Gå til innhold

Er det bare meg eller har unge kvinner begynt å kle seg dramatisk mye styggere i det siste?

Kipling

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Hoppetaujenta said:

Oijj...har man gjort det? :sjokkbla: Jeg husker bare at alle venninnene mine jobbet seg hardt ihjel i jeansbutikken og endte alltid opp med å ligge på rygg i butikken og tre venninner brukte makt, vold og frp-kamprop for å få opp smekken. Offeret kunne ikke reise seg ved egen hjelp for alt var liksom sementert urørlig fast i kroppen. Helt borti natta å gå med på en slik mote. Absolutt ALT inni bukse ble klemt over i evigheten...og menn hadde det vondt "lokalt" så det ut til. Ikke at jeg kikket noe på sånt da, men de skulle ha det trangt de også. :laugh: 

Oi da😄 Når var dette?

Anonymkode: e52d1...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Antar at du som mann mener at "å se ut som kvinner" betyr å gå i skjørt og kjole eller trange klær som viser kroppen? Kanskje på tide å innse at kvinner ikke er til for at du skal synes de er fine å se på og at de ikke kler seg i klær for å vise deg kroppen sin. 

Jeg synes moten er kul selv om jeg ikke følger den stilen selv. 

Anonymkode: c3f9b...f2f

Stråmannsargumentasjon

Anonymkode: 71bfb...b2c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Når menn begynner å kle seg slik igjen kan de få uttale seg om damemote👇🏼

D877959B-484A-4590-9DE6-B0F605DED9F4.jpeg

Anonymkode: 47af2...6af

Enig i at det er stilig, men tror ikke jeg gidder å la meg diktere av deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det heldigvis slik at folk har rett til å kle seg som de vil, at andre skal være  opptatt av å sette merkelapper som stygg på andre er vel i det minste temmelig unødvendig. Det er jo slett ikke sikker at det ditt antrekk faller i smak. Nei la nå ungdommen, og alle andre kle seg etter egen smak.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, hunteragain said:

Det er vanskelig å kle seg fint med kulden og vinden i Nord-Norge. 

Her jeg bor er det ofte ned i -40  grader (før windchill), klarer fremdeles å kle meg feminint og fint. Oversized "manneklær" er ikke varmere.. blir en del lag og mye ull, men kan absolutt fremdeles se fin ut. 

Anonymkode: f85e2...59e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/25/2021 at 5:40 PM, Kipling said:

I det siste året eller kanskje litt mer har det plutselig blitt veldig mye styggere klær på unge kvinner syns jeg. Er det bare meg?

Fra baggy og formløse lyse jeans og de samme hvite sneakersene eller stygge klumpete sko med alt for tykke såler, og for store hengete jakker. Syns de det faktisk ser estetisk pent ut, eller er det bare "kult"? Dette så ikke bra ut på nittitallet og det ser ikke bra ut nå. 

Virker som en pandemi av kvinner som er livredd for å faktisk se ut som kvinner, så de går for det mest androgyne og ufeminine de finner. 

Her er en artikkel fra minmote om de kuleste jakkene for høsten, var vel knapt en eneste en som ikke så jævlig ut. Den beige ullkåpen var ikke så ille (men den ble ødelagt av de stygge jeansene under) og den beige bomullstrenchen var ok, men utover det var det mye ille, og dette kommer fra noen som skal være en autoritet på å fortelle hvordan folk bør kle seg. Hva i all verden er det som skjer her?

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/AL7lAA/foerste-sniktitt-paa-hoestjakkene?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=1OVMmJ

Hvordan går det ann å syns at dette ser bra ut?

1f0134c0a1c33b8e72c4b628644e8adf?accessT98b709231e97f6101b13d55c1a5cec4a?t%5B0%539ce46115757d164eedc1b7a3815d9b4?accessT57a295e0f5982ebeb3c82e2f76217a81?accessT

Er så enig med deg, dette er så stygge antrekk at jeg har aldri kommet til å kle meg sånn. Å jeg er godt voksen og vel så det. 

Anonymkode: 5260b...278

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, VOX said:

Nå er det heldigvis slik at folk har rett til å kle seg som de vil, at andre skal være  opptatt av å sette merkelapper som stygg på andre er vel i det minste temmelig unødvendig. Det er jo slett ikke sikker at det ditt antrekk faller i smak. Nei la nå ungdommen, og alle andre kle seg etter egen smak.

Temmelig unødvendig å gå rundt og se helt jævlig ut også. Vet ikke om vi har tilsvarende på norsk, men på engelsk bruker de uttrykket "eyesore" for å beskrive stygge ting fordi det rett og slett er ubehagelig for andre å måtte se på.

Helt enig i at folk har rett til å kle seg som de vil, men det stemmer vel også at jeg har rett til å mene hva jeg vil om hvordan de kler seg, gjør det ikke? Hvis de bruker sin rett, hvorfor skal ikke jeg bruke min? Sier ikke at de skal hindres av lovens lange arm, jeg bare sier at det ser jævlig stygt ut, for det gjør det 😄 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, LillEve said:

Poenget mitt er heller å påpeke at du har et voldsomt behov for å tre meningen din om kvinners klær over hodet på folk, og at standarden din beklageligvis ikke passer inn i dagens motebilde. Hvorfor går ikke alle til enhver tid med klær du liker? Fordi vi har forskjellig smak. Heldigvis for det.

Du gikk inn på Mote og velvære seksjonen, så klikket du deg videre inn på Klær, sko og mote underseksjonen før du til slutt klikket deg inn på en tråd med en tittel som gjør det helt klart at den er kritisk til en motetrend.... Mener du virkelig at du fikk dette tredt over hodet, eller var du kanskje litt delaktig i å oppsøke det selv?

Og standarden min passer fint inn i dagens motebilde, ta en titt på eksemplene jeg la ut, du finner haugevis med kvinner i alle aldre som kler seg slik, men mange (spesielt i de siste to årene) kler seg helt jævlig og da lurer jeg på hvorfor det ser ut til å være flere og flere som virker som de bevisst prøver å være så stygge som mulig. 

Hvis du ikke har lyst til å diskutere kvinnemote, og hva som ser bra ut eller ikke, så skjønner jeg ikke hva du egentlig klikket deg inn hit for 😄

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Vera said:

Det heter slengbukse for en grunn..det skal være sleng..ellers får man bootcut. 

Du ville erstattet slengbuksen med skinny jeans? Det er ikke classy..slengbukse derimot - classy 👌🏻👌🏻

Jo, det at slengbukse skal ha sleng for å være en slengbukse er ikke det store mysteriet, jeg bare syns ikke slengbukse ser spessielt bra ut med mindre det er veldig "understated".

Og nei jeg ville ikke erstattet slengbuksen med skinny jeans, det ser gjerne enda værre ut hvis vi med skinny jeans rett og slett bare mener jeans som er altfor små. Jeans bør følge kroppen uten noe særlig ekstra stoff (i alle fall over kneet), men det skal jo ikke være for underkroppen det et korsett er for midjen. Så jeg syns resten av buksen ser bra ut, den har bare litt for overdreven sleng, hadde sett bedre ut om man bare hadde tatt den inn med noen cm og og så kanskje gjort den en cm eller to kortere. Eller med andre ord, hadde sett bedre ut med bootcut 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 18.05):

Jeg synes det er ganske kult, og nå er det jo ikke slik at kvinner kler seg for menn heller. De kler seg for andre kvinner. 

Anonymkode: fd476...d9a

Mange kler seg for seg selv

Anonymkode: 31fbe...efc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (På 25.10.2021 den 17.40):

I det siste året eller kanskje litt mer har det plutselig blitt veldig mye styggere klær på unge kvinner syns jeg. Er det bare meg?

Fra baggy og formløse lyse jeans og de samme hvite sneakersene eller stygge klumpete sko med alt for tykke såler, og for store hengete jakker. Syns de det faktisk ser estetisk pent ut, eller er det bare "kult"? Dette så ikke bra ut på nittitallet og det ser ikke bra ut nå. 

Virker som en pandemi av kvinner som er livredd for å faktisk se ut som kvinner, så de går for det mest androgyne og ufeminine de finner. 

Her er en artikkel fra minmote om de kuleste jakkene for høsten, var vel knapt en eneste en som ikke så jævlig ut. Den beige ullkåpen var ikke så ille (men den ble ødelagt av de stygge jeansene under) og den beige bomullstrenchen var ok, men utover det var det mye ille, og dette kommer fra noen som skal være en autoritet på å fortelle hvordan folk bør kle seg. Hva i all verden er det som skjer her?

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/AL7lAA/foerste-sniktitt-paa-hoestjakkene?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=1OVMmJ

Hvordan går det ann å syns at dette ser bra ut?

1f0134c0a1c33b8e72c4b628644e8adf?accessT98b709231e97f6101b13d55c1a5cec4a?t%5B0%539ce46115757d164eedc1b7a3815d9b4?accessT57a295e0f5982ebeb3c82e2f76217a81?accessT

Så utrolig bra at disse kvinnene, meg inkludert kler oss i det vi liker, synes er fint og behagelig. Moten nå er utrolig grei og behagelig. Deilige klær. 

De fleste kvinner gir faen i hva mennene synes. Mange kvinner er lei av at menn tror vi er her for at mannen skal ha noe fint å hvile øyet på. 

Anonymkode: 31fbe...efc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det ser ikke hot ut akkurat. Men som damene her sier bryr de seg ikke om hva menn syns ser fint ut. Og med tanke på alle historier om plagsomme menn, som skal på død og liv plage damer som går i gaten. Så forstår jeg godt at moten går denne veien. 

Viktigste er jo uansett om det er behagelig å ha på tenker nå jeg 😅.

Anonymkode: a40b6...f9a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig i at det ser ikke hot ut akkurat. Men som damene her sier bryr de seg ikke om hva menn syns ser fint ut. Og med tanke på alle historier om plagsomme menn, som skal på død og liv plage damer som går i gaten. Så forstår jeg godt at moten går denne veien. 

Viktigste er jo uansett om det er behagelig å ha på tenker nå jeg 😅.

Anonymkode: a40b6...f9a

Det finnes mange behagelige klær som ikke er stygge slik dagens mote er.

Anonymkode: df729...38f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 18.24):

Fordi JEG hadde likt det. Jeg og venninna mi satt og sikla på vår professors utstyr i et fag vi tok. Så nå tenker vi selvfølgelig at vi er berettiget til å bestemme menns mote - duh.

Anonymkode: e3aa9...5ba

Man vet jo ikke hva denne professoren hadde i buksa da. Kan være noe mer enn bare pikk. På syttitallet var det mange menn som hadde sokker foran i sin pinetrange jeans. Bare nevner det, så du ikke blir skuffa

Anonymkode: af929...50e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide at dette underforumet bare bytter navn til «Vi som er totalt besatt av å mene alt mulig kvinners påkledning». 

Anonymkode: 0d9d4...b29

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det finnes mange behagelige klær som ikke er stygge slik dagens mote er.

Og de står jo du selv fritt til å benytte, så får unge jenter kle seg i det de ønsker, uansett hvor "stygt" dette er for deg.

Anonymkode: a6ac2...1db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og de står jo du selv fritt til å benytte, så får unge jenter kle seg i det de ønsker, uansett hvor "stygt" dette er for deg.

Anonymkode: a6ac2...1db

Hvor har jeg skrevet at folk ikke kan kle seg som de vil? Ikke noen steder? Riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir gjerne litt moteblind når man står midt oppe i det. Først når det har gått noen år ser man hvordan man egentlig gikk rundt og så ut, men da er det for sent. Bare å gjemme bort alle gamle bilder :) 

Jeg antar at dagens unge kvinner synes nåværende mote er mer kul enn pen. Feminin er den i alle fall ikke, med oversized og uformelige plagg som skjuler alt av former. Vi er inne i en androgyn tid motemessig, både når det gjelder klær, kropp, øyenbryn og annet. Jentene har digre maskuline bryn, mer muskler enn trente mannfolk hadde for et par tiår siden, og de kler seg ganske kjønnsløst. 

Det snur nok snart, for det kommer alltid en motbølge. Snart er det kroppsnært og mykt igjen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...