Gå til innhold

Dere med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

reagerer ikke, hvorfor skulle jeg det? 

Skal jeg bli snurt fordi enkelte ikke vil ha hund, når jeg har hund? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er glad jeg har barn, men SYYYYYKT glad jeg ikke har hund! 

-Blir noen støtt av det da?? 

Anonymkode: cde28...794

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker jo å ha barn så jeg tenker automatisk, du vet ikke hva du går glipp av. Men hver sin smak og respekter at barn ikke er for alle:) 

Anonymkode: fc568...6bd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan reagerer dere hvis noen sier at de er glade for at de ikke har barn?

Anonymkode: 96c29...0d3

Hva er dette med å reagere på alt da? Jeg reagerer ikke på det - de er vel glade for at de ikke har barn da!

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det er en litt asosial måte å formulere seg på.

Det vanlige ville vært å si «jeg er barnefri/ønsker meg ikke barn». 

Anonymkode: cbca0...633

• Liker 2
Skrevet

Da tenker jeg at det er fint for dem at de synes det, men at det er litt smålig å si det i en kontekst der man er med andre småbarnsmødre. 

Akkurat som jeg ikke sier til hundeeiere at jeg er sjeleglad at jeg ikke har hund, eller st jeg er sjeleglad for at jeg har barn 

Anonymkode: 4fd07...c40

• Liker 2
Skrevet

Dersom dei er ressursterke flotte folk med høg IQ, god økonomi og stort hjerterom så synest eg det er synd men legger meg ikkje opp i folk sitt privatliv.

Dersom det er uføre snowflakes som sprer antivaxx propoganda og seie ting som "barn er litt som å ha hund" er eg glad dei ikkje reprodusere. 

Uansett noko folk velje sjølv.

Anonymkode: 15a8d...d07

• Liker 1
Skrevet

Reagerer ikke på det! Noen liker katter, noen liker barn, noen liker blå biler, noen vil bo i byen, noen mer landlig.... Så lenge folk gjør det som er riktig for dem, så er det flott, tenker jeg!

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jeg synes det er helt greit de mener det, men synes alltid det har vært litt rart med de som oppsøker barn/gravid-delen her på forumet for å skrive det i trådene til folk som sliter. Lurer på hva de feiler for noe, og hvorfor ikke de gjør alt det de barnløse kan ønske seg å gjøre, uten å måtte ha trangen til å oppsøke forum for foreldre på internett :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Svarer bare at jeg for min del er veldig glad for at jeg har barn.

Anonymkode: e4f0a...f4c

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle jeg reagert?:klo:

Anonymkode: a3631...785

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Fint for dem. 

Jeg er glad for at jeg ikke har hest🧐

Skrevet

Deres liv, kropp og valg, enkelt og greit. De trenger ikke å forsvare valget sitt for min del. Om de sier det fordi de mener det, eller om det er til forsvar fordi de ikke kan få, aner jeg jo ikke. Jeg har ikke noe med det heller. Selv om andre ikke vil ha barn, trenger ikke det bety at de prøver å fornærme meg. 

Skrevet

Dersom noen sier til meg at de er glade for at DE ikke har barn, er det deres sak. Akkurat som at jeg har barn er min sak. Jeg trenger ikke å mene noe om deres valg, de trenger ikke å mene noe om mitt. 

Derfor avhenger det veldig av sammenhengen det blir ytret i. Taktløse, skadefro "haha, glad det ikke er meg" når noen beklager seg over en kjip situasjon er bare teit. Men at folk er åpne om at de er glade for at de har valgt vekk barn, er uproblematisk. Man må selv velge hvordan man vil leve. At noen andre velger vekk barn, gjør ikke mitt valg om å få barn mindre riktig for meg. 

• Liker 1
Gjest LeseInnlegg
Skrevet (endret)

slettet

Endret av LeseInnlegg
Skrevet

Jeg synes det er en veldig spesiell ting å si til noen som har barn. Akkurat som jeg ikke ville sagt jeg er glad jeg ikke har hund til noen som har hund, eller jeg er glad jeg ikke bor på landet til noen som bor på bygda, eller at jeg er glad jeg ikke er singel til noen som er det. Men jeg bryr meg ikke om det utover å tenke at denne personen har lite sosial kompetanse.

Anonymkode: 48a42...d80

• Liker 4
Skrevet

Må innrømme at eg reagerte litt når ei med to barn sa at å vere med oss med tre var prevantivt...😅 Det synes eg var frekt. (Dei er høflige og greie,men det blir jo litt lyd). Bortsett frå det reagerer eg ikkje på det, dette er jo opp til kvar enkelt.

• Liker 2
Skrevet

Det passer ikke for alle å ha barn. Mange de som har barn skjønner ikke dette. Jeg har tre barn selv. Og forstår hvorfor noen forblir frivillig barnløse. Barn er ikke alt. 

Anonymkode: 3fa6d...942

Skrevet

Det tenker jeg er vedkommendes rett. Ingenting å reagere på  

Anonymkode: d870b...5d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tenker det har et noe fatteslig liv, og at det vil bli enda stusseligere når de blir eldre.

Anonymkode: a2096...a6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...