AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #21 Del Skrevet 29. oktober 2021 Mini th skrev (På 26.10.2021 den 16.48): Heisann. Jeg har etter 1 år og 7 mnd prøving fått letrozol. Har ikke pco eller pcos, alt fint. Lurer bare på om andre som har fått letrozol? Vet ikke helt hvorfor jeg fikk der da gynekologen ikke var veldig flink til og prate og forklare 🙈 er i gang med 2 runde enkel dose. Har mistet troen og håpet på barn så hadde vært hyggelig og høre noen solskinnshistorier. Jeg ble gravid på første forsøk med letrozol (femar). Har ikke fått pco, men har tendenser. Fikk helt vanvittig kraftig eggløsning, gikk nesten og krøka meg av smerter. Men - det fungerte! 👍🏼🎉 Anonymkode: 02e9c...9c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #22 Del Skrevet 29. oktober 2021 Vi var uforklarlig infertile, og jeg ble satt på clomifren, men legen nevnte at vi like gjerne kunne forsøkt letrozol. Jeg ble ikke gravid på det, men husker jeg lurte på om det var noe poeng siden jeg har regelmessig eggløsning og alt ser fint ut. Legen sa det kunne være det. Som jeg forstod det var det delvis var noe med det en bruker over nevnte, timingen på eggløsningen, som kunne ha betydning uten at man med sikkerhet vet hvordan og hvorfor. Og delvis var det i hvert fall for min del at jeg modnet to egg i stedet for ett de syklusene jeg gikk på hormoner, og dermed hadde dobbel sjanse. Masse lykke til videre. Vi fikk to barn til slutt, et med IVF og en overraskelse uten noe hjelp. Til tross for år med resultatløs prøving hvor mensen kom etter klokka hver måned. Anonymkode: 25517...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini th Skrevet 29. oktober 2021 Forfatter #23 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble gravid på første forsøk med letrozol (femar). Har ikke fått pco, men har tendenser. Fikk helt vanvittig kraftig eggløsning, gikk nesten og krøka meg av smerter. Men - det fungerte! 👍🏼🎉 Anonymkode: 02e9c...9c0 Ååå, takk for du deler . Ja kjenner eggløsning til vanlig med denne mnd jeg gikk på letrozol fikk jeg noen ekstra sterke smerter . Skal til gyn til mandag , tok siste tablett på runde 2 igår 🤞🤞 håper virkelig det kan funke her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini th Skrevet 29. oktober 2021 Forfatter #24 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi var uforklarlig infertile, og jeg ble satt på clomifren, men legen nevnte at vi like gjerne kunne forsøkt letrozol. Jeg ble ikke gravid på det, men husker jeg lurte på om det var noe poeng siden jeg har regelmessig eggløsning og alt ser fint ut. Legen sa det kunne være det. Som jeg forstod det var det delvis var noe med det en bruker over nevnte, timingen på eggløsningen, som kunne ha betydning uten at man med sikkerhet vet hvordan og hvorfor. Og delvis var det i hvert fall for min del at jeg modnet to egg i stedet for ett de syklusene jeg gikk på hormoner, og dermed hadde dobbel sjanse. Masse lykke til videre. Vi fikk to barn til slutt, et med IVF og en overraskelse uten noe hjelp. Til tross for år med resultatløs prøving hvor mensen kom etter klokka hver måned. Anonymkode: 25517...bb0 Ok takk for svar ! Håper gynekolog ser flotte egg på mandag 🤞 jøss , så gøy da at dere fikk en uten hjelp da. Ja mensne kommer til samme tid hver mnd, og mister jo helt motet. Tusen takk, håper snart det er min tur 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. oktober 2021 #25 Del Skrevet 30. oktober 2021 Fikk letrozol fordi jeg syns jeg hadde så sen EL... det begynte å gå utover psyken og hvor mye prøvetid jeg hadde igjen. Letrozol funket som gull da jeg fikk tidlig EL av den. Normaltidig EL. Men tok 6 mnd før jeg ble gravid da, da det jo uansett beror på flaks til slutt. At sædcellen treffer egget... Gikk forøvrig på metformin i tillegg, og tok ovitrelle noen sykluser, bl.a den måneden jeg ble gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini th Skrevet 1. november 2021 Forfatter #26 Del Skrevet 1. november 2021 Amatariel skrev (På 30.10.2021 den 10.43): Fikk letrozol fordi jeg syns jeg hadde så sen EL... det begynte å gå utover psyken og hvor mye prøvetid jeg hadde igjen. Letrozol funket som gull da jeg fikk tidlig EL av den. Normaltidig EL. Men tok 6 mnd før jeg ble gravid da, da det jo uansett beror på flaks til slutt. At sædcellen treffer egget... Gikk forøvrig på metformin i tillegg, og tok ovitrelle noen sykluser, bl.a den måneden jeg ble gravid. Ok, fikk ovitrelle idag hos gyn. Stort fint egg på 19. Så skal dette den imorgen , takk for du deler. Jeg er spent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. november 2021 #27 Del Skrevet 1. november 2021 Mini th skrev (20 minutter siden): Ok, fikk ovitrelle idag hos gyn. Stort fint egg på 19. Så skal dette den imorgen , takk for du deler. Jeg er spent Veldig spennende! Lykke til! Jeg ble gravid aller første gang jeg forsøkte ovitrelle 😊 Med neste barn måtte det noen runder til før spiren klaff, men ble gravid der også etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #28 Del Skrevet 1. november 2021 Dere som ble gravid med dobbel dose, skjedde dette på første forsøk? Noen som er rundt 40 år og har blitt gravide med dette? Jeg har ikke pcos, og har normalt fått EL på CD 14-16, også med Letrozol, enkel dose. Denne runden fikk jeg dobbel dose, og fikk EL litt tidligere, cd 12. Den kjentes mye "kraftigere" ut enn andre eggløsninger, jeg hadde blant annet skikkelig verk i eggstokkene. Men om vi har lykkes vet jeg ikke enda, er 9 dpo i dag. Blir snart 40, og har ikke barn fra før, men alt ser ifølge gynekologen bra ut. Anonymkode: d8384...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. november 2021 #29 Del Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som ble gravid med dobbel dose, skjedde dette på første forsøk? Nei. Jeg hadde først to sykluser med enkel dose, så fire sykluser med dobbel dose før spiren satt. 36 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini th Skrevet 1. november 2021 Forfatter #30 Del Skrevet 1. november 2021 Amatariel skrev (3 timer siden): Veldig spennende! Lykke til! Jeg ble gravid aller første gang jeg forsøkte ovitrelle 😊 Med neste barn måtte det noen runder til før spiren klaff, men ble gravid der også etter hvert. Gøy og høre at du har lykkes med det ! Ja veldig Spennende ! Takk, skal sette dobbel dose imorgen ettermiddag, kjenner en liten gruing da jeg her sprøyte skrekk så må ha en medhjelper 😂. Men er spent på hvordan det funker 🤞 håper denne perioden er min periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini th Skrevet 1. november 2021 Forfatter #31 Del Skrevet 1. november 2021 Amatariel skrev (3 timer siden): Nei. Jeg hadde først to sykluser med enkel dose, så fire sykluser med dobbel dose før spiren satt. 36 år. Amatariel , så på et annet innlegg om otrivelle om positiv hCG etter otrivelle hva er det ? Mange som la ut bilder som ble svakere eller sterkere 🙈 er det sånn at otrivelle kan gi falsk positiv ellernoe ? Tid burde man teste , viss jeg setter den imorgen i 12/13 tiden, hvor lenge etter det burde jeg vente med og ta test viss jeg kan få falsk positiv? Vuderte gå innom fastlegen neste tirsdag og ta en blodprøve ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. november 2021 #32 Del Skrevet 1. november 2021 Mini th skrev (4 minutter siden): Amatariel , så på et annet innlegg om otrivelle om positiv hCG etter otrivelle hva er det ? Mange som la ut bilder som ble svakere eller sterkere 🙈 er det sånn at otrivelle kan gi falsk positiv ellernoe ? Tid burde man teste , viss jeg setter den imorgen i 12/13 tiden, hvor lenge etter det burde jeg vente med og ta test viss jeg kan få falsk positiv? Vuderte gå innom fastlegen neste tirsdag og ta en blodprøve ? Ja ovitrelle inneholder hcg, så det vil da slå ut på en g-test. Det sies at ovitrelle kan sitte i omkring 10 dager. Etter dette bør alt være ute, og man kan teste reellt. Blodprøve neste uke vil derfor ikke være noe vits. Mye enklere å ta billige g-tester når det er tid for det. Eller som jeg og mange andre liker - teste helt fra EL for da ser man streken bli svakere og den dagen man får blenda test igjen så vet man at ovitrelle er ute. Og får man da strek igjen etter det så kan man begynne å tro at man har blitt gravid. Sleng deg gjerne inn i denne tråden. Det er veldig spennende å følge med på testene der streken blir svakere, og så forhåpentligvis bli sterkere igjen! Her er bildet fra mine tester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini th Skrevet 1. november 2021 Forfatter #33 Del Skrevet 1. november 2021 Amatariel skrev (2 minutter siden): Ja ovitrelle inneholder hcg, så det vil da slå ut på en g-test. Det sies at ovitrelle kan sitte i omkring 10 dager. Etter dette bør alt være ute, og man kan teste reellt. Blodprøve neste uke vil derfor ikke være noe vits. Mye enklere å ta billige g-tester når det er tid for det. Eller som jeg og mange andre liker - teste helt fra EL for da ser man streken bli svakere og den dagen man får blenda test igjen så vet man at ovitrelle er ute. Og får man da strek igjen etter det så kan man begynne å tro at man har blitt gravid. Sleng deg gjerne inn i denne tråden. Det er veldig spennende å følge med på testene der streken blir svakere, og så forhåpentligvis bli sterkere igjen! Her er bildet fra mine tester. Åååå. Ja dette visste ikke jeg 😅 utrolig hva man lærer på Kvinneguiden når gynekologen ikke informerer. Ja får se hva jeg kan ta meg råd til , snart jul også 😅 ble dyrt idag med dobbel dose med otrivelle og folsyre og diverse 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. november 2021 #34 Del Skrevet 1. november 2021 Usj ja, jeg husker de uttakene fra apoteket... det koster sitt. Skal neimen ikke være gratis for alle å lage barn Men blir nok verdt det til slutt! Anbefaler de billige strimlene fra Babyplan til g-testing. Ellers bare hold ut til over 10 dager etter injisering av ovitrelle så skal man høyst antagelig få reellt svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini th Skrevet 1. november 2021 Forfatter #35 Del Skrevet 1. november 2021 Amatariel skrev (4 minutter siden): Usj ja, jeg husker de uttakene fra apoteket... det koster sitt. Skal neimen ikke være gratis for alle å lage barn Men blir nok verdt det til slutt! Anbefaler de billige strimlene fra Babyplan til g-testing. Ellers bare hold ut til over 10 dager etter injisering av ovitrelle så skal man høyst antagelig få reellt svar. Hehe ja, over 900 for 2 sprøyter er drøyt men hverfall et ønska barn da. Hsn på apoteket sa d så bra " heldigvis er det en god pris i enden og den vill og sluke pengene dine når den er kommet " 😅 Ja har kjøpt litt derfra, men blir for sent og bestille nå når jeg tar dosa imorgen fårfår bare holde ut til etter 10 dager da , selvom det blir vell grusomt 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. november 2021 #36 Del Skrevet 1. november 2021 Og lykke til med sprøytene! Jeg likte dem heller ikke i starten og syns det var skummelt... men de to siste syklusene satt jeg dem helt selv alene hjemme 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #37 Del Skrevet 2. november 2021 Det eneste jeg angrer på, er at jeg prøvde alt for mange måneder med Letrozol før jeg gikk for ivf. Brukte Letrozol i seks sykluser. Ellers må jeg si at jeg vet skikkelig hvordan du har det ❤️ Lykke til, men ikke gi opp. Her var det to år med prøving før det gikk Anonymkode: cba79...41e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini th Skrevet 3. november 2021 Forfatter #38 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det eneste jeg angrer på, er at jeg prøvde alt for mange måneder med Letrozol før jeg gikk for ivf. Brukte Letrozol i seks sykluser. Ellers må jeg si at jeg vet skikkelig hvordan du har det ❤️ Lykke til, men ikke gi opp. Her var det to år med prøving før det gikk Anonymkode: cba79...41e Åååå, ivf blir dessverre uaktuelt her , for må jo innefor en viss bmi sa gynekolog, og det kommer aldri om og skje her. Men får prøve med Ovitrelle nå og se ❤️ nærmer oss to år nå så håper snart det klaffer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini th Skrevet 3. november 2021 Forfatter #39 Del Skrevet 3. november 2021 Amatariel skrev (På 1.11.2021 den 15.01): Og lykke til med sprøytene! Jeg likte dem heller ikke i starten og syns det var skummelt... men de to siste syklusene satt jeg dem helt selv alene hjemme 😊 Jo takk, gikk fint, fikk ei veninne t og stikke 🤣 har jo Max sprøyte skrekk 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini th Skrevet 3. november 2021 Forfatter #40 Del Skrevet 3. november 2021 Amatariel skrev (På 1.11.2021 den 15.01): Og lykke til med sprøytene! Jeg likte dem heller ikke i starten og syns det var skummelt... men de to siste syklusene satt jeg dem helt selv alene hjemme 😊 Måtte jo teste det, så viss jeg aldri blir gravid kan jeg se på dette bilde og tenke jaja fikk hvertfall positiv test med Ovitrelle 🙈😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå