snuppelupp Skrevet 4. oktober 2005 #1 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har nettopp flyttet til en ny by, og har ikke rukket å få meg fastlege her ennå. Nå har jeg blitt syk, og lurer på hva jeg skal gjøre. Kan jeg gå på legevakta, eller er det bare bortkastet tid? I så fall, hva bør jeg gjøre? Håper på svar, er veldig i tvil Må til legen snart iallefall, det vet jeg...
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #2 Skrevet 4. oktober 2005 Du har krav på legehjelp i den kommunen du oppholder deg i. Hvis du ringer nærmeste legekontor, vil de nok kunne gi deg en time eller henvise deg til riktig lege (her i kommunen, f.eks, fungerer det sånn at uregistrerte pasienter fordeles mellom de forskjellige legekontorene etter fødselsdato; ett kontor tar de som er født i jan-feb, det neste mars-apr etc).
Belit Skrevet 4. oktober 2005 #3 Skrevet 4. oktober 2005 Legevakten skal hjelpe alle i akutt behov, uansett fastlegetilhørighet. Men hva som er akutt kan de visst definere ganske mye selv... Jeg har ihvertfall fått kjempegod og umiddelbar hjelp på legevakten i Oslo, midt i arbeidstiden på en hverdag, selv om jeg har fastlege nær hjemstedet mitt rett utenfor Oslo. Og det var langt ifra en alvorlig sykdom. Jeg ville gått på legevakten og forklart situasjonen hvis jeg var deg. Nekter de, kan du jo sette deg til å hyle og gaule, så tar de nok imot deg lell
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #4 Skrevet 4. oktober 2005 Stikk på legevakta, du får ikke ny fastlege før i november likevel.
snuppelupp Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2005 Hei, ville bare oppdatere litt... Var på legevakta i dag, og etter en del venting (hadde med meg mat, drikke og lesestoff for sikkerhets skyld) fikk jeg utrolig god hjelp. Tusen takk til leger og sykepleiere som viser slik omsorg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå