er glade for at de ikke har barn? Anonymkode: 96c29...0d3 Helt greit 😄 Selv om det er litt rart å si til meg som har barn. Akkurat som jeg ikke svarer på en sånn måte på deres glad i/liker-ting. «Jeg var på teater i helgen, det var hyggelig». «Åh, det er jeg glad for at ikke jeg var». 🤔 Eller, full forståelse for at man ikke ønsker barn. Jeg hadde et liv jeg elsket før jeg fikk barn, og det var mer tilfeldigheter enn savn som gjorde at jeg faktisk endte opp som mor. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #42 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det passer ikke for alle å ha barn. Mange de som har barn skjønner ikke dette. Jeg har tre barn selv. Og forstår hvorfor noen forblir frivillig barnløse. Barn er ikke alt. Anonymkode: 3fa6d...942 Virkelig? Jeg har inntrykk av at se eneste som bryr seg om noen folk får barn eller ikje er mødrene deres. Alle andre driter vel i det? Har aldri hørt om noen som bryr seg om andre får barn eller ikke. You do you! Anonymkode: cc527...c52 2
Rucula Skrevet 27. oktober 2021 #43 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg er glad jeg har barn, men SYYYYYKT glad jeg ikke har hund! -Blir noen støtt av det da?? Anonymkode: cde28...794 litt 😂 Jeg er syyykt glad jeg har hund 2
GulSitron Skrevet 27. oktober 2021 #44 Skrevet 27. oktober 2021 Spørs hvilken situasjon det blir sagt. Har barnet mitt en dårlig dag og sutrer mye så tenker jeg egentlig "okei, han er ikke alltid sånn. 90% av tiden er han bare blid" Er barnet bare glad og lager godlyder og noen sier det tenker jeg "okei, det er ditt valg." Før kunne jeg tenke "åh, jeg er så glad for at jeg ikke har barn" når jeg f.eks satt på kollektiv og hørte at et barn hylgråt. Nå er det vanskelig å se for meg et liv uten barn. Hører jeg et barn hylgrine på kollektivt får jeg medfølelse for forelderen. Selv blir jeg super stressa hvis barnet mitt viser misnøye på f.eks tog fordi jeg ikke ønsker å være til bry eller plage andre 😅
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #45 Skrevet 27. oktober 2021 Forstår de godt. 🙂 Men det kommer vel litt an på i hvilken sammenheng det blir sagt da. Anonymkode: 06033...638
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #46 Skrevet 27. oktober 2021 Livet mitt er tomt uten ungene, så er glad jeg har de! Folk uten sosiale antenner som buser ut med slike setninger, uten at de er spurt: Fint de ikke reproduserer seg. Om de blir spurt: Helt greit. Man tilpasser seg livssituasjon man har. Anonymkode: 2e3a7...02a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #47 Skrevet 27. oktober 2021 Jeg ville ikke ha barn, syntes det virka skikkelig kjipt. Nå er jeg blitt den klisjeen jeg hata, etter jeg ble mamma synes jeg det er det beste i verden blabla. Sånn er det bare. Men jeg husker hva jeg følte, før jeg ble mamma. Og skal aldri glemme det, for jeg hadde vært svært lykkelig uten barn også. Det er et 100% meningsfullt liv det også, det er bare et helt annet liv. Litt som at noen vil bo i byen,andre på landet, for å sette det på spissen. Alt er like bra, så lenge personen er fornøyd. Å være mamma overgår alt for meg, ville ikke bytta det mot noe. Men hadde jeg aldri fått barn hadde jeg aldri visst, og jeg hadde jo derfor vært kjempelykkelig! Synes det er kjempebra med folk som er ærlige mot seg selv og ikke får barn bare fordi det forventes. Jeg skulle ikke ha barn, men til slutt klarte jeg ikke leve med å aldri få oppleve å bli mamma. Det måtte jeg bare. Så ble ett barn jeg rakk. Nå angrer jeg på at jeg ikke starta før. Jeg er blitt den klisjeen jeg hata. " Å bli mamma er det beste i verden". Men ja, det føles slik. Anonymkode: 77ea0...cdf
beige Skrevet 27. oktober 2021 #48 Skrevet 27. oktober 2021 Tenker at de ikke vet hva de snakker om, for det gjør de jo faktisk ikke;) 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #49 Skrevet 27. oktober 2021 Akkurat i dag tenker jeg at de er fornuftige. To sure tenåringer som begge klarer å lage ekstremt dårlig stemning. Anonymkode: 4fac7...eba 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #51 Skrevet 27. oktober 2021 Er vel den eldre garden som reagerer mest på det. Folk er forskjellige. Vil man ikke ha barn, så er det jo bra for alle parter at man ikke har barn. Tenker jeg. Anonymkode: 4e12b...6a6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #52 Skrevet 27. oktober 2021 Tenker egentlig stakkars… du aner ikke hva du går glipp av Anonymkode: 520a9...f6f
Tanuki Skrevet 28. oktober 2021 #53 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg tenker, helt ærlig, at de er litt dumme og kommer til å angre senere. Barn er ikke for alle og det er greit. men folk som stadig må understreke at de er glade for å ikke ha barn tror jeg sier det mest for å overbevise seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #54 Skrevet 28. oktober 2021 Tanuki skrev (13 timer siden): Jeg tenker, helt ærlig, at de er litt dumme og kommer til å angre senere. Barn er ikke for alle og det er greit. men folk som stadig må understreke at de er glade for å ikke ha barn tror jeg sier det mest for å overbevise seg selv. Haha. Jeg er faktisk glad for at jeg ikke har barn. Selvsagt ikke noe jeg går rundt og forteller da. Jeg har bestemt meg for å ikke få barn, jeg kommer nok ikke til å angre senere og jeg er ikke dummere en de som har valgt å få barn. Kattunger derimot er veldig mye søtere en menneskebabyer. Katten min er verdens fineste og hjertet mitt. Anonymkode: 96c29...0d3 2
jordbær86 Skrevet 28. oktober 2021 #55 Skrevet 28. oktober 2021 Tanuki skrev (13 timer siden): Jeg tenker, helt ærlig, at de er litt dumme og kommer til å angre senere. Barn er ikke for alle og det er greit. men folk som stadig må understreke at de er glade for å ikke ha barn tror jeg sier det mest for å overbevise seg selv. Og du prøver nok å overbevise deg selv om at valget om barn var riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #56 Skrevet 28. oktober 2021 beige skrev (17 timer siden): Tenker at de ikke vet hva de snakker om, for det gjør de jo faktisk ikke;) De som har barn lever jo mye lykkelige liv har det blitt sagt Anonymkode: 96c29...0d3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #57 Skrevet 28. oktober 2021 Tanuki skrev (17 timer siden): Jeg tenker, helt ærlig, at de er litt dumme og kommer til å angre senere. Barn er ikke for alle og det er greit. men folk som stadig må understreke at de er glade for å ikke ha barn tror jeg sier det mest for å overbevise seg selv. Så man er dum hvis man er glad man ikke har barn? Kan jo hende de ikke angrer senere. Anonymkode: 96c29...0d3 1
Maskopi Skrevet 28. oktober 2021 #58 Skrevet 28. oktober 2021 Reagerer ikke, folk velger forskjellig og det skal vi respektere. 2
Tanuki Skrevet 28. oktober 2021 #59 Skrevet 28. oktober 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Haha. Jeg er faktisk glad for at jeg ikke har barn. Selvsagt ikke noe jeg går rundt og forteller da. Jeg har bestemt meg for å ikke få barn, jeg kommer nok ikke til å angre senere og jeg er ikke dummere en de som har valgt å få barn. Kattunger derimot er veldig mye søtere en menneskebabyer. Katten min er verdens fineste og hjertet mitt. Anonymkode: 96c29...0d3 Fint, da er du ikke en jeg siktet til. 7 hours ago, AnonymBruker said: De som har barn lever jo mye lykkelige liv har det blitt sagt Anonymkode: 96c29...0d3 Livet med barn og Familie AS er nok mer slitsomt enn livet som barnløs, det er klart. Er det pga barn eller skev fordeling av ansvar mellom mor og far? 7 hours ago, jordbær86 said: Og du prøver nok å overbevise deg selv om at valget om barn var riktig. Jeg vet at valget mitt om å få barn var riktig for meg, men jeg føler ikke behov for å gå rundt å fortelle det til andre. Venninnen min er frivillig barnløs, det har null og si for meg, vi finner på mye sammen, med og uten barn. Dessuten bruker hun ikke "frivillig barnløs" som en identitet.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #60 Skrevet 29. oktober 2021 Helt greit. Tre av våre beste venner er barnløse. To av de er et par som bestemte seg for at de trivdes mer med jobb, spontane reiser, mye turer i skog og mark til å ville ha barn. Den siste er en evig singel kompis som også lever for jobben. Anonymkode: 8f00a...e22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå