Gå til innhold

Alle har enkle babyer unntatt meg...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler med deg og har hatt det på samme måten med begge mine! Eldstemann hadde kolikk og skrek masse, masse amming på natt og urolig - kunne aldri være med på kafé osv med de rolige babyene i barselgruppa fordi jeg aldri visste når skriketoktene kom. Følte meg supermislykka som mamma. Andremann skriker ikke like mye/lenge av gangen, men det er veldig høyt volum på han og han er klistremerke som nekter vogn og bilstol og kun sover i bæresele eller på puppen. Samsover på natta og det er masse oppvåkning/amming. Jeg synes babytiden er pyton superslitsom selv om jeg elsker barna. Minste er 2,5 mnd nå og teller bare ned til jula er her og den verste uroligheten forsvinner rundt 4-5 mnd. Savner jobben og tid til trening og egne ting. Eneste trøsten er at det går over og faktisk - de rolige babyene i første barselgruppa har vært langt mer urolige og vanskelige barn da de ble større enn min eldste kolikkbaby, som i dag er en veldig rolig gutt på 6,5 år💙. Så det blir fine barn av urolige babyer! Han har også sovet som en stein på natta fra han var 11 mnd. Heldigvis er babytiden bare en kort tid av deres og vårt liv, selv om det er helt skrekkelig slitsomt mens det står på og man ser ingen ende på det. Jeg har en veldig fin helsesøster og hun sa det er helt greit å telle dagene til baby er større 🥰

Anonymkode: f60bd...ca5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner det er jævlig irriterende å høre når du har det tøft selv. Trøet deg med at du utvikler deg mer som menneske ved å gå gjennom dette enn de som glir gjennom. Det kommer mange prøvelser i livet hvor det er nyttig å ha vært ute en vinternatt før.

Anonymkode: 2f3ca...952

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Får stadig snap av venninner som viser bilder av å slappe av med bok, strikketøy eller kaffe mens de har babyer som sover i timesvis (alt fra 3 mnd til 8mnd babyer). Får bilder av smilende babyer i vogna på tur og hører at babyene er sååå rolige og enkle å ha med å gjøre. Dette er 5 venninner som elsker permisjonstiden med mye ro og harmoni og babyer som sover hele dagen, hele natten og våkner Sent på morningen. 

Jeg derimot har en baby som er mer våken enn han sover. Våkner 05 om morningen, sover kun 30 minutt om gangen, mye sutring på kvelden, våken 1000 ganger om natten.  I tillegg er han ekstremt klistermerkebaby og må enten bæres av meg eller leke, men aldri leke alene. Jeg får ikke gå på do alene engang uten sutring. 

Føler meg helt alene om å ha en krevende baby og å ikke elske permisjonstiden.. Hver gang jeg sier at jeg er sliten for jeg var oppe 05 så hører jeg " åååå såååå tidlig, her var vi oppe klokka 10.00!"..

Er det fler med krevende baby eller we det kun meg?! 

Anonymkode: 9194b...df6

Du er ikke den eneste selv om det føles slik ut💖 Det blir bedre, selv om du ikke tror det selv. Ta vare på deg selv oppi det hele, det er utrolig viktig! Gi deg selv pusterom og ta noen snarveier er helt lov.

Anonymkode: c342e...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var helt vanvittig krevende de første månedene. Kunne aldri gå ut med vogn, bare skrik og skrål med en gang han våkna oppi der. Samboer jobba hver dag fra morgen til kveld, mye alene og babyen var besatt av nærhet og nektet bæresele. Måtte bære i armene hele dagen. Vondt i rygg, nakke og bein hver kveld  etter å ha trampet rundt dagen lang med han i armene. Følte meg nesten som i fengsel og kom meg ikke ut.  Jeg elsket det, samtidig var det beintøft. Aldri kjent på så absurde kontraster i følelseslivet før. 

Nå er babyen snart 7 måneder og en sann drøm. Han er så harmonisk at jeg tror ikke en baby kan bli enklere. Jeg fulgte rådet til folk her inne faktisk, at jeg bare skulle gi babyen all den nærheten han trengte og så ville jeg mest sannsynlig få igjen for det senere. Og det tror jeg var riktig. For i dag er babyen veldig trygg, blid og blir mer og mer selvstendig. Etter vi bytta til sportsdel på vogna og han fikk se mer kan jeg være ute i timesvis med vogn. Det som var kjempetøft snudde om til å bli superharmonisk. En røff start med en klistermerkebaby trenger absolutt ikke bety at man har en krevende unge. Den første tiden går fort, bare prøv å imøtekomme babyens behov så tipper jeg du vil se at ting faller mer og mer på plass.

Jeg er sjeleglad jeg bare gav meg helt fullstendig hen til det babyen trengte. Det var verdt det, selv om det var så tøft at jeg tror det er det tøffeste jeg har stått i. Men man vokser på det! 

Anonymkode: 59e08...35a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Aldri kjent på så absurde kontraster i følelseslivet før. 

Nå er babyen snart 7 måneder og en sann drøm. Han er så harmonisk at jeg tror ikke en baby kan bli enklere. Jeg fulgte rådet til folk her inne faktisk, at jeg bare skulle gi babyen all den nærheten han trengte og så ville jeg mest sannsynlig få igjen for det senere. Og det tror jeg var riktig. For i dag er babyen veldig trygg, blid og blir mer og mer selvstendig.

En røff start med en klistermerkebaby trenger absolutt ikke bety at man har en krevende unge. 

Jeg er sjeleglad jeg bare gav meg helt fullstendig hen til det babyen trengte. Det var verdt det, selv om det var så tøft at jeg tror det er det tøffeste jeg har stått i. Men man vokser på det! 

Anonymkode: 59e08...35a

(Har fjernet noe i siteringen)

Haha, kjenner meg SÅ igjen i de absurde kontrastene i følelseslivet! Jeg elsket babyen over alt på jord, men hatet virkelig livet, fordi jeg ikke sov og alt var beintøft. Har aldri både hatet og elsket en periode så mye samtidig.

Jeg gjorde også som deg; ga klistremerkebabyen all nærheten og alt den ville. Og gjett hva, jeg har også fått en enkel unge etterpå! Folk kommenterer hvor grei, trygg, rolig og utadvendt babyen min er.

Nyfødtperioden er spesiell, man vet aldri hva man får, så den er ikke representativ for hvordan barnet blir senere - med mindre man faktisk velger å ignorere en klistremerkebaby sine behov, dét tror jeg kan slå veldig negativt ut i lang tid etterpå.

Anonymkode: 65c70...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 20.48):

Hvorfor lyver de? Jeg har en enkel baby på 9 måneder. Fra dag én sov hun godt på natta. Våkna bare for mat én gang ila natta, og sov videre til klokka 08. Sover flere timer sammenhengende på dagtid, noe hun alltid har gjort. Skriker omtrent aldri. Kan sutre litt når hun er sulten, men skriker aldri. Smiler omtrent hele dagen lang. Jeg vet jeg er heldig med henne, men det er ikke løgn at hun er så enkel. Alle som treffer henne kommenterer det også. 

Anonymkode: 60714...c38

Lite sannsynlig at alle 5 har uvanlig rolige babyer. Merket det i barselgruppeb min at ingen turte å si sannheten, altså noe som som helst negativt, før noen først hadde begynt. Og om ingen dro igang «klagingen» var alt bare fryd og gammen hos de andre.

Anonymkode: 46b68...7c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke stole på sosiale media da, legger jo ikke ut snap når babyen hylskriker og trenger deg :) jeg tar meg kun tid til å snappe når baby sover, derav kan det se ut som at jeg har en veldig rolig baby selv om hun i realiteten kun sover 30 minutter i strekk🤣 og vil jo heller ikke klage, så orker ikke å gå rundt å påpeke at hun våkner 4 ganger om natten 😛  tror din baby er helt normal, og hvis det stemmer som veninnene dine sier at de har drømmebabyer er nok det mer unormalt en barnet ditt :) 

Anonymkode: 33ee1...215

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortvilelsen din. Jeg hadde også en baby som sov ca. Aldri og det hjalp meg ikke stort når andre venninner med baby kom med slengbemerkninger om at det var «så rart» fordi babyene deres sov masse og de hadde aldri hørt om grinete babyer som sov lite 🙄

Anonymkode: 44388...8ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tror jeg har en himla enkel baby som bare sover og er blid. Det er ikke tilfellet. Men det er det jeg deler med de rundt. Jeg føler ikke for å dele alt om min baby's vanskeligheter, sykdommer, søvnproblemer o.l. med gud og hvermannsen. Det er forbeholdt mine aller nærmeste. Men hvis folk kommenterer det, at jeg har det så lett, så minner jeg de på at de ikke vet hvordan ting er døgnet rundt :) 

Anonymkode: cb61e...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 20.17):

Får stadig snap av venninner som viser bilder av å slappe av med bok, strikketøy eller kaffe mens de har babyer som sover i timesvis (alt fra 3 mnd til 8mnd babyer). Får bilder av smilende babyer i vogna på tur og hører at babyene er sååå rolige og enkle å ha med å gjøre. Dette er 5 venninner som elsker permisjonstiden med mye ro og harmoni og babyer som sover hele dagen, hele natten og våkner Sent på morningen. 

Jeg derimot har en baby som er mer våken enn han sover. Våkner 05 om morningen, sover kun 30 minutt om gangen, mye sutring på kvelden, våken 1000 ganger om natten.  I tillegg er han ekstremt klistermerkebaby og må enten bæres av meg eller leke, men aldri leke alene. Jeg får ikke gå på do alene engang uten sutring. 

Føler meg helt alene om å ha en krevende baby og å ikke elske permisjonstiden.. Hver gang jeg sier at jeg er sliten for jeg var oppe 05 så hører jeg " åååå såååå tidlig, her var vi oppe klokka 10.00!"..

Er det fler med krevende baby eller we det kun meg?! 

Anonymkode: 9194b...df6

Neida 🙋‍♀️

Holdt på å daue jevnlig frem til sånn 2,5-3 års alder 💆‍♀️😅 Etter det ble det stadig gøyere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...