Gå til innhold

Er det bare meg eller har unge kvinner begynt å kle seg dramatisk mye styggere i det siste?


Kipling

Anbefalte innlegg

Entern skrev (1 minutt siden):

U can keep ur coat on. :blomst:

you can leave your hat on, mener du vel?

Anonymkode: 6d28e...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

you can leave your hat on, mener du vel?

Anonymkode: 6d28e...a78

Mye det samme 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (På 25.10.2021 den 17.40):

I det siste året eller kanskje litt mer har det plutselig blitt veldig mye styggere klær på unge kvinner syns jeg. Er det bare meg?

Fra baggy og formløse lyse jeans og de samme hvite sneakersene eller stygge klumpete sko med alt for tykke såler, og for store hengete jakker. Syns de det faktisk ser estetisk pent ut, eller er det bare "kult"? Dette så ikke bra ut på nittitallet og det ser ikke bra ut nå. 

Virker som en pandemi av kvinner som er livredd for å faktisk se ut som kvinner, så de går for det mest androgyne og ufeminine de finner. 

Her er en artikkel fra minmote om de kuleste jakkene for høsten, var vel knapt en eneste en som ikke så jævlig ut. Den beige ullkåpen var ikke så ille (men den ble ødelagt av de stygge jeansene under) og den beige bomullstrenchen var ok, men utover det var det mye ille, og dette kommer fra noen som skal være en autoritet på å fortelle hvordan folk bør kle seg. Hva i all verden er det som skjer her?

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/AL7lAA/foerste-sniktitt-paa-hoestjakkene?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=1OVMmJ

Hvordan går det ann å syns at dette ser bra ut?

1f0134c0a1c33b8e72c4b628644e8adf?accessT98b709231e97f6101b13d55c1a5cec4a?t%5B0%539ce46115757d164eedc1b7a3815d9b4?accessT57a295e0f5982ebeb3c82e2f76217a81?accessT

Ja, sjekk ut hennes og mauritz sine klær 🤮

Anonymkode: 08b1b...a73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg meg en orange kjole fra Gudrun Sjøden, etter å ha sett den i reklame her på KG 😆

Så da kan jeg variere mellom å være kjærring og kulturtante👍

Anonymkode: e34dd...37c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I dag kjøpte jeg meg en orange kjole fra Gudrun Sjøden, etter å ha sett den i reklame her på KG 😆

Så da kan jeg variere mellom å være kjærring og kulturtante👍

Anonymkode: e34dd...37c

Legg til kule solbriller og tøffe støvletter, og kjør en litt sånn spiondame aktig sminke, så kan du kalle deg...

Agent Orange

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, ElMona said:

Hvordan man ser ut og velger å kle seg har ingenting med respekt for andre å gjøre, du kan bare la være å se på dem. Å sammenligne et hus som er flere kvadratmeter stort og på et fast sted, utenfor vinduet ditt hver dag med noen du ser et øyeblikk på gata eller butikken blir for dumt.

Jo det har noe med respekt å gjøre, det handler om hvorvidt du respekterer og bryr deg om menneskene du skal ses av nok til at du vil gi dem noe presentabelt å se på. Hvordan du kler deg handler om hvor mye du respekterer de du forventer å møte, og om hvor mye du respekterer deg selv.  Og det faktum at du ikke skjønner det sier jo forsåvidt sitt, og det forklarer litt hvorfor du syns det er greit å se ut slik som bildene i OP. Det er derfor man pynter seg til spesielle anledninger, det handler om at du skal være anledningen verdig og ikke trekke ned med shabby utseende.

Stygghet er stygghet, og en stygt kledd person er ikke noe hyggeligere å se på enn et stygt hus. Men en stygg person kan bli innse sin feil og kle seg bedre i morgen, men et stygt hus når det først er bygd blir generelt sett værende stygt så lenge det står, derfor har vi lover som sørger for at det ikke skal skje, fordi skaden da er permanent. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipling skrev (2 minutter siden):

Jo det har noe med respekt å gjøre, det handler om hvorvidt du respekterer og bryr deg om menneskene du skal ses av nok til at du vil gi dem noe presentabelt å se på. Hvordan du kler deg handler om hvor mye du respekterer de du forventer å møte, og om hvor mye du respekterer deg selv.  Og det faktum at du ikke skjønner det sier jo forsåvidt sitt, og det forklarer litt hvorfor du syns det er greit å se ut slik som bildene i OP. Det er derfor man pynter seg til spesielle anledninger, det handler om at du skal være anledningen verdig og ikke trekke ned med shabby utseende.

Stygghet er stygghet, og en stygt kledd person er ikke noe hyggeligere å se på enn et stygt hus. Men en stygg person kan bli innse sin feil og kle seg bedre i morgen, men et stygt hus når det først er bygd blir generelt sett værende stygt så lenge det står, derfor har vi lover som sørger for at det ikke skal skje, fordi skaden da er permanent. 

Ta på deg speedo til sommeren så koses vi

Anonymkode: 6d28e...a78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (På 25.10.2021 den 22.34):

Jeg driter i disse "linjene" du er så begeistret for 😋

Poenget er at rumpe serlang og dradd ut. Ryggen ser alt for kort ut og beina kunstig lange i forhold til overkroppen. Det er den tykke linja rett over buksesmekken/knappen som setter "kuttet, eller snittet ved skille overkropp mot underliv. Det ser ikke bra ut! Selv om du mener det er mer behagelig og "riktig".

Og de unge jentene driter i hva du mener. Heldigvis😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (4 minutter siden):

Jo det har noe med respekt å gjøre, det handler om hvorvidt du respekterer og bryr deg om menneskene du skal ses av nok til at du vil gi dem noe presentabelt å se på. Hvordan du kler deg handler om hvor mye du respekterer de du forventer å møte, og om hvor mye du respekterer deg selv.  Og det faktum at du ikke skjønner det sier jo forsåvidt sitt, og det forklarer litt hvorfor du syns det er greit å se ut slik som bildene i OP. Det er derfor man pynter seg til spesielle anledninger, det handler om at du skal være anledningen verdig og ikke trekke ned med shabby utseende.

Stygghet er stygghet, og en stygt kledd person er ikke noe hyggeligere å se på enn et stygt hus. Men en stygg person kan bli innse sin feil og kle seg bedre i morgen, men et stygt hus når det først er bygd blir generelt sett værende stygt så lenge det står, derfor har vi lover som sørger for at det ikke skal skje, fordi skaden da er permanent. 

Smaken er som baken. Det du synes det er fint synes andre er fælt. Og motsatt. Min mor og jeg var rivende uenig om hva som var fint. Det samme gjelder min datter og meg.

Jeg synes jeg har bygget det stiligste huset. Naboen min er uenig. Jeg synes han har en helt jævlig hage. Sånn går no dagan.

Anonymkode: f9b4a...265

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Haha så akkurat at fyren som laget tråden er samme som mener at lange kåper er feminine likevel. Snakk om å mangle logikk. XD

Anonymkode: 6d28e...a78

Det finnes fine lange kåper, og det finnes stygge lange kåper. Slutt å leke dum, det er hvert fall ikke sjarmerende samme hva du er kledd i. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Maria kledde seg feminint, likevel var det uanstendig i norsk sommer. 

 

Anonymkode: 6d28e...a78

Hun kledde seg ikke feminint, hun kledde seg ekstremt upassende, stygt og vulgært. Feminint er ikke upassende og vulgært, men heller elegant, pent og kvinnelig sensualitet (men ikke slutty). 

Anonymkode: f85e2...59e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Antlers said:

Ja, nettopp. Typisk feminim passform = dårlig passform, fordi det nødvendigvis vil begrense bevegelsesfriheten mer enn en normal, tja, parkas for eksempel. Sovepose vs teppepose, liksom.

Kåpa strammer ikke. Jeg kan bruke armene helt fint til pene og pyntlige bevegelser, men siden jeg har bryster så henger ikke jakka rett ned som den ville gjort på en mann  - noen av oss har helt andre hensyn å ta her :P Helt sant, og viktig, det du sier om størrelse på ermehull osv, men selv om det er skreddersydd så vil "feminin kåpe" fortsatt ikke være optimalt - med mindre det legges inn mer vidde, og da er den brått ikke like "feminin" lenger.

Det er ikke slik at det kjennes ut som om kåpa skal spjære når jeg holder begge armene rett ut til siden, men mer at jeg kan føle skuldrene på kåpa mot skuldrene mine (skjer også med mindre ermehull), og plutselig føles den mer ettersittende over brystet. Én størrelse opp, og skuldersømmen ville gått godt utenfor skuldrene mine, og kåpa ville hengt mer som et telt ut fra brystet - ikke markert midjen på en litt mindre ettersittende måte, som man kanskje skulle tro.

Til hverdagsbruk foretrekker jeg å gå med jakke/kåpe hvor jeg overhodet ikke trenger å tenke på slikt - ikke gigantisk oversized for min del, men med god bevegelsesfrihet og ikke noe spesielt markert midje.

Problemet her er jo opplagt dårlig passform, og den dårlige passformen høres jo veldig ut som at den er forårsaket ikke av at kåpen har en feminin form i utgangspunktet, men heller at formen på den rett og slett ikke er feminin nok. Du har kjøpt en kåpe som er sydd for kvinner som har mindre formfulle kropper enn det du tydeligvis har. Og da hjelper det ikke å gå opp eller ned i størrelse når formen i utgangspunktet ikke matcher formen på kroppen din. Det du trenger er rett og slett en kåpe som er sydd for en mer barmfager kvinne enn den du har nå, slik at du får mer plass til brystene uten å også få overflødig materiale der du allerede har nok. 

Og jeg er sikker på at det føles ut som et unikt kvinne-problem, men det er faktisk ikke det. Menn har det samme problemet med at en frakk trenger å faktisk ha riktig form i forhold til hvor mye brystkassa stikker ut, hvordan skulderne er posisjonert etc etc. Trener man mye og har en brei ryggplate samtidig som man har litt forovervridde skuldre (vanlig  for folk som har gjort mye benkpress uten å tøye så mye) så trenger du mer plass over ryggen og mindre over brystet enn noen som har samme midje og skulderbredde, men annen kroppsholdning og skulderorientering. Dersom du på den annen side har større enn normal brystkasse og god kroppsholdning hvor du går med ryggen rak, brystet frem og skulderne bakover trenger du (i likhet med en kvinne med større bryster) mer plass rundt brystet og mindre plass over ryggen.

Mål på midje og skulder etc er rett og slett ikke gode nok, fordi det er ulike måter å få samme skulderbredder etc. Så klærne må faktisk være formet på samme måte som kroppene de skal passe på, ikke bare ha de riktige tallene på midjemål etc. 

Personlig har jeg en svær brystkasse, og jeg prøver å gå med så god holdning som mulig, så da må jeg enten finne et merke som syr frakker for den kroppsformen, ellers går det bare ikke. For dersom jeg kjøper klær sydd for menn med mindre brystkasser og dårligere holdning, så ender jeg opp stuck i dårlig holdning, og så fort jeg faktisk retter meg ordentlig opp så popper jeg knapper i brystet samtidig som jeg får masse ekstra stoff på ryggen. Går jeg opp en størrelse eller mer for å få nok plass til brystkassa, så henger den for løst rundt midjen, skuldersømmen henger ned over skuldrene mine og jeg får alt for mye stoff som folder seg mellom skulderbladene. 

Og det er det rett og slett ikke noe annet å gjøre med enn å finne et merke (eller en skredder) som lager klær ikke bare for kroppsformen du har, men også som passer og henger pent når du står i den kroppsholdningen du faktisk skal stå i. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag kjøpte jeg meg en orange kjole fra Gudrun Sjøden, etter å ha sett den i reklame her på KG 😆

Så da kan jeg variere mellom å være kjærring og kulturtante👍

Anonymkode: e34dd...37c

You go girl! :duskedame:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Som sagt, jeg unnskylder. 

Anonymkode: 6d28e...a78

Tror ikke så mange egentlig bryr seg....

Anonymkode: de866...053

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det finnes fine lange kåper, og det finnes stygge lange kåper. Slutt å leke dum, det er hvert fall ikke sjarmerende samme hva du er kledd i. 

Hun kledde seg ikke feminint, hun kledde seg ekstremt upassende, stygt og vulgært. Feminint er ikke upassende og vulgært, men heller elegant, pent og kvinnelig sensualitet (men ikke slutty). 

Anonymkode: f85e2...59e

Hun var anstendig kledd for norsk sommer. 

Anonymkode: 6d28e...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror ikke så mange egentlig bryr seg....

Anonymkode: de866...053

Hvorfor svarer du da?

Anonymkode: 6d28e...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kipling skrev (33 minutter siden):

Problemet her er jo opplagt dårlig passform, og den dårlige passformen høres jo veldig ut som at den er forårsaket ikke av at kåpen har en feminin form i utgangspunktet, men heller at formen på den rett og slett ikke er feminin nok. Du har kjøpt en kåpe som er sydd for kvinner som har mindre formfulle kropper enn det du tydeligvis har. Og da hjelper det ikke å gå opp eller ned i størrelse når formen i utgangspunktet ikke matcher formen på kroppen din. Det du trenger er rett og slett en kåpe som er sydd for en mer barmfager kvinne enn den du har nå, slik at du får mer plass til brystene uten å også få overflødig materiale der du allerede har nok. 

Og jeg er sikker på at det føles ut som et unikt kvinne-problem, men det er faktisk ikke det. Menn har det samme problemet med at en frakk trenger å faktisk ha riktig form i forhold til hvor mye brystkassa stikker ut, hvordan skulderne er posisjonert etc etc. Trener man mye og har en brei ryggplate samtidig som man har litt forovervridde skuldre (vanlig  for folk som har gjort mye benkpress uten å tøye så mye) så trenger du mer plass over ryggen og mindre over brystet enn noen som har samme midje og skulderbredde, men annen kroppsholdning og skulderorientering. Dersom du på den annen side har større enn normal brystkasse og god kroppsholdning hvor du går med ryggen rak, brystet frem og skulderne bakover trenger du (i likhet med en kvinne med større bryster) mer plass rundt brystet og mindre plass over ryggen.

Mål på midje og skulder etc er rett og slett ikke gode nok, fordi det er ulike måter å få samme skulderbredder etc. Så klærne må faktisk være formet på samme måte som kroppene de skal passe på, ikke bare ha de riktige tallene på midjemål etc. 

Personlig har jeg en svær brystkasse, og jeg prøver å gå med så god holdning som mulig, så da må jeg enten finne et merke som syr frakker for den kroppsformen, ellers går det bare ikke. For dersom jeg kjøper klær sydd for menn med mindre brystkasser og dårligere holdning, så ender jeg opp stuck i dårlig holdning, og så fort jeg faktisk retter meg ordentlig opp så popper jeg knapper i brystet samtidig som jeg får masse ekstra stoff på ryggen. Går jeg opp en størrelse eller mer for å få nok plass til brystkassa, så henger den for løst rundt midjen, skuldersømmen henger ned over skuldrene mine og jeg får alt for mye stoff som folder seg mellom skulderbladene. 

Og det er det rett og slett ikke noe annet å gjøre med enn å finne et merke (eller en skredder) som lager klær ikke bare for kroppsformen du har, men også som passer og henger pent når du står i den kroppsholdningen du faktisk skal stå i. 

Dette er løgn og sprøyt. Å være feit er ikke det samme som å være femi. Dette er noe av det mest idiotiske forsøket på å være intelligent jeg har sett denne uken på kg. Bred rygg og brede skuldre betyr ikke at man har små bryster. Du vet ingenting om kvinnemote eller kvinnens kropp. De fleste har ikke tid til å sy sine egne klær eller få de skreddersydd. 

Anonymkode: 6d28e...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er løgn og sprøyt. Å være feit er ikke det samme som å være femi. Dette er noe av det mest idiotiske forsøket på å være intelligent jeg har sett denne uken på kg. Bred rygg og brede skuldre betyr ikke at man har små bryster. Du vet ingenting om kvinnemote eller kvinnens kropp. De fleste har ikke tid til å sy sine egne klær eller få de skreddersydd. 

Anonymkode: 6d28e...a78

Hvorfor dikter du opp ting som han ikke har skrevet?

Anonymkode: df729...38f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Perleugla skrev (1 time siden):

Og de unge jentene driter i hva du mener. Heldigvis😘

Hvorfor er det "heldigvis"? Er det unge kvinner som dør eller blir alvorlig syke dersom de er enige med meg i dette?

Mødrene våre gikk i det du nå tror er dødssexy og fint på 80tallet. 😄 Det var ikke fint den gangen desverre og er det ikke nå heller. Om hockeysveisen blir inn igjen nå, så blir det fortsatt ikke kult. Sorry.

Husk dette er mote. Det svinger. Kanskje om 2 år er det pop med bukser som gjør rumpa di dobbelt så brei som det den virkelig er? Om moteslavene faller for det, er det fortsatt ikke pent. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...