Gå til innhold

Er det bare meg eller har unge kvinner begynt å kle seg dramatisk mye styggere i det siste?


Kipling

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Uenig. Hvorfor er klær som ikke sitter maskulint? Da er jo klær som ikke egentlig har bra passform på menn maskulint?? Eller er det sånn at når menn bruker klær med uriktig passform så er det feminint? Oversized og ting uten form er ikke definisjon på noe maskulint. Det er jo helt borte i forhold til definisjonen av maskulint. Alt kan ikke defineres som maskulint og feminint. 

Anonymkode: e3aa9...5ba

Det er ikke maskulint så mye som det er ufeminint, baggy klær er androgyniserende da de skjuler istedet for å fremheve formene som er under. Så formsydde klær fremhever både femininitet og maskulinitet avhengig av kroppen under. Er jo mer maskulint med noe som viser brede skuldre med skarp vinkel og kraftige armer enn en sekk som bare henger over deg og ikke gir noen indikasjon på at du faktisk er bygd som en mann.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har skrevet det i innlegget og det er klart og tydelig. Det handler om SUMMEN av innleggene som omhandler hvordan kvinner skal kle seg, pynte seg og være generelt. Det er MYE av dem. Derfor er det enkelt å se på dette som et av dem. Mange oppfatter seg sånn i begynnelsen av tråden, så det sier jo sitt - at det er lett å oppfatte det sånn for mange.

Anonymkode: e3aa9...5ba

Du tolker alle som uttrykker en annen smak enn deg som "shaming"?

Anonymkode: df729...38f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (4 minutter siden):

Det er ikke maskulint så mye som det er ufeminint, baggy klær er androgyniserende da de skjuler istedet for å fremheve formene som er under. Så formsydde klær fremhever både femininitet og maskulinitet avhengig av kroppen under. Er jo mer maskulint med noe som viser brede skuldre med skarp vinkel og kraftige armer enn en sekk som bare henger over deg og ikke gir noen indikasjon på at du faktisk er bygd som en mann.

Jo, nettopp, dette er jeg enig i. Baggy klær får deg ikke til å se ut som en mann. Menn har ikke en baggy kroppsform. Kvinner får ikke brede skuldre av baggy klær. De baggy klærne henger på skuldrene og går utover nede pga. tyngdekraft. Det var poenget. At det ikke er det feminint fordi det ikke følger formene er ok, men det er ikke sånn at når noe ikke er feminint så går det direkte over i å være maskulint.

Anonymkode: e3aa9...5ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tolker alle som uttrykker en annen smak enn deg som "shaming"?

Anonymkode: df729...38f

Kan dere ikke lære å lese? Jeg gidder ikke skrive det en gang til. Det er lettoppfattelig. Ta det eller la det være.

Anonymkode: e3aa9...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/25/2021 at 10:07 PM, Kipling said:

Det er ikke en dårlig idee... 

Ok her er noen eksempler på kvinner som kan kle seg. Jeg har plukket litt forskjellige perioder og alder på kvinnen, men alle disse er gode eksempler på estetisk bra stil, om de er moteriktige akkurat nå er en annen sak, men de er pene. Legg merke til at ingenting er 15 størrelser for stort eller har grelle farger eller absurd passform. Med andre ord klærne er faktisk relativt pene, og de passer. 

55cea3cf33529a23659101c1bd73e792.jpg24516d78c415c0b0304051ca49db3dfc.jpg27588d202cee0223185938c639c806cb.png81988c5209d22dbd5d10af909ea3e5e2.jpgdevil_wears_prada.jpg?itok=790q-bmMfashion-2015-12-celebrity-athleisure-ken

Veldig fint, alt dette kunne jeg kledd med i. Men jeg er kvinne 40. Når jeg var 15-20 år likte verken farmor eller mamma hvordan jeg kledde meg. Sånn har det jo alltid vært, de gamle liker ikke klærne de unge går i (med unntak av de som er veldig moteinteressert/kunnskapsrike). Jeg synes mye av klærne de unge går med ikke er fint, og det at de opererer seg så mye og spruter inn botox og restylane, det synes jeg heller ikke er fint. Men jeg har selvinnsikt nok til å se at jeg har blitt min mor og min farmor.

Anonymkode: d96ad...d88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan dere ikke lære å lese? Jeg gidder ikke skrive det en gang til. Det er lettoppfattelig. Ta det eller la det være.

Anonymkode: e3aa9...5ba

Svaret er altså ja.

Anonymkode: df729...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, ElMona said:

Poenget er at man ikke skylder noen andre å se pene ut for dem. De som går med disse klærne syns vel selv at de er pene, eller så bryr de seg ikke så mye. Uansett høres dere ut som en gjeng meg gamle folk som ikke forstår "denne ungdomsmoten". Morfaren min kommenterte alltid at det var så stygt at jeg gikk med bukser i stede for skjørt

Vel, jeg syns man gjør det. Hvilke rett har jeg til å tvinge deg til å se på min stygghet, og hvilken rett har du til å påtvinge meg din? Det handler om å ha litt respekt for andre og derfor være villig til å gjøre et minimum for å se presentabel ut.

Og det er også et spørsmål om selvrespekt, som er grunnen til at jeg lurer på hva som skjer psykologisk hos disse kvinnene som ser ut som de aktivt går inn for å se så ufeminine og stygge ut som mulig.

Den sørgelige tilstanden på herresiden tilsier at mannlig selvrespekt nærmer seg et bunnpunkt, men det er i alle fall dramatisk færre menn som ser ut som de aktivt prøver å se jævlige ut.

Det er ikke mange menn som ser ut som at de prøver å kle seg som kvinner, men det er veldig mange kvinner som ser ut som de prøver å se ut som menn.

Endret av Kipling
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svaret er altså ja.

Anonymkode: df729...38f

Ha det bra.

Anonymkode: e3aa9...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 18.47):

Jeg er enig med den du siterer og jeg er dame.

Anonymkode: df729...38f

Jeg er enig, jeg også. Problemet er at det kun er de tynne, perfekte kroppene som ser bare ut i slike oversize plagg. Vi med litt ekstra på kroppen ser ut som tønner i klær som er for store.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig, jeg også. Problemet er at det kun er de tynne, perfekte kroppene som ser bare ut i slike oversize plagg. Vi med litt ekstra på kroppen ser ut som tønner i klær som er for store.

nei de ser ut dom barn som har kledd seg ut i bestemors klær. Mangler bare alt for store høyhælte sko, en for stor hatt og leppestift smurt over halve fjeset.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ha det bra.

Anonymkode: e3aa9...5ba

Ha det.

Anonymkode: df729...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Maleficenta said:

neida det er jo sant. På en annen side er det trist at så mange liker denne moten, for da kan de skjule kroppen... Litt trist at mange skammer seg over kroppen sin

Syns det er litt drøyt å tro at folk kler seg sånn fordi de skammer seg over kroppen sin... Man kan være fornøyd med seg selv uten å ha behov for å være på utstilling hele tiden. Og mange av de som går med sånne klær på høsten, har sikkert på seg bikini på sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (Akkurat nå):

Vel, jeg syns man gjør det. Hvilke rett har jeg til å tvinge deg til å se på min stygghet, og hvilken rett har du til å påtvinge meg din? Det handler om å ha litt respekt for andre og derfor være villig til å gjøre et minimum for å se presentabel ut.

Nei. Det handler ikke om tvang. Hvilken rett har du til å tvinge meg til å behage ditt syn? Dette blir bare metadiskusjon. At du blir provosert av hvordan andre ser ut er ditt problem, og det handler ikke om mangel på respekt fra de som kler seg sin side. Respekt handler om å behandle mennesker ordentlig, og å kle seg for fremmede slik det behager dem, er ikke en del av det. Du må lære å være stolt av at du kan kle deg og slutte å la deg provosere av andres bekledning. Problemet er ditt.

Og det er også et spørsmål om selvrespekt, som er grunnen til at jeg lurer på hva som skjer psykologisk hos disse kvinnene som ser ut som de aktivt går inn for å se så ufeminine og stygge ut som mulig.

Selvrespekt kan man ha for mye. For sin personlighet og for sitt arbeid. Det er ikke alle som bryr seg så mye om å være attraktiv og det handler ikke nødvendigvis om mangel på selvrespekt å gjøre, selv om det handler om det for deg.

 

Ellers er jeg enig i at menns stil er sørgelig, men den provoserer meg ikke, og jeg blir glad når jeg ser en mann som kan kle seg, men jeg blir ikke sur over at mange menn ikke kan det.

Anonymkode: e3aa9...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Kipling said:

Vel, jeg syns man gjør det. Hvilke rett har jeg til å tvinge deg til å se på min stygghet, og hvilken rett har du til å påtvinge meg din? Det handler om å ha litt respekt for andre og derfor være villig til å gjøre et minimum for å se presentabel ut.

Og det er også et spørsmål om selvrespekt, som er grunnen til at jeg lurer på hva som skjer psykologisk hos disse kvinnene som ser ut som de aktivt går inn for å se så ufeminine og stygge ut som mulig.

Den sørgelige tilstanden på herresiden tilsier at mannlig selvrespekt nærmer seg et bunnpunkt, men det er i alle fall dramatisk færre menn som ser ut som de aktivt prøver å se jævlige ut.

Det er ikke mange menn som ser ut som at de prøver å kle seg som kvinner, men det er veldig mange kvinner som ser ut som de prøver å se ut som menn.

Kødder du? Så stygge folk skal gå med en pose på hodet slik at du slipper å se de? Du trenger ikke glo på folk vet du! Og du burde kanskje holde deg hjemme, for den stygge personligheten der skinner sikkert godt igjennom. Herremin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som påstår at de kler seg etter dagens mote, med mom jeans og oversized klær, fordi det er behagelig, og ikke handler om å følge trender, lyver jo til seg selv og andre. Hvis ikke mom jeans hadde vært i motebildet, hadde kanskje en promille av damene brukt det. Come on!

Og nei, ingen bryr seg om hva du går i, men det er fullt lovlig å mene at denne firkanta moten er schtøgg. Vil du se ut som en firkant, så er det jo ingen som hindrer deg i det.

Anonymkode: 2480c...612

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig lite formsittende klær nå. Syntes såkalte mom jeans er fine, men de må være trange over rumpe og lår! Men det fineste syntes jeg er sort strømpebukse og kjole, formsittende eller med knyting i livet. Eller skjørt og en fin klassis bluse eller en enkel topp.

Anonymkode: 435a4...dba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, ElMona said:

Kødder du? Så stygge folk skal gå med en pose på hodet slik at du slipper å se de? Du trenger ikke glo på folk vet du! Og du burde kanskje holde deg hjemme, for den stygge personligheten der skinner sikkert godt igjennom. Herremin.

Nei, er du uheldig med utseende fra naturens side så er det noe helt annet, men når du velger å aktivt gjøre deg selv så stygg som mulig så syns jeg du kan gjøre det borte fra områder hvor andre er nødt til å se deg.

Det er en grunn til at man trenger å få godkjenning for å bygge hus, og at vi faktisk har lover og forskrifter for hva du får lov til å bygge. Det er fordi et skikkelig stygt bygg faktisk kan ødelegge en hel gate eller et helt område. Stygghet er en reel ting, og jeg syns ikke det er greit å velge å tvinge andre til å skulle se på stygge ting når det ikke er naturlig eller noen grunn til det.

Som sagt det handler om å vise et minimum av respekt for andre. Ikke trekk inn folk som ikke kan noe for et uheldig utseende inn i dette, de fleste av dem gjør en langt mye bedre innsats enn tullingene jeg prater om i denne tråden.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kipling said:

Nei, er du uheldig med utseende fra naturens side så er det noe helt annet, men når du velger å aktivt gjøre deg selv så stygg som mulig så syns jeg du kan gjøre det borte fra områder hvor andre er nødt til å se deg.

Det er en grunn til at man trenger å få godkjenning for å bygge hus, og at vi faktisk har lover og forskrifter for hva du får lov til å bygge. Det er fordi et skikkelig stygt bygg faktisk kan ødelegge en hel gate eller et helt område. Stygghet er en reel ting, og jeg syns ikke det er greit å velge å tvinge andre til å skulle se på stygge ting når det ikke er naturlig eller noen grunn til det.

Som sagt det handler om å vise et minimum av respekt for andre. Ikke trekk inn folk som ikke kan noe for et uheldig utseende inn i dette, de fleste av dem gjør en langt mye bedre innsats enn tullingene jeg prater om i denne tråden.

 

Hvordan man ser ut og velger å kle seg har ingenting med respekt for andre å gjøre, du kan bare la være å se på dem. Å sammenligne et hus som er flere kvadratmeter stort og på et fast sted, utenfor vinduet ditt hver dag med noen du ser et øyeblikk på gata eller butikken blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skrev bokstavelig talt at "det er en annen diskusjon" angående feminintet og personlighet.

Og ja, jeg har en feminin og elegant stil i -40, og ja jeg er ute utenom bil/transport. Hvorfor er du så agressive lurer jeg på, det høres jo ut som det er helt forferdelig at jeg bryr meg om å se presentabel ut samme hvilket vær og vind vi har.

Elsker maskuline menn jeg, men jeg er en kvinne, og mannen min liker det feminine hos sin kone, han liker ikke en maskulin kvinne. Akkurat som jeg ikke liker en maskulin mann.

 

Anonymkode: f85e2...59e

Dette er bare sprøyt. Du har et forvrengt syn på femininitet. Du motsier jo deg selv. Du virker veldig usikker som må skryte av å innbille seg at man er feminin i vinterklær. Da har man ikke mye annet lol. 

Anonymkode: 6d28e...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de dummeste trådene noen sinne. Klærne i OP er feminine og er ment for kvinner. Hvorfor må en jakke ha en bestemt passform og farge for at det skal være kvinnevennlig?

Dere virker misunnelig på det faktum at tynne mennesker trenger ikke gå i trange klær for å vise at de er tynne og sunne. 

Anonymkode: 6d28e...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...